Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sandy

Ik las dit berichtje van je en kreeg kippenvel! Van harte gefeliciteerd als ik dat zeggen mag nu.

Ik moest vandaag ineens aan je denken en toen ben ik dus even gaan zoeken en toen las ik dit

Groetjes Mariska

• 3 weken later...
Geplaatst

Vanmiddag de 1e echo en ondanks dat ik het al een paar keer heb meegemaakt, blijft het spannend. Gelukkig gaat mijn hubbie mee, dan verdelen we de spanning een beetje.

Als het er goed uit ziet, dan vertellen we het Rick ook vanmiddag. Die vroeg vanochtend nog " of er al een ooievaar gebeten had". Leuk toch?

Vorige week maandag zat hij Dora te kijken (die kreeg een babybroer en -zus) en hij zei meteen dat hij dat ook wel wilde. Toen ik zei dat dat wel erg druk is een tweeling, zei hij "maar als er dan een doodgaat, hou ik er nog een over". Kleuterlogica, maar ik stond er wel met een mond vol tanden bij.

Eerst vanmiddag maar afwachten en dan zien we wel weer verder.

Geplaatst

Net de 1e echo gehad en alles was goed. Het groeit volgens schema en het hartje klopt ook goed.

De uitgerekende datum is 01-05-2010!! (nu dus 8 weken)

Over 3 weken de 2e echo en daarna naar mijn eigen gyn.

Sandy

Geplaatst

Hoi Sandy,

Fijn dat alles volgens schema groeit en t hartje goed klopt!!

Mooie tijd om te bevallen 1 mei...heerlijk in de lente met de kinderwagen naar buiten!

Ben zelf van 2 mei en ons zoontje van 4 mei...altijd buiten verjaardag vieren...prima tijd mei!!!

Hele fijne zwangerschap verder en straks lekker naar de eigen VK...geen ziekenhuis gebeuren meer maar alles normaal.

Groetjes Manon.

Geplaatst

Hoi Manon,

Bedankt voor je reactie.

Helaas blijf ik in het ziekenhuis voor controle t/m de bevalling, omdat ik tijdens de gehele zwangerschap bloedverdunners moet spuiten (ivm bloedstollingsprobleem). Wel stap ik over van het VU naar het Spaarne en heb ik weer mijn eigen gyn. Maar ach, ik ben er aan gewend en weet eigenlijk niet beter.

Hoe is het eigenlijk met jouw echo afgelopen gisteren?

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hey Sandy,

Had ik dus verkeerd begrepen...

Echo was nog weinig te zien.

Heb altijd late eisprong van mezelf dus dat had ik ook niet anders verwacht.

Donderdag weer kijken..CD 15..zal dan wel zaterdag moeten schat ik zo in en dan een afspraak maken voor de pregnyl spuit.Wel makkelijk zo hoor zonder medicatie...

Jij op naar de 2de echo...leuk om weer naar uit te kijken.

Groetjes Manon

• 3 weken later...
Geplaatst

Gisteren de 2e echo gehad en voor het eerst het hartje horen kloppen. Ik kreeg er gewoon kippevel van!!

De beeb groeit goed (volgens schema) en was heel erg bewegelijk.

Volgende week de nekplooimeting en daarna weer naar mijn eigen ziekenhuis.

Sandy

Geplaatst

Net de nekplooimeting gehad. Het was even afwachten of de beeb een beetje stil wilde liggen en tot mijn verbazing lag hij/zij heerlijk op de rug (waarschijnlijk te slapen). Dus kon de nekplooi goed gemeten worden en deze was goed (1,1 mm). Volgende week krijg ik de officiële uitslag, maar het was in ieder geval goed. Toch weer een opluchting!!

Dit was de laatste keer in het VU en vanaf volgende week gelukkig weer naar mijn eigen gyn.

Sandy

Geplaatst

Hi Sandy,

Wat fijn dat alles tot nu toe goed gaat. De eerste 12 weken zijn ook alweer voorbij dus dat zal ook wel een geruststelling zijn. Ik hoop dat je een beetje kan genieten.

groetjes Dorine

Geplaatst

Vandaag de officiële uitslag gekregen van de nekplooimeting. We hebben een kans van 1 : 12.000 dat we een kindje met Down krijgen. Een heel "normale" uitslag volgens het ziekenhuis.

Maandag gelukkig naar mijn eigen ziekenhuis. Niet dat ze niet aardig waren in het VU hoor, maar ik heb toch liever mijn eigen gyn. Ik moet alleen niet vergeten de brief mee te nemen!!!

Geplaatst

Dat is een fijne uitslag! Lukt het je om nu een beetje te genieten van je zwangerschap? Waarschijnlijk denk je ook vaak aan maaike, voel je je dan meest triest of kan je ook terugdenken aan de mooie ogenblikken van je vorige zwangerschap?

Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je minder misselijk bent. Gefeliciteerd met de fijne uitslag.

Geplaatst

Hoi Ursula,

De kwaaltjes worden gelukkig iets minder en natuurlijk denk ik nog veel aan Maaike. Ik word nog steeds verdrietig en ik vind het jammer dat ik niet altijd meer weet hoe ze klonk en vooral rook. Ik heb al een paar keer de DVD, die we van haar gemaakt hebben, aangezet om haar weer te horen en te kijken hoe vrolijk / lief en ondeugend ze was.

Maar toch probeer ik ook te genieten van deze zwangerschap, want dat verdiend dit kindje echt wel. Ik vind het al heel bijzonder dat het met de 1e poging is gelukt.

Sandy

• 4 weken later...
Geplaatst

Bah, ik voel me niet lekker vandaag. Sinds vanmorgen half 5 loopt het er van boven als van onder uit. Volgens mij heb ik ergens een buikvirusje opgepikt.......

Wat kun je je daar toch beroerd van voelen. Net wel een beschuitje gegeten en wat water gedronken, dat blijft nu redelijk zitten. De hele ochtend op bed gelegen en nog wat geslapen.

Straks ga ik maar even douchen en nog maar een beschuitje eten, want vanavond heb ik nog een echo. Die wil ik eigenlijk niet afzeggen, want Rick gaat ook mee en die heeft zich er erg op verheugd. Nu maar kijken hoe het gaat vanmiddag en anders zal ik die echo toch echt maar afzeggen.

Ik hoop dat dit snel over is, want ik ben echt zo slap als een vaatdoek.

Sandy

Geplaatst

Oh vreselijk als je niets binnen kunt houden, heel veel beterschap!

Geplaatst

Inmiddels ben ik redelijk opgeknapt, maar heeft Rick er een staartje van meegekregen. Vanochtend overgegeven en veel last van zijn buik, dus heb ik hem maar thuis gehouden.

Dinsdagavond de echo gehad en de beeb groeit volgens schema. Ook weten we wat het is, een jongen. Toch wel een lichte teleurstelling, want we hadden op een meisje gehoopt. Maar ja, we mogen niet klagen. Het is bij de 1e poging gelukt en hij groeit goed.... Toch hoopt mijn man dat ze het niet goed heeft gezien en dat er bij de 20-weken echo uitkomt dat het toch een meisje is.......... We zullen zien.

Sandy

Geplaatst

Hi Sandy,

Blij om te lezen dat jij je weer wat beter voelt. Ik kan me voorstellen dat jullie, gezien jullie situatie, een lichte voorkeur zouden hebben voor een meisje.

Dat is dan waarschijnlijk niet het geval maar gelukkig is hij wel gezond en groeit hij goed, dat is natuurlijk ook heel goed nieuws.

Veel liefs, Dorine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden