Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...


Krisje

Aanbevolen Berichten

Heej Krisje,

 

 

 

Wat spannend voor je!!! Als jij je echo hebt, ben ik misschien al moeder. Erg spannend voor ons allebij.

 

 

 

Ik vind het zelf spuiten ook echt super vaag! Maar alles voor een goed doel, toch? ;-)

 

 

 

Succes!

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo,

 

 

 

Wat spannend hier. Krisje je bent begonnen aan de pil en ik lees dat je 17-8 start met de Deca.

 

 

 

Ik ben sinds 30-7 aan de pil en start 23-8 met de Deca. Heb 3 september een uitgangsecho en aan de hand daarvan hoor ik wanneer ik mag beginnen met Gonal-F.

 

 

 

Wat een verschillen per ziekenhuis, het is bij jou Krisje anders als bij mij.

 

 

 

Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

dat is fijn zeg, dan kan het nu echt beginnen....ooo...ik hoop het zo Krisje!!We hebben uiteindelijk allemaal een lange weg af moeten leggen vooral we hiermee konden beginnen. En het mag toch wel beloond worden:Baby01c:toch??

 

 

 

Nou ik zal wel voor je duimen, en hopen dat het gauw een mooie resultaat mag hebben!!

 

 

 

Elke, heb je ook ICSI gehad? En als ik het goed begrijp ben je van de eerste zwanger geworden!

 

Trouwens nog proficiat met je zwangerschap! Spannend zeg, nog even en dan mag je zo een kleine in je armen sluiten!

 

Waar was je in behandeling?

 

 

 

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Krisje,

 

 

 

Wat fijn dat je gisteren meteen kon beginnen. Spannend hé zo'n eerste poging!

 

Ik zie dat jij ook in Brabant woont, mag ik vragen in welk ziekenhuis jij zit?

 

Zelf ben ik onder behandeling bij het EMC in Rotterdam. Best een eindje van huis maar goed, we hebben het er maar voor over...

 

 

 

Groetjes Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke, heb je ook ICSI gehad? En als ik het goed begrijp ben je van de eerste zwanger geworden!

 

Trouwens nog proficiat met je zwangerschap! Spannend zeg, nog even en dan mag je zo een kleine in je armen sluiten!

 

Waar was je in behandeling?

 

 

 

Liefs...

 

 

 

@Olatje:

 

 

 

Dank je :-D

 

Ja ik heb ook ICSI gehad. En de eerste de beste poging was raak! Ik heb er maar eentje terug laten plaatsen en die is blijven plakken.

 

 

 

Ik was in behandeling in het GrootZiekenGasthuis in Den Bosch met transfer naar het Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg.

 

 

 

@Krisje: Ik ben ontzettend onegduldig!! Maar ze moet nog even wachten, want ik wil eerst nog even van mijn verlof gaan genieten. Nog 4 dagen (met vandaag erbij) werken en dan lekker 5 maanden vrij!!!

 

 

 

Hoe was het om weer aan de pil te gaan beginnen? Is een erg tegenstrijdig gevoel, vind je ook niet?

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

@Sas, het is inderdaad anders, jij begint na 3 weken aan de deca ik na 2 weken...ach ja ze zullen in het zh wel weten wat ze doen. Maar gek dat er zoveel verschil in kan zitten per ziekenhuis.

 

 

@Olatje, inderdaad super spannend, maar ik heb er tegelijkertijd zoveel zin in, ik heb vandaag alle medicatie opgehaald, en wil het liefst vandaag nog beginnen met de spuiten haha!

 

 

@Simonja, wij zijn onder behandeling bij het Catharina ziekenhuis in Eindhoven, tot nu toe ervaren wij dit als een heel fijn ziekenhuis!

 

Vanuit Etten-Leur is het toch niet zo heel ver naar Rotterdam, of vergis ik me nu?

 

 

@Elke, wow...5 maanden vrij...heerlijk. Ik dacht altijd dat je recht had op 3 maanden zwangerschapsverlof, maar nu lees ik net in mijn cao dat dat 16 weken is, erg fijn!

 

En ik vond het gisterenavond erg krom dat ik weer de pil moest slikken...zo wazig!

 

 

Ik heb vandaag op mijn werk vakantie ingevuld, ik heb week 39, 40 en 41 VAKANTIE, in die weken vallen waarschijnlijk de echo's en de punctie en de evt tp, dus dat betekent dat ik dan alles lekker op mijn eigen tempo kan doen. Dat vind ik een heel fijn gevoel.

 

 

Fijne avond voor iedereen!

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krisje

 

bij een zoekicsi gaan ze heel intensief zoeken naar levende zaadjes...en omdat we eerst voor tese zouden gaan is dit echt een wondertje dat die niet meer doorgaat

 

wat mag je snel beginnen na de intake, hoef je niet naar een informatieavond toe?

 

 

 

Danja

 

mooie succes story van jou

 

 

 

Xxxxx

 

jij ook hier ;) succes met je behandeling

 

 

 

tja dat wachten he, maar ja bij ons is het allemaal een beetje mis gegaan met de ziekenhuizen!! want als ons eigen zkh ook de zoek-icsi had uitgevoerd hadden we ms al 3 behandelingen kunnen hebben. of we al zwanger hadden kunnen zijn...

 

allemaal maar heel vreemd verlopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

 

 

Sophie, ook super dat bij jullie met zoek icsi ook wat gevonden is. Wel gek dat ze zoek icsi ook niet in elk ziekenhuis doen, lijkt me makkelijker dan tese uitvoeren.

 

 

 

Maar spannend dat jullie 15 september intake gesprek hebben, weet je of daar een lange wachttijd is.

 

 

 

Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krisje wat fijn dat het nu eindelijk allemaal begonnen is. Wat heb jij een lange behandeling zeg. Ik slik altijd 14 dagen de pil, dan beginnen met decapeptyl en na 2 dagen de gonal-f erbij dus met de pil en spuiten ben ik in totaal zo'n 4 max 5 weken bezig. Jij minstens 6!!! Wat een verschillen zeg per ziekenhuis. Ik ben in Gent onder behandeling.

 

 

 

 

 

Wel lekker dat het nu dan ook eindelijk begonnen is he? Nu werk je echt ergens naar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik heb goed nieuws gekregen!

 

De uitslagen waren allemaal goed. Bloed is in orde, en de zaadjes zijn idd traag (dus het klopt wel met wat wij hier bij ons in het ziekenhuis hebben gehoord), maar wel goed genoeg voor ICSI!

 

Wij worden uitgenodigd eind augustus op een info avond , samen met ongeveer 40 andere stellen, en die mensen, dus wij ook beginnen september/oktober met het traject!

 

 

 

Dus de wachtijden vind ik nog mee vallen!

 

 

 

Liefs....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sophie, wij hebben 27 mei de info-avond al gehad. Op de 1ste pagina van mijn topic zie je hoe ik dat ervaren heb. Wij hebben bijna 3 weken geleden de uitslagen gekregen van het chromosomenonderzoek en de bloedonderzoeken. Afgelopen maandag hebben we het intake-gesprek gehad, en gelukkig konden we meteen beginnen. Wat frustrerend dat je weet dat je misschien al zwanger had kunnen zijn, maar think positive! Good luck, en alvast succes met het intake gesprek....nog even geduld...!

 

 

 

 

 

@witje, onze behandeling duurt in totaal 8 weken :-o best lang hé? Gek dat dat zo verschillend kan zijn, maandag al 1 week pil erop zitten...haha! Ik ben idd zo blij dat we nu begonnen zijn, ik merk dat ik nu gek genoeg heel gerust ben, en een stuk meer ontspannen.

 

 

 

 

 

@Olatje, wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen! Super zeg!

 

Veel succes op de info-avond, en probeer niet alles op te slaan, want het is zooooo veel info!

 

 

 

 

 

We hebben er al bijna 1 week op zitten...van de 8... :-o !

 

Morgen hebben we wat te vieren, dan zijn ik en mijn hub 1 jaar getrouwd !!!!!

 

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip Krisje, ik zal het proberen. Ik ben al heel blij dat het zo snel gaat. We hebben uiteidelijk op 24 juli ons eerste gesprek gehad over ICSI, en september/oktober kunnen we van start gaan!!

 

Ging het bij jullie ook zo snel??

 

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Olatje, wij zijn 27 april voor de 1ste keer naar de gyn geweest.

 

Op 15 mei kregen we te horen dat wij in aanmerking kwamen voor ICSI, omdat mijn hub te weinig levende zaadcellen heeft.

 

En 3 augustus zijn we begonnen met de behandeling.

 

Dus iets minder dan 3 maanden heeft het geduurd voordat we konden beginnen, best snel als je het achteraf bekijkt, maar tijdens alle testen vonden wij het zooooo langzaam gaan!

 

Wat spannend zeg, het komt nu ook steeds dichterbij voor jullie!

 

Hoe lang duurt jullie ICSI traject.

 

Voor ons duurt het 8 weken plus 2 wachtweken na de evt. terugplaatsing.

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ik weet nog niet precies hoe lang het gaat duren, we hebben nog geen planning. En volgens mij is het toch in elke ziekenhuis verschillend, maar we zien het wel. Ik moet morgen mijn ms krijgen en dan rond 10 september, dus ik hoop dat wij dan al mogen beginnen.Mijn ms is zeer regelmatig. Zou wel super zijn, voor mij kan het niet snel genoeg gaan! En aangezien wij al uitnodiging krijgen voor de infoavond zal er geen onderzoek meer plaats moeten vinden denk ik??!!

 

Ja, het wachten daar wordt ik ook een beetje kribbelig van!! Maar we zullen wel moeten!

 

Maar wij gaan ook al sinds vorige jaar september naar de gyn.!

 

Een heleboel onderzoeken achter de rug, en sinds eind juni weten wij dat het voor ons toch IVF/ICSI wordt, en sinds eind juli dat het dus ICSI wordt, aangezien mijn man weinig en slecht beweegende zaadjes heeft.

 

Vind wel fijn om ervaringen te delen!

 

Jij bent nu sinds 3 augustus in behandeling, maar wat doe jij nu dan?

 

Moet jij ook de pil slikken?

 

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Olatje,

 

 

Het is inderdaad in ieder ziekenhuis verschillend, dat klopt.

 

Wij zijn 27 mei al op de info-avond geweest, toen wisten wij nog niet alle uitslagen van de onderzoeken.

 

Wij hebben 13 juli de uitslagen gehad van het virusdrageronderzoek en het chromosomenonderzoek van manlief.

 

Op zo'n info avond krijg je zoooo veel te horen, hoe de behandeling in zijn werk gaat, het slagingspercentage, je krijgt beeldmateriaal te zien enz. maar dat zal ook weer per ziekenhuis verschillend zijn.

 

 

 

Ik werd ook kribbig van het wachten, maar nu ik eenmaal begonnen ben valt het wel weer mee.

 

Ik ben inderdaad nu 1 week bezig met de pil.

 

Die moet ik 3 weken slikken, gewoon 1 strip dus.

 

Na 2 weken pil moet ik de Decapeptyl erbij gaan spuiten, weer 2 weken later moet ik Gonal-F er bij gaan spuiten en beginnen met utrogestan (de bolletjes, dat hoor je ook op de info avond) en dan heb ik ook mijn 1ste echo.

 

En vanaf dan gaat het snel, de laatste 2 weken krijg ik echo's en tot slot de punctie en de tp....en dan.....2 weken wachten....spannend natuurlijk!

 

Wij zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje, wel fijn om ervaringen te delen!

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

thnx voor je snele reactie.

 

Ben benieuwd, wij moeten toch nog even geduld hebben.

 

Opzich vind ik het wel snel gaan, maar nu heb ik paar dagen vrij en dan gaan de dagen weer wat minder snel natuurlijk!

 

Dan ben jij idd lang bezig met de pil,en dan spuiten....hoe moet je spuiten? Subcutan? In de buik?

 

Ik moest tijdens de IUI ook zelf puregon spuiten met een soort pen.

 

Dit gaat me gelukkig goed af, ben zelf verzorgende, maar het was eerst wel vreemd om me zelf te spuiten.

 

Ik vind dat de twee weken wachten of het wel of niet gelukt is zijn het ergste. Heb ik ook bij IUI gehad. Dan ben ik liefst veel aan het werk om zo snel mogelijk de twee weken om te krijgen.

 

Ik wens je veel succes, en we houden elkaar op de hoogte!

 

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet in mijn buik spuiten, het gebied onder de navel en dan links of rechts ervan.

 

De decapeptyl zijn allemaal kleine injectienaaldjes en de gonal F is ook een pen.

 

Ik moest afgelopen maandag 'proefspuiten' in 1ste instantie durfde ik echt niet, maar ik hoef het ook niet aan manlief te vragen die gaat al half van z'n stokkie als hij het ziet, maar toen ik eenmaal had gespoten viel het wel mee.

 

De drempel is even hoog omdat het een gek idee is om 'in' jezelf te spuiten.

 

Geniet van je vrije dagen!

 

 

x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend....morgen moet ik beginnen met de Decapeptyl, ik heb 2 weken geleden geoefend maar ik ben bang dat ik niet meer weet hoe het moet...haha!

 

 

Voor degene die het al gebruikt hebben, moesten jullie ook altijd later op de dag spuiten?

 

 

Ik moet dat wel, en dat is om eventuele wijzigingen meteen in de praktijk te kunnen brengen, als ik bijvoorbeeld overdag naar het ziekenhuis ben geweest en ik moet een andere dosis o.i.d. dan kan ik dat s'avonds meteen doen.

 

 

Ik vind het iig erg spannend, morgen beginnen we aan de 3de week...

 

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat spannend krisje!

 

 

 

Zal mij ff voorstellen,

 

Ik ben Arzu nog 2 weekjes 26 jaar :toothy4:, we zijn nu in oktober 4 jaar aan het wachten op ons wondertje.

 

En na een valse uitslag te hebben gekregen van mijn man zijn tese vorig jaar mei.

 

Gaan we dit jaar opnieuw voor de tese gelijk met de icsi op dezelfde dag.

 

Heel erg spannend!

 

 

 

 

 

Ik ben van een kant blij dat ik met suprefact mag beginnen ipv decapeptyl.

 

Ik heb zoooooo'n angst voor spuiten.

 

En dan 3 weken later ongeveer beginnen met fostimon.

 

Ben heel erg benieuwd en nieuwsgierig dan gaat het echt gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik kom vertellen dat er een wonder is gebeurd!

 

Ik ben namelijk spontaan zwanger!! Ik kan het nog steeds niet goed bevatten!!

 

 

 

Ik wens voor iedereen veel succes met het traject, en hopelijk hebben jullie ook goed nieuws binnenkort.

 

 

 

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden