Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, zit hier bibberend achter de laptop met naast me een positieve test! icon_eek.gif

En eigenlijk geloof ik het niet helemaal. De officiele testdatum is a.s. zondag, dus dan voor het echie. Maar deze streep is toch echt duidelijk te zien hoor. Zou het dan toch na 2 en half jaar (curretage) weer zover zijn? In ieder geval is de eerste stap weer gezet. Had nooit gedacht dat ik ooit nog een positieve test in handen zou hebben.

En ik voel ook niet veel moet ik zeggen. Ik ging testen omdat ik vanmorgen mijn boobs weer voelde (niet extreem maar gewoon gevoelig) en toen dacht ik aan de test die ik al jaren in de kast heb liggen en dacht "zal die niet over datum zijn al?" Op de verpakking stond april 2010, dus kon hem maar beter gebruiken dacht ik.

In eerste instantie zag ik helemaal niks. Dus ik naar beneden naar mijn mannetje (die vandaag thuis werkt) en die zegt "ik zie toch echt een streepje hoor". Ik nog een keer kijken en zeg "nee joh, dat is nog de verkleuring van de achtergrond". Maar een paar minuten later was alle verkleuring weg en stonden er toch echt 2 duidelijke strepen. Ik kan het echt niet geloven, maar het bewijs ligt hier toch echt naast me. Vanmiddag haalt mijn mannetje nieuwe testen en dan zondag nog maar een keer. Hopelijk is tie dan nog steeds positief...

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

OH Chantal!!! Wat een goed nieuws!!! Super!!!! Weer een stapje dichterbij!!!

En Diana....voor jou ziet het er gelukkig ook weer positief (als ik het zo mag zeggen) uit.

Geplaatst

Oh Luna....wat goed!!!! Gefeliciteerd!!! Super joh!! We plaatsten bijna tegerijkertijd een berichtje dus vandaar dat ik nu nog een apart berichtje voor jou heb geschreven. Wat zullen jullie blij zijn. Enne....denk niet dat jouw mannetje nog veel aan werken toe zal komen vandaag. Ha ha ha.

Geplaatst

Chantal goed zo en nu vasthouden.

Luna geweldig van hart gefeliciteerd.

Ik had zelf een positieve bloedtest en kan het ook nog niet bevatten.

Je bent inmiddels zo ingesteld op teleurstellingen.

Zelf durf ik ook nog niet echt blij te zijn.

Ga er toch maar lekker van genieten.

dikke knuffel

Rachel

Geplaatst

He meiden, bedankt! Ben nog zo van de rel dat ik de rest nog niet eens gelezen heb. In ieder geval zag ik dat Chantal vandaag een tp heeft! Heel veel succes!!!!!

@Sissi jij hebt ook al veel op je bordje gehad zie ik. Hoeveel cryo's heb je nu nog over?

@Rachel, ik loop volgens mij precies een week bij jou op achter. Grappig zeg! Maar eerst wil ik nog de test van zondag afwachten, ben nu al zo vaak teleurgesteld dat ik het amper kan geloven...

Geplaatst

@Sissi jij hebt ook al veel op je bordje gehad zie ik. Hoeveel cryo's heb je nu nog over?

Hebben er nu nog 4 over. Deze zijn per 2 ingevroren. Hopelijk over 1,5 week ofzo een tp. Heb alleen niet meer zoveel in het ontdooien. Maar goed.....ik lees nu wel allemaal weer positieve berichten dus dat geeft weer hoop!!

Geplaatst

wauw luna proficiat hoor geweldig!!!!

Op naar 1 of 2 mooie beebjes:clap2:

chablis ik duim voor zondag op een goede verbetering:clap2:

Geplaatst

Luna,wat een geweldig nieuws ik ga je alvast voorzichtig feliciteren en meid geniet er van!!

bij mij is alles goed gegaan onze 8 cellige embyo was na het ondooien nog maar een 5 cellig en voor dat ze hem hebben terug geplaats was hij alweer 8 cellig en dat in 5 uurtjes tijd ik hoop nu maar dat ik ook eens een positieve test in handen mag krijgen.

Lfs

Geplaatst

Luna: wat geweldig voor jullie, van harte gefeliciteerd!!

...ben blij dat ik jullie (van jou en van Rachel) positieve verhalen lees, had zelf even een minder goed gevoel omdat cryo's toch weer minder kans maken dan verse emmy's.

Heb nu al weer wat meer vertrouwen.

Chantal: wat fijn dat de cryo goed ontdooit is en dat je hem nu lekker warm bij je draagt, hopelijk voor jou over twee weekjes ook zo'n mooie positieve test.

Diana: Goed dat je BSM zo mooi dik geworden is. Kan die evt cyste kwaat?

Hopelijk weet je zondag wanneer de tp is. Ik weet niet of 6 dagen veel is tussen de pregnyl en de tp, de artsen hebben er ervaring in en we moeten erop vertrouwen dat ze goed weten waarmee ze bezig zijn. ...nog een paar dagen spannend.

Chablis: voor jou ook nog maar even, Dianan en jij gaan waarschijnlijk gelijk oplopen.

X Sanne

Geplaatst

Hey dames...toch weer aardig wat groen afgelopen dagen op t wachtbankje...waarschijnlijk een goede maand! Ik hoop dat jullie nog meer groen gaan brengen straks!!

Sanna...dat verse emmies beter aan slaan dat cryo's..ben ik niet helemaal met je eens.

Een arts zei ons destijds dat cryós tegenwoordig net zo veel kans hebben als een verse emmie. Bij een verse poging halen ze natuurlijk de mooiste (op t oog) er als eerste uit..degene die dus waarschijnlijk t meeste kans maakt (daarop heb je dan waarschijnlijk een voorsprong tov de cryo's)

Maar als je goede cryo's hebt..dan denk ik dat er echt niet veel verschil meer is in kans.

Van een verse emmie ben ik maar heel even zwanger geweest..hcg was te laag en werd snel een MK.

Nu ben ik zwanger van een cryo en hcg was super hoog nu.

Er zijn een heleboel dames hier zwanger geworden van een cryo..dus geef de moed niet op hoor!!

Geplaatst

De arts in het ziekenhuis in Zwolle zei tegen ons dat je met een cryo ongeveer dezelfde kans op een zwangerschap hebt als met een verse emmie, mits de cryo het proces van invriezen en ontdooien goed overleeft. Bij ongeveer 90% is terugplaatsing van een cryo mogelijk volgens het ziekenhuis.

Geplaatst

Hoi Taurus,

Dank je wel voor je peptalk!!

Maandag heb ik een afspraak in het ziekenhuis, dan hoor ik verder hoe en wat.

Dat een cryo minder kans maakt heb ik gelezen op het forum bij een andere topic en verder gegoogeld... Jij bent ervaringsdeskundige dus neem je woorden zeker serieus, ben even helemaal blij nu ik het gelezen heb. (moet me natuurlijk ook niet gek laten maken door speculaties)

Voor jullie van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Chris, aan jullie zijn dezelfde positieve reken kansen gegeven. Dit geeft inderdaad moed! Lees in je voettekst dat jullie ook een teleurstelling gehad hebben twee dagen geleden. Veel sterkte. Zie dat jullie ook nog cryos hebben, hopelijk mogen jullie snel weer verder.

Geplaatst

Hoi Ladie's

Mag eindelijk! op cd 18 vanavond de pregnyl gaan zetten.

Als het allemaal goed gaat heb ik zaterdag de tp.

Spannend!!!!!!

Liefs

Geplaatst

wat jadimi succes hoor!!!

Hier vandaag bloedprikken hoe het zat met de bloedwaardes na de mk, in 2weken tijd van 79 naar 12 gezakt.

Volgende week moet ik weer terug en dan moet het toch wel op 0 of zeker rond 3 staan.

Anders misschien geen tp in maart:( pffff

Geplaatst

Hey Jadimi!

Wij gaan gelijk oplopen. Ik moet vanavond ook de pregnyl spuiten (weet alleen nog niet hoe laat) en dan heb ik zaterdag de terugplaatsing.

Geplaatst

Ha meiden,

Als jullie het goed vinden kom ik meekletsen. Ik kom van het "in afwachting van tese"-topic af. De tese is inmiddels geslaagd en 2 ICSI-'s zijn helaas een miskraam geworden. Maar we gaan nu voor onze 8 cryo's (of 1-tje is ook al genoeg!).

Hier zijn al een hoop positieve verhalen te lezen! Dat doet goed.

Onze cryo-terugplaatsing is nog niet bekend, ik moet eerst nog een keertje een menstruatie krijgen en 24 februari hebben we een afspraak met onze arts in Düsseldorf. Dus ik verwacht half maart...

XX Suzzy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden