Jump to content

Ook nieuw hier !!

evie

Recommended Posts

Hoi allemaal, ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben Evie, bijna 40 jaar, moeder van een zoontje van 3½.

Ik werd van hem zwanger na 2 kuren Clomid. Twee jaar later was ik opnieuw zwanger (bij de 3e kuur) maar dit eindigde helaas in een miskraam. Inmiddels ben ik 9 kuren Puregon verder en sta ik nu in de eerste dagen van onze eerste IVF poging .......

A.s. vrijdag de eerste echo, heel spannend !!

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi Evie,

Succes! Zag bij topic JBZ dat je daar in behandeling bent. Ik ook sinds maart 2007. Op dit moment in de 2e wachtweek. De tijd kruipt voorbij dit keer...

Neel

Hoi Evie,

Ik ben 39 jr, vandaag in het ziekenhuis geweest voor bespreking met IVF arts. Vorige week ongesteld geworden en met pil begonnen. Deze moet ik nu tot a.s. zondag slikken. Dan als ik weer ongesteld wordt begint het hele traject. Dagelijks 225 ml puregon spuiten + 1 spuit decapeptyl.

Heb eind vorig jaar en begin dit jaar 3 iui behandelingen gehad die dus helaas mislukt zijn.

3 jaar geleden zwanger geweest maar na 2 maanden jammergenoeg misgegaan. Uit alle onderzoeken blijkt er in principe niets afwijkends met ons aan de hand te zijn. Waarschijnlijk speelt mijn leeftijd grote parten.

Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan. De IUI behandelingen heb ik goed doorstaan maar dit is toch weer heel anders.

Hoe ver sta jij precies in het hele traject?

groetjes Billy.

Och jee, dan heb je ook al een heel traject achter de rug !! En ook in Den Bosch dus ??

Ik ben afgelopen vrijdag na een maand "pil" ongesteld geworden, en dus zaterdag ben ik begonnen met Decapeptyl en zondag met Decapeptyl en Puregon, 150 eenheden. Maar jij dus 225 ?? Poeh .... klinkt als veel !! :) Heb je er last van (gehad) ??

En dan de IUI - die hebben wij niet gehad - wat ongelooflijk jammer dat dat niet gelukt is voor jullie !!! Waardeloos he, dat er dan eigenlijk volgens de boeken "niets aan de hand lijkt te zijn" maar dat het dan tóch niet lukt ........ machteloos, onvoorstelbaar machteloos .......

Iemand zei eens tegen mij "gemiddeld een 5, iemand van 30 een 10 en iemand van 40 een 1, maar dat betekend niet dat het andersom ook kan, iemand van 30 een 1 en iemand van 40 een 10, het zijn maar gemiddelden ......" - en daar probeer ik dan maar vaak aan te denken !!

Ik heb de afgelopen 9 maanden Puregon 50 gespoten maar werd niet zwanger. Had iedere maand een baarmoederslijmvlies van net rond de 4 - akelig dun dus. Ik hoop maar dat het met de hoeveelheid Puregon van nu dikker wordt en dat dat de oorzaak is geweest, aan iets anders weet ik me niet vast te klampen .....

Liefs, Evie

Hoi Evie, deze IVF is de eerste keer IVF dus alles moet nog beginnen qua spuiten dan. Ik verwacht over een week hiermee te kunnen beginnen dus loop ong. 1,5 week achter jou aan.

Ik ben onder behandeling in het ziekenhuis in Breda maar de terugplaatsing gaat in Rotterdam gebeuren (als alles goed gaat).

Ben wel benieuwd of ik veel last van alle hormonen ga krijgen, heb jij al ergens last van?

Ik lees dat je vrijdag je eerste echo krijgt, spannend hoor!

Ik heb nog geen kinderen, mijn vriend pas ontmoet op mijn 35e, na 1,5 jaar begonnen met proberen zwanger te worden en dat is op die ene keer na dus jammergenoeg niet gelukt. Maar ik heb goede hoop voor deze behandeling. Ik laat het maar een beetje op me afkomen.

Zijn er veel mensen in jouw omgeving die van jouw IVF weten?

Bij mij een paar (vrouwelijke) collega's (eentje heeft ook IVF gehad met als resultaat een tweeling), mijn zus en een vriendin.

groetjes B

Nee he, had ik net een heel bericht getypt, is het kwijt ! Nou ja, dan maar opnieuw !

Ik moet nog even wennen aan dit alles geloof ik :)

Dacht ook al dat jij bij Den Bosch in behandeling was maar dat was een andere topic, sorry ! Wij moeten voor de terugplaatsing trouwens naar Tilburg.

Ik weet niet of dat wat ik voel al van de hormonen kan komen, ik ben pas een paar dagen (sinds zondag) bezig met die Puregon 150, maar heb wel zo'n opgeblazen gevoel onderin mijn buik, het lijkt op darmkrampen maar dan anders, beetje zeurend, maar niet pijnlijk. Ik zal het vrijdag wel zien, of dat al van de hormonen komt of toch mijn darmen, haha !!

Ik ben voor ik zwanger was van mijn zoontje ook een jaar bezig geweest, en uiteindelijk bij de 2e kuur Clomid toen zwanger geraakt. Na anderhalf jaar gestopt met de pil, dat is nu 2 jaar geleden. Toen bij de 3e kuur zwanger maar dat ging dus mis. En nu dan IVF.

Ik heb ook goede hoop - soms een beetje teveel denk ik, en dan moet ik mezelf echt terug fluiten ...... Ik heb soms echt zoiets van tja, waarom zou het niet lukken ?? Er is verder toch geen reden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden/zijn ??

Inderdaad maar afwachten ......

Een vriendin van mij weet er van, en mijn collega's. Ik krijg alle ruimte gelukkig en mag me gewoon ziek melden op de dag van de punctie of als het even niet meer zou gaan of wat dan ook. Ik heb liever dat ze het weten dan dat ik alles in moet houden - niet dan ?? Stel dat ik straks mega chagrijnig wordt van al die hormonen, dan weten ze tenminste hoe of wat !! En nu duimen ze mee, ook fijn !!

Maar volgende week begin jij met de spuiten ? Je moet nu dus je menstruatie afwachten ? Heb je daarvoor ook "de pil" gekregen ? Ik had Stediril (dacht ik ?) en heb mezelf daar behoorlijk mee in de weg gezeten - heel kort door de bocht en dagenlang knallende hoofdpijn ...........

Groetjes, Evie

Ik slik nog de pil tot komende zondag (in totaal dan 14 dagen geslikt) en dan verwacht ik dinsdag of woensdag te kunnen beginnen met spuiten, heb trouwens ook hoofdpijn steeds, dus kan inderdaad van de pil komen.

Ik heb ook goeie hoop dat het lukt hoor, vooral omdat iedereen die ik ken met behulp van IVF ook zwanger geworden is! Maar ik probeer ook nuchter te blijven.. We zien het wel...

Hoe is je eerste echo geweest, dat is toch vandaag??

Ben erg benieuwd!

groetjes B.

Hoi hoi, eerste echo gehad, aantal blaasjes te zien maar nog klein, de grootste net geen 10 en het BMS was 3,1 - maar dit is ook pas dg 8 van deze cyclus en ik heb pas 5 keer puregon 150 gespoten. Dinsdag mag ik weer terug komen !

Toevallig zeg, dat jij ook zo'n hoofdpijn hebt - dat doet mij wel echt denken dat het toch van die pil kwam - ik heb het ook niet meer sinds ik daar mee gestopt ben trouwens, dus hou nog even vol !!

groetjes, evie

Nou Evie, er gebeurt in ieder geval van alles in je lijf, toch? Hopen dat het a.s. dinsdag er weer beter voor staat.

Zie jij trouwens op tegen de punctie? Ik op dit moment niet, maar ik ben ook niet heel snel bang. Ik probeer me maar voor te stellen dat het niet meer pijn doet dan een speldeprik, net zoiets als bloed prikken en hoogstens een ongemakkelijk gevoel haha.

groetjes en een fijn weekend!

B.

Ik maak me er ook (nog) niet zo druk om hoor, maar dat kan goed nog komen als ik daar lig ....... :)

De verhalen over wel/geen pijn zijn zo verschillend, maar ja, elk mens is anders, we zullen wel zien - lang leve de pijnstillers en een lekker bedje thuis naderhand !! :)

Morgen lees je wel hoe de 2e FM is geweest ! En dan kun jij ook bijna beginnen !

Groetjes, Evie

Hoi Billy,

de echo gister "viel een beetje tegen" - er groeien maar 3 blaasjes en die zijn rond de 14. De rest (niet geteld) was kleiner en morgen moet ik nog een keer terug komen. Bij 3 of minder wordt de punctie misschien wel niet gedaan, en beginnen we een volgende keer met een hogere dosering.

Dus ik al helemaal in de bonen - het gaat niet door ........

Heb ik hier op het forum gevraagd of het vaker gebeurt dat er maar zo weinig blaasjes groeien, heb je het gelezen ?? De reacties hebben me goed gedaan !! Het kan altijd dus wel nog goed gaan !!

Bij jou nog niets ?? Stom he, dat had ik tenminste, al die maanden hiervoor wilde ik het niet en nu je dan met die spuiten moet beginnen kun je bijna niet wachten tot het komt ....... rare situatie !! :)

Ik hou je morgen weer op de hoogte en ik hoop dat jij morgen of overmorgen ook kunt beginnen !!

Groetjes, Evie

Hoi Evie,

ben benieuwd hoeveel follikels je morgen hebt. Hopelijk meer dan 3! En fijn he zo'n forum. Kun je je twijfels/ onzekerheden delen met anderen. Mij heeft het erg geholpen in ieder geval om alles te delen met lotgenoten. Dat kan ook rust geven en blijft het niet zo in je hoofd malen.

Ik ga voor je duimen!

Neel

Hoi Neel, het is inderdaad super fijn om even je "gedachtes en twijfels" te kunnen delen en verhalen te horen van anderen, hoop te krijgen uit verhalen van anderen en te kunnen meeleven met anderen zoals ze ook met jou (nu zelfs al !) mee leven. Dank je wel voor je berichtje en ik laat morgen zeker weten hoe & wat, om 10 uur moet ik er zijn !!

Evie

Hoi Evie,

Jammer dat er niet meer follikels zijn maar inderdaad, laat je niet ontmoedigen! Er is zo te lezen zeker nog hoop dat het gewoon door kan gaan. Hopelijk morgen beter nieuws, spannend hoor!

Nog steeds niet ongesteld maar zal vast snel gebeuren (aan mijn humeur te merken haha).

Veel sterkte morgen en in hoop echt op goede berichten. Ga trouwens mijn verzekering ook bellen hoe het met de escape iui zit, mocht dit nodig zijn!

gr. B.

Evie, ik kom ook gauw even ''inbreken'' hier om je succes te wensen voor straks, ik hoop voor je dat er nog een groeispurtje heeft plaats gevonden maar zoals heel vaak al gezegd is, het gaat niet enkel en alleen om het aantal.

Hoi hoi, vanmorgen de 3e FM gehad - 5 grote en een aantal kleintjes gespot ! Nog twee avonden Puregon spuiten, zaterdag Pregnyl en maandag om 09:30 uur de punctie !! Zoooooooooooo spannend !!!!!