Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Arzu!

Beste nieuws van de dag!!!! Ben heel blij voor je! Gaan we toch gelijk op!!! Nu fingers crossed voor het ontdooien!!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika ben net gebeld, 16 maart tp , volgende week dinsdag.

De follikel was 19 mm groot vandaag.

Wanneer is jou tp.

heb sanna nog niet gezien??

Die had ook fm?

En jij kaykay wanneer???

Geplaatst

Ohw jee!

En nu ben je er al voor naar de huisarts ofzo geweest??

heh heh ben je zwanger en dan nog niet genieten:(

Geplaatst

Ik had vanmiddag een spoedafspraak bij de fysio. En het schijnt met de zwangerschap te maken te hebben......... gewrichten die zich aanpassen aan de veranderingen in mijn lichaam.

Geplaatst

Hi meiden,

Chablis wat vervelend dat je last heb van je rug. Hopelijk kan de fysio het snel verhelpen en kan je gaan genieten van je zwangerschap.

Arzu woohhoeoe wat een topnieuws!! Op naar de 16e voor de tp!

Mijn bms is niet zo goed. vandaag cd 12 is het 5,8 mm en de vorige keer was het op cd 10 10,1mm!??? Begrijp het niet en ben er ook zeker niet blij mee. Hoop op net zo'n wonder als bij Arzu, maar goed ik heb geen progynova aangeboden gekregen en heb er niet aan gedacht er naar te vragen. Ik heb toevallig ook een uitdraai vd echo meegekregen, het follikeltje is ook nog maar klein, 14,4. Hopelijk is dit de verklaring van het dunne bms. Heb zelfs van die tarwekiem capsules geslikt...anders was het misschien helemaal drama?

Lfs Sanne

Geplaatst

o ja, ik vroeg vandaag of ik pregnyl als ondersteuning mag ipv utrogestan.

De gyn zei dat ik het geen van beide ging krijgen omdat het in mijn eigen cyclus terug geplaatst gaat worden. Naar mijn mening zijn er toch vele andere meiden die in de eigen cyclus alsnog ondersteuning krijgen? Mijn gevoel met ondersteuning is beter, ook omdat mijn bms zo laag is nu.

XX

Geplaatst

Klopt ik krijg wel utrogestan!

Lieve meid als je folli 14,4 is heb je nog ongeveer idd 3 dagen! dan moet het toch beter worde:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Ik heb 1 cryo in de vriezer en 15 maart weer een eerste follikelmeting. Hoeveel dagen zit er eigenlijk tussen het zetten van de pregnyl en de terugplaatsing?? Na een verplichte pauze van 4,5 maand (door een endo cyste die steeds groter werd en nu operatief verwijderd is) was ik dus heel enthousiast dat ik de cryo terug mocht laten plaatsen. Ik heb er dan ook totaal niet bij nagedacht dat wij een weekend weg gaan de 26e....als ik zo aan het tellen kom dan ben ik bang dat ik in dat weekend de terugplaatsing heb....

Geplaatst

Sanna, hoop dat alles goed komt! Gek he dat dat zo kan verschillen. Kan het ook nog snel bijtrekken>

Chablis, wat rot dat je met pijn zit!!! Hoop dat het met hulp wat beter zal gaan.

Arzu, mijn tp is zaterdag, als alles goed gaat. Lijkt mij zo een teleurstelling als het niet lukt!!!

Gaat nu snel he?!

Groetjes!!!

Geplaatst

Vervelend Sanna, ik heb ook wel zitten denken dat wij natuurlijk allemaal wel goed goed kunnen bijhouden hoe dik ons bms is en hoe groot onze follikels zijn door al die ziekenhuisbezoeken. Waarschijnlijk is het heel normaal dat de ene maand alles iets sneller groeit dan de andere maand, maar onzeker word je er wel van. Ik hoop dat je bms snel wat dikker wordt!

Mar, het is een beetje per ziekenhuis verschillend wanneer je de tp hebt, dit is afhankelijk van de leeftijd van je cryo (of ie drie of vijf dagen oud is bij de tp). Bij mij is wordt de cryo teruggeplaatst als ie vijf dagen oud is. Daarom krijg ik zes dagen na de pregnyl de terugplaatsing. Vraag het anders even na in je ziekenhuis, succes!

Meiden, ik heb vanmiddag om half drie de terugplaatsing! Ik weet niet wat de kwaliteit is en hoeveel cryootjes er uiteindelijkl ontdooid zijn maar dat hoor ik vanmiddag. Duimen maar weer!

Geplaatst

Ben alweer terug! Heb zojuist om half drie de tp gehad van een beginnende blastocyste. Er is gelukkig weer maar één rietje (met twee embryo's) ontdooid en eentje had het niet overleefd. Mijn blaas was alleen niet zo vol dus de bms was niet zo heel goed te zien...hopelijk zit ie goed!

Geplaatst

Laika, wat een mooie ervaring, nietwaar? Ik vond het de vorige keer zo gaaf dat je zo kon meekijken bij de plaatsing. En dat mooie gevoel als je van de stoel afkomt en weet dat je op dat moment eigenlijk zwanger bent!!! Ik durfde bijna niet te lachen (mijn vriend maakte steeds grapjes, waardoor ik eigenlijk keihard wilde lachen) maar ik was bang dat t er dan uitviel, haha!

Houd hem vast!!!!!! veel succes de komende 12 dagen! Op naar good news!

Zelf begin ik er ook steeds meer bezig te zijn. Merk dat ik steeds meer jullie in de gaten houd maar ook erg uitkijk naar zaterdag!

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

Sja, Kaykay, bij ons was dus dit keer niet zoveel te zien en nu maak ik me dus weer druk of ie wel goed is teruggeplaatst...De vorige keren konden wij inderdaad ook heel goed zien hoe de embryo in het bms werd geplaatst. Je zag dan ook zo'n luchtbelletje achterblijven waar de cryo in zat maar nu zag ik dus heel weinig. Ik heb echt totáál geen goed gevoel over deze poging. De hele situatie, eisprong te vroeg, kleine follikel, nu weinig te zien, maakt me ontzettend onzeker en moedeloos. Heb gisteren echt depressief op de bank gelegen de hele avond. Bah.

Geplaatst

Hoi Laika,

Wellicht niets om je druk over te maken. Bij mijn allerlaatste terugplaatsing was het ook niet zo heel goed te zien, maar het resultaat is inmiddels bekend ;)

Geplaatst

hoi allemaal,

ik ben nora,

ben een jaartje weg geweest om even wat rust te nemen voor mezelf,

na alle behandelingen en teleurstellingen.

nu weer bezig.

heb 3/3 een tp gehad van 2 cryo's en zit nu op t wacht bankje tot mijn

testdag van 17/3......spannend

(alhoewel ik vanmorgen al wat gekleurde afscheiding had bij naar t toilet gaan dus hopen dat t wel goed blijft gaan)

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en dat t toch goed komt?

hoe is t verder hier?

zijn er meer mensen die nu in de wacht weken zitten?

gefeliciteerd voor de mensen met een + test!!!

groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden