Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik doe acupunctuur bij Leonard Tan zijn praktijk heeft acupunctuur akersluis.

Je kan er gratis parkeren.

het is een erg sympathieke vent.

Rachel

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toevallig de oom van een vriendin doet dat ook.

Dus ik denk dat ik maar bij haar ga navragen.

En jij zwanger van 1 cryo wauw ik had de moed al laten zakken ( sorry) na de miskraam.

Maar jij geeft weer moed:D

xx

Geplaatst
ik doe acupunctuur bij Leonard Tan zijn praktijk heeft acupunctuur akersluis.

Je kan er gratis parkeren.

het is een erg sympathieke vent.

Rachel

Thanks, ik ga eens bellen voor een afspraak

Geplaatst

Hé meiden....ik lees dat jullie ook bolletjes moesten gebruiken na de terugplaatsing. Ik heb dat de vorige keer helemaal niet hoeven doen. Wel bij de verse terugplaatsing. Zal toch eens vragen waarom ze dat nu niet voorschrijven.

Geplaatst

Zou ik zeker vragen hoor meid!!

Chablis had ze ook niet de vorige keer meen ik.

Ik heb ze wel gehad en was zwanger!

Lees in je onderschrift, niet goed ontdooit de 21e pffffff daar ben ik ook erg bang voor bij deze laatste cryo:(

Geplaatst

Klopt ik had ze de laatste keer ook niet bij de cryopoging hoewel het ziekenhuis tot de ontdekking kwam dat het beter is als ik ze wel heb. Ik ben benieuwd............

Geplaatst

@ san, Ik weet nog niet wanneer ik eventueel de tp heb. Ik hoop nu alleen maar dat ze het overleven. Ik heb de tp in med kindercentr l"dorp en daar ontdooien ze ze per stuk. Ik heb er maar 2 dus hoop dat 1 van de 2 het goed doet. Ik weet verder niets van de kwaliteit maar als ik het hier een beetje goed heb begrepen vriezen ze alleen toppertjes in. Ik besef ook wel dat het er allemaal niets mee te maken heeft want ik lees hier vaak genoeg dat de "mindere" het ook goed doen.

Ik hoop niet alleen snel op een zwangerschap aleen al vanwege mijn zeer grote kinderwens maar dan gaan gelijk ook alle pijntjes weg die ik dagelijks voel van de endo en nu ook door die onsteking. Ik ben dat echt helemaal spuugzat. En dat vind ik een mooie bijkomer. Ik wil al kinderen sinds ik weet dat je als meisje zijnde later kindjes kon krijgen.

Ik zit nog in m'n 1e traject maar ben soms bang dat de laatste snel in zicht zal zijn. Ik heb geen geldboompje in de tuin dus zelf vergoeden zal er niet echt inzitten. De mensen om je heen zeggen dan wel 's: Je hoort ook vaak dat de vrouwen daarna toch nog zwanger zijn geworden. Die hoop is er bij mij niet omdat ik dan hormonen moet gaan gebruiken om niet meer te menstrueren.

Poeh ik geloof dat ik hier mijn dipje ff eruit aan het gooien ben. SORRY!

Ik heb op het moment ook erg veel last van huilbuien vandaar dat ik hier ook maar ff mijn hart lucht. Stomme van het verhaal is dat ik normaal niet zo onzeker ben maar ik vind deze cryo tp echt zo super spannend.

Nou meiden ik zal jullie niet langer op houden met mijn "zielige" depri verhaal.

Rachel: Gefeliciteerd, heb je al een mooie banner?? Ik vind ze zo leuk.

Meiden succes weer!!!!

Liefs, Diana

Geplaatst

Sissi ik had ook bij de eerste cryo terugplaatsingen geen utrogestan gebruikt, maar 4 jaar geleden had ik het stiekum bij mijn 4e poging wel gebruikt en toen was ik zwanger.

Vandaar dat ik het deze keer gewoon gevraagd heb, of ik ze mocht gebruiken en dat was geen probleem.

Arzu ik had maar 1 cryo laten terugplaatsen.

Rachel

Geplaatst

Rachel, van harte met je zwangerschap!!! Super!

Ik hoop dat we je allemaal snel mogen gaan volgen.

Heeft een cryo met acupunctuur meer nestelkans óf ben je relaxter en is daardoor de kans groter op een zwangerschap?

Ik had in gedachte om pregnyl te vragen ipv utrogestan.

Dat had ik de vorige keer ook gevraagt omdat je dat drie maal moet spuiten na de tp en niet drie maal per dag moet inbrengen. Ook is een vriendin van mijn ook twee maal moeder geworden mbv ivf, zei had toen allebij de keren pregnyl.

Heb geen pregnyl ipv utrogestan gekregen omdat ik lichte overstimulatie had, daar wordt het juist erger van. Maar omdat ik nu niet hoeft te spuiten met deca en gonal gaat het wel denk ik. Heeft iemand van jullie pregnyl als ondersteuning gehad?

Geplaatst

@ Arzu; die angst heb ik ook zo....dat ze weer niet goed ontdooien. De eerste cryo's die ontdooid werden na mijn eerste ICSI poging waren wel goed. Daarna al twee keer niet. Je kunt er gewoon niets van zeggen. Pffff.... Zwaar allemaal hè??!!!

@ Diana; gooi het er uit. Je valt ons helemaal niet lastig met jouw verhaal. Juist hier is de plek om je goede en slechte verhalen kwijt te kunnen. Houd je taai!!!

@ Rachel; ik ga het zeker proberen. Volgens mij wordt het er alleen maar beter van. Het kan in ieder geval geen kwaad. Enne.....weet niet of ik het al gezegd had....maar natuurlijk van harte met jouw/jullie zwangerschap. Hartstikke goed!

@ Sanne; ik heb helemaal geen ondersteuning gekregen. Wel Utrogestan na mijn ICSI behandelingen. Maar bij de cryo tp niets. Hoefde alleen de Pregnyl maar te spuiten voor de ovulatie.

Geplaatst

Rachel, gefeliciteerd!!

Heb je ook nog acupunctuur gedaan na de terugplaatsing?

Ik heb maandag een tp. Als de cryo'tjes goed ontdooien natuurlijk....

Ik gebruik nu Progynova en Utrogestan.

Geplaatst

Hey Meiden,

Vandaag is het dan weer zo ver ik wordt gebeld tussen 11.00 en 12.00 of mijn cryo goed is ondooid en hoelaat dat de tp is.

Dit keer alleen een pregnyl spuit gehad en verder helemaal niks en ik moet zeggen dat ik daar toch wel de bibbers voor heb.

Bij onze verse tp had ik ook Progynova en Utrogestan en vond dit toen ook niet prettig... ach ja we zullen zien wat het deze keer gaat worden we gaan er in iedergeval met goede moed er weer in.

Lfs

Geplaatst

Helaas is het met mijn verse tp niet gelukt. Ik heb nog 3 emmies in de vriezer. Ik wil er zo snel als mogelijk mee beginnen. Van het ziekenhuis heb ik begrepen dat ik wel eerst een natuurlijke cyclus moet hebben gehad. Hoelang hebben jullie gewacht na mislukking van de verse tp?

Geplaatst

CrisH,

Meid wat balen dat het niet gelukt is de eerste ik hoop voor jullie dat de cryo's het wel goed gaan doen.

Ook ik heb ook een cycles moeten wachten voor ik weer verder mocht maar mocht deze cryo poging niet lukken dan kan ik gelijk weer een afspraak maken voor een echo op cd 10 en kan ik dus gelijk weer door.

heel veel succes.

Geplaatst

Eigenlijk heb ik mijn keuze ook al gemaakt, om direct door te gaan. Ik ben ook heel blij dat ik cryo's heb, want dat geldt (helaas) ook niet voor iedereen. Het zijn toch extra kansen uit een poging. Voordat ik eventueel aan een echte tweede icsi-poging ga beginnen, dan ben ik toch al weer bijna een half jaar verder. Ik heb mij voorgenomen om in juli en augustus echt even rust te nemen en voor de zomer mijn cryo's te benutten. Ik hoop natuurlijk dat ik er maar 1 hoef te benutten.

Geplaatst

Ook ik wou het liefs gelijk door maar had de moegelijkheid niet omdat het ZH dicht was met kerst en oud en nieuw dus ik had geen keus.

Misschien even bellen en gewoon vragen om toch door te mogen, weet jij of jij ook nog hormonen moet blijven gebruiken?

Wat betreft een cryo's hebben daar hebben we dus ech heel veel geluk mee het geeft zo wel extra kansen en hopelijk hebben we maar 1 cryo nodig.

Meid denk aan je zelf en doe waar jij je goed bij voeld.

Lfs

Geplaatst

chantal ik duim voor je!!!

Dit is zooooooo spannend ik bibberde als een gek toen de telefoon ging:laughing9:

duim duim

Geplaatst

Dit is zooooooo spannend ik bibberde als een gek toen de telefoon ging:laughing9:

Oh dit had ik ook zo erg. Ik kon er die nacht ervoor totaal niet door slapen. En nu zie ik er ook al weer zooooooooooooo tegenop!!!! Spannend allemaal hè.

Geplaatst

Chantal, wat een goed nieuws!

Ik zal voor je duimen dat deze blijft plakken.

Ik kom net uit het zh en moet zondag weer komen. Het is weer een langdurige cyclus.

De follikel die aanvankelijk de goede kant op ging zit buiten mijn eierstok. Deze kunnen ze dus niet meer mee tellen. Ze denken nu eerder dat dat een cyste is. Gelukkig zit er nu aan de andere kant wel 1 die z'n best doet en die is nu 13 mm. Dus zondag nogmaals komen dan misschien pregnylen dan volgend weekend een tp. Ze vertelde mij dat hun er 6 dagen tussen doen. Tussen de pregnyl en tp. Vind dit best lang maar ze zullen het wel weten toch?

M'n bms was nu 9,6 dus die is weer mooi dik aan het worden want dat zag er van de week ook wel even anders uit. Al met al was deze mevrouw(had haar nog niet eerder gezien ondanks dat ik al heel veel keren geweest ben) zeer positief waardoor ik dat ook weer een beetje kan zijn.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden