Ga naar inhoud

uitgerekend maart 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Stond hier al ergens in het forum, maar ik wil het je nog wel een keertje vertellen hoor..... :yeswink-1:

De dag van de punctie + 38 weken, dan kom je op de datum uit dat je bent uitgerekend.

Leuk dat je gezellig komt meekletsen. Het is zo'n triest wachtbankje voor jullie, echt niet normaal meer. Hoop dat er nog meer meiden alsnog zwanger raken...................

Greetzzzz,

Elena

• Reacties 264
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Je neemt inderdaad de dag van de punctie - 2 weken, in jouw geval kom je dan op 9 juni en dat geld dan als de eerste dag van jouw menstruatie, vervolgens + 40 weken en dan kom je uit op 15 maart 2010 en ben je vandaag dus 4 weken en 6 dagen zwanger ( lang leve internet hihi)

Geplaatst

Hoi meiden,

spannend allemaal hé.

Sjipperdepip, van harte gefeliciteerd met dit goede nieuws. Sluit gezellig bij ons rijtje aan zou ik zeggen. Hoe langer hoe gezelliger.

Elena, voor jou komt de eerste echo ook aardig in zicht. Ben benieuwd.

Vandaag hebben wij onze eerste echo gekregen en het hartje zagen we prachtig en krachtig kloppen. Helemaal super. We mogen gelijk verder via een verloskundige, dus ga morgen gelijk bellen voor een afspraak.

Ik heb wel een beetje moeite met eten. Kan niet te veel op in één keer, dus kleine beetjes dan maar. En vind ook niet echt veel lekker nu. Maar als dat alles is......

Allemaal heel veel succes!!!!!!!!!!!!

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Geweldig dat het allemaal goed is en dat je het hartje hebt gezien!!! Zat de gehele dag al aan je te denken, maar durfde niet zo goed ernaar te informeren op het forum.

Gek he, ergens houdt altijd rekening met......... maar in jouw geval was dat lekker niet nodig! Lekker genieten meis en wanneer heb je de volgende echo??

Zowel Faye als ik hebben de 21ste onze 1e echo. Super spannend hoor, maar ik voel me zooooo beroerd dat ik wel positief ben en dat alles goed is. Droomde vannacht dat het er 2 zijn, nog een week en dan weten we het zeker!!

Slaapze!

Elena

Geplaatst

hallo allemaal,

hier ff een update van mezelf

vanaf vrijdag beginnen de echte kwaaltjes zich bij mij aan te dienen

ik voel me een dag goed en een dag echt beroerd ook moest ik vanochtend spugen(sorry voor onsmakelijk detail) afgelopen zondag voelde ik me ook al zo beroerd

en ik ben met vlagen ontzettend moe

en rond 1900 begin ik echt moe te worden ik ga dan maar ff een half uurtje liggen maar dan word het alleen maar erger haha dus ik ben om kwart over 10 maar naar bed gegaan (dat was gisteren dus)

overigens heerlijk geslapen dat dan weer wel

dus vandaag niet zo'n goede dag maar hoort er allemaal bij

is toch wel een teken denk ik dat het tot nu toe wel goed zit allemaal :)

oja en ik heb al 1 ding te pakken kwa lucht waar ik niet tegen kan van vlees en dat is ham pff echt vreselijk nu haha

en tjsoender wij lopen inderdaad gelijk op nog 1 weekje ik vind het ook reuze spannend allemaal het lijkt me echt iets aparts om mee te mogen maken allemaal en hopen dat het allemaal goed is natuurlijk

en linda wat fijn dat alles goed was met de echo leuk man

ik kijk er ook reuze naar uit

nou een fijne dag nog iedereen

gr faye

Geplaatst

Hoi meiden,

weer even een update van ons lijstje gemaakt......

@ Faye, 'fijn' dat bij jou nu ook de eerste beroerde dagen zijn gekomen, voel ik me niet meer zo alleen..... met het 'zeuren' :icon_geek::icon_geek:

@ Sipperdepip, ik heb je toegevoegd aan het lijstje. Zodra je weet wanneer je eerste echo is, noteer 'm dan er eventjes bij.

Margak / 1e IVF / 1e kind / uitgerekend 1 maart

dev059pr___.png

Linda 31 / 1e ICSI / 3e kind / uitgerekend 2 maart

dev060pr___.png

faye / 1e icsi / 1e kind / uitgerekend 8 maart

dev066pr___.png

Elena / 2e IVF - eiceldonor / 2-ling??? / uitgerekend 9 maart

dev067prs__.png

Mandy / 2e ICSI /3e kind / uitgerekend 11 maart

dev069pr___.png

Sjippedepip / 1e IVF / 1e kindje / uitgerekend 15 maart

dev073pr___.png

Afspraken Juli

07 --> Margak 1e echo / hartje klopt!!!

13 --> Linda 1e echo / hartje klopt!!!

21 --> Faye 1e echo

21 --> Elena 1e echo

24 --> Mandy 1e echo

?? --> Sjipperdepip 1e echo

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo daar ben ik weer, ik heb het super druk gehad de afgelopen dagen. Mijn oudste zoon is gisteren 8 geworden en dat hebben we een zondag gevierd en een vrijdagmiddag had hij zijn kinderfeestje en ga zo maar door. Dus ik was gevloerd.

Hier zijn de klachten ook nog flink op dreef. Mocht van de mevrouw van moeders voor moeders al met 5 weken starten omdat de test een super dikke streep aangaf, dus vrijdag fanatiek van start gegaan en zondagavond hing ik al brakend boven de pot van de lucht uit die flessen haha. En enorm last van maagzuur en mijn beha's passen bijna niet meer en ze blijven maar groeien.

Allemaal goede tekenen, dus dat hebben we er graag voor over.

We hebben ons ook opgegeven voor een onderzoek in het EMC. Hier gaan ze vanaf de 6de week tot de 12de of 14de week iedere week een 3D echo maken om de ontwikkeling van het embryo te volgen. Ze echo'en een half uur lang iedere week.

Dus Faye en Elena nu piep ik stiekem voor en heb ik as donderdag al mijn eerste echo. Ik hoop dat er al wat te zien is, want dan ben ik mog maar 6 weken. Vind het nu erg spannend worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

Dikke knuf.

Geplaatst

hoi mandy,

nou van mij mag je voor piepen hoor haha

leuk dat je meedoet met zo'n onderzoek ben benieuwd laat je ons weten hoe dat gaat?

het is nog vroeg maar voel me ook vandaag beroerd

ik lijk wel een zeurkous ik weet het en dan heb ik binnenkort ook een bbq dus ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen

ik word al misselijk als ik er nu aan denk haha nou ja we zien het wel hoe het loopt

hoe gaat het verder met jullie en de symptomen? blijft het bij jullie een beetje in toom om word het bij jullie erger??

gr faye

Geplaatst

Hoi Faye en Elena,

spannend voor jullie nu. Hoop dat jullie net zo'n prachtig hartje zien kloppen als wij hebben gezien. Ben super benieuwd. Toi toi toi meiden!!!!!

Wij mogen nu verder via de verloskundige en heb volgende week donderdag al de eerst afspraak. Omdat wij icsi hebben ondergaan krijgen wij 28 juli nog een echo bij de afdeling diagnostiek in het EMC. Wij mogen dan beslissen of we een vruchtwaterpunctie willen of niet. Wij willen dat bijna zeker weten niet. Als ik op de natuurlijke weg zwanger was geworden zou dat normaal ook niet aan de orde zijn. Maar goed, dat is iedereen z'n eigen keuze uiteraard.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Mandy,

Rakker die je bent..... maar lekker zo weet je eerder waar je aan toe bent natuurlijk. Ik heb het even op het lijstje gezet...... en ga je ontzettend veel succes wensen. Toi toi toi.

Ik zit mega beroerd achter de computer. Ben ondertussen al 1,5 kilo kwijt en kan werkelijk bijna niets eten. Een beschuitje 'sochtends lukt nog wel maar naar mate de dag verloopt.... des te beroerder word ik. Ik blijf constant een misselijk gevoel houden en kan amper iets ruiken of het gaat mis. Ik kan niet spugen, dus lig voor pampes op de bank in de hoop dat het wat beter gaat.

Verder boer ik de hele dag door, ik lijk wel een vent!! Ook dat is geen pretje...... Herkennen jullie dit?

Morgenmiddag komt er een mevrouw van moeders voor moeders, ben benieuwd. Mag er dan weer een test tegenaan gooien maar ga ervanuit dat deze nog steeds vet positief is. De symptomen die ik vanaf de 5e week heb, kan ik me echt niet inbeelden. :shootme:

Verder weinig te melden, ga zo maar weer op bed liggen in de hoop dat de slaap maar snel wil komen.

Meiden, toi toi toi....

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Tsjoender, dank je wel voor het toevoegen aan de lijst!

Ik heb 31 juli de echo. Vind het echt reuze spannend, voel me behalve moe eigenlijk verder goed, dus ben bang dat het dan niet goed gaat.

Van de week al iemand van moeders voor moeders langs geweest en a.s. maandag mag ik gaan beginnen.

Nu nog 2 lange weken tot de echo.

Geplaatst

hoi elena,

hier is het net zo

ik ben ook flink beroerd en de hele dag misselijk het lijkt wel of het steeds erger word niet echt een pretje maar ja hoort er allemaal bij

maar ik heb een ontdekking gedaan vanochtend haha

ik neem pepermuntthee want dat zou helpen en idd de misselijkheid is een stuk minder wat een verademing zeg haha dus een tip voor jou en de anderen

hoi sjipperdepip

je hoeft je geen zorgen te maken ben blij dat je nog niks hebt maar kan nog komen ik heb het vanaf 5,5 week dat ik me beroerd voel en niet iedereen heeft hier last van er zijn ook genoeg vrouwen die vrijwel nergens last van hebben

dus probeer er gewoon lekker van te genieten!

nog 5 daagjes dan de echo ik ben zo benieuwd hihi

gr faye

Geplaatst

dev059pr___.png

dev060pr___.png

dev066pr___.png

dev067prs__.png

dev069pr___.png

dev073pr___.png

Afspraken Juli

16 --> Mandy 1e 3D echo

21 --> Faye 1e echo

21 --> Elena 1e echo

24 --> Mandy 1e echo

31 --> Sjipperdepip 1e echo

Geplaatst

dev059pr___.png

dev060pr___.png

dev066pr___.png

dev067prs__.png

dev069pr___.png

dev073pr___.png

Afspraken Juli

16 --> Mandy 1e 3D echo / hartje klopt!!!

21 --> Faye 1e echo

21 --> Elena 1e echo

24 --> Mandy 1e echo

31 --> Sjipperdepip 1e echo

Hoi, hoi,

Jheetje wat een spannend moment is dat zeg als ze met die echo kop gaan zoeken. En dan verschijnt er ineens een piepklein wurmpje en dan zie je daar een hartje in kloppen, echt geweldig en zo wonderlijk en emotioneel. Het is nog maar 4 á 5 mm en er klopt al gewoon een hartje. Alles zag er goed uit zei ze, voor ons nog moeilijk te zien, omdat het er nog niet als een babytje uitziet. Maar volgende week is het al erg veranderd zei ze. Het hartje klopte nu 120 slagen per minuut en volgende week zal dat 170 slagen zijn ongeveer.

Nu moeten we volgende week donderdag weer voor de 3D echo en vrijdag voor een echo bij de gyn. We zijn wel bevoorrecht hoor dat we iedere week even een kijkje bij ons wondertje mogen nemen.

Faye en Elena nog 5 daagjes en dan zijn jullie aan de beurt en ik ga voor jullie duimen dat jullie ook zo'n prachtig kloppend hartje te zien zullen krijgen.

Dikke knuf

Geplaatst

hoi mandy,

dank je wel ik vind hetnu ook reuze spannend allemaal

en jullie zijn inderdaad bevoorrecht om het iedere week te kunnen bekijken lijkt me supergaaf alleen iedere week op en neer klepperen zou ik dan minder vinden maar goed dat ben ik haha

ik ben vandaag mindermisselijk dan voorgaande dagen en nu maak ik me weer zorgen pff

ik was blij dat ik ervanaf was voor ff maar nu het minder is pff ik ben wel nog steeds moe dus houd me daar maar aan vast nu maar duimen dat we bij de echo ook zo'n positief nieuws hebben en elena hoe gaat het nu met jou? en ben je ook al aan het aftellen tot dinsdag?? duurt het lang he haha

fijne dag nog ondanks het slechte weer

gr en knuffel faye

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik had al iets eerder van me kunnen laten horen, maar ik was nog even druk aan het lezen omdat ook ik net zwanger ben van mijn eerste baby ooit! Dus ik wist héél veel nog niet!

Jullie verhalen heb ik allemaal teruggelezen en ik word daar helemaal blij van (op sommige verhalen na natuurlijk. Die vind ik heel triest).

Wij zijn zwanger van onze 4de iui poging waarvan ik dacht dat die mislukt was. Mijn man had zwak zaad en ik een slechte eisprong. Dus dat was een beetje onhandig. Groot was mijn verbazing dan ook dat ik toch zwanger bleek te zijn! Ik deed eigenlijk meer een test uit gewoonte omdat het nou eenmaal zo hoort op een bepaalde dag. En toen waren er twee streepjes! Inmiddels 8 testen verder en ze zijn er nog steeds!

Omdat er de laatste keer bij mij geen eitje wilde groeien, heb ik geen exacte dag. Ik moet rekenen vanaf de eisprong en die was woensdag 24 juni. Donderdag 23 juli hebben we onze eerste echo. We zouden dus dan met ons rekensommetje 6 weken en een dag zijn. Volgens de verpleegster nog erg vroeg en we moeten rekening ermee houden dat we het hartje nog niet zien. Ik hoop ik hoop ik hoop écht écht écht dat we het wel al zien!

We hadden nog eerder een echo kunnen hebben, want we doen mee aan een onderzoek naar afwijkingen en down syndroom bij ongeboren kinderen bij het kinderziekenhuis in Utrecht. Maar gevoelsmatig wilde ik de eerste echo hebben bij onze eigen dokter. De week erna beginnen we met de echo's van het zogenaamde 'muppit-onderzoek'. Ik vond het wel leuk die extra echo's en we dienen ook nog een goed doel. Ze kunnen nog aanmeldingen gebruiken voor wie nog wil.

Vanavond komt de vrouw van moeders voor moeders. Ik ben benieuwd.

Ik kan niet wachten. Alles duurt met te lang. Die echo duurt véél te lang. En ik ben elke keer toch bang als ik iets in mijn buik voel. Elke keer toch ook wel als ik afveeg bang dat ik iets roods ga zien. Maar dat moet ik gewoon loslaten!

Oh, en kwaaltjes heb ik helemaal niet. Extra moe, dat wel, en een beetje zere borsten, maar verder helemaal niks! Dat vind ik ook wel een beetje eng.

Sorry voor het lange verhaal. Maar ik moest me natuurlijk even voorstellen. Heel veel succes en sterkte allemaal!

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine

Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik ook een echo gehad toen ik 6 weken en 4 dagen zwanger was. Toen heb ik al het hartje zien kloppen. Zou mooi zijn want dan wordt het toch echt echt. Een betere bevestiging is er niet.

Meiden geniet er allemaal van. Behalve van alle misselijkheid dan. Die negen maanden vliegen voorbij en de jaren van zo een kleintje ook!

Mandy lekker druk he een jarige,mijn dochter was zondag jarig en zaterdag had ze haar kinder feestje mijn man en ik waren ook helemaal op na het weekend.

Liefs

Geplaatst

hoi jeanine,

welkom op het forum en bij de club van de zwangeren

ik wil je nog van harte feliciteren met het mooie nieuws.

ik heb een beetje hetzelfde als jou ik ben ook bang dat het misgaat en denk ook iedere keer als ik mijn buik voel en dat is dan met name vandaag heb ik een heel gespannen gevoel in mij buik dat het misgaat

maar ik denk dat iedereen dat wel heeft ook degene die op een natuurlijke manier zwanger raken

het is toch een beetje onzekerheid die je hebt en ik ben het met marchan eens het word denk ik pas echt echt als je het ziet met de echo

ik heb 2 keer getest en verder niet meer ik durf eigenlijk ook niet meer te testen ben toch een beetje bang dat ik dadelijk iets anders zie dan positief

ik wil me ook aanmelden bij moeders voor moeders maar ik doe dat pas als ik de eerste echo heb gehad

voor mezelf een beetje bevestiging denk ik dat het goed zit

ik durf er nog niet echt van te genieten zelf maar dat zal nog wel komen denk ik ik benn og erg voorzichtig

anderen zijn dolenthousiast en ik temper dat een beetje die zijn denk ik voor mijn gevoel al verder met het idee dan dat ik ben misschien ook ongeloof dat ik nog heb dat het echt zo is

ondanks dat ik de misselijkeheid en de toestanden als bewijs heb

zo ik ook een heel verhaal haha

heel veel succes en de 23e is eerder dan je denkt ik heb de 21e de echo

nou een fijne dag nog

en houd ons op de hoogte!

groetjes faye

Geplaatst

Hoi Faya,

Ik snap je gevoel helemaal. Misschien heb ik me daarom juist wel gelijk voor moeders voor moeders aangemeldt. Dan voelt het nóg echter zeg maar.

Bovendien zetten ze op hun site dat ze graag vrouwen hebben die zich vóór de zevende week melden. Daar hebben ze zelfs een extra attentie voor uitgetrokken zeg maar. Niet dat het me daarom gaat. Maar als ik het doe, dan maar gewoon de maximale tijd. Gisteren belde de vrouw en ze was blij dat ik er zo vroeg bij was. Want juist vanaf week 6 zit er al veel hcg in de urine wat ze goed eruit kunnen halen.

Misschien kan je er nog eens over denken. Of ze vast bellen dat je eventueel de dag na je echo kan beginnen.

Heel veel succes en sterkte. Nog een paar daagjes!

groet,

JEanine

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik meld me weer even...... ben gewoon zooooo beroerd dat er niets uit mijn handen komt.

Sinds gisteren doe ik ook mee aan moeders voor moeders en heb ik de flessen uit voorzorg buiten gezet (ivm luchtjes). Momenteel vind ik echt alles 'stinken'. Gisteren naar tenten-winkels geweest voor een nieuwe tent...... duizelig en misselijk. Uiteindelijk naar de MacDonalds dan om wat in de maag te hebben, ook geen succes......rende kokhalzend naar buiten. Ben dit zo niet gewend van mij.....

Nu in de stress want mijn progynnova is op en ik heb het dit weekend nog nnodig. Ben dus druk aan het bellen......

@ Faye, ik kan niet wachten tot dinsdag!! En ik ga je tip uitproberen

@ Jeanine, nog gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de club.

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena

Als het nou niet lukt

Heb hier bij elkaar nog een strip progynova liggen kan je iig het weekend mee door.

Ik heb ook nog utrogestan liggen!

Vreselijk dat je je zo rot voelt goed zwanger dus misschien zijn het er 2

dinsdag weet je het!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Elena,

Ik weet precies wat je bedoel, ook ik ben super beroerd en doe de laatste dagen niks anders dan overgeven, ik hou niks binnen en lig het liefst heel de dag onder een dekentje op de bank. Helaas gaat dit niet en moet ik me af en toe wel voort slepen.

Maar we houden de moed erin hoor, het is voor een super goed doel en over een aantal weken gaat het vast beter.

@Elena, sterkte en ik hoop dat je de progynova nog kan krijgen en succes met de echo dinsdag.

@Faye, hoe is het met jou en met de zenuwen?

@Linda, gaat met jou alles goed, ben je lekker op vakantie?

@Jeanine, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de maart meiden. Ik heb trouwens afgelopen donderdag een echo gehad en was toen precies 6 weken en we hebben het hartje zien kloppen, dus het kan wel zo vroeg in de zwangerschap hoor. Ze zei wel dat het hartje waarschijnlijk de dag ervoor of die ochtend zelf was gaan kloppen. Succes meid ik ga voor je duimen.

@Chantal, hoe is het met jou meid, gaat het weer een beetje, ben je al terug geweest voor een evaluatie gesprek? Jou kleine meid ik al weer 6 geworden toch? Het gaat zo hard hé, maar die verjaardagen zijn idd slopend, maar ook wel erg leuk.

Geplaatst

Hoi Mandy,

geweldig dat je het hartje hebt zien kloppen, lekker gevoel is dat zeg. Gefeliciteerd!!

Op vakantie ben ik nog niet hoor. Maar om elke dag op hert forum te zijn is ook niet bij te houden. Elke paar dagen neem ik even een kijkje hoe het met jullie gaat. Met mij gaat alles goed, weinig klachten, behalve moe. En met eten een beetje moeilijk.

Jeanine, Gefeliciteerd en welkom hier bij ons. Ik doe vanaf week 5 mee met moeders voor moeders. Zo probeer ik toch een steentje bij te dragen voor andere meiden die ook graag moeder willen worden.

Elena en Faye......het komt steeds dichterbij voor jullie. Spannend!!

Liefs, Linda

Geplaatst

hoi mandy,

hier ook ff een update van mezelf

ja ik vind het ook reuze spannend maar het schiet al lekker op het is zo dinsdag

ook ben ik lekker beroerd en moet soms ook overgeven verder de hele dag zo'n beetje misselijk er komt ook niks uit mijn handen ik doe wel wat maar pff en moe moe moe maar dat vind ik niet zo heel erg

ik ben vandaag ook erg emo ik kan om alles wel janken maar kan het niet het zet niet door verder gaat het hier wel

ik heb nu lekker vakantie dus kan ik mooi rustig aan doen we gaan ook niet op vakantie mijn vriend wil wel een paar dagen weg maar ik moet er nu eerlijk gezegd niet aan denken ik voel me veel te beroerd pff het hoort er allemaal bij ik weet het en ik hoop ook heel erg hard dat het na een paar weken ook over is die misselijkheid

kl*te dat je je ook zo beroerd voelt nu tis erg vervelend maar ja aan de andere kant is het natuurlijk ook goed nieuws is een teken dat de hormonen flink aan de gang zijn ondanks dat wij de kwaaltjes niet zo prettig vinden

en elena hoe is het nu met jou? gaat het een beetje of ook nog steeds zo belabberd

nou iedereen fijne avond nog en fijn weekend

oja ik heb me nu toch maar vast via internet aangemeld bij moeders voor moeders dus ik zal maandag wel een belletje krijgen denk ik :)

groetjes faye

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden