Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Vandaag ben ik toch maar eens op het internet geklommen voor wat meer informatie en ervaringen van anderen met IVF...

Mijn naam is Erika, ben 36 jaar, en ben inmiddels al met mijn 6e poging IVF bezig... Ik heb mazzel gehad met de omschakelingen van ziekenfonds/particuliere verzekeringen naar een verzekering; ik ben overgestapt naar een andere verzekering en mocht weer bij poging 1 beginnen. Dus er worden weer 3 pogingen vergoed.

Ik moet a.s. vrijdag voor de bloedtest naar het ziekenhuis en loop vanaf vrijdag al wat kleine stolseltjes te verliezen. Veel eerder dan ik gewend ben...al een ongelooflijk rotweekend achter de rug met veel tranen:crybaby2:, maar...het zet maar niet door. Ik blijf pruttelen...snap niks van mezelf en mijn lichaam. Wordt hier ontzettend onzeker van!!! Zelfs na zoveel pogingen. Argh!

En dan kom je op deze site en dan lees je zoveel ervaringen van anderen, zo herkenbaar en dat is erg fijn! Een ieder is zo open en stelt zich kwetsbaar op, bijzonder!

Ik zal de komende tijd hier vaak te vinden zijn!

Groetjes, Erika

Posted

Hoi Erika,

Heel veel succes met het wachten. De meiden die nu op het wachtbankje juni zitten hebben dezelfde stress!! Wellicht kunnen jullie elkaar er doorheen slepen.

Heel veel succes en ik duim voor je!!!

Posted

Welkom Erika,

Je hebt al het nodige achter de rug. Hier kun je al je vragen en frustraties kwijt maar ook goed nieuws natuurlijk.

Ik ga ook zeker voor je duimen, het mag nu wel eens raak zijn hoor!!

Wat een onzekerheid, het lichaam is een raar ding zeg maar.

Sterkte en succes!!!!!!

Sandra

Posted

Je hebt al aardig wat achter de rug - reden te meer dat het nu maar eens goed mag gaan !! Ik duim voor je - heel veel succes !

Evie

Posted

Hoi Erica,

welkom in ons midden. Hier kun je lekker van je af kletsen. Iedereen begrijpt elkaar hier en dat is heel fijn. Ik wens je ontzettend veel succes en we duimen voor jou net zo hard mee.

Liefs Linda

Posted

Hi Erika,

Welkom hier, op deze geweldige site waar je echt met van alles terecht kunt.

Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen en hoop van harte dat deze keer de laatst keer zal zijn en je snel zwanger bent. Good luck!

Posted

Hai Erika,

Ik ben hier ook net nieuw en heb veel minder ervaring achter de rug dan jij!!! Uit jouw verhaal kan ik merken dat je goede moed hebt, realistisch bent en heel dapper!!! Ik heb daar echt bewondering voor: 6 ivf-pogingen en er steeds weer voor gaan! Wauw!

Zelf ben ik nog maar net in dit proces gestapt en heb er zoals iedereen weinig zin in. Kan niet geloven dat het niet gaat zoals je hoopt en of denkt dat het zou gaan! Ik heb alleen nog maar een hsg achter de rug die vrij negatief was.... Maar ook veel frisse moed...

Erika houd alle kracht vast en ik wens je het allerbeste!

Groetjes! Kaykay

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use