Ga naar inhoud

uitgerekend maart 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Margak, spannend voor jou..... morgen de echo!!! Alvast succes!

Hier verder alles rustig, momenteel wat dorstiger dan anders maar verder eigenlijk weinig klachten. Af en toe een steekje en een beetje ongi-gevoel, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Wel weinig trek in eten, na een paar happen heb ik het gevoel vol te zitten.

Hoe is het met jullie 'klachten'?

Greetzzzz,

Elena

• Reacties 264
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh nee, Sil .......... want erg ........... geen woorden voor, ik huil met je mee ...........

Evie

Geplaatst

Margak / 1e IVF / 1e kind / uitgerekend 1 maart

dev059pr___.png

Linda 31 / 1e ICSI / 3e kind / uitgerekend 2 maart

dev060pr___.png

faye / 1e icsi / 1e kind / uitgerekend 8 maart

dev066pr___.png

Elena / 2e IVF - eiceldonor / 2-ling??? / uitgerekend 9 maart

dev067prs__.png

Mandy / 2e ICSI /3e kind / uitgerekend 10 maart

dev068pr___.png

Afspraken Juli

07 --> Margak 1e echo

13 --> Linda 1e echo

21 --> Elena 1e echo

24 --> Mandy 1e echo

Oh nee Sil, wat vreselijk. Dat is iets waar we allemaal voor vrezen en heel hard hopen dat dat niet gebeurd. Het is echt vreselijk. Ik weet niet wat ik moet zeggen.

Heel veel sterkte meis.

Geplaatst

Ik heb ook even gekeken en zou dan op 15 maart uitgerekend kunnen zijn ! Nog 2 dagen, dan weten we het !

Evie

Geplaatst

hoi mandy,

ja tegen mij zeiden ze dat je moet tellen van de puntiedatum plus 2 weken dus ik reken dan vanaf 1 juni tot nu toe bij de echo die ik de 21e heb weet ik meer natuurlijk zo moest ik in ieder geval dan rekenen.

onee sil ik vind het zo verschikkelijk voor je

ik heb er geen woorden voor net als mandy dit is wat je vreest maar zeker niet hoopt! heel veel sterkte meis en je mannetje natuurlijk ook :(

Geplaatst

@ Sil, ik heb al gereageerd op in een ander topic. Maar bij deze nogmaals een dikke knuffel en sterkte gewenst! Dit is inderdaad de nachtmerrie, waar wij allen angst voor hebben.

Ik heb ook even op de website gekeken, in mijn geval zou ik op 8 maart uitgerekend zijn.... da's een dag eerder, maar deze dag wordt nu niet bij mijn zwangerschap opgeteld. Hmmmm vreemd. Ik hou gewoon 9 maart maar aan.

Mocht het nou zo zijn dat ik alsnog een 2-ling in de buik heb, dan ben ik op 14 februari uitgerekend. Grappig want dat is op de verjaardag van mijn schoonmoeder......

Nou, eerst maar de komende 2 weken zien door te worstelen......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Faye, ik las dat jij ook de 21ste een echo hebt? Dan zouden wij helemaal gelijk oplopen.... da's leuk!!

Ik heb het eventjes aangepast, mocht het niet correct zijn dan moet je het maar even verbeteren.

@ Margak, hoe is het meis.... heb je de echo al gehad?!?? Duim voor je en zit in spanning op jouw positieve verhaal te wachten. Toi toi toi.

Greetzzzz,

Elena

dev059pr___.png

dev060pr___.png

dev066pr___.png

dev067prs__.png

Mandy / 2e ICSI /3e kind / uitgerekend 10 maart

dev068pr___.png

Afspraken Juli

07 --> Margak 1e echo

13 --> Linda 1e echo

21 --> Faye 1e echo

21 --> Elena 1e echo

24 --> Mandy 1e echo

Geplaatst

Joehoe!! Eén hartje zien kloppen!!!

Wij zijn blij!! Ze hebben 1 vruchtje gezien, maar over 3 weken nog een echo, dan is het duidelijker te zien! (en dan kunnen het er alsnog 2 zijn) Ik ga heeeeerlijk gerust op vakantie!!

Sil wat een verschrikkelijk nieuws!! Dikke knuffel!

Als ik op die site kijk dan is het 28-2, en zit ik hier dus verkeerd hahaha. Ik houd zelf maar even 1 maart aan hoor!

Geplaatst

Wat een vreselijk triest nieuws voor jullie Sil. We liepen juist zo gezellig op samen. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte met het verwerken hiervan. Jeetje wat KL***!!!

Dikke knuffel en liefs, Linda

Geplaatst

hoi margak

wat fijn dat alles tot nu toe goed is ben blij voor jullie

hoi elena,

moet jij ook de 21e de echo?

dan lopen we inderdaad gelijk op vind ik ook wel leuk

hebben jullie ook zo'n last van zuurbranden? en moe ben ik ook. het is vandaag gelukkig iets minder maar pff haha nah ja het zal het wel bij horen zolang het maar goed blijft gaan vind ik het prima

groetjes faye

Geplaatst

Hoi meiden,

nou last van zuurbranden en weinig eetlust heb ik wel hoor. Zeker 's ochtends heb ik niet veel zin in eten. Maar goed hoort er allemaal bij. En moe ben ik de laatste dagen heel erg.

13 juli hebben wij de eerste echo. Spannend hoor allemaal.

Allemaal veel succes.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Margak, heerlijk om te horen dat je het hartje hebt zien kloppen... superrr.

@ Linda, jij bent de volgende nu.... toi toi toi.

Hier alles relatief rustig, af en toe wat steken in buik en borst en 'sochtends moeilijk het bed uitkomend ivm slechte nachten. Slaap momenteel erg slecht, terwijl ik daar normaliter nooit last van heb. Hoop dat het snel overgaat, want als zzp'er moet ik wel actief mijn uurtjes werken. En dat gaat momenteel niet echt lekker......

'savonds stort ik in om een uurtje of 6, sleep mijzelf dan naar het avondeten toe om een beetje te eten. Heb er snel een vol gevoel + misselijkheid, dus zit momenteel niet op zoveel calorieën op de dag (geeft niet....:tongueP:)

En af en toe denk ik dat ik vloei, maar dat bljikt dan van de bolletjes te zijn..pffff.

En hoe is het met jullie?!?

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier beginnen de klachten zich ook flink aan te kondigen, ik ben soms super chagerijnig en zit snel op de kast, manlief moet het dus flink ontgelden haha. En idd weinig eetlust vooral s'ochtends en zo weeig gevoel in me maag en vaak moeten plassen en grote, pijnlijke (.) (.) en veel dingen vinden stinken zoals vlees bakken enzo. En het ergste is de vergeetachtigheid of verwardheid wat is het, maar doe echt soms gekke dingen, vanochtend had ik wat boodschappen gedaan en het was 16 euro nog iets en dan geef ik 12 euro en dan helemaal verbaasd als ze zegt dat het niet klopt, sta je echt lekker voor gek haha, maar dat soort dingen dus.

Het hoort er allemaal bij en ik vind het ook helemaal niet erg hoor, als alles maar goed gaat met ons kleine wondertje.

Ik heb me ook opgegeven voor moeders voor moeders, heb ik bij de andere 2 ook gedaan. Ze komt morgen langs en het leukste is dat ze dan weer een test doet, altijd van als er weer gecheckt wordt haha.

Margak, geweldig meid dat je het hartje heb zien kloppen, nu heerlijk genieten van een wel verdiende vakantie en dan over 3 weken misschien nog een verrassing als er dan ineens 2 hartjes te zien zijn.

Hoe is het met de andere meiden? Ik weet trouwens al wat ik verkeerd had gedaan, ik had vanaf de tp gerekend ipv de punctie dus vandaar dat het niet klopte, maar op die site ben je idd nog een dag verder hé, ik weet niet of dat wel klopt. Dus ik ga toch maar uit van 11 maart.

Geplaatst

dev059pr___.png

dev060pr___.png

dev066pr___.png

dev067prs__.png

Mandy / 2e ICSI /3e kind / uitgerekend 11 maart

dev069pr___.png

Afspraken Juli

07 --> Margak 1e echo

13 --> Linda 1e echo

21 --> Elena 1e echo

24 --> Mandy 1e echo

Geplaatst

Hey meiden...

Wat leuk om te lezen dat de kwaaltjes zich gaan aandienen bij sommige en dat de slapeloze nachten komen.

Ik had zelf ook de 1e dagen na de posi test slapeloze nachten, maar dat was meer van de zenuwen naar de 1e echo toe.

Ik vond de wachtweken naar de 1e echo toe erger dan de wachtweken op het bankje hahaha

Ook de eet luchtjes en misselijkheid kan ik me nog goed heugen en af en toe heb ik daar met vlagen nog last van...

Ik wil jullie allemaal succes wensen en geniet er lekker van.

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees trouw jullie berichtjes mee al ben ik zelf van de maand februarie 2010. Ik hoop dat jullie allemaal goede echos hebben en de hartjes kunnen horen kloppen en Maatje ik ben het inderdaad met je eens dat de wachten op de echo erger is dan de wachtweken!!! Fijne vakantie voor diegene die al gaan.

Groetjes,

Dinky

Geplaatst

hoi allemaal,

hier gaat het tot nu toe ook goed

ook ik heb last van vergeetachtigheid , verward heid,

ik doe ook domme dingen of als ik boodschappen doe ik schrijf ik op vergeet ik het briefje en neem ik ik de helft maar mee haha kan ik weer terug zo gaat het als de hele week

of ik laat dingen uit mijn handen vallen dat soort dingen

ik heb nog niet echt last van de vleesgeurtjes zeg maar

mijn smaak word wel al anders maar nog niet echt dat je zegt van wow

ik heb erge trek in komkommer paprika fruit heb ik normaal niet zo dus datis dan wel positief

het zuurbranden is wel minder gelukkig maar aan de andere kant ben ik dan ook weer bang

en ik ben met vlagen ontzettend moe en als ik slaap slaap ik heerlijk

en heb het in mijn rug

verder gaat het wel goed eigenlijk

het wachten op de 1e echo vind ik ook lang duren pff ik moetwachten tot de 21e dus nog anderhalve week zeg maar lijkt een eeuwigheid maar ja tis niet anders ik worstel me maar door de dagen heen haha

groetjes faye

Geplaatst

Hoi Faye,

Zit met hetzelfde dilemma, duurt nog zooooo lang voor die eerste echo. Ondertussen beginnen de eerste zwangerschapsverschijnselen zich te openbaren, heb ik zo het idee.....

Normaliter val ik aan op een shoarma pizza van Domino's, maar vanavond moest ik even naar buiten rennen voor een frisse neus... ik werd er helemaal onwel van zeg zó misselijk werd ik ineens. Nadat mijn maag zich weer koest hield, heb ik de pizza alsnog voor de helft naar binnen weten te werken (mijn dochter heeft de andere helft voor haar rekening genomen).

Nu heb ik de gehele avond, nu ook nog, een wee gevoel.... ga zo maar tukkie doen en hopen dat we deze keer de nacht doorslapen. Zou wel eens fijn zijn.

Meiden weltrust en tot gauw!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Sil, sterkte morgen bij je ziekenhuis bezoekje. Ik denk aan je en hoop dat je weer de moed vind om te knokken voor een nieuw wondertje.

Toi toi meis!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

Even wat info van het internet afgeplukt.... voor diegene die het interessant vinden.

Greetzzzz,

Elena

Week

5

Ga naar week:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42

Geboren & geboorteverhalenzwangerschapweek5.jpg

Lengte van je baby: 2 millimeter

Gewicht van je baby: 0 gram

w5-1.jpg

Hoe voel je je?

De symptomen zijn vaak nog het zelfde als vorige week. Misschien krijg je wat meer last van het hCG hormoon, dat verantwoordelijk is voor de zwangerschapskwaaltjes. Sommige vrouwen kunnen ook hoofdpijn krijgen door de stijging van het aantal hormonen in hun lichaam. Er zijn ook vrouwen die helemaal geen symptomen hebben. Die komen de eerste weken gemakkelijk door, zonder spugen en duizeligheid. Als je niets voelt hoef je dus helemaal niet ongerust te zijn. Tenzij je alle symptonen wel had en ze ineens niet meer hebt. Raadpleeg dan zo snel mogelijk je huisarts of verloskundige.

Baby

De 5e week is weer een belangrijke week. Er wordt een begin gemaakt van de aanleg van het hartje en het centrale zenuwstelsel.w5-2.jpgHet is verbazingwekkend hoeveel er in zo'n korte tijd al is ontwikkeld bij het kindje. In een paar weken is hij van twee losse cellen tot een embryo met beginnende armpjes en beentjes getransformeerd! Vorige week leek de baby nog meer op een kikkervisje, nu zie je al bobbeltjes ontstaan waar de armen en benen zich zullen gaan vormen. De baby is nu zo groot als een rijstkorrel, ongeveer 2 millimeter, en zou dus met het blote oog te zien kunnen zijn.

Bij een inwendige echo kun je al onderscheid maken tussen het hoofdje en het stuitje. De ruggegraat begint zich te ontwikkelen. Het hartje begint deze week heel voorzichtig te kloppen.

w5-3.jpg

Naast roken en het drinken van alcohol, kan je nu ook beter geen kattenbak verschonen! In de ontlasting van katten kan een parasiet zitten die toxoplasmose veroorzaakt. Dit zit trouwens ook in rauw vlees zoals filet americain of tartaar, en is schadelijk voor je kindje. Als je in de tuin gaat werken, trek dan handschoenen aan, om te voorkomen dat je in aanraking komt met ontlasting van katten. Voor volwassenen is de parasiet onschadelijk, maar bij een ongeboren baby kan hij ernstige afwijkingen veroorzaken!! Ook sommige zachte kazen waarbij op de verpakking ‘au lait cru’ staat kunnen gevaarlijk zijn voor de gezondheid van je baby. Deze producten kunnen namelijk besmet zijn met de listeria-bacterie. Let er verder op dat je niet te veel orgaanvlees eet, zoals lever en niertjes. Hier zit namelijk veel vitamine A in. Ook dat is niet goed voor de baby.

Geplaatst

Heee meiden,

Jullie lijden toch al niet aan zwangerschapsdementie is het wel?!? Wat is het hier rustig?!!???

Even een update van mijzelf, ondertussen met vlagen goed misselijk en ondanks wat kleine hapjes eten oid, het gaat niet weg. Meestal als ik buiten ben en in beweging dan gaat het wat beter. Vooral 'savonds zo rond het avondeten komt het opzetten en gaat het niet meer weg.

Mag natuurlijk niet klagen, want dit zijn denk ik goede tekenen voor een beginnende zwangerschap. Toch?? Ben benieuwd hoe jullie je voelen.....

Greetzzzz,

Elena

P.s. o ja, we hebben weer een nieuwe 'zwangere' onder ons en hopelijk meldt ze zich snel aan op deze topic. Dus Sjipperdip, we wachten op je!!!

Geplaatst

Ja Sjipperdepip meldt zich hier.

Inderdaad afgelopen vrijdag een positieve bloedtest en zaterdag zelf maar even getest en jawel echt 2 streepjes!!

Hoe rekenen jullie trouwens uit wanneer jullie precies uitgerekend zijn? Ik heb geen idee welke dag ik nou aan moet houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden