Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@kaykay...duurde even maar ik was op vakantie. ik heb bij mijn 1e ivf 2 embryo's tp gehad omdat ze niet mooi rond waren. gevolg een wolk van een dochter.

@iedereen.....volgens mij word ik ongi....:angryfire:

Geplaatst

Wat ik begrepen heb doen ze de meeste echo's vanaf dag 12 van de menstruatie. Bij mij was dat bij de 1e cryoterugplaatsing ruim op tijd, de eisprong liet op zich wachten. Bij de 2e terugplaatsing kon ik op dag 12 direct pregnyl spuiten. Joy1

Geplaatst

Goedemorgen lieve Dames,

Het begint voor ons allen wel erg spannend te worden!!! Graag zou ik jullie even willen vragen met mij mee te denken. Ik ben vrijdag ongesteld geworden. Heb een cyclus van 28 dagen. Vrijdag 5 maart heb ik een echo. Wanneer zou ongeveer de tp zijn?

Ik vind het echt leuk dat het weer gaat gebeuren!!!

Ik ben heel benieuwd hoe dit voor iedereen uitpakt. Onlangs werd mij verteld dat door de nieuwe technieken het resultaat van cryos bijna net zo hoop is als bij verse eitjes! Ik vond dat hoopgevend, dacht namelijk dat dat niet het geval was!

Fijne dag!

PS Chablis, begin je al aan het idee te wennen??? Of elke keer, ow ja, ik ben zwanger? hihi! Echt leuk!!!

Geplaatst

Het begint al enigszins te wennen :happydance:

Eisprong op ca. cd 14. Tp paar dagen na eisprong.

Voor zover ik weet heb je met cryo's ook heel goede kansen. Qua kans verschilt het niet

zo heel veel meer dan met een verse.

Bij mezelf heb ik de indruk dat ik meer kans maak met een cryo dan met een verse aangezien

ik altijd erg veel last heb van de hormonen.

Geplaatst

Dankjewel voor jullie reacties.

Chablis, heb je nu van de utrogestan geen last gehad?

Chantal, hoe was het feestje gister? Hoop dat het is meegevallen en het leuk is geweest.

Lfs Sanne

Geplaatst
Chablis, heb je nu van de utrogestan geen last gehad?

Helaas wel, maar ik doelde meer op de Decapeptyl en Puregon bij verse embryo's.

Geplaatst

Chablis heb je al een voorgevoel of het een enkele zwangerschap is of een zwangerschap van een tweeling?

Hoe sta je eigenlijk tegenover een tweeling?

Ik laat ook 2 cryos terugplaatsen en heb wel een tweeling wens maar volgens mij is het echt heftig!

Verder, wanneer die terugplaatsing is: zal dat even na 11 maart zijn (wanneer ze goed ontdooien?). Doen ze het ook in het weekend?

Geplaatst

@KayKay

Geen voorgevoel. Ik ga gewoon rustig de echo afwachten.

En hoe ik er tegenover sta..... gezien het feit dat we 2 embryo's terug hebben laten plaatsen hebben we er natuurlijk wel rekening mee gehouden dat er een mogelijkheid zou zijn dat het een tweeling zou zijn. En ook een tweeling is dus erg welkom (in 1x klaar hahahaha) Hoewel ik me wel realiseer dat het zwaar zal worden.

Geen idee of ik je het al eens gevraagd heb, maar in welk ziekenhuis lopen jullie?

In het VU doen ze het ook in het weekend.

Geplaatst

en ja hoor, ben ongi geworden. ben zo verdrietig. gaan direct door voor de volgende ronde. onze kans wordt steeds kleiner en wij willen zo graag nog een kindje verwelkomen. weet dat wij niet mogen klagen omdat we een dochter hebben, maar toch..........

Geplaatst

Hoi Loulou,

Wat verdrietig dat het niet gelukt is.

Je mag net zo hard balen als ieder ander, je hoeft je écht niet schuldig voelen omdat jullie al een gezonde dochter hebben. Het verlangen naar een tweede wonder zal zeker even groot zijn. Hoop dat je binnenkort zwanger mag zijn van een broertje en of zusje voor jullie kleine meid.

Mag ik vragen waarom de kans steeds kleiner wordt?

Veel sterkte!

Lfs Sanne

Geplaatst

Ik loop in Alkmaar, maar de tp vinden plaats in het VU.

Vertellen jullie de omgeving in welke fase jullie zitten?

Ikzelf heb bij de eerste keer veel verteld (aan fam, vrienden en collega's). Dat doe ik nu veel minder (schoonouders en zus weten het). Ik heb het niet als negatief ervaren dat iedereen het wist, maar ik had wel het gevoel anderen teveel te belasten met die info. Ze leven enorm mee, en als het neg is... ja er was zelfs een collega die moest huilen.,... Tsja dat deed ik bijna zelf niet...

Dus nu even kijken hoe dit bevalt. Wanneer het op de natuurlijke manier gebeurd weet immers ook (bijna) niemand dat...

Ik ben benieuwd naar jullie belevingen hierin.

Kaykay

Geplaatst

Er zijn een aantal mensen die weten dat we bezig zijn en in het begin liet ik bij iedere poging weten dat we weer met een poging bezig waren. Echter, ik merkte dat ik het erg vervelend vond wanneer ik weer moest vertellen dat het niet gelukt was en ook al leefde men helemaal mee, ik vond het niet prettig om het er steeds weer over te hebben.

De laatste icsipoging en de laatste 2 cryopogingen hebben we het aan bijna niemand verteld (familie en een enkele goede vriendin) en dat bevalt prima. En ook al hebben we nu wel positief nieuws, we kunnen het nu nog even voor onszelf houden.

Geplaatst

onze kans wordt kleiner omdat ik 3 mislukte ivf pogingen heb gehad. nu nog maar 3 cryo's over. ik weet niet wat een ivf behandeling kost, maar onze vergoedde pogingen zijn op.

Geplaatst

Meiden mag ik een vraagje stellen.

Hoe ziet het traject eruit bij terugplaatsen cryo?

Dag 10,11,12 eerste echo?

Dag 14,15,16 pregnyl

dag 20,21,22 terugplaatsen?

Heb echt geen idee......

xx

Geplaatst

Heb net vandaag mijn schema gekregen en ziet er zo uit,

dag 2 van menstruatie starten met Progynova 2 mg tablet 2x daags

Dan een echo tussen dag 10 en 13 van cyclus.

dan de TP als ik mijn eisprong heb ( natuurlijk dus geen injecties)

en vanaf de TP gebruik je de bolletjes.

dus nu wachten op de menstruatie

Geplaatst

@ Sanne,

Sorry voor de laate reactie mar ben zo vreselijk druk geweest.

De verjaardag is me wel mee gevallen al moet ik wel zeggen dat de hele kleintjes pas laat op middag kwamen dus toen zijn wij alweer weg gegaan.

Het is ook net of kinderen voelen dat je er moeilijk mee hebt want ze koemn altijd naar mij toe en willen dan ook allemaal bij mij op schoot en natuurlijk het liefst allemaalte gelijk.

Toen wij weg gingen kreeg ik van de jarige job een hele dikke knuffel en een een kus en wat denk je willen ze allemaal een knuffel en kus ( wel lief hoor)'

Heb in huis nog wel even een traantje gelaten omdat ik dit ook zooooo graag wil maar ja dat komt jullie allemaal denk ik wel bekend voor.

Oja kreeg nog een hart onder de riem van oma van de jarige zij weet natuurlijk via haar dochter waar wij mee bezig zijn en ze vond het toch zo knap dat wij er altijd waren en eigenlijk ons verdriet dan aan de kant zette op z'n moment om op recht blij te zijn voor een ander (Uhhmmm).

Geplaatst

@ Ienie mienie,

Bij ons gaat het in de natuurlijk cycles

ik heb dan op cd de eerste fm en als de follikel dan bij mij 16mm is mag ik ook gelijk die avond de pregnyl gaan zetten en dan 5 dagen later de tp als de cryo het terminste overleefd.

Deze keer ging het iets ander

1 fm op cd 10 met bloedprikken voor de LH waarde

2 fm op cd 12

3 fm op cd 14 Met bloedprikken voor de LH waarde tevens hebben wij deze avond de pregnyl gezet en als alles goed gaat hebben wij donderdag weer een tp dat is dan op cd 19 deze keer.

Geplaatst

chantal krijg jij geen utrogestan bij de cryo's??

Is dat geen optie?

xxx

Ben blij dat de verjaardag redelijk is meegevallen:blowkisses:

Geplaatst

Hi Azu,

helaas niet maar moet zeggen dat ik van die mutsbollen ook niet erg vrolijk werd dus ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Bijons in het ZH krijg je bij de cryo's geen utrogestan heb er wel na gevraagd en ik krijg het alleen bij een verse tp samen met de prognova.

poefff meot zeggen dat ik deze 5 dagen vreselijk lang vind duren ik had dat de vorige keer niet zo ervaren of misschien wel maar ben ik het weer vergeten.Maar misschien komt het ook wel omdat dit onze laatste cryo is ik weet het gewoon even niet meer........

Hoe gaat het met jou???

Geplaatst

Herken je gevoel meid!!!

Het zijn gewoon de zenuwen ontdooit ie???

Ik herken het heel erg :)

Maar het komt goed met ons hoor.

Hier gaat het wel goed hoor.

Alleen van mijn moeder al 2 dagen achter elkaar anti islam doorstuurmailtjes gekregen.

Europa moest korte metten maken met moslims aldus ook met mij blijkbaar!!!

Kan me zo boos om maken!

xxx

Geplaatst

AHHHH, dat verwacht je toch niet van je moeder snap gewoon niet dat iemand vooral je eigen familie zo denkt en doet welk geloof ook iemand heeft daar moet je gewoon repect voor hebben.

Snap heel goed dat je daar erg boos over kunt maken zelfs ik doe dat nu nu ik dit lees wat bezield die mensen toch??????

Meis probeer je er niks van aan te trekken makkelijk gezegt voor een buitenstaande maar dit kun je nu echt niet gebruiken en richt je op de mensen die jou en die jij heel lief hebt dan zul je zien dat je heel veel liefde uit een onverwachte hoek krijgt.

Liefs en een dikke knuf

Geplaatst

Dank je wel hoor lieverd!!!

Heb ook zoiets je maakt het je zelf moeilijk ;)

Hoe moeten onze wachtweken wel niet worden??? hihih als we nu al zo hyper zijn haha

Geplaatst

Geen idee weet hadmij een beetje voor genomen om niet zo veel op het forum te zijn misschien gaat het dan wat beter. hihihi

Maar wil natuurlijk niet missen dat jij je tp gaat krijgen in mijn laatste WW.

Slaap momenteel erg slecht ben alleen maar aan het dromen dat er helemaal geen tp meer komt bij mij( weet dat ik positief moet blijven).Moet zeggen dat het einde zo wel erg snel in zicht begint te komen.

Gelukkig hebben wij de adoptie papieren alop gestuurd en hebben wij ons BKA nummer al binnnen dat scheeld in ieder geval een wachtijd als het voor ons dan echt over is.

Is dit jullie eerste poging of hebben jullie er ook al meer gehad???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden