Jump to content

vakantie plannen

witje

Recommended Posts

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie nog vakanties plannen enzo. Wij hebben vorige week de knoop doorgehakt en 2 weken camping in Luxemburg geplant.

Als het meezit hebben we in de week van 16 juni een tp van cryo en als het raak is zou ik in de 12 en 13e week van onze zwangerschap op vakantie zijn. Zou toch mooi zijn als we daar in alle rust van onze 12 weken periode kunnen genieten, de magische grens.... Zucht soms denk ik dat ik niet te ver vooruit moet kijken/rekenen. Doen we dat niet allemaal??

Dus babbel mee over vakantie het is er tenslotte de tijd voor en de voorpret is net zo leuk als de tijd daar.....

Liefs van Sandra

Vakantieplannen.

Plannen genoeg, maar zoals elke behandeling, vallen je plannen altijd anders uit omdat de ZH planningen voor gaan.

Ik zit op me ongi te wachten, die der de 29e al had moeten zijn. ben altijd stiupt op tijd.

En net nu het moet komt het niet hehe.

Wij willen 2 weken naar Italië.

durf alleen nog niet te boeken omdat we zodra ik ongi ben beginnen met poging 2.

Ik heb zelf zitten rekenen dat het allemaal moet kunnen.

we willen van 14 tot 28 augustus.

Dus het zou allemaal wel moeten kunnen denk ik.

Maar wacht liever even met boeken tot ik duidelijk heb wanneer ons circus weer begint.

Gelukkig zijn er altijd wel leuke last minutes he:)

ha....heerlijk die vakantieplannen! Het motto van mijn paps is...werken is leuk maar het moest niet zoveel vrije tijd kosten! Maar we zullen niet klagen, blij dat we werk hebben! kan ook heel anders natuurlijk. Maareh...die vakantie, ik ben echt een vakantiemens. Wij kamperen elk jaar drie weken en gaan nog een paar keer per jaar een weekendje weg. Vorig jaar zijn we een week naar engeland geweest (lake district, wandelen) in juni en in augustus een week naar zwitserland en daarna twee weken naar zuidfrankrijk.

Dit jaar gaan we in augustus weer eerst een week wandelen in de alpen en daarna naar zuidfrankrijk. Wie is lid van de anwb? Daar staat een stuk in over het gebied waar we vorig jaar zijn geweest en nu weer heen gaan: Georges du Verdon. Prachtig!

We gaan dit najaar nog een midweek naar londen.

Ik heb eigenlijk nog helemaal niet nagedacht over hoever ik zou zijn als ik zwanger zou zijn. Ik durf daar niet over na te denken. Ik durf b.v. ook niet na te denken over hoever ik zou zijn als ik maandag ofzo zou testen. Eerst maar eens zien volgende week. Kan niet wachten...zucht.

LIefs Esther

Hey Sandra,

Lekker naar Spanje met de sleurhut. Toen dit in zh ter sprake kwam juichde ze het toe. Ontspanning is heel belangrijk vonden ze, dus in augustus hop in de auto. Geen idee hoe ver ik dan ben, maar dat zal ik donderdag wel horen!!!

Hai,

Ook wij hebben een vakantie geboekt en gaan eind aug. naar Turkije. Nu denk ik dat het wel goed is om er eerst even weekje tussen uit te gaan. Toen wij onze vakantie hadden geboekt wisten we niet eens of we voor icsi in aanmerking kwamen en al helemaal niet wanneer. Maar onze eerste icsi poging is in september nou maar hopen dat ik niet in onze vakantie ongie wordt en nog een maand moet wachten. Ik ga dit even overleggen met de verpleegkundige tijdens ons 2de intake gesprek.

xxx

Wij hebben trouwens besloten, net als vorig jaar, om in de zomerperiode helemaal niks geen ziekenhuis bezoekjes o.i.d. te doen. De zomerperiode wil ik geen stress, geen spanning, geen ziekenhuis etc. Als deze behandeling mislukt dan gaan we een paar maand pauze houden en genieten!

@Bitch: Ik heb zelfs mijn 3e verse poging (mocht dat nodig zijn) naar oktober geschoven, omdat wij samen besloten hebben rustig van onze vakantie te genieten. FF bijtanken van de laatste 2 emotionele zware jaren. Zijn ook al 3 jaar niet op vakantie geweest dus wij vonden dat we het verdienen.

Ja er zijn altijd leuke last minutes dus er is vast wel een plekje waar je heen kan tussendoor.

Hoop dat je snel ongi wordt (raar om dat te zeggen niet?) en dat jullie snel de verdere planning weten.

Sandra

Hai,

Toen wij te horen kregen dat we voor icsi in aanmerking kwamen en daar 4/5 maand op moesten wachten baalde ik ik wou gelijk beginnen. Maar nu is het goed zo wij gaan eerst lekker ontspannen genieten van de vakantie en dan er tegen aan.

xxx

Heerlijk, vakantie!

Wij gaan vrijdag 12 juni op ons gemak naar Kroatie, waar we vanaf de 13e onze Mobil Home in kunnen.

De 26e vertrekken we weer terug naar NL.

Even lekker helemaal nergens aan denken, veel boeken mee en lekker genieten van het mannetje.

Wij hebben bewust gekozen om vroeg op vakantie te gaan in de zwangerschap.

Dan kan ik me nog een beetje redelijk voort bewegen en is het nog niet heel warm en druk.

Ook onze VK raadde ons dat aan.

Vorig jaar zijn we in augustus weggegaan, vlak voor de 2e (mislukte) poging.

Even een break tussendoor is ook lekker...

Groetjes van Daan

Wij boeken hoogstwaarschijnlijk een last minute.

Wij gaan kiezen voor een bestemming waar je met kleine kinderen niet zo heel erg snel naar toe zou gaan.

Niet al te ver weg, veilig eten en waar je geen entingen voor nodig hebt.

Misschien heeft één van jullie nog suggesties? Ik ben dan goed 16 weken zwanger.

Liefs,

Vanessa

Guest Dani

Wij doen het dit jaar lekker eenvoudig omdat ik natuurlijk al een eind in mijn zwangerschap ben als de vakantie begint, we hebben een seizoensplek een paar dorpen verderop op de camping, heerlijk want zo hebben we wel het gevoel er lekker uit te zijn maar als er iets aan de hand zou zijn dan zijn we ook zo weer thuis of bij het ziekenhuis.

Leuk dat iedereen al zn vakantie aan het plannen is.

Wij zijn al geweest, lekker maandje naar Australie geweest. Dat was aan het begin van mn zwangerschap en gelukkig bijna geen last gehad van misselijkheid. Die eerste weken zijn toen zo snel gegaan, dat ik nu echt per week zit af te tellen. Daar helemaal geen erg ingehad dat je geen echo's hebt.

Wij willen waarschijnlijk nog in oktober een last minute doen, als ik dan nog mag vliegen. Anders gaan we ergens met de auto heen. Deze maand al weekend Duitsland geplant, concert Guus Meeuwis en familie weekend.

Iedereen nog veel sterkte met het plannen!!!

Kuzzz

Hi,

Wij zouden dit jaar eindelijk weer eens gaan kamperen (na een paar jaar achter elkaar een verre reis hebben gemaakt Cuba & Mexico), maar we zouden in augustus gaan met vrienden.

Wij hebben een tent en ik zag het niet zo zitten om met zeven maanden een tent elke keer te moeten opzetten en op een luchtbed te slapen, dus hebben wij wel voor een vliegvakantie gekozen, maar blijven lekker in Europa. Om precies te zijn gaan we naar Lesbos, Griekenland.

We vertrekken volgende week vrijdag voor twee weken.

Heerlijk nog even genieten met z'n tweeën.

Zodra we dan terug zijn gaan we aan de babykamer beginnen en dan kunnen we rustig naar oktober toe gaan!!

hallo,

Dit jaar voor ons geen vakantie maar heerlijk met de beeb kamer bezig zijn. mijn hubbie heeft 15 aug pas vakantie en dan ben ik alweer aan het werk. (3 dagen in de week)waarschijnlijk gaan we nog wel een paar dagen naar vrienden in brabant. voor de rest nog geen vaste plannen. we hebben een hond, en 2 katten en een aquarium vol vissen dus we blijven lekker met ze thuis! .. En we gaan vanavond plannen maken voor het trouwen!!

Iedereen veel plezier op vakantie!

liefs

Desiree

Ha, heerlijk vakantie!

Vorig jaar zijn we niet weggeweest vanwege alle zwangerschapsperikelen (iui in juni, icsi in augustus) en omdat ik zo overspannen was van alles dat alleen al bedenken waar de koffers lagen te veel was :toothy9: Het jaar daarvoor zijn we verhuist in de zomer, dus we kijken er nu enorm naar uit om lekker weg te gaan.

We gaan in augustus weg, mijn vriend moet verplicht twee weken in de bouwvak opnemen. Omdat we dan misschien wel net twee maandjes zwanger zijn (duim duim) hebben we ervoor gekozen met de auto te gaan. Maximaal één dag rijden. Ook gaan we in een huisje zodat ik evt. zelf kan koken en we een beetje normaal bed hebben enzo. We hebben een prachtige 'gite' gevonden in Franrijk, in de buurt van Cognac. Met een eigen zwembad! En omdat de eigenaren de rust willen bewaren zijn er daar geen kinderen toegestaan. Als de icsi mislukt worden we dus niet continue geconfronteerd met gezinnetjes en kids. :good1:

Oooooh, wat heb ik er zin in zeg!!

Overigens was het vorig jaar ook heel lekker om twee weken thuis te blijven. Lekker uitslapen, samen leuke dingen doen, musea, winkelen, uit eten. Kan ook een prima vakantie zijn.

Hallo meiden

Wij hebben in september vakantie, maar nog niet geboekt.

Het word ws een last minute.

Omdat wij nu bezig zijn met poging 3 en nu nog niet weten wanneer hoe en wat.

Hopelijk ben ik dan zwanger!!!

liefs claudia

Hoi,

Vorig jaar hebben wij onze zomervakantie in oktober pas gehad i.v.m. 1e IVF poging. De zomer vond ik toen wel erg lang (en saaaai op het werk!). OP het laatste moment hebben we een actieve trekkingvakantie in Umbrie geboekt, die we niet hadden gedaan als ik zwanger was geweest. Het was wel een geweldige vakantie.

Dit jaar willen we in juli een week naar Spanje op bezoek bij mijn ouders die daar een huis hebben gehuurd. Maar ik heb nog geen tickets geboekt, want als deze poging lukt, werd afgeraden om de 1e 6 weken van de zwangerschap te vliegen. Tja, dat zou toch wel weggegooid geld zijn. En we hebben in augustus nog 2 weken vakantie geblokt in onze agenda's. We zien tzt wel wat het gaat worden, want we willen weer een actieve vakantie plannen en ik zie mezelf niet door de Pyreneen op mijn wielrenfiets als ik net zwanger ben. Stiekum hopen we natuurlijk dat onze vakantieplannen helemaal anders worden dat we nu bedacht hebben!!

Neel

Ja EDR; dat betekent dus dat dit hele proces wel je leven beheerst. Hoe graag ik ook zou willen dat het niet zo is! En dan de goedbedoelde adviezen dat je je leven er niet door moet laten beheersen...Ach, maar er zijn ook mensen die hun vakantie afstemmen op EK/WK voetbal. Daar begrijp ik nu echt niks van ha!

Nee....alhoewel ik wel ergens een plekje zou zoeken om te kijken als ik in het buitenland zou zitten hoor :icon_colors:

Wij hebben vorig jaar en dit jaar wel bewust ervoor gekozen geen behandelingen te doen tijdens de zomerperiode. Ik vind het al met al vrij intensief en mijn vakantie is wel een heilig huisje voor me, daar doe ik niet graag afstand van! Het beheerst mijn leven al zo en dat wil ik in de vakantie zoveel mogelijk voorkomen.

Wij zijn al lekker met de voorbereidingen bezig. De tent lenen we van mijn schoonouders en hun en mijn ouders hebben nog genoeg campingspulletjes zodat we niet zo heel veel aan hoeven schaffen. 2 stoeltjes, tafeltje en luchtbed. Voor de rest is alles geleend lekker hoor. Als onze tp over een week of 2 doorgaat en het blijft zitten, dan zijn we in Luxemburg op de magische grens van 12 weken. Dat zou wel heel bijzonder zijn.

Sandra

Ik kan me hélemaal vinden in dit topic! Bij ons is nog steeds geen duidelijkheid over wanneer we kunnen beginnen met de eerste ICSI-behandeling omdat we telkens weer moeten wachten op uitslagen van onderzoeken... en niemand wil zelfs maar een indicatie geven, heel vervelend vind ik dat. We hebben het dus ook heel lang voor ons uitgeschoven, maar deze week hebben we de knoop doorgehakt en gewoon lekker onze vakantie geboekt begin augustus! De eerstvolgende belafspraak over uitslagen van de genetische onderzoeken is begin juli dus ik hoop heel stiekem dat we eind augustus/begin september eindelijk aan de beurt zijn... maar dan hebben we wél nog mooi een heerlijke ontspannen vakantie gehad!!

Groot gelijk dat je geboekt heb. FF lekker aan jullie zelf denken en uitgerust de behandelingen in gaan. Waar gaat de reis naar toe??

Ik heb vandaag onze verbandtrommel en toilettas opgevult zodat die al klaar staan voor vertrek haha lekker vroeg want we gaan pas 17 aug weg. Maar beter vroeg dan laat. Ik kan me nu helemaal verliezen in het vakantie plannen. Eindelijk weer eens ff wat anders dan hormonen en ziekenhuisritjes.

Morgen weer echo en volgende week hopelijk cryo tp. Daarna weer wachten.........

Maar nu wel in mijn achterhoofd dat we lekker 2 weken vakantie in het vooruitzicht hebben. Dus die weken moeten gewoon voorbij vliegen :plane:

Sandra

Guest Butterfly

We hadden ons voorgenomen toen we weer in de molen stapten; wat er ook gebeurd, het wordt nu ... eerst wij, dan de behandeling.

Tot nu toe is dat goed gelukt eigenlijk.

Onze vakantie hebben we dan ook gewoon geboekt voor september, we gaan naar Zuid Frankrijk.

Nu het er mss in gaat zitten dat we toch TESE gaan doen hebben we voor onszelf al bepaald dat dat zeker moet gaan wachten tot we terug zijn van de vakantie, dus dat wordt wel oktober ofzo.

Ons leven heeft te lang stil gestaan en in het teken van 'kinderwens' ... dat wilden we niet meer.