Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Sissi,

Sanne was al bezet....vandaar haha

De cryo's zijn 1 per rietje de vriezer in gegaan.

Bij de verse tp hadden we geen keus of we er één of twee terug geplaatst wilde hebben.

Dat deden ze nooit in België... Weet jij of ze bij cryo's wel de keuze geven? ...omdat de kans van slagen kleiner is?

Hadden ze bij jullie de eerste keer 3 cryo's ontdooit?? ...wat doen ze dan als ze alle drie goed ontdooien? ...of ben ik nu té positief?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sanna bij cryo's mag je normaal in belgië kiezen 1 of 2.

Ben je in behandeling bij ombelet hoop het toch niet !!!

Maar ik duim wel voor je:laugh:

Ja daar ben je idd zo snel aan gehecht en je denkt ook niet meer zoveel na over het kid gebeuren, dat is nu wel zo.

Geplaatst
Hi Sissi,

Sanne was al bezet....vandaar haha

Whahaha....ik bedoelde eigenlijk Gent / Genk....dat scheelt maar 1 letter. Maarre...Sanna en Sanne ook natuurlijk :p:

Wat dat terugplaatsen betreft; in Gent plaatsen ze er in principe tot een bepaalde leeftijd 1 vers terug. Misschien dat er gevallen zijn, die onder die leeftijdsgrens vallen, maar ze er toch 2 terugplaatsen dat weet ik niet. De eerste keer was ik 29 en nu ben ik 33 en nu gaat het nog steeds om 1 cryo. Maar misschien dat je dat zelf wel aan mag geven. Geen idee.

Bij onze eerste cryo poging hadden ze er inderdaad 3 ontdooid waarvan er uiteindelijk 1 goed was en 1 die eventueel wel zou kunnen maar ja....we hadden die goed was zeg maar. Het schijnt veranderd te zijn want inderdaad wat als zoals jij schrijft, ze er 3 in een rietje hebben, er 3 ontdooien, ze alle 3 goed zijn en je er maar 1 teruggeplaatst krijgt. En stel dat je poging dan mislukt dan ben je meteen 2 cryo's kwijt. In Gent hebben ze ze nu per 2 ingevroren. Aangezien wij er 5 hadden, zat er dus 1 in een rietje. Jij vraagt je dus af of je niet te positief bent, maar ze zullen er toch hun redenen wel voor hebben dat ze er niet teveel tegelijk ontdooien.

Geplaatst

Hoi,

Heb de lab uitslagen. Blijk een blaasontsteking te hebben waar ik niets van gemerkt heb. Vanaf vandaag aan de antibiotica. Gelukkig kan de poging wel doorgaan. Het bloedverlies komt idd van de endo wat alleen maar vevelend is maar verder geen invloed heeft. Mogen nieuwe fm en ik denk dat ik pregnyl krijg omdat ze het moeilijl bij mij kunnen vinden en dan hebben we meer zekerheid.

Meiden, allemaal succes!!!!

Liefd, Diana

Geplaatst

Hé Diana, gelukkig dat het niets ernstigs is. De klachten zijn natuurlijk heel erg vervelend maar het is hartstikke fijn dat jullie poging gewoon door kan gaan. Heel veel succes hoor!

Geplaatst

Nou sanna niet direct zorgen;)

Nou bij ons was hij heel snel door de bocht voordat er een tese was gedaan, kid!

Zij zeiden er waren geen zaadcellen gevonden( in het rapport stond iets anders!!!) maar jette meldde ons dat ze niet genoeg volgroeid waren.

Maar hierdoor zijn wij toch het vertrouwen verloren in ombelet.

Kun je denk ik ook wel begrijpen.

Verder zijn er heel veel mensen tevreden hoor.

EN zowiezo een man zonder gevoel (sorry) Hij zei ons heel ongevoelig: jammer het houdt op voor jullie.

Maar hoop dat hij jullie gaat helpen naar een wondertje ;)

xxxxxxxxxx

Geplaatst

Sissi: wel een fijn idee dat ze zuiniger en met meer respect met de cryo's omgaan tegenwoordig.

Arzu: artsen kunnen inderdaad heel bot uit de hoek komen, kan me voorstellen dat je er dan klaar mee bent.

Diana: Fijn dat de tp gewoon door kan gaan! Gelukkig maar dat je weinig last hebt van je blaasontsteking, kun je aardig wat last van hebben volgens mij.

KayKay: Je hebt dus ook de eerste icsi achter de rug, met dezelfde teleurstelling afgesloten als wij. Hoeveel cryo's hebben jullie? Heb er geen ervaring mee maar volgens mij gaat de tp hetzelfde als met een verse emmy. Volgens mij kan je wel ter ondersteuning pregnyl blijven spuiten (3x na de tp) ipv utrogestan.

Groetjes Sanne

Geplaatst
Chablis hoe ging het evaluatiegesprek, was het wel positief?

liefs

Rachel

Wel dat er natuurlijk nog kans is. Maar dat er aan mijn te dunne (randgeval) bms en hoog/normaal oestrogeengehalte niets te doen is.

En ook met de neus op de feiten gedrukt dat we er rekening mee moeten houden dat het misschien wel nooit gaat lukken :fear:

Geplaatst

Sanna, misschien had ik het verkeerd omschreven maar ik heb dus juist veel pijn. Nog meer als bij mn ongi en dat is vaak een drama. Vandaag weer fm gehad en follikel was 15 mm. Vrijdag weer en misschien moet ik dan toch ook pregnyl gebruiken. Bms was wel aan de dunne kant maar dat zou misschien van de endo bloeding kunnen zijn.

Spannend blijft t wel allemaal.

Liefs diana

Geplaatst

chablis misschien krijgen we bijna samen een tp dan.

Ik hoop op een tp in maart!

Rachel heb ik leuk nieuws van gelezen bij wachtbankje februari!!!

Geplaatst

Hoi Diana,

Ik had het anders begrepen uit je verhaal inderdaad ...kan ook zijn dat ik niet ver genoeg terug gelezen heb. Hopelijk werkt de antibiotica snel.

Krijg je één of twee cryo's terug geplaatst?

Als je vrijdag de pregnyl moet spuiten heb je zondag toch al de tp? schiet al aardig op nu!

Groetjes Sanne

Geplaatst

INderdaad goed gezien.

Ik ben zwanger!!

Raar is dat als het dan zover is ben ik helemaal beduusd en geloof ik het nog niet echt.

Ik hoop dat het voor jullie ook heel snel gaat gebeuren.

Ik blijf jullie volgen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hé Chablis en Arzu.....ik wil ook met jullie meedoen....en net zo'n positief resultaat behalen als Rachel. Ga volgende week vrijdag voor de eerste echo weer en hopelijk ontdooien die cryootjes dan weer een keertje goed zodat er weer eentje teruggeplaatst kan worden. Dus waarschijnlijk zitten wij dan naast elkaar op het bankje Chablis...... en gaan we samen met Arzu naar het topic "zwanger" . Als dat toch eens waar zou zijn!!!!!

Geplaatst

Chablis ik had gisteren een bloedtest.

Wat ik jullie wel kan aanraden is om te vragen of je utrogestan mag gebruiken bij een cryo tp.

Ook geloof ik heilig in acupunctuur.

De eerste cryo was een topper maar toen heb ik geen acupunctuur gehad en is deze mislukt.

Nu was deze cryo minder maar met acupunctuur en deze pakte wel.

Ik blijf jullie volgen en wens jullie heel veel succes.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ik heb morgen mijn 1ste echo. De utrogestan heb ik inmiddels al in huis en het is de bedoeling dat ik 3x per dag 1 bolletje moet inbrengen vanaf de dag van terugplaatsing.

@Rachel

Waar doe jij de acupunctuur?

Geplaatst

Toevallig rachel zei nog iemand tegen me over acupunctuur alleen ben zo bang voor die naalden ( je kunt je voorstellen wat die icsi voor me was:S)

Maar misschien wel een goed idee.

Utrogestan heb ik bij mijn miskraam ook gehad idd, uiteindelijk 1tje ingenesteld, tenminste heb 1 vruchtje gevonden.

Maar we gaan duimen op een betere kans!

Geplaatst

mmmm chablis in jette laten ze je beginnen vanaf de pregnylspuit of je eisprong in eigen cyclus.

Misschien een optie want dan zitten de hormonen al een paar dagen in je lichaam.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden