Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Allereerst een heel gelukkig 2010 maar dat zal voor ons wel gaan lukken denk ik!!! Het was een hele vreemde oudjaarsavond want het was het laatste jaar met ons tweetjes (al vierde we het met veel meer mensen) want dit jaar zullen we een baby op bed hebben liggen met klokslag 12........zo ongelovelijk allemaal.

De 34 echo was prima, alles op maat en gewicht en ze was ook al gedraaid dus in de bevallings positie. De echo was niet zo duidelijk en werd per deeltjes gefotografeerd, tja het word ook allemaal zo krap daarbinnen! Nu op naar 13 januarie en dan neemt het het ziekenhuis mij over en bij de gynecologe hoef ik dan niet meer terug. Ik heb een lijstje met vragen voor het ziekenhuis en één daavan is......ga ik voor de ruggeprik. Hebben jullie daar al aan gedacht? Hier moet je dat van tevoren al gaan beslissen...

Gisteren was ik op kraambevalling en kon toen helemaal niet meer wachten tot ons kindje geboren word...het ongeduld dringt! Wil zoooooo graag haar gezichtje zien en weten tegen wie we elke avond "praten"? Nog 6 weekjes en dan is het zover...

Marietje nog geen nieuws????????? We wachten geduldig....

Groetjes van Dinky

• Reacties 377
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Hier nogniks heel veel gerommel, maar krijg zo het idee dat dit eigenwijsje gewoon gehaald moet gaan wordne hahahahaha ach kan niets anders doen dan afwachten! Gelukkig brachten deze dagen afleiding.

Dinky fjin dn t de echo weer goed was!!!

Geplaatst

Hey meiden

Allereerst nog de beste wensen voor 2010 dat het maar een goed jaar mag worden .

Ben vorige week woensdag bij de vk geweest en ze heeft geconstateerd dat de kleine in de stuit ligt dus ik moet weer voor een echo dus donderdag weer een echo en daarna langs bij de vk om te gaan bespreken wat te doen als ie in de stuit blijft liggen waarschijnlijk proberen te draaien is niet een fijn gevoel maar een stuitbevalling lijkt me helemaal niets.

We zullen zien donderdag ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

hoi meiden

ook ik ben er weer (weekje vakantie gehad). Moet nog tot volgende week donderdag werken (dan ben ik 36 weken).

Zie er wel naar uit want die bekkenklachten beginnen toch wel toe te nemen en de slapeloze nachten ook, dus die zijn niet lekker als dan toch de wekker om half zeven gaat. Maar ja, is de voorbereiding op he hahahaha.

Ik moet donderdag weer naar de vk. Ga ervanuit dat alles goed is, geloof ook wel dat het kindje netjes met hoofdje omlaag ligt want als het de hik heeft voel ik dit vooral onderaan. Dus Lonki ik hoop voor jou dat het toch nog draait.

Mijn zus heeft ook in de laatste weken nog het kindje laten draaien. Was idd geen prettig gevoel, en blauwe plekken etc maar het is wel gelukt en ze kon daarna gewoon bevallen. Stuitbevalling werd haar toen toch echt afgeraden. Ben benieuwd wat je gaat doen.

Ben zelf eigenlijk nog niet bezig met de bevalling omdat ik nog werk, maar mijn vriend krijgt wel al de kriebels. Wil dat ik mijn vluchtkoffertje (hjaha) klaar zet omdat ie bang is dat hij het niet meer weet als het ineens zover blijkt. Heb wel de rest klaar hoor, kinderkamertje was er al, alle spullen terug, matras beschermd, en de kleertje gewassen. Moet alleen nog het beddegoed wassen.

ursela

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier alles goed, gisteren naar de gynecologe geweest om afscheid te nemen tot na de bevalling, bloed afgenomen en urine om de uitslagen mee te nemen naar het ziekenhuis volgende week. Hier gaat het waarschijnlijk anders want vanaf nu word ik overgenomen door de gyne van het ziekenhuis. Daar in het ziekenhuis gaan ze wat testen doen voor de 36 weken (voor strep de cock of hoe noem je dat), afin dat schrijf ik volgende week wel, mag ik eerst mijn woordenboek Spaans/Hollands wel voor de dag halen om te vertalen al die medische kreten!!!

Lonki wat een pech dat je meisje weer terug gedraaid is want ze lag toch al met haar hoofdje naar beneden zoals je had geschreven? Hou ons op de hoogte wat ze morgen met je gaan doen, ik wens je heel veel sterkte...

Urs, nog een weekje werken en het zit erop voor je, knap hoor dat je het zolang heb volgehouden, je kan nu wel wat langer van je zwangerschap verlof gaan genieten toch?

Marietje.....al 5 dagen niks van je gehoord, alles goed??? Ik ga eens ff neuzen op andere discussies mischien vind ik daar wat over je!!!!

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hey meiden

@ Dinky

Tis inderdaad een eigenwijs kindje maar of het ook een meisje is moet nog maar blijken we weten niet wat het wordt maar mijn gevoel zegt dat het idd eenmeisje wordt afijn we zullen zien.

Morgen moet ik voor de echo en dan weten we meer maar hou jullie op de hoogte

@Urs

Knap hoor dat je tot 36 weken door werkt ik ben blij dat ik er met 34 weken al aan begonnen ben moest ook wel mijn lichaam wou niet meer meewerken.

En dan straks lekker genieten van je 16 weken verlof en je baby natuurlijk.

@Marietje

Ik lees ook mee bij het meldkamertje maar wat een raar zh is dat zeg ze werken gewoon allemaal langs elkaar heen en je wordt vant kastje naar de muur gestuurd en weer terug.

Nou ik hoop voor je dat alles op z;n pootjes terecht komt.

Nou ik hou jullie op de hoogte morgenmiddag weet ik meer over hoe en wat want ik geloof niet dat ie inmiddels gedraaid is.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Lonki,

Hoe kom ik erbij dat het een meisje is???? Zeker een voorgevoel ofzo...zeker omdat je het zelf ook denk!!! Wel een verrrassing dan...spannend hoor tot je bevalling en knap dat je dat vol kan houden om het niet te weten..hahahah, nogmaals veel sterkte voor je (jullie).

Groetjes van dinky

Geplaatst

Hey meiden

Heb gisteren de echo gehad de kleine had zich bedacht en heeft zich gedraaid gelukkig dus kan nu een gewone bevalling tegemoet.

Had gisteren aan gegeven dat ik niet thuis wou bevallen maar in het geboortecentrum maar de vk heeft me geadviseerd om in het zh te bevallen onder leiding van de vk krijg alles ook gewoon vergoed omdat het toch een soort medische bevalling wordt ivm mijn BMI die wat aan de hoge kant is.

Gisteren eindelijk begonnen met de spulletjes te pakken voor het zh maar maak me daar nog niet zo druk over.

Heb ook aangegeven dat ik niet langer dan 41 weken wil lopen en daar houden ze een beetje rekening mee.

Nou dit was mijn verhaal weer eens moet nu wekelijks naar de vk dusnu komt het allemaal wel erg dichtbij. brr

Mijn vriend kan niet wachten voor hem liever vandaag dan morgen en ik vind het allemaal wel prima zo mag nog wel ff blijven zitten tot minimaal 1 februari haha

Groetjes

Geplaatst

Hallo allemaal,

zo te lezen is iedereen al een beetje met aftellen begonnen. Spannend vinden jullie niet? Onze kleine ligt net als bij Lonki ook in een stuit. Ik heb als ik 36 weken ben een liggingsecho en dan eventueel doorverwijzen naar gynaecoloog. Ik ben me ook al een beetje aan het verdiepen in het fenomeen keizersnee en ik begin maandag met moxa-therapie bij een accupuncturist. Deze therapie raadde mijn verloskundige aan, dus zeker het proberen waard. Want het liefst wil ik een natuurlijke bevalling. Maar niet als het in een stuit ligt, dat vind ik te risicovol. Dus ik probeer ook alvast een beetje te wennen aan het idee van een keizersnee. Is toch wat anders dan bevallen; het is een operatie. Maar wie weet draait de kleine nog op tijd...

Sinds woensdag wel lekker met verlof; ik heb het idee dat ik nog heel veel moet doen. Is dat nou nNesteldrang???

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Hallo,

Wat fijn voor je Lonki dat je baby weer gedraaid is, ik hoop voor je dat ie nu zo blijft liggen!!

Helaas voor Neel nog in een stuit maar mischien voor dat je moet bevallen draait de baby nog....veel sterkte.

Hier alles goed, veel beweging in de buik en af en toe steken in de vagina-streek, zal er wel bij horen. Waar ik erg last van heb is slapende vingers, of hoe noem je dat. Slapen word daardoor ook steeds moeilijker.

Vandaag weer in de babykamer lopen rommelen, krijg er geen genoeg van. Binnenkort toch de tas maar in gaan pakken mocht ons meisje zich bedenken en eerder willen komen!

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hey Neel

Ik hoop voor je dat de kleine nog draait al, is 36 weken voor een liggingecho aan de late kant ik heb de mijn inmiddels al gehad met 35.3 weken en gelukkig is de kleine gedraaid maar de vk vond 36 weken te laat omdat ze evt nog een draai poging willen gaan doen.

Wat ik ook wel een gehoord heb is om elke dag 2x over een 15 tot 30 min met je benen tegen de muur aan te gaan liggen, dan schijnen ze zich ook nog wel eens te willen draaien.

Verder gaat hier alles goed moet wel elke nacht er om de 2 tot 3 uur uit om te plassen maar gelukkig val ik daarna weer lekker in slaap.

Nou we horen van elkaar

groetjes

Geplaatst

Hallo,

Dinky; ik heb ook heel erg last van slapende vingers. Kan ook bijna niet typen; doet erg zeer. Ik slaap s'nachts met polsbeschermers die gebruikt worden met skyleren. Dat helpt de doorbloeding van de handen een beetje, omdat je polsen in een rechte lijn liggen. En de handen af en toe in een bak warm water helpt ook een beetje.

En Lonki; ik vind de echo ook laat, maar er was eerder geen plek! En we zijn geen spoedgeval, dus kregen geen voorrang. Maar ik wil natuurlijk wel erg graag weten hoe de kleine ligt (wel/geen volledige stuit?). Inmiddels gestart met de moxa-therapíe; ben benieuwd of het helpt! Dat van die benen omhoog heb ik ook gehoord; ga het gewoon proberen. Je weet nooit!

GRoetjes,

NEel

Geplaatst

Hey meiden

Volgens mij zijn we nu allemaal met verlof en kan het echte werk gaan beginnen haha.

Ik he er al 3 weken op zitten enik moet zeggen het bevalt me prima overal lekker rustig over doen niets geen gehaatst zoals het huishouden nog na werktijd kan doen wanneer ik iets wil doen en als ik niets wil doen doe ik het ook niet maar het kriebelt wel een beetje hoor ik moet nog zoveel doen in mijn hoofd dan, we zien wel wat er van terecht komt.

En wat denken jullie komen jullie kleintje voor of na de uitgerekende datum??

Die van mij komt erna dus ik loop nog wel even maar vind het niet erg vind het getrappel nog zo lekker, lekker contact maken met je kleintje.

Al ben ik nu wel benieuwd hoe hij/zij eruit ziet en of het een jongen of meisje is maar ja ik wacht nu al zolang dan kunnen die laatste weken er ook nog wel bij.

Hey Neel is de kleine al gedraaid ik hoop voor je dat dat nog wel gaat gebeuren. want ja ks of een stuitbevalling waren voor mij ook niet echt opties.

Ik ga nog ff wat in huis doen en dan vanmiddag nog ff op de babykamer rommelen.

Geplaatst

Hallo,

Lonki hoe weet jij dat jouw baby later gaat komen? Heb ik een geschreven stukje van jou gemist en de reden daarom?? Lekker hé dat niet werken, tijd voor jezelf (hoewel jij met je zoontje nog wel druk natuurlijk) en doe en laten wat je wilt.

Ik denk dat ons meisje zich ietsje eerder gaat melden want ik heb vrij veel onderbuik pijn, gyne zei dat dat normaal is door de druk op de buik. Hij heeft wel gevoelt en zei dat de baby wel op haar plek lag maar nog vrij hoog dus we wachten geduldig, vandaag 36 weken zwanger en ik moet zeggen de weken vliegen nu om! Volgende week woensdag 20 januarie heb ik weer een afspraak bij het ziekenhuis (vanaf nu elke week) en dan gaan ze weer een echo doen en banden of riemen omdaoen voor de hartslag van de baby ofzo, ik zie het wel. Afgelopen woensdag hebben ze een kweekje gemaakt (bij de 36 weken) en dit is allemaal voor de voorbereiding van de bevalling dat ik geen infecties heb ect. Is dat in Holland ook zo?

Neel dezelfde vraag als Lonki...is de baby al gedraaid?

Dinky

Geplaatst

Hey Dinky

Nee je hebt niets gemist was gewoon nieuwschierig of jullie gevoel straks allemaal klopte met het later of eerder komen van de kleintjes.

Ik baseer het allemaal op dat ik van mijn zoontje ook 13 dagen langer heb gelopen vandaar dat ik dat nu ook denk.

De kleine van mij ligt zo goed als op de goede plek is alleen nog niet helemaal ingedaald maar voel wel dat het nu gebeurt hoor kheb me daar toch last van vooral als ik opsta dan loop ik een paar pasjes heel moeilijk maar daarna gaat het wel weer en dat plassen he soms wel 4 tot 5 keer per uur, gek word ik ervan.

Nou meiden geniet van je verlof en we horen van elkaar

Geplaatst

Nou meiden,

Voor jullie gaat het nu ook echt opschieten, de laatste loodjes. Spannend hoor.

En na jullie zijn wij aan de beurt, wel heel leuk om elkaar zo te volgen en zo spannend steeds om te kijken of er al weer iemand bevallen is.

Heel veel succes en ik blijf jullie volgen hoor.

Liefs Mandy

Geplaatst

Nou meiden,

Voor jullie gaat het nu ook echt opschieten, de laatste loodjes. Spannend hoor.

En na jullie zijn wij aan de beurt, wel heel leuk om elkaar zo te volgen en zo spannend steeds om te kijken of er al weer iemand bevallen is.

Heel veel succes en ik blijf jullie volgen hoor.

Liefs Mandy

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb een bericht geplaats inhet tpic van Robin. Heel veel succes allemaal. Volgende week lees ik een beetje bij!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het is nu inderdaad heel spannend allemaal!!! Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor controle en toen hebben ze de banden om mijn buik gedaan en een half uurtje het hartje gecontroleerd en dat was goed, daarna nog een echo en zo ze konden zien weeg ons meisje ongv. 2900 gram en is ze 47 cm lang. Alles zag er goed uit en volgende week weer terug voor weer de banden. Alles is nu zo dichtbij en de nieuwsgierigheid hoe onze baby eruit ziet word steeds groter. Over de bevalling wil ik nog niet wakker liggen dat zie ik tegen die tijd wel, met al die drama verhalen hier in Spanje word je ook niet blij dus gewoon maar niet luisteren daarna!!!!

Wie zal de volgende zijn die gaat bevallen????

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Spannend hoor Dinky, fijn dat alles goed gaat met de kleine meid en een mooi gewicht nog.

Er zijn ook wel een hoop bevallingen die zonder drama's gaan hoor, ik heb 2 goede bevallingen gehad zonder toeters en bellen en gewoon lekker thuis, komt vast goed meid.

Succes met de laatste loodjes.

Liefs Mandy

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden