Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We zijn nu ook zover dat we gewoon afwachten, we moeten toch wachten tot 13 juli voor de uitslag.

Dan gewoon positief blijven denken :good1:

Bedankt voor je reactie

x

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goede instelling, Krisje!

Wij moeten ook tot begin juli wachten op de uitslagen van de genetische onderzoeken. Weet jij trouwens al ongeveer wanneer jullie daarna kunnen beginnen met de behandeling? Mij frustreert het namelijk enorm dat ze daar geen enkele inschattig van kunnen/willen geven...

Geplaatst

Als ik het goed begrepen heb van de voorlichtingsavond die wij hebben gehad, beginnen we bij de eerstvolgende menstruatie ná de uitslagen.

dus dat zou in ons geval grof uitgerekend eind juli zijn!

Geplaatst

Aankomend weekend heerlijk 3 dagen naar zee....uitwaaien!

En ze zeggen dat het zomer wordt vanaf woensdag, dus hopelijk kan ons weekend niet meer stuk!

Even de batterij opladen voor ons ICSI avontuur !

Groetjes Krisje

Geplaatst

Groot gelijk, laat de wind je gedachten over het avontuur maar ff wegwaaien en terugkomen met een opgelade batterij.

Veel plezier daar!!!

Sandra

Geplaatst

Hoi Krisje,

Verstandig dat je vrij genomen hebt de week van de punctie. Onze gyn schrijft een briefje voor de werkgever (in Belgie moet dit) voor 3 dagen rust na punctie. De ene persoon is sneller op de been dan de andere. Ik heb de eerste keer veel last gehad van vocht in buik en dat doet een beetje zeer, maar je moet dan gewoon veel water drinken en rusten. De tweede x helemaal geen last. Bij ons doen ze de punctie wel onder een klein 'roesje', maar ik hoor van manlief dat het in een paar minuten gebeurt is, dus even op de tanden bijten, net als bij de tandarts....? Heel veel succes en laat je niet gek maken. Geniet lekker van je weekend!!!

Liefs

Geplaatst

Bij ons doen ze de punctie gewoon zo, alleen je krijgt van tevoren een valiumpje, en ze hebben tegen ons gezegd dat het aanprikken van de blaasjes het vervelendste is en dat dat in het totaal 8 minuten duurt.

Inderdaad gewoon kiezen op elkaar, enne het is voor een goed doel!

Geplaatst

Heerlijk uitgewaaid aan zee...mijn hoofd is helemaal leeg, dus mijn batterij is weer helmaal opgeladen voor ons ICSI-avontuur!

Het heeft me heel goed gedaan, dit weekend.

Nog precies 2 weken en dan horen we de uitslagen en wanneer we mogen beginnen! Spannend...:pray:

Geplaatst

hoi krisje,

spannend allemaal en nog 2 weekjes en dan hebben jullie de uitslag vertel je en krijg je dan ook te horen wanneer jullie kunnen beginnen? of loop ik nu op de zaken vooruit

bij mij ging de punctie heel vlotjes ik voelde wel wat maar het is mij reuze meegevallen.

ik had die dag en de dag erna vrij genomen en ben toen weer gaan werken dat is bij mij goed gegaan dus zo zie je maar hoe verschillend het per persoon is ik maakte me ook ech superdruk om die punctie pff maar het is mij in ieder geval meegevallen dus

heel veel succes ermee!!!

gr faye

Geplaatst

Hoi Krisje,

Fijn dat je weekendje aan zee zo goed bevallen is!

Het begint spannend te worden hè? Ik ben nu wel echt de dagen aan het aftellen - nog 4 nachtjes slapen voordat wij (als het goed is) de uitslagen krijgen! Ik heb alleen nog steeds zo'n onbehaaglijk gevoel omdat we niets-maar-dan-ook-niets horen van het z'huis/de IVF poli... geen bevestiging dat we op de wachtlijst staan, helemaal niets. Dus ik ben pas gerustgesteld als we precies weten waar we aan toe zijn... Ik heb wel een aantal weken terug gebeld en toen kregen we te horen dat we echt moesten wachten op de uitslagen van de genetische onderzoeken en daarna vanzelf een oproep zouden krijgen, dus daar moet ik maar op vertrouwen. Maar toch... ik vind het allemaal zo lang duren!!!

Anyway, succes met nog even wachten!

Geplaatst

@Faye, ik hoop dat we dan meteen te horen krijgen wanneer we mogen beginnen, ik hoop bij de eerstvolgende menstruatie, dat zou over 4 weken zijn. Ze hebben ons ook niks verteld over een wachtlijst. Ik hoop het zo!!

Ik heb geregeld met mijn baas dat zodra ik weet wanneer de punctie is ik vrij kan nemen, dus dat is erg fijn! Waarschijnlijk pak ik dan een weekje, heb verder helemaal geen zomervakantie!

@MarMira, wij hebben sinds de bloedtesten ook niks meer gehoord en dat is nu 6 weken geleden, maar ze hebben ons ook niks verteld over een wachtlijst, dus die zal er hoogstwaarschijnlijk niet zijn...hoop ik...haha!

Spannend...nog 4 nachtjes. En het duurt allemaal lang, maar de gyn zei dat het echt niet anders kan! Heel veel succes iig!!!

x

Geplaatst

Heej Krisje,

Ik ben zelf ook 25, kom uit Brabant en heb ook ICSI gehad! Van de statistieken was ik zelf ook erg geschrokken, het lijkt zo weinig namelijk!

Ik heb ook geen prettige punctie gehad, maar daarna was het ook weer goed. Ik heb mezelf wel een extra dagje ziekgemeld om gewoon rustig aan te doen, niet omdat het nodig was. De grootste reden waarom mijn punctie niet prettig was, kwam doordat ik maar 4 follikels had :-s

Resultaat: 3 eitjes en alle 3 bevrucht en mooi gedeeld!

ze hebben er eentje terug geplaatst en het resultaat mag er zijn. Ben nu namelijk 30 weken zwanger!!! Ze hadden in het ziekenhuis aangegeven dat het gunstig was dat er met mij niets aan de hand is en dat ik nog erg jong ben! Maar dat is geen garantie natuurlijk.

Mag ik vragen welk ziekenhuis je zit? Wij zaten/zitten bij het GrootZiekenGasthuis in Den Bosch en het St. Elizabeth in Tilburg.

Succes nog even met wachten op de uitslag van het chromensomenonderzoek.

Liefs Elke

Geplaatst

Krisje

Spannend over 2 weken hoor je de uitslag van het chromosomenonderzoek. En dan krijg je ook te horen wanneer jullie starten met icsi.

Wij krijgen ook over 2 weken de uitslag van het chromosomenonderzoek ( denk ik ) dat is gelijk ons 2 de intake gesprek voordat we in september gaan starten met icsi.

Sas

Geplaatst

@Elke, ik weet dat het geen garantie geeft, maar het doet me goed te lezen hoe het bij jullie is gegaan...super zeg, gefeliciteerd (beetje laat) met je zwangerschap. Wij zijn onder behandelingen in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven, tot nu niks meer dan lof daarover! Genietze nog van je zwangerschap...heerlijke lijkt het me!

@Sas, ik vind het ook zoooo spannend, ben zo benieuwd maar ik kijk er gek genoeg ook echt naar uit om te starten met de behandeling, ook al zal die niet altijd meevallen. Waarom beginnen jullie in september en niet eerder, als onze uitslagen dadelijk goed zijn, beginnen we hopelijk bij de eerstvolgende ongi. Dus misschien al wel over 4 weken (ben nu ongi)

Veel succes !

x

Geplaatst

Krisje.

Ik vind het ook erg spannend allemaal, gek genoeg heb ik er zin. Bij ons werd in april gezegt dat we voor icsi in aanmerking kwamen ( wat op dat moment nog niet echt tot me door drong,) Wij hadden bij de eerste semenonderzoeken een erg slechte uitslag vandaar.

Bij ons is dus wel een hele lange wachttijd 18 weken vandaar dat het september wordt. Ik heb er nog over nagedacht om naar dusseldorf te gaan, maar mijn vriend zag dat niet zitten, hij wordt dan erg zenuwachtig en wou hem dat verder niet aan doen. Nu we dus hebben moeten wachten ben ik wel een stuk rustiger geworden en denk dat dat voor ons niet verkeert is geweest.

Sas

Geplaatst

Hoi Krisje,

Als je een positief verhaal wilt lezen over de punctie, zie mijn topic 'Superpunctie gehad!' Ik had 'm afgelopen zaterdag en vond het 100 % meevallen. Ik ging er ook heen in de verwachting heel pijnlijk en dan valt het alleen maar mee. ook erna had ik niet veel last, de 2 dagen erna een beetje drukgevoel bij het opstaan en lopen.

Het is inderdaad voor een goed doel!

Succes met alles!

Caroline

Geplaatst

@Caroline, had al een berichtje achter gelaten bij je topic.

Het heeft me goed gedaan om dat te lezen. Dank je!

Nog 1 week, en dan mogen we eindelijk weer terug naar het ZH!

Ik schrijf het alsof ik er héél véél zin in heb, zin is een groot woord, maar we zijn er nu allebei echt aan toe. De 8 weken van wachten zit er gelukkig bijna op!

We willen nu weten wanneer we gaan beginnen, en wat duidelijkere, concrete plannen. Het is nog steeds een beetje gissen, we hebben het immers nog nooit meegemaakt.

Als iemand tips wil geven of als er dingen zijn waar we rekening mee moeten houden...

x

Geplaatst

Hallo, ik ben Judith. Mijn vriend en ik hebben jarenlang gedokterd (IUI, IVf en ICSI) om uiteindelijk beloond te worden met een geweldige zoon, die in 2006 is geboren.

Nu hebben we een 2e kinderwens en ik mag op 20 juli naar het ziekenhuis voor medicatie, prikinstructie e.d.

Krisje, jij bent nu aan de beurt he!? Jouw bericht kwam mij zo bekend voor, zo herkenbaar!

Bij ons was het net zo. Nu is het ietsje anders, omdat onze droom is uitgekomen. Als het deze keer niet lukt, dan ben en blijf ik dankbaar dat we een kindje hebben gekregen. Maar, eerlijk is eerlijk, ook nu is het verlangen naar een broertje of zusje voor onze zoon heel groot.

Mij heeft het de eerste keer enorm geholpen om niet te ver vooruit te kijken. Echt stap voor stap nemen, dan blijft het een beetje overzichtelijk.

Hartelijke groet,

Judith

Geplaatst

Hoi Judith,

Bedankt voor je berichtje, doet me altijd goed om positieve verhalen te horen! Wij zijn inderdaad bijna aan de beurt hoop ik!

Bedankt voor je tips!

Wij moetsen vanochtend om 9 uur in het ziekenhuis zijn voor de uitslagen van de bloedtesten.

Wij waren er keurig om 08.56, prima dachten we.

Melden met ponsplaatje. Toen zei de receptioniste: "Jullie hebben vanmiddag om 14.15 een afspraak."

Nou dacht het niet, om 9 uur. "Dan ga ik even kijken wat er mis is" zei ze weer.

Komt ze terug met het verhaald dat onze gyn ziek is, en dat er een week geleden een brief is gestuurd met daarin de andere tijd.

Die hebben we dus niet gehad...beetje slordig vind ik.

Ik zat echt in de spanning, konden we weer naar huis :-(

Moeten we vanmiddag om 14.15 terug komen.....grrrr!

Zo..dat lucht op, was echt een beetje boos!

x

Geplaatst

he Krisje dat is ff balen zeg. Hopelijk komen ze vanmiddag dan wel met superuitslagen. Dat hebben jullie nu wel verdient.

Sterkte

Sandra

Geplaatst

Even een update:

We hebben vanmiddag de uitslagen gehad van de bloedtesten, en alles was goed, zowel het virusdrager onderzoek als het chromosomenonderzoek van manlief!

Dus morgen tussen 10.30 en 12.00 de IVF verpleegkundige bellen voor een intake-gesprek en dan hopelijk snel beginnen.

Er zijn geen wachtlijsten en er is ook geen zomerstop, dus de verwachting is dat we over 1 á 2 maanden in het ICSI/IVF traject zullen zitten!

Spannend !!!

x

Geplaatst

Oh wat fijn Krisje!! Gefeliciteerd met deze goede uitslagen!! Het lijkt erop dat wij aardig gelijk op gaan lopen. Ik zal je in de gaten houden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden