Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Sanna, ik hoop ook weer snel door te mogen. Het is fijn om cryo's te hebben. Even geen hormonen..

Ik hoop ergens in maart of april weer op het wachtbankje te mogen plaatsnemen. Ik ga nu eerst maar eens het sporten oppakken om mijzelf in conditie te brengen en mijn gedachten te verzetten. Zo vlak voor de punctie en vanaf de punctie heb ik niet meer gesport.

@ Suzzy, 8 cryo's, wat een mooie hoeveelheid. Allemaal extra kansen.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Suzzy, gezellig dat je hier ook mee komt kletsen!

Chablis en Diana super nieuws dat jullie vandaag de pregnyl mogen zetten, komt er weer schot in de zaak. Laten jullie 1 of 2 cryos terug plaatsen?

Geplaatst

hoi, deze maand heb ik voor het eerst een cryo terugplaatsing. we hebben er 5. wat zal ik doen...1 of 2? wie heeft er ervaring mee? ik hheb geen idee wat mij te wachten staat. woensdag 1e echo.

groet louou

Geplaatst

Welkom loulou,

wij hadden vorige maand een tp , wij hebben 2 cryo's laten terugplaatsen.

Zwanger maar helaas een miskraam met 6.1 weken.

Dus tja heel persoonlijk/

xxx

Geplaatst

hoi, wat erg voor je van je mk. ik heb na de vorige tp een mk gehad. heftig, succes met je volgende behandeling. wij gaan wellicht wel voor 1 cryo....5 kansen....

Geplaatst

Welkom Loulou,

Wij hebben er een laten terug plaatsen maar dat komt ook omdat ze per stuk zijn ingevroren en als ze per twee waren geweest dan hadden we ze ook allebij terug laten plaatsen.

Geplaatst

bij ons zijn ze ook per stuk ingevroren....wel fijn, nu kunnen wij zelf de keuze maken....

hoelang zat er bij jou tussen de menstruatie en tp?

Geplaatst

Bij mij ging het eigenlijk vrij snel, omdat ik niet echt een regelmatige cycles heb tussen de 26 en 36 dagen moest ik op dag komen voor een echo, toen was mijn follikel al 16mm en mocht ik gelijk pregnyl spuiten, daarna hebben wij 5 dagen moeten wachten op de tp.

Geplaatst

Helaas ging de tp niet geheel pijnloos en heb ik nu nog steeds buikpijn en vanavond wat oud bloed bij het afvegen( sorry )dus je kunt je vooestellen dat ik mij een beetje ongerust maak wandt het kan volgens mij nog niet echt innestelings bloed zijn.

Wij moeten dus nog maar even afwachten kan er helaas zedlf niks aan doen!

Geplaatst
hoi, deze maand heb ik voor het eerst een cryo terugplaatsing. we hebben er 5. wat zal ik doen...1 of 2? wie heeft er ervaring mee? ik hheb geen idee wat mij te wachten staat. woensdag 1e echo.

groet louou

In de regel wordt de keus door het ziekenhuis gemaakt. Als je jonger dan 35 bent, krijg je 1 teruggeplaatst (enkele uitzonderingen daar gelaten) en als je ouder dan 35 bent mag je kiezen of je 1 of 2 teruggeplaatst wilt krijgen.

Maar ik las dat ze in ieder geval per stuk ingevroren zijn wat natuurlijk ideaal is!

Geplaatst

Hoi,

Nou de pregnyl is gister gezet. Nog een beetje napijn.

Chablis wat leuk dat we samen op gaan. Bij jou houden ze er dus ook 6 dagen tussen. Ik krijg er hopelijk iig 1 tp

Bij mij is idd standaard 1 maar hopelijk is dat genoeg.

mijn kans is 1 op 2 dus ik ga alvast duimen.

Voor jullie ook hoor!

Liefs

Geplaatst

Hoi Diana, als de pregnyl gezet is ben je voor je gevoel waarschijnlijk weer pas echt begonnen aan het cryo traject. Heb je last van je buik op de plaats waar je het spuitje gezet hebt? Bij iedereen is het toch weer verschillend, ik heb van de pregnyl toen helemaal niets gevoeld. Hopelijk trekt het snel weg.

Ik duim met je mee hoor dat je cryo goed ontdooit! Wat een spannend moment weer.

X Sanne

Geplaatst

Wij mogen nog niet verder. Het is nog niet rustig genoeg vanbinnen.

De tp wordt waarschijnlijk maart. Er worden twee cryo's ontdooit en áls

ze beide goed ontdooien worden ze allebij terug geplaatst.

Bij de verse emmy mochten we niet kiezen, deden ze er sowieso maar één.

Nu wachten tot de ongi en dan bellen voor een afspraak op cd 12 voor weer

een nieuwe echo.

Nu staat er in de bijsluiter van de utrogestan dat je cyclus ontregeld

kan zijn na het stoppen van de bolletjes.

Wie heeft daar last van gehad?

Toen ik gestopt was met de pil toen was mijn eigen cyclus ook compleet van slag, ben dus benieuwd.

X Sanne

Geplaatst

Chantal: Toen wij de tp hadden (wel bij een verse emmy) zei de verpleegkundige dat de kans groot zou zijn dat er wat bloedverlies zou zijn. We hoefde ons daar zeker geen zorgen over te maken. Begrijp heel goed hoor dat je geschrokken bent, hopelijk steld dit je een beetje gerust. Is het wel weggebleven nu?

X Sanne

Geplaatst

Hallo Diana,

Als er bij mij 2 goed ontdooien plaatsen ze 2 terug.

De pregnylspuit was weer zo'n naar venijnig prikje waarbij ik op de plek waar ik geprikt heb nog steeds pijn heb. Heel vervelend. Maar ja, het is voor een goed doel.

Geplaatst

Hey meiden,

Diana en Chablis, wat goed dat jullie nu eindelijks ook verder kunnen hopelijk ondooirn decryo's goed en hebben jullie ze zaterdag weer heerlijk bij jullie.

Sanna,

wat balen dat alles nog niet rustig is en dat je dus een cycles moet wachten, we willen immers graag zo snel mogelijk door en dan wil je eigenlijk niet horen dat je maand moet wachten toch??

Ontregelde cycles na die mutsbollen heb ik ook gehad eerst na het stoppen ervan heeft het 3 dagen geduurd voor dat het door kwam en de cycles er na heeft 36 dagen geduurd dus ja het kan inderdaad dat je cycles wat van slag is.

Hier gaat het wat beter ik heb aleen vanochtend nog een beetje oud bloed gehad en ik heb bijna de hele dag geen buikpijn gehad al moet ik zeggen dat het nu weer op komt zetten.

Ik heb wel even gebeld naar het zh en ik hoef mij inderdaad nog geen zorgen te maken, ze hadden na de tp in mijn dosier gezet dat het wat pijnlijk was en dat ze waarschijnlijk de baarmoederrand hadden geraakt.

Ik ben dus gelukkig wat rustige nu.

iedereen heel veel succes deze week en ik hoop dat we in feb/mrt allemaal onze regel groen mogen maken.

Geplaatst

Hoi Sanna,

Wat jammer dat je nog even moet wachten. Aan de andere kant is het voor je lichaam wel fijn om nog even bij te komen.

Chablis, Het is idd rondom de plek waar waar ik geprikt heb waar ik het nu nog een beetje beurs aanvoel.

Het is idd wel extra spannend nu. ik was eerst verrast dat het wel nog zo lang duurde voor de tp maar ik ben gelukkig niet de enige.

Zaterdag ochtend het beslissende telefoontje.

We wachten af.........

Liefs

Geplaatst

Haa,

Chantal, volgens onze gyn in Duitsland kan de innesteling al naar 3 dagen zijn...maar wil je niet gek maken hoor...Spannend allemaal. Of ervaar je het niet meer als spannend? Bij mijn laatst ICSI vond ik de wachtweken zeer slopend.

Succes en hopelijk stopt de buikpijn!

XX Suzzy

Geplaatst

Hey Suzzy,

Dank je wel voor je bemoedige woorden.

Gelukkig heb ik vandaag nog geen buikpijn en hoop ik dus dat het weg blijft zodat ik mij dan ook niet zo bezig hou met deze vreselijke wachtweken.

Hoop blijven we wel houden al moet ik wel zeggen dat het geloof dathet gewoon gelukt is minder is als de vorige keer ( toen dacht ik namelijk dat het gelijk goed zat... stom hè).

We wachten nu gewoon rustig alles maar af en zien het volgende week zaterdag wel ( of eerder).

Geplaatst

hey meiden,

wat spannend allemaal.

Wat sh*t sanna dat je 1 maand moet wachten.

Ik hoop dat wij, suzzy, jij en ik samen naar een mooie maart tp gaan:happydance:.

xxxx

Geplaatst

hallo dames,

ik heb vandaag de tp. van een cryo gehad. van mijn tweede ivf poging.

het is allemaal heel spannend. ik hoop dat het gaat lukken.

ik bid voor jullie allemaal, dat jullie gezonde kinderen mogen krijgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden