Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Nou lig de hele dag een beetje te liggen en hangen! Veel slapen en zorgen dat de eerste mijlpaal gehaald wordt, nog 4 nachtjes en dan heb ik die gehaald. Dan de volgende twee weken halen en dan heb ik de volgende mijlpaal. Ziekenhuis verwacht de beeb nog dit jaar en hoopt dat ik de mijlpalen haal. In ieder geval moet ik direct weer aan de remmers als er binnen tweeeneenhalve week weer weeen ontstaan. Na die tweeneenhalve week gaan ze niet eens meer remmen, dan komt het. Dus voor mij geldt blijven liggen rusten en alles door anderen laten doen. Maar alles voor de kleine. Gekke gedachte hoor, als ze niet ingegrepen hadden vorige week was ik nu moeder geweest met wellicht heel veel zorgen!!! Dus kleintje blijf nog maar ff in het buikkie bij mama zitten!

• Reacties 377
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marietje,

ik heb je verhaal even gemist. Maar ik begrijp dat je al weeen hebt gehad? Tjee, ik hoop voor jou/jullie dat de kleine nog een paar weekjes in je buik blijft! Heel veel sterkte en vooral veel slapen/hangen!

Neel

Geplaatst

Hoi Marietje,

Is het nog een beetje uit te houden op de bank en bed?

Hebben jullie allemaal een gezellige Sintavond gehad. Volgend jaar ga ik naar Holland en na zoveel jaar weer eens Sinterklaas vieren met dan ons meisje! Waarschijnlijk hebben jullie allemaal caedautjes voor de baby gekregen...hahahahah.

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hey meiden,

Inderdaad bank hangen vervelend enz hahaha. Gelukkig bracht Sinterklaas afleiding gisteren. EN vandaag hulp in huishouding gehad. Morgen naar gyn en vragen of ik weer licht mag gaan bewegen. Dit is wel heel erg, Wil frisse lucht, ga af en toe ff voor buitendeur staan hahahaha, ff frisse lucht inandemen.

In ieder geval mijn eerst mijlpaal gehaald!!!! De 32 weken zijn een feit, nu op naar de 34 weken. Benieuwd wa de echo morgen verteld.

@Neel. Had inderdaad weeen en heb al iets ontsluiting en een baarmoedermond die te kort is. Heb in ziekenhuis gelegen met weeenremmers en heb injecties gehad voor de longrijping van de kleine. Eerste mijlpaal was de 32 weken halen, dat is gelukt. Tweede mijlpaal is 34 weken halen. Mocht er na 34 weken weeen ontstaan gaan ze niet meer remmer, daarvoor proberen ze het nog wel. Kleine is al ingedaald, dus heb constante druk onderin buik, niet echt prettig gevoel. Had het verhaal bij januari gezet, vandaar dat je het hier niet had gezien.

Succes allemaal en vooral rustig blijven (hahaha en dat zeg ik hahahhaha)

Geplaatst

Ha Marietje,

Fijn dat je de 32 weken om zijn! En dan nu nog 2 weekjes volhouden. Het zullen wel een paar stressweken zijn geweest of niet? Naar verwachting zal de kleine dus wel iets eerder komen. Dan gaat de tijd wel snel in 1 keer.

Hier alles goed verder. Gisteren bij verloskundige geweest en alleen een laag ijzergehalte, verder alles prima. Wel al veel aangekomen (al 14 kilo!). En ik schrok toen ik op de weegschaal ging staan; 6 kilo erbij in 3 weken. Ik dacht dat kan echt niet!!! Bleek de weegschaal niet op 0 te staan en was het 3 kilo (is ook nog wel veel, maar goed...). Ach ja; ik had met oud en nieuw het goede voornemen om 15 kilo aan te komen dit jaar. Die wens is wel mooi uitgekomen!!!

Neel

Geplaatst

Hey meiden,

Hier alles rustig aan wel zo nu en dan een wee en onrustig gevoel, maar verder alles lekker. Slaap veel. Ondertussen komen de 33 weken dichterbij, op naar de 34!!!!

Nou Neel dan nu op schema blijven hahahha niet te veel meer aankomen. Ik heb groen licht om bij te spuiten als ik iets lekker (lees: vet, suikerrijk) wil eten. Ben nog geen 4 kilo aangekomen, mag wat meer nuttigen. Maar ja geen trek dus gebeurt niet veel hahaha

Succes allemaal!!!

Geplaatst

Hoi meiden

Fijn om te horen dat alles naar omstandigheden goed gaar

@Marietje lijkt me wel een raar idee dat je vanaf volgende week elk moment kunt bevallen.

Doe maar rustig aan elke dag bij je houden is weer mooi meegenomen.

IK heb vanacht weer eens heerlijk geslapen ben er achter gekomen daat als ik in de middag slaap ik de nacht beroerd door kom dus dat doen we voorlopig maar niet meer.

Het nog minder werken bevalt me prima (11 uur in de week) kan nu gewoon thuis komen en dan nog een paar dingen doen.

Maandag de groeiecho vind het wel een beetje spannend ach we zien wel wat ze te zeggen hebben.

Nou meiden doe kalm aan en we spreken elkaar

Geplaatst

Hallo dames!

Wat heerlijk dat jullie allemaal al minder werken. Ik werk nog steeds fulltime en ga 6 januari met verlof. Ik kijk er wel al naar uit, want de dagen zijn best lang. Met reistijd erbij ben ik toch al gauw 10 tot 11 uur van huis. Dat begint er de afgelopen 2 weken toch wel in te hakken merk ik. Tussen kerst en O&N neem ik geen vakantiedagen op, dus nog even 3 weken en een paar dagen doorbikkelen hier. Dadelijk de kersboom optuigen. Wel gek; vorig jaar wilde ik geen kerstboom want we hadden net weer een mislukte poging achter de rug. De feeststemming was ver te zoeken hier. En moet je ons nu zien!! Maar die ervaringen zullen jullie ook wel hebben.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Hoi allemaal,

Eindelijk weer eens achter de computer, sinds ik niet meer werk doe ik nog weinig met de computer want s'avonds ben ik meestal moe en val ik om 12 uur al in slaap op de bank, lekker gezellig voor mijn man die dan thuis komt van het werk! Afijn met de feestdagen voor de deur en een zwangere buik van 31 weken kan onze kerst niet meer stuk! Alles lijkt nog steeds en droom en het idee dat we over 9 weken met z'n drietjes zijn is ook nog zo ongelovelijk.

Lonki wat spannend die groeiecho....ik ben benieuwd wat ze dan allemaal gaan doen en wat je zelf dan weer kan zien. Ik ben pas 5 januarie aan de beurt met 34 weken echo....zou dat hetzelfde zijn?

Marietje, veel succes met je "laatste weekje" zwanger zijn mocht de baby nu komen, maar mischien laat ze met de kou nu toch op zich wachten en blijft nog ff lekker warm binnen zitten!!!

Neel hoe hou je het nog vol om 40 uur per week te werken en dan nog de reisuren apart? Petje af hoor want ik redde het echt niet meer!!!

Voelen jullie ook dat het bewegen van de baby nu veel intenser is? Kan nu wel merken dat ze flink groeit en daardoor minder draairuimte heeft pffffttt.....

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hey meiden

Hoe gaat ie allemaal

nog 6 daagjes werken en ik heb het erop zitten

Neel ik vind het heel knap net wat Dinky zegt om nu nog 40 uur te werken en dan de reistijd niet te vergeten met beide zwangerschappen heb ik dat niet volgehouden.

vanmiddag groei echo ik vind het steeds spannender worden maar hou jullie op de hoogte haha.

Dus tot vanmiddag

Geplaatst

Nou vandaag de echo gehad

alles zag er goed uit kleine heeft het goed daarbinnen

heeft een buikomtrek dat een week voorloopt dus die krijgt genoeg te eten haha.

De rest was allemaal ook goed lag alnetjesmetzijn hoofdje naar beneden maar nog niet aan het indalen.

Woensdag naar de VK die zal denk ik wel tevreden zijn.

groetjes

Geplaatst

Hoi,

Lonki: wat leuk dat je weer hebt kunnen loeren in je buik! En fijn dat alles goed is. Ben het helemaal eens met Dinky; het lijkt nog steeds wel een droom! Als ik op de babykamer sta probeer ik me voor te stellen hoe het straks is als de kleine meid in het bedje ligt. Moet van het idee al janken! Zo mooi!!! Dat zullen heel veel kraamtranen worden denk ik...

Op zich gaat het werken nog prima. Heb s'middags wel enorme aanvallen van slaap. Kan dan wel op de grond gaan liggen en zo in slaap vallen. Zo erg! Heb ook een laag ijzergehalte (nog net niet TE laag) dus dat zorgt er ook voor dat ik extra vermoeid ben. Dadelijk kerstborrel (sapje uiteraard en lekkere hapjes!)

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Hey Neel,

Leuke borrel gehad??

Even over die lage Hb, ik zat ook op het randje en kreeg de tip Floradix te gebruiken, is een kruidendrank te koop bij apotheek. Tweede tip was geen melkprodukten bij eten, ivm remming ijzeropame. Hb ging vervolgens omhoog wat toch wel i vermoeidheid scheelde.

Geplaatst

Hoi Marietje,

Borrel was gezellig; wel staan, dus na ruim een uur had ik het wel gezien!

ik kreeg ook de tip om minder melk te drinken, vooral bij de lunch. Nu meer jus, want vitamine C houdt ijzer vast en melk breekt af. En appelstroop. Verder eet ik heel erg gezond (bruin brood + groene groenten). Ik wil ook niet aan de ijzerpillen, want dan schijnt je stoelgang nog trager te zijn! Daar zit ik echt niet op te wachten, dus probeer het nu ook zelf hoger te krijgen. De Floradix wil ik ook gaan proberen.

Groetjes Neel

Geplaatst

Hoi allemaal,

Over het ijzertekort...ik heb het al sinds ik zwanger ben en heb daar ook gelijk pillen voor gehad maar het blijft laag! Gelukkig voel ik mijn eigen wel heel goed dus met behulp van extra vlees en andere dingen moet ik het toch maar proberen vol te houden tot de geboorte. Het gebruik van die ijzerpillen die ik slik heeft de stoelgang niet vermindert, integendeel! Ik was er even mee gestopt en toen ging het helemaal fout met de stoelgang dus zodoende gelijk weer gaan slikken.

Marietje, je week 34 zit er bijna op en je baby is nog lekker in je buik, goed teken toch? Ik hoop voor jou dat ze met de kerst ook nog even blijft zitten en je lekker kan genieten van de feestdaagjes met etentjes en niet vanuit je kraambed!!! Veel succes....

Dinky

Geplaatst

Lonki,

Fijn dat je groeiecho helemaal goed is en een weekje op schema voorloopt, altijd beter toch? Heb je het gevoelt dat de baby gedraait is of heb je daar niks van gemerkt? Ze zeggen dat je dat heel goed voelt, nou ik ben benieuwd. 5 Januarie heb ik de laatste echo en ben benieuwd hoe alles er dan uitziet want de laatste echo was met 20 weken...

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hey Dinky,

Inderdaad bijna zondag, daarna mag ik me weer een beetje gaan bewegen! Eens kijken wat de beeb gaat doen dan haha. Er lopen weddenschappen op zaterdag 19 december, 1e kerstdag, nieuwjaarsdag en 13 januari. We wachten af!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Allereerst Marietje joepieieieii, je heb de 34 weken gehaald!!! Nu op naar de 40.....hoe voel je je nu?

Ik voel mijn buik steeds zwaarder worden en steeds meer plassen, het kerstshoppen is eigenlijk onmogelijk geworden door constant te moeten stopppen en plassen..hahahahah, hoort erbij zullen we maar zeggen. Ik ben benieuwd of ons meisje al gedraaid is maar dat hoor ik de 5e januarie. Kan iemand mij vertellen of je dat duidelijk kan voelen als de baby gedraaid is en wat voor gevoel is dat?

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hoi allemaal

Hier wordt alles ook zwaarder vooral dat plassen haha

Vandaag is mijn laatste werkdag heerlijk zou eigenlijk donderdag nog werken maar mijn werkgever vond het niet nodig dat ik dan nog kwam dus dat laat ik mij geen 2 keer zeggen en ga nu nog even 3 uurtjes werken en dan gaat mijn verlof in.

@Dinky

Ik heb niet gevoeld dat die kleine zich gedraaid heeft met 29 weken lag ie nog met de beentjes naar beneden en met 32 weken was ie al gedraaid, volgens mij voel je dat wel als je al wat verder bent met zo'n 35 weken.

Nou meiden alvast fijne feestdagen en we spreken elkaar

Groetjes

Geplaatst

Hey meiden,

Die van mij draaide toe ik in de auto zat. Nu is mijn baarmoeder smal en hoog van vorm en kleine bedacht halverwege even te stoppen, dat was ff auau. Dus dat merkte ik wel.

Inderdaad joepie!!!! Mijlpaal gehaald. Nu afwachten, donderdag controle, mag iets meer bewegen, maar dat heeft gelijk effect, dus toch maar weer niet. Dat plassen heb ik ook al ff. Hahahaha van toilet naar toilet hahahaha

Succes meiden!

Geplaatst

Hoi Marietje, al een paar dagen niks van je gelezen op de forum...ben je druk met de feestdagen of toch niet bevallen tussentijds omdat je niet zo lekker was....??????

Dinky

Geplaatst

Hey meiden

Nee meiden niet bevallen, maar wel weer een paar daagjes uit logeren geweest, constant harde buiken en de hartslag van de kleine gaf aan dat hij/zij het niet echt naar de zin had. Gelukkig is nu alles goed en mocht ik weer naar huis. Ben ondertussen slijmprop kwijt, heb menstruatieachtige klachten en rugpijn. Gisteren sloeg ctg inderdaad uit en dachten ze even dat het ging beginnen maar het zwakte weer af. Ik ben nu 35 weken en dan remmen ze niet, maar stimuleren ook niet. Ben nu thuis met strikte orders betreffen wanneer bellen enz. Dus afwachten! Verder weer niks doen, liggen hangen en de tijd afwachten. Nog maximaal 3 weken, dan leiden ze me in!!!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Het word nu wel spannend met Svenja en Marietje...wie word de eerste met bevallen. Ik denk dat je (marietje) hier in februarie niet meer thuis gaat horen...hahahahah. Ik hoop dat jullie een gezellige oudjaarsavond tegemoed gaan en de baby nog 2 daagjes "binnen" kunnen houden en lekker thuis de oliebollen kunnen eten....

Ik zou 5 januarie de 34 weken echo hebben maar die hebben ze verzet voor vandaag 30 december dus ik ben heel blij daarom en zooooooo nieuwsgierig. Zullen we weer wat nieuws te weten komen, hoeveel weegt ze, is ze op lengte...afin morgen weet ik meer.

Ik wens jullie alvast een heel gezond en gelukkig nieuwjaar en het word voor ons een heel speciaal jaar.....

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hey Dinky

Wordt inderdad een heel speciaal jaar. Iets waar je zolang op gehoopt hebt, gaat dan toch gebeuren! Zo spannend.

Fijn dat de echo vervroegd is. Ik keek er ook zo naar uit iedere keer. Even gluren of alles goed gaat daarbinnen. We horen wel hoe het is verlopen.

Denk inderdaad niet dat ik hier nog thuishoor, maar blijf het hier wel volgen hoor! Tenslotte deel je toch een bel. Wil gewoon weten hoe het met jullie afloopt!

Nou succes meiden en hoe is het met Neel, Lonki en de rest?

Geplaatst

Hey meiden

Meld meweer eens een keer kijk wel veel mee maar schrijf niet zoveel

Ben eindelijks met zwangerschapverlof heerlijk nu nog een weekje uitzitten dan gaat mijn zoontje weer naar school en kan ik echt tijd voor mezelf nemen.

Dus heb meb voorgenomen om maandag de hele babykamer onder handen te nemen dan ga ik alles wassen en schoonmaken (heb er zin in).

Vanmiddag weer naar de verloskundige maar verwacht eigenlijk geen spectaculaire dingen.

@Marietje

Fijn dat alles nu weer een beetje beter gaat met jullie.

Nu nog ff die kleine binnen houden tot volgende week zondag.

Ik vind het in ieder geval een hele prestatie om niets te mogendoen ik zou knetter gek worden en alles uit handen moeten geven.

@Dinky

Fijn dat je echo vervroegd is ik vond het ook spannend maar ja je kijkt er zo lang naar uit en met 15 min sta je weer buiten dat vond ik wel jammer had er wel een uur naar kunnen kijken haha.

Iedereen verder een fijn uiteinde van dit bewogen jaar en op naar een nog veel bewegelijker jaar met over een week of wat de kleine spruitjes in onze armen.

Tot volgend jaar

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden