Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Renaatje,

Wij krijgen de 4de poging vergoed, omdat er bij de 2de poging geen tp is geweest. Bij onze verzekering tellen ze het pas als een poging als alle stappen zijn doorlopen dus vandaar!

Heel veel succes met je behandeling!

Liefs,

Kristel

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Kristel,

Klinkt als een goed plan: even rust en een pas op de plaats. En uiteraard ook eerst even de evaluatie doorlopen. Wie weet wat er uit komt.

:CYBER_HUGS: Angela

Geplaatst

Goede avond!

Ik zal mezelf even voorstellen ik ben Kwisjuh, 30 jaar en sinds een paar maandjes getrouwd met mijn lieve man. Hij is een stuk ouder dan dat ik ben en heeft in het verleden (12 jaar geleden) een vasectomie ondergaan. Nu wij samen zijn is er toch weer een kinderwens (hij heeft al een tweeling van 19). We hebben vorig jaar februari de vasectomie ongedaan laten maken en toen hebben we het een half jaartje op de natuurlijke manier geprobeert. Helaas zonder resultaat.

Nu gaan we dus ook aan ICSI beginnen. Ik sta op de wachtlijst sinds 9 november en op 14 april hebben we gesprek met de arts. Ik verwacht dat we dan snel met de behandeling kunnen beginnen.

Ik heb even zitten lezen op t forum en gekeken waar ik me aan kan sluiten. Sommige topics worden bijna niet gebruikt en ik zag bij deze wel beweging. Vinden jullie het goed als ik hier nog ff blijf hangen en probeer zoveel mogelijk op te steken van jullie verhalen?

@ Krisje: Meid ik had al even contact gehad met jou en wat verschrikkelijk :censored2: van je ongi! Ik wist het niet,sorry! Veel sterkte

Fijna avond en tot schrijfs!

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

:hugg:hoi kwisjuh je kan zelf een topic aan maekn om je ff voor te stellen

weet zeker dat je er snel veel reactie op zult krijgen

de meiden hier steunen elkaar door dik en dun

@krisje balen dat het niet gelukt is, hoop dat je het en plekje kunt geven

daarom een hele dikke knuffel

Geplaatst

Krisje, Dat is fijn van je verzekering, geeft even wat lucht.( Ik ben op mijn 39e 'no'g zwanger geraakt en met cryo's, daarvoor geen dus....je kunt nog even wachten tot je mijn prachtige zwangerschapsleeftijd bereikt hebt?????) Hoop dat de evaluatie je ook goed doet. Geeft ook meer inzicht in het vervolg toch? Joy1

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Krisje,

Over 2 weken het evaluatiegesprek.

Cliché vraag, maar hoe gaat het nu met je?

Hebben jullie je al 'verdiept' waar je evt. een volgende poging gaat ondernemen of is dit nu nog niet van belang?

Ik wil je laten weten dat ik regelmatig aan je denk, vandaar even dit berichtje.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een berichtje over hoe het nu met me gaat.

Het gaat weer een heel stuk beter met me/ons.

We hebben 12 april de evaluatie, maar het ziet er niet naar uit dat we meteen daarna weer doorgaan, we willen voorlopig even stoppen met de behandelingen. Een maand, een half jaar of een jaar...ik weet het niet.

Ik weet wel dat ik nog te jong ben om nu meteen de laatste poging in te gaan.

Ik ben begonnen met afvallen, want door alle hormonen en eetbuien (die geef ik de emoties de schuld) ben ik maar liefst 15 kilo aangekomen, en ik was al te zwaar naar mijn idee.

Ben nu in de 2de week, en ben in de 1ste week 1.3 kilo afgevallen.

Ik probeer weer wat meer mijn leven te leven zonder het te laten overheersen door alle ICSI behandelingen, en ik moet zeggen, voor nu bevalt dat prima, ik weet niet hoe lang ik het volhoud, maar dat zien we dan wel weer.

Ik zal dan ook maar eerlijk zeggen dat ik niet meer zoveel online zal zijn dan de meeste van me gewend zijn, hoop niet dat iemand me dat kwalijk neemt.

Ik wil iedereen natuurlijk vanuit de grond van mijn hart zo ontzettend veel succes wensen voor alle behandelingen. Of dat je er nu middenin zit, of er nog aan moet beginnen...Toi, toi, toi!

Ik ben toch wel van sommige hier een beetje gaan houden, dus als ik jullie mis kom ik gewoon even blieken hoe het met jullie gaat!

Heel erg veel liefs,

Kristel

Geplaatst

Hoi Kristel,

Goed om weer wat van je te lezen... ik snap wat je bedoelt: ik kan ook niet echt loskomen van het forum...

Ik wil je veel succes wensen met afvallen, ik ben het ook weer van plan, om in mei in ieder geval 5 kilo kwijt te zijn (= zak aardappels, dat scheelt al veel). Tot later!

Caroline

Geplaatst

Kristel, Kan me voorstellen dat je afstand neemt en je richt op jezelf. Ik wens je alle goeds toe. Lekker investeren in je eigen (kilo's) En...ik hoop datje tzt. weer met goede moed mag gaan beginnen. Liefs Joy1

Geplaatst

Lieve Krisje,

Vind het een dappere keuze die jullie maken, petje af hoor!

Heel veel succes voor de tijd die komen gaat.

Het is geen afscheid, dus ik zeg gewoon:

"Houwdoe en tot ziens."

Geplaatst

Lieve Krisje,

Fijn om van je te lezen en een verstandige keuze! Je bent nog zo jong, neem lekker even de tijd om van het leven en elkaar te genieten zonder die schaduw van de MMM eroverheen! Succes met afvallen en ik wens je alle goeds - en wie weet tot ziens!

Liefs, MarMira

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Kris,

Verstandig om even gas terug te nemen en het rustig aan te doen.

Neem de tijd tot je er weer aan toe bent.

Ik zal je hier wel missen hoor.

Heel veel succes met afvallen, maar dat gaat je vast lukken, je bent een doorzetter.

liefs, Diane

Geplaatst

Hoi Kris,

wil je even laten weten dat ik mezelf in je herken.

Vind het knap dat je kort op elkaar pogingen hebt gedaan.

Na 2 jaar, vanaf oktober heb ik ook een break, en geloof me, dan merk je pas hoeveel tijd, energie je erin hebt gestoken. Je vind jezelf weer terug. Klinkt zweverig maar het is echt.

Ook ik "probeer" af te vallen, ben sinds 2006 30 kilo aangekomen, stoppen met roken, hormonen, lekker eten. Ga nu eerst 3 weken op vakantie en dan ga ik ertegenaan.

Bij deze wil ik je een hart onder de riem steken, even bijkomen en dan met goede moed weer verder.

Groetjes Sylvie

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Mijn evaluatiegesprek is wel goed gegaan.

Ze hebben ons besproken tijdens een soort van artsenvergadering denk ik, en daaruit bleek dat mijn eitjes niet heel goed zijn.

Omdat ik iedere keer redelijk veel follikels heb waar dan iedere keer maar 3 eitjes uitkomen, uitgezonderd poging 1, toen had ik 6 eitjes.

Ze kunnen verder geen gespecificeerd onderzoek doen naar mijn eitjes.

Waar de normale kansen tussen de 40% en 45% liggen bij een vrouw van mijn leeftijd liggen mijn kansen ver onder de 30%.

Dus de vraag is of dat we nog een poging moeten wagen.

We hebben in ieder geval een schriftelijke indiening naar het VGZ gestuurd om te vragen of dat het zeker is dat we nog een poging hebben omdat de 2de keer geen terug plaatsing heeft plaatsgevonden.

Daar wachten we nu op.

Mochten we nog een kans hebben dan willen we daar toch voorlopig mee wachten. Maar wat in het vat zit verzuurd niet!

Ik ben inmiddels 5.6 kilo afgevallen in 4 weken tijd, dus dat gaat erg goed, en ik voel me al een stuk beter daarmee!

Als ik weer nieuws heb of we gaan weer een poging wagen dan zal ik jullie dat zeker niet onthouden!

Heel veel liefs,

Kristel

Geplaatst

He Krisje, goed hoor, dat je al zoveel bent afgevallen! Ik vind het moeilijk... gister weer spontaan een bbq bij vrienden, omdat het zulk mooi weer was... Vandaag maar weer met goede moed verder.

Wat ik wel een beetje raar vind is dat ze concluderen dat je eitjes niet zo goed zijn? Zonder onderzoek? Je leest hier wel vaker toch dat er bij redelijk veel follikels niet zo veel eitjes zijn en waar toch zwangerschappen uit voortkomen? Kom op, gewoon doorgaan als jullie er weer klaar voor zijn, het komt echt wel een keer!

Caroline

Geplaatst

Hoi Kristel,

wat heftig zeg dat ze dat nu zeggen. Ben je daar niet erg van geschrokken? En die 30% bedoelen ze die per keer of überhaupt 30% kans. Mijn zorgverzekering telt helaas vanaf de punctie dus voor ons was poging 2 toch een poging. Hoop echt dat het voor jullie anders gaat zijn en dat jullie het nog een keer aandurven. Maar ik vind het ook steeds moeilijker worden dus kan me je twijfels voorstellen. Sterkte met alles!

Geplaatst

Beste Krisje,

Ik schrik van wat je hebt geschreven.

Zolang er goede embryo's komen zijn de eitjes toch wel goed genoeg voor icsi?

Ik wil je heel veel sterkte toe wensen voor wat er nog komen gaat!!

Wij hebben volgende week een gesprek.

Beangstigd me wel als ik eraan denk dat de gyn gaat zeggen dat het er bij ons niet in zit om samen een kindje te kunnen krijgen.

Wij krijgen elke keer goede embryo's, dus ik begrijp het niet waarom het niet wil lukken.

Maar goed, ik moet het gesprek met de gyn afwachten en dan weten we pas meer.

Brrrrrr, wat een klotezooi al die onzekerheid!!!

Geplaatst

Hi Krisje,

Wat vervelend. Maar ook bij mij kwamen ze tot dezelfde conclusie.

Het advies was toen om van Puregon over te gaan op Menopur. Omdat de ervaring leert (volgens het AMC) dat dit de kwaliteit van de eitjes verbeterd.

Bij mij heeft de Menopur geholpen. Overigens had ik voor een second opinion ook gebeld met Dusseldorf. Ook hun advies was om over te schakelen op menopur.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt maar wellicht heb je al Menopur gebruikt.

Overigens vind ik dat je het ziekenhuis nog wel een keer mag aanspreken op het feit dat ze pas na 3(!) pogingen geevalueerd hebben.... en dus nu pas tot deze conclusie komen. Bij mij hebben ze na de eerste keer deze conclusie reeds getrokken.

Top dat je lekker aan het afvallen bent!

Veel liefs en succes keesje

• 2 maanden later...
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Na ruim 2 jaar was ik zoooo benieuwd hoe het met jullie gaat!

Ik heb m'n 'eigen' topic eens rustig terug gelezen, en jeetje wat een beleving weer...

Mooi om te lezen, en zeker als ik kijk waar ik nu sta.

Wij zijn na deze drie behandelingen niet meer door gegaan.

We hebben andere opties bekeken, en we zijn uiteindelijk voor pleegzorg gegaan, sinds december '10 woont D. bij ons.

Toen was hij nog net 2, en inmiddels gaat deze draak naar de basisschool, hij is afgelopen januari 4 jaar geworden.

Het is niet mijn bedoeling om hier een pleegzorgtopic van te maken, helemaal niet zelfs, maar ik wil toch aan degene die mij toendertijd 'volgde' laten weten waar ik nu sta in het leven.

Ik ben zo benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

Veel liefs,

Krisje

Geplaatst

Heej Krisje,

Wat leuk dat je nog even komt kijken hoe het met iedereen is!

Wat goed om te lezen dat je toch een (soort van) mama bent geworden! Echt super.

Als verhalen lees zoals die van jou, dan voel ik me zo gezegend dat ik middels ICSI 2 prachtige wondertjes heb mogen krijgen.

Altijd fijn om te lezen als het goed met iemand gaat!

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Krisje!

Tegen de tijd dat jij gestopt was zijn wij begonnen aan icsi nr.3

Nu, 2 jaar later zijn we zwanger van een knullie! Voor ons was dit het laatste station op dit traject. De cryo's nog en dan zou t ophouden. Zoals je ziet is er eentje gaan nestelen en is meneer nu al weer 31 w ver.

Er zijn wel wat complicaties maar die hebben verder niks met de icsi te maken. Ik zal over een kleine 7 w worden ingeleid.

Goed te lezen dat jullie verder zijn gegaan en je nu een leuke knul hebt die al naar school gaat! Een pleegkind welliswaar, maar tjee wat heb ik respect voor jullie. De liefde zal niet minder zijn, de zorgen misschien nog wel meer.

Ik wens jullie nog heeeel veel geluk toe! En wat leuk dat je weer even komt kijken!

Geplaatst

Hoi Elke en Lala,

Wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat met jullie...ik kan er erg van genieten als ik lees dat het goed gaat!!!

Heel veel geluk en liefde toegewenst!!!

Liefs,

Krisje

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden