Jump to content

wie in afwachting van cryo tp?

witje

Recommended Posts

Wij hebben dus nu nog 3 cryo's in de vriezer en 10 juni eerste echo. De vorige 2 cryo tp hebben we met ovulatie testen gedaan. Bellen met ZH de eerste dag dat die positief was en er werd dan een afspraak gemaakt voor een tp. Nu wil ik het wel eens met een echo doen, weten of mijn bms goed is.

Best wel weer spannend. Zeker omdat je op de dag van de tp pas hoort of er ook werkelijk een tp is en hoelaat je er moet zijn.

Ik heb nu ineens ontzettend onzeker dat de ontdooiing niet goed zal verlopen. De vorige 2 keer heb ik daar helemaal geen last van gehad :waiting:, herkennen jullie dit gevoel??

Sandra

• Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey Sandra,

Komt me idd bekend voor.

Ik vond het een drama en nog veel spannender dat een gewone tp.

Je hebt toch idd de angst in je hoofd zitten dat er iets niet helemaal goed gaat.

Heel veel succes!

Groetjes van Daan

Hoi Sandra,

Wij gaan ook voor een cryo tp binnenkort. Het is voor mij de eerste keer dus vind het ook wel spannend. Ik krijg wel medicijnen (Progynova) dus ik moet bellen als ik ongesteld wordt. Voel het al een paar dagen aankomen maar het zet niet door.. Weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Ben alleen heel bang dat de kansen minder zijn als bij een verse poging. Wij hebben 4 cryo's overigens dus ik hoop dat er in elk geval 1 goed ontdooid. Succes..!!!

Groetjes,

Hanneke

Spannend he. Een cryo tp.

Ik heb nog geen medicatie hoeven gebruiken bij onze eerdere cryo's. Vond het na een verse poging ook best wel een verademing. Nergens aan hoeven denken, geen bolletjes opsteken. Ik vond de wachtweken ook wat anders verlopen, omdat ik na de punctie 2 weken niet heb kunnen werken van de pijn in de buik, was ik er rustiger onder.

Volgens mij is de kans op zwangerschap van cryo die goed ontdooid niet minder dan een verse poging.

Meer dan hopen en afwachten kunnen we niet.

Succes!!!!!

Sandra

Hoi meiden,

onze gyn is altijd erg positief over tp van cryo's en de kansen zijn inmiddels gelijk aan een verse poging, omdat de ontdooitechnieken sterk verbeterd zijn dan een paar jaar geleden. Hij is eigenlijk positiever over cryo's dan over een verse poging, omdat je geen/ minder hormonen in je lijf hebt. Hij denkt zelfs dat over een aantal jaren alleen cryo's teruggeplaatst worden (als techniek nog beter is).

Succes!!!!

Neel

Ik krijg deze maand waarschijnlijk mijn eerste cryo tp.

Moet maandag bellen omdat ik net mijn verse tp heb gehad en licht positief had getest maar toch ongi ben geworden moet ik zondag nog een test uitvoeren. Als die neg. is dan krijg ik deze maand een cryo tp.

Vind het allemaal heel spannend.Weet nog helemaal niet of ik iets moet innemen of hoe wat waar. Dus ben erg benieuwd ben wel blij dat het zo snel alweer kan.

Liefs

Marchan zoals ik in andere topic al naar je schreef. We lopen gelijk op ik heb als ik het een beetje uitgerekend heb ook rond die tijd een tp. Spannend!!!!!

Nogmaals Succes... net als alle andere meiden natuurlijk.

Sandra

Het is misschien gek, maar ik heb er eigenlijk best wel vertrouwen in dat het deze keer gaat lukken. Stom he, zo'n gevoel. Ik ga proberen dat goede gevoel vast te houden. Zit stiekum te dromen over wat we allemaal nodig hebben en ga straks bij mijn zwangere vriendin van een 2-ling via ivf langs om te mijmeren over onze kids straks.

De achtbaan van emoties zit nu bij mij op de top. Ik hoop maar weer dat ik daar maar veel op de top blijf hangen.

Als het toch niet mocht lukken dan doet het toch wel pijn, maar als ik dan een voortraject heb gehad van positiviteit is dat toch wel prettig.

Allemaal veel succes en de kaarsjes branden en de duimen draaien.

Sandra

Ik zit in de beruchte wachtweken van 1 cryo tp. Van de 2 heeft 1 het overleefd en dit was een goede. De gyn was erg positief over de tp en zei tegen mijn zoontje die erbij was: zo daar gaat je broertje of zusje!

Ze was erg positief dat deze tp helemaal goed komt.

Aan de ene kant geeft dat een goed gevoel, maar aan de andere kant...zij kan dat natuurlijk helemaal niet weten!

Pfffft zal blij zijn als het 20 juni is...

Succes allemaal!

Guest Dani

Sandra wat fijn dat je nu zo'n positief gevoel hebt, probeer dat inderdaad lekker vast te houden want positief die weken door is toch ontspannender. Een buffer inbouwen heeft toch geen nut want dat maakt de teleurstelling niet minder dus geef je lekker over aan mooie dromen en gedachten.

Ilse voor jou is het spannende wachten begonnen en ik hoop dat jij er ook net zo'n positief gevoel bij hebt en straks natuurlijk ook een mooi testresultaat, succes ermee!

Hallo

Nou ik heb as donderdag een afspraak omdat mijn man en ik wat meer over de cryo tp willen weten. Ik werd alleen gister door het ziekenhuis gebeld dat er twee cryo's in 1 rietje zitten dus ik moet kiezen of ik er 1 of 2 wil terug laten plaatsen. En ik heb mijn hoofd erover gebroken en ben er nog niet uit.

Ik wil er eigenlijk maar 1 terug laten plaatsen maar dan gooi ik eigenlijk de tweede gewoon weg. Maar als ik er 2 laat terug plaatsen ben ik toch wel bang dat ze allebei blijven zitten en dan heb ik straks een tweeling. Het klinkt heel raar omdat we al zo lang bezig zijn voor een kindje maar ik heb liever geen tweeling ivm complicaties tijdens de zwangerschap en bevalling. En ik wil zelf ook niet een tweede icsi behandeling. Het is me zo vies tegen gevallen vooral de punctie. Ik weet het allemaal even niet meer zit er een beetje doorheen.

We zitten weer volop in de race :blob3:.

De echo verliep prima. Baarmoederslijmvlies mooi opgebouwd uit 3 laagjes. De folikel die er hoort te zitten is 16 mm groot, jammer dat die verloren gaat. Ik heb tijdens een echo nog nooit zo'n duidelijke uitleg gehad. Heb de bloedvaten gezien die de eierstokken voorzien van bloed en afvalstoffen afvoeren. Dat het bms uit 3 lagen bestond wist ik ook niet.

Als ik morgen een positieve ovulatie test heb dan is de tp maandag. Als die test negatief is dan spuit ik morgen eenmalig pregnyl en is de tp dinsdag.

We hebben er zin in en een goed gevoel over. Laat dit nu onze kans zijn op ons langverwachte wondertje. We willen het zo graag.........

Iedereen succes en hopelijk hebben jullie allemaal net zulke positieve vibes als ik nu :walk: lekker relaxed gevoel.

Sandra

Tja,

Hier ben ik dan ook, wij krijgen in augustus een tp van een cryootje, tenminste dat hopen we heel erg! En dat die dan ook lekker op zijn plekje blijft zitten.

Iedereen succes, spannend hoor allemaal!

Marchan, dat is wel een moeilijke beslissing, ik begrijp je ook helemaal, zou het er ook moeilijk mee hebben! Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, en ik hoop dat je tot een bevredigende oplossing komt!

He meiden,

Ik wil jullie even heel veel succes wensen met de cryo tp's! Mijn eskimootje is uitgegroeid tot een prachtig dochtertje. Sta er soms nog versteld van wat er allemaal mogelijk is. Ingevroren... en weer ontdooid... en dan gewoon doorgroeien tot een gezond kindje. Waanzinnig toch.

Marchan, ik herken je dillema. Ook ik zag op tegen een tweelingzwangerschap en alles wat erbij komt kijken. Toch hebben wij er voor gekozen om 2 cryo's terug te laten plaatsen. De kans dat er eentje niet innesteld is altijd nog aanwezig, en het idee dat we dan die andere hadden 'weggegooid' kreeg ik niet over mijn hart... En uiteindelijk is het precies zo gegaan. Beide zijn teruggeplaatst en 1 is ingenesteld. Ik had overigens 4 emmies in een rietje en alle 4 waren ze goed ontdooid... was woest op het zh dat ze die emmies niet over 2 rietjes hadden verdeeld, wat zonde!

Anyway, good luck meiden!!! Op naar nog meer cryo-succesverhalen!

liefs,

Mariek

Sandra wat onwijs spannend, en het blijft heerlijk om jou te volgen al die positiviteit die jij uitstraalt, helemaal top!

Marchan, het is inderdaad een lastige keuze die je dan moet maken. Bij ons hebben ze de overige zes eitjes ook over drie rietjes verdeeld, in het zkh vertelden ze dat ze hiervoor hadden gekozen omdat het ontdooien ook fout kan gaan en er dan alsnog een eitje verloren kan gaan, door er twee tegelijk te ontdooien zou er meer kans zijn op een daadwerkelijke TP. Wij hebben toen besloten dat als de poging zou mislukken en de eitjes beiden zouden ontdooien, dat ze dan ook alletwee terug geplaats zouden worden.

Gisteravond heeft mijn vriendin de pregnyl erin gezet. Wat een emotioneel moment was dat zeg!! Ik had de spuit zelf klaargemaakt en het werd me allemaal gewoon te veel. Gehuild dat ik heb, zoveel verdriet en angst kwam er ff naar buiten op dat moment. Bang voor weer een teleurstelling, maar blij met deze volgende kans. Dinsdag bellen ze rond half negen of de tp om half 11 doorgaat. De kaarsjes zullen we branden en de zenuwen beginnen weer te gieren.

Vanmorgen werd ik al vroeg wakker en was ontzettend misselijk, waarschijnlijk door de hormonen, hoewel het niet in de bijsluiter staat. Hoofdpijn en emotioneel nu ook, maar dat kan door de spanning komen. Gelukkig gaan we van het weekend ff naar mijn ouders, lekker een andere omgeving en op momenten zoals dit heb ik toch ff behoefte aan mijn eigen ouders, hoe lief mijn schoonouders en vriendinnen ook zijn.

Ik ga zo werken, dat is een goede afleiding, als ik de traantjes maar een beetje binnen kan houden. Werk met ouderen met psychiatrische problematiek en als die een rotdag hebben dan weten ze de pijnlijke plek altijd precies te raken. Ik hoop op een rustig dagje.

Marchan hoe was je gesprek gisteren????

Nog wat wijzer geworden????

Sandra

Sandra, wat spannend!!

Ik moet maandag naar het ziekenhuis, gaan ze voor de zekerheid nog een zwangerschapstest doen (maarre ... behoudens een wonder zal die echt negatief zijn, ben hartstikke ongesteld) en dan krijg ik het Cryo protocol mee. Moet in ieder geval een cyclus wachten en daar baal ik van, want ik heb endometriose en dat wordt elke maand weer erger.

Ik weet niet helemaal hoe een Cryo poging werkt met hormonen enzo, is voor iedereen ook weer anders geloof ik? Maar het voelt goed. In ieder geval meer natuurlijk. Geen last van een punctie.

Maar voorlopig even niks.

Succes iedereen!!

Dit is de eerste keer dat ik hormonen gespoten heb met een cryo en als ik weer mag kiezen dat doe ik dat niet meer. Heb heel erg last van mijn eierstokken. Dat heb je er van als je de eisprong uit wil lokken en de natuur zijn gang niet laat gaan haha.

Begin ondanks dat ik rustiger in mijn hoofd en lijf ben nu toch de spanning weer voelen. Nu is het wachten of ze goed ontdooien en ja daarna op het wachtbankje plaatsnemen. Ben er nog steeds heel positief onder dat het deze keer lukt. Hopelijk is mijn gevoel deze keer helemaal juist!!!!

allemaal een prettig weekend.............

Tot maandag.

Sandra