Ga naar inhoud

Ook nieuw hier !!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heej Evie,

Wat een goed nieuws!! Wanneer heb je de punctie? Oh, lees nu a.s. maandag :-s hahaha

Heel veel succes!

Liefs Elke

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Evie!

Zie je wel!!! Jij bent ook een langzame starter, net als ik! Kan dus betekenen dat er nog meer dan 5 eitjes zijn. Super! En heel veel succes maandag. Ik vond de puncties meevallen, arts en verpleging zijn super aardig.

Neel

Geplaatst

Hoi Evie, hopelijk is het beter gegaan vandaag.? Zijn er al meer

Vandaag mijn eerste decapeptyl gezet. Viel me alles mee gelukkig.

Vanavond lekker wezen zwemmen dus nu lekker relaxed.

groetjes b.

Geplaatst

Evie welkom hier enne... succes maandag. ('t zegt niks, maar mij zijn de 2 puncties die ik heb gehad beide keren érg meegevallen)

Geplaatst

Hoi evie, ik zie nu dat er inmiddels al een bladzijde 2 is met nog meer reacties en ook jouw bericht dat het er inmiddels 5 zijn. :icon_cheese:

Echt fijn hoor, en nu dan de volgende stap, de punctie.

Heel veel succes maandag en ik zal voor je duimen dat het allemaal hele mooie eitjes zijn!

Fijn weekend!

gr B.

Geplaatst

Dank je wel allemaal !!! Ik zal maandagmiddag wel hier laten weten hoe het gegaan is !!! En dan weet ik ook wanneer de TP zal zijn, ik ga uit van donderdag ??? Maar dat horen we maandag in Tilburg wel !

Fijn weekend allemaal !!

Groetjes, Evie

Geplaatst

Neel,

Ik lees dat je zwanger bent!!!!!! Gefeliciteerd!! Wat fijn zeg, ik ken jouw situatie niet, is dit de eerste keer IVF raak geweest?

Lees dat je 30 juni eerste echo hebt. Spannend!

Evie, hoe is het gegaan vandaag? Hopelijk is het allemaal een beetje meegevallen en ziet het er goed uit.

Ikzelf zit op dag 5 om te spuiten, donderdag dus eerste echo om te zien of alles goed groeit. Ik voel me verder prima dus dat valt helemaal niet tegen.

groetjes, B

Geplaatst

Evie; hoe is de punctie gegaan? Ben heeeel benieuwd! En wanneer de tp?

Billy; wij hebben de hele mmm doorlopen. Eerst Clomid 8 maanden, daarna 6 x IUI (ook 3 x met spuiten), daarna IVF: geen enkel eitje bevrucht. Dat was een enorme klap!!! Het zaad was tot dan toe altijd prima geweest. Waarschijnlijk echt pech gehad! Waarschijnlijk door tekenbeet slechte kwaliteit (wat een timing!). December werd het dus ICSI om kans op bevruchting te vergroten. Het zaad was toen weer goed en zh gaf aan dat het ook voor IVF in aanmerking kwam. Wij wilden toch ICSI, want het risico op weer geen bevruchting vonden we toch te groot. Daarna ui die poging ook nog 2 x tp van cryo's gehad. In mei gestart met 2e ICSI en eindelijk, eindelijk zwanger!!! Kan het nog steeds niet geloven...en het is toch weer een soort wachtbankje om de eerste 12 weken door te komen. Maar ik ben wel voor het eerst in mijn leven zwanger na bijna 4 jaar proberen. De aanhouder wint!

Groetjes Neel

Geplaatst

Joehoe, gister de punctie gehad ! Het is me zoooo mee gevallen !! Het deed wel pijn, maar er werd "gewoon" wat pijnstilling bij gegeven (het voelde eerst als 3 glazen rosé en daarna als anderhalve fles, hihi). Ik heb dus lekker een uurtje m'n roes uit liggen slapen ! In Tilburg ging alles goed, er waren 9 (!!) eitjes. Donderdag om kwart over 3 moeten we daar komen voor de TP. Mega spannend !!!!

Billy, wat goed joh, dat spuiten, en ik ben super super benieuwd donderdag naar je echo !!!!

En Neel, het is bij-ij-ij-ijna 30 juni !!!!

xxx Evie

Geplaatst

He Evie,

Lekker he die morfine? Jij had de punctie toch ook in JBZ? Ik vind ze altijd erg lief daar als je een punctie hebt.

En 9 eitjes; super!! Dat er maar mooie emmy's uit voort mogen komen !

Billy: is het jouw eerste IVF?

Neel

Geplaatst

Hoi Evie, blij dat het allemaal goed gegaan is. En 9 eitjes is toch supergoed!? Weer een stapje dichterbij het uiteindelijke doel!

Neel: voor mij is dit de eerste IVF poging. We zijn sinds mei 2006 bezig om zwanger te worden, dit lukte ook vrij snel, in augustus was ik zwanger. Helaas na 9 weken kreeg ik bloedingen wat dus eindigde in een mk. Wel in ziekenhuis een curretage gehad, ik zag het niet zitten om te wachten op een natuurlijke miskraam.

We hebben daarna de natuur zijn gang laten gaan maar 1,5 jaar later nog niet zwanger. Dus sinds mei vorig jaar in de mmm. Eind vorig jaar en begin dit jaar hebben we 3 IUI pogingen gehad die helaas niet gelukt zijn. Er zijn geen aanwijzingen waarom het niet lukt, alle onderzoeken zijn goed, het enige wat tegen werkt is mijn leeftijd: 39.

Maar ik heb op zich goede hoop op IVF.

Het valt me tot nu toe niet tegen, begin nu een klein beetje mijn buik te voelen, ik heb echt het idee dat er een hoop gebeurt daarbinnen...

We zien het wel as donderdag bij de echo.

Nou heel fijn voor je Neel dat het nu eindelijk gelukt is en ik hoop en duim voor je dat het er 30 juni allemaal prachtig uit ziet.

En Evie, jij ook succes donderdag bij de terugplaatsing! Wanneer hoor je eigenlijk of de bevruchting goed gegaan is?? En worden er 1 of meer emmys terug geplaatst of laten jullie dit aan de artsen over?

groetjes B x

Geplaatst

Heej Evie,

Wat een mooie vangst!! Ben blij dat bij jou die verdoving wel heeft geholpen. Ik merkte er namelijk helemaal niets van.

En nu duimen voor een 9 tal mooie emmy's!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hey Evie,

spannend joh!!! Op een paar super embryo's. Rust lekker uit en geniet ff van het mooie weer. Donderdag weer een belangrijke dag voor jullie. Succes meid.

Groetjes, Linda

Geplaatst

Voor zover ik weet hoor ik niets uit Tilburg, tot we er morgen zijn. We worden dus niet gebeld o.i.d.

Wat me wel verbaasd, is dat ik veel verhalen lees over ontstekingsremmers die gegeven worden bij de punctie (of vooraf) - ga ik straks toch het JBZ maar eens bellen want die heb ik niet gehad ??

Linda, heeeeel veel sterkte vandaag, spannende dag !!!!!!

evie

Geplaatst

Dank je Evie, heb positief getest om 4.00. Gelijk gebeld en 13 juli 1e echo. 28 februari uitgerekend. Jullie heel veel succes morgen!!!!!!!! We zijn benieuwd. We blijven je volgen.

Groetjes, Linda

Geplaatst

WOW !!!!! Wat zul jij stralen vandaag !!!! :bf_new:

Ontzettend gefeliciteerd, ook al is het nog maar "pril" !!!!!!!!!!!!

Evie

Geplaatst

Hoi Evie,

Bij onze eerste 2 pogingen belde Tilburg wel, maar nieuw is dat ze nu alleen bellen er geen bevruchtingen zijn. Dus als alles goed is gegaan, hoor je niks (geen nieuws = goed nieuws). Dat scheelt de artsen natuurlijk veel bellen (en dus tijd!).

Ik ben ook bij JBZ en had ook geen ontstekingsremmers; ook weer ander beleid. Zo verschillend al die ziekenhuizen (raar eigenlijk!).

Succes morgen!!

Neel

Geplaatst

Hoi Linda, GEFELICITEERD met je zwangerschap!!! Echt super hoor dat het gelukt is!!!!!!! :hello2:

Evie nogmaals succes morgen!!

Ik heb trouwens een vraag, op de progestan capsulus staat dat dit de rijvaardigheid kan beinvloeden. Was is jullie ervaring hiermee??

groetjes, B x

Geplaatst

Hoi Billy,

ik heb gewoon iedere dag auto gereden. Heb het waarschijnlijk over het hoofd gezien bij het lezen van de bijsluiter (was ook altijd meer geinteresseerd in de werking en met name de bijwerkingen!).

Morgen echo zie ik: spannend!

Hopelijk vele follikeltjes!

Neel

Geplaatst

Hoi iedereen,

vanmorgen positief getest, maar vanmiddag wat bloedverlies. Heeft gelukkig nog niet doorgezet. Even afwachten nu maar. Succes allemaal.

Groetjes, Linda

Geplaatst

Joehoe, Emmy is back in the house :yeswink-1:

Er waren maar liefst 5 embryo's - van de 9 - niet slecht lijkt me ??

Eentje was dus goed genoeg voor terugplaatsing nu, de andere 4 worden morgen en overmorgen nog gevolgd en dan wordt bepaald of het iglo-kids mogen worden of niet. En nu rustig aan doen - zeggen ze - want wat wordt daar precies mee bedoeld he, ik bedoel, ik ga er niet vanuit dat ik 2 weken op de bank moet blijven zitten maar fietsen of stofzuigen mag toch wel ?? Dat zou je anders toch ook doen ??

In ieder geval - zie de topic van "behandelingen in juni" - ik zit nu op het wachtbankje dus allemaal even opschuiven !!

Evie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden