Jump to content

Bevallen doormiddel van een Keizersnee, Wie?

Recommended Posts

Posted

Dames,

Het is nog niet voor 100% zeker maar de kans zit er in dat wij met een keizersnee moeten bevallen, ik hoor eind Augustus als het goed of het nou een normale bevalling wordt of 1 doormiddel van een keizersnee......

Wie van jullie is ook bevallen een kleintje doormiddel van een keizersnee?

Hoe is het jullie bevallen, hadden jullie erg veel last na de ingreep? Of waren jullie juist al behoorlijk gauw weer op de been? En hebben jullie gekozen voor de ruggenprik of voor de gehele narcose?

Hoop dat jullie je verhalen met mij willen delen, ondanks het n0g niet zeker is ben ik al wel informatie aan het inwinnen... Gezien de kans er wel in zit...

groetjes

Mijnbaby

Posted

Hoi!!!

Ons mooie meisje is met een keizersnede op de wereld gekomen.

Tja, ik had geen keuze.... Ik heb de ruggeprik gehad. Tussen de persweeën door is die gezet.

Via een beeldscherm kon ik mee kijken. Maar het is heel vreemd, je hebt niet het idee dat het je eigen buik is. Ik moest flink spugen na de ruggeprik. Ik weet niet of het door de ruggeprik kwam, want ik had s'ochtends ook al 2 keer gespuugd (hield geen eten binnen de dag van de bevalling, voor onze Thirse er was).

Het is even heel vreemd dat je je onderlichaam gewoon niet voelt. Wel makkelijk als ze de eerste trombose spuit zetten, want dat voel je ook niet.

Ik moest hoesten tijdens de keizersnee en dat kreeg ik dus door die ruggeprik bijna niet voor elkaar. Dat was minder.

Het is mij allemaal heel erg mee gevallen. Het hoesten, lachen en overeind komen is in het begin niet zonder pijn. Maar het werd allemaal wel heel snel beter bij mij.

Het lidteken en omgeving voelt alleen wat vreemd. Het is wat dovig. Maar ach... heb er een mooi kadootje voor terug!

Groetjessssssssssssssss

Posted

He Mijn Baby,

Ook ik heb een keizersnee gehad omdat ze na de uitgerekende datum er achter kwamen dat mijn dochter in een onvolkomen stuit lag.

Toch is het niet een geplande keizersnee geworden omdat de avond na het gesprek met de gyn over de mogelijkheden mijn vliezen braken, mijn dochter is die nacht met een keizersnee gehaald.

Ik vond het zetten van de ruggeprik niet pijnlijk, maar het getrek en geduw in je onderlijf vond ik wel een gek gevoel. Verder is het herstel bij iedereen heel verschillend. Net wat hilde zegt: het hoesten, opstaan, lachen, alles ik best pijnlijk in het begin. Het is en blijft natuurlijk een vrij grote buikoperatie.

Als je jezelf maar in acht neemt na die tijd, dat scheelt enorm.

Van het litteken heb ik vrij lang last gehad, maar nu niet meer, het is een tijdje een wat doof gevoel omdat er zenuwen doorgesnedenworden.

Al met al vond ik het goed te doen al had ik het van te voren wel wat onderschat.

Veel succes

Groeten Snoeske

Posted

Hallo Snoeske

Bedankt voor je informatie! Bij ons is het nog niet zeker, maar de kans zit er wel in..

vandaar dat ik al een beetje informatie aan het inwinnen ben, voor het geval het wel een keizersnee wordt, ik ben eerder geoperieerd aan me buik ik weet dus hoe het is om te herstellen van een buik operatie, het is inderdaad niet niks...

Na hoe lang was je weer op de been en had je geen pijn meer?

Posted

Hey mijnbaby,

Ik ben ook bevallen door middel van een keizersnee, maar ook geen geplande ks.

Mn weeen stopte bij 7cm ontsluiting en dat was niet genoeg om door te gaan.

Ik heb er behoorlijk last van gehad maar meer van de ruggeprik.

Ik zou trouwens weer voor een ruggeprik kiezen, dan mag je partner erbij zij, onder narcose niet.

Ik denk dat het opknappen van de wond een beetje bij iedereen gelijk is, maar de omstandigheden verschillen natuurlijk.

Succes

( ligt jou baby in een stuit?? )

• 2 weeks later...
Posted

hoi allemaal,

ik heb nog geen verhaal over de keizersnee maar ik wil er toch wat over vragen of zeggen eigenlijk en jullie mening horen

ik ben zwanger van mijn eerste kindje het is nog pril maar ik ben er al over uit als ik dus moet bevallen via een keizersnede wil ik dus koste wat kost onder volledige narcose

ik ben helemaal panisch van een ruggeprik en ik zal als ik eenmaal naar de vk ga of bij de gyn blijf ook echt melden

ik ben me bewust van de evt risico's maar dan nog wil ik dat

nu is mijn vraag he kun je dat aangeven dat je dat perse wilt? ik wil er gewoon niet bij zijn want ik ga dan helemaal over de flos zeg maar

ik hoop dat jullie me hier wat over kunnen vertellen

groetjes faye

Posted

Pffffffffffffft, geen idee!

Bij mij was de keizersnede ongepland. En er werd niets gevraagd. Ik werd gewoon op die operatiebank gezet, ik moest tussen de persweeën door als een zoutzak gaan zitten, en het was zo gebeurd.

Moet eerlijk zeggen dat ik van te voren ook van die enge ideeën had over de ruggeprik, maar ik was gewoon met andere zaken bezig. Had niet eens tijd om me er eventueel druk over te maken. En ik was die dag de 3e in het ziekenhuis die met een keizersnede beviel, dus ze hadden al flink geoefend :icon_profileleft:.

En, ik vond het wel prettig. Heb het wel allemaal mee gemaakt, heb mijn meisje uit mijn buik getild zien worden, via een tv scherm. Ik kon eventueel de hele operatie meekijken, maar dat heb ik niet gedaan. Pas toen ze haar eruit haalden heb ik gekeken. Het was net of je 'de bevalling' zat te kijken. Ik had helemaal niet het idee dat het mijn eigen buik was. Maar wel dat het mijn meisje was!

Wel heb ik, nadat de prik gezet is nog een paar keer flink gespuugd. Het was wel even vervelend dat ik niet echt kon hoesten, maar verder... Het is me echt voor 100% mee gevallen, en ik ben blij dat ik Thirse uit mijn buik heb zien komen. Ik denk dat het anders wel heel onwerkelijk is: wakker worden en een kind hebben. Maar goed, ieder het zijne!

Groetjesssssssssssssss

Posted

Ook ik heb een KS gehad met ruggeprik en ik vond die ruggeprik enorm meevallen. Net wat Hilde zegt: hij wordt tussen 2 weeen door gezet en het is zo gepiept. bovendien ben je dan echt wel met andere dingen bezig.... Bij een spoedkeizersnee wanneer er geen tijd t everliezen is wordt volgens mij altijd een narcose gegeven.

Ik ben blij dat ik de bevalling op deze manier "bewust"heb meegemaakt, vond ik voor je verwerking achteraf wel zo prettig ook naar je partner toe.

Ach vaak ben je in dat soort situaties sterker dan je denkt!!

Maar mij lijkt dat je dat gewoon kunt aangeven van te voren wanneer je echt geen ruggeprik wilt. Ik zou dat gewoon bij de verloskundige aangeven en bij het ziekenhuis waar je dan eventueel zou komen te bevallen.

Succes

Snoeske

Guest estrhalita
Posted

Ik heb bij mijn 2de bevalling een spoed ks gehad. Ik kreeg eerst een ruggenprik omdat mijn ontsluiting niet opgang kwam. Na een half uur schoot de ruggenprik naar boven en kon ik geen lucht meer krijgen en moest ik met spoed naar het ok. Daar ben ik onder algehele narcose gegaan en heb ik een ks gehad. Mijn vriend mocht wel bij de bevalling zijn, ondanks algehele narcose.

Ik vond de pijn na de bevalling wel meevallen, maar alleen nu nog wel af en toe last van het litteken.

Posted

hoi mijn baby,

nee er is niks over gezegd ik ben daar altijd heel erg mee bezig geweest van als ik ooit het wonder mag beleven dat ik zwanger raak dan wil ik dat niet ik wist dit al eigenlijk een paar jaar voordat we met kinderen bezig waren

ik heb geen idee hoe het zal verlopen ik ben ook nog maar pril zwanger dus ben hard aan het duimen dat het goed blijft gaan ik durf ook niet zo goed ervan te genieten maar de misselijkheid en het spugen en de moeheid bevestigen voor mij tot nu toe dat het wel goed zit hoewel het vandaag minder is

in ieder geval wil ik jullie bedanken voor jullie reacties!!

gr faye

Posted

Geniet er van Faye... het blijft spannend.... als je eenmaal die magische 12 weken voorbij bengt, dan ben je weer helemaal bezig met hoe zal de 20 weken echo zijn hahah en zo blijf je aan de gang....

Suc6 meid!!

• 1 month later...