Jump to content

Recommended Posts

• Replies 377
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey Urs,

Tsja ik weet nog niet wanneer ik uitgerekend ben. Heb de tp 3 dagen eerder dan jou gehad. Weet jij al wat, wanneer ga je op controle??? Ik ga morgen voor echo, dan kijken ze of het op de goede plaats zit en wil ik gelijk vragen hoe het zit, ben volgens mij ergens eind januari of begin februari uitgerekend. Wil gewoon weten hoever ik ben, 5 weken, 5 weken en een dag hahahaha ben weer eens ongeduldig!!!!

Posted

Ik ben nu 4 weken en 4 dagen!

Volgens internet ben ik uitgrekend op 6 feb!

Ik heb 6 juli pas mijn eerste echo, mijn waardes in mijn bloed waren zo goed!

Spannend morgen dus voor je meid, succes

Posted

Hey Maatje,

Zodra ik weet wanneer ik uitgerkend ben zet ik mezelf erbij!!!

En Urs, zal wel mijn verleden zijn, heb al 2x een buitenbaarmoederlike zwangerschap gehad. Als ik mijn datum uitreken vanaf punctie kom ik op 31 januari vanaf TP op 3 februari, vraag morgen wel waar hun op uitkomen! Dus als het goed is vandaag zeker 5 weken zwanger! Spannend hoor!!! En ik wil ook wel graag weten hoeveel het er zijn.

Hoeveel cryo's zijn er bij jou teruggeplaatst?

Posted

hoi hoi

Ik heb vanmorgen positief getest en moet zo het zh terug bellen

maar zoals heter nu uit zit wordt het rond 8 februari (zo dat klinkt ver weg) ben volgens mijn telling 4 weken en 2 dagen zwanger (gemeten vanaf de punctie)

Posted

Hey Urs,

Bij mij zijn er 3 teruggeplaatst, dus wel een beetje spannend allemaal, maar wellicht weet ik morgen meer!!!

Posted

nou ik wou bellen of ik nog een bloedtest moest doen maar dat hoeft dus niet.

Ik mag 2 juli langskomen voor de 8 weken echo

Posted

Spannend Lonki, gefeliciteerd!!!! Ik mag morgen (einde van de middag, dus laat), ben benieuwd!!!! Ben door verpleegkundige al gewaarschuwd dat ik geen hartslag zal zien, maar het gaat er puur om dat ze willen weten waar het zit en hoeveel het er zijn. Ben gewoon een beetje nerveus! Heb zoveel vragen, ga vanavond alles opschrijven, lijkt me wel zo handig!!! Vergeet al zo veel de laatste dagen, anders weet ik nog niks.

Posted

He Marietje voor jou morgen een spannende dag dus.

Ik moet nog ff wachten maar mijn gevoel is goed ga vrijdag nog wel een keer testen omdat ik nu een vaag streepje kreeg.

maar zit ook nog errug vroeg in mijn normale cyclus normaal heb ik een cyclus van 31 a 32 dagen en zit nu op 30 dagen maar zal wel komen door al die hormonen in mijn lijf

Ik heb alleen te horen gekregen dat ik de bolletjes moet gebruiken totdat ze op zijn dus tot zondag bah bah bah maar het is voor een goed doel dus we hebben het er maar voor over

Posted

Wat een verschillen he, ik moest er gelijk mee stoppen na de bloedtest! En mijn thuistest telde helemaal niet voor hun!

Oh wat ik zo al even wil weten, hoeveel weken/dagen ben ik, hoeveel zijn het er, moet (verschillende operaties aan buik gehad) ik in het ziekenhuis of mag ik thuis bevallen (moet hier, dorp, alles -kraamzorg- altijd snel opgeven, anders pies je naast de pot), mag toch wel op vakantie, ivm leeftijd wat voor testen moet/kan ik doen enz enz, nou die ratel ik al zo op, laat staan als ik er even voor gaat zitten!

Posted

tja nu je het zegt hahaha

Wel grappig is, mijn moeder is kraamverzorgster en gaat bij ons kramen, das al geregeld, zo leuk

Posted

oh das inderdaad heel leuk!!! Zit zelf te denken aan de eerst 3 nachten in kraamhotel en dan naar huis, even lekker luxe!!!

Posted

Oke, dus dan moet je wel. Hier hebben we keuze tussen kraamzorg thuis, kraamhotel of een combi daarvan. Maar voor alles geldt heel snel opgeven anders heb je niets!!! Je kan daar ook bevallen als je wilt, maar dat kan ook thuis of in ziekenhuis. Het heeft hier niets met ziekenhuis te maken het kraamhotel.

Posted

Gefeliciteerd meiden!! Fantastisch en onwerkelijk allemaal he?! Inderdaad heel veel verschillen per ziekenhuis en per land. Bij ons is ook een echo gedaan tussen de 5-6 weken omdat ze willen zien of het op de juiste plaats zit. Ik heb gisteren echo gehad en op 23 juni hebben we weer een echo. Ik moet 3 x 200 mg Utrogestan blijven gebruiken tot 12 weken zwangerschap. Ik heb gelezen dat je door de hormonen van de IVF weleens te weinig progesteron kan aanmaken. Ik baal ook wel dat ik ze moet blijven opsteken, maar zoals gezegd....goed doel! Ik hoop zo dat jullie allemaal mogen meemaken wat ik gisteren heb meegemaakt. Het is een wonder!!! Succes allemaal!

Posted

hebben jullie ook al kwaaltjes???

Ik mag echt niet klagen hoor, maar zo nu en dan krampen..pfff dat maakt me zo bang!!

Dat ongi gevoel blijft volgens mijn vriendin!

Posted

Hey Urs,

De krampjes kunnen je echt onzeker maken, dat had ik ook.. af en toe heb ik er nog steeds last van en dat schiet ik gelijk in de stress.

En kwaaltjes jeetje.............

Van week 6 tot week 11 misselijk en vreselijk moe geweest en vanaf week 12 leek alles als sneeuw voor de zon verdwenen en voelde ik me totaal niet zwanger meer.

Nieuwe kwaaltjes: Bloedneuzen, onrustige benen (lange leven de voedingskussenes), jeukende tepels, veel plassen s' nachts, overeind getrokken moeten worden door het mannetje.. hahahaah

Iedere fase heeft weer wat nieuws voor ons...

Groetjes van Daan

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use