Jump to content

thuis of in het ziekenhuis bevallen  

112 members have voted

1. 1. thuis of in het ziekenhuis bevallen

Recommended Posts

Posted

hallo.

ik ben van mijn eerste twee kinderen thuis bevallen.

maar op één of andere manier ben ik met deze zwangerschap aan het twijfelen en ik weet niet waarom.

hoe denken jullie hierover.

groetjes svenja

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Hoi..

Ik heb voor het ziekenhuis gekozen.

Weet eigenlijk iet waarom, is gewoon een gevoel..

Dus nog een paar maandjes en dan Amphia Breda, here we come hahahah

Groetjes van Daan

Posted

Ik heb ook voor ziekenhuis gekozen. Ik woon in Belgie en daar is dat 'normaal' en bevalt niemand thuis. Ik zal bevallen dmv een keizersnee dus ik had sowieso naar het ziekenhuis moeten gaan (ook in NL).

Succes!

Posted

ik moet in het ziekenhuis bevallen. ivm met medicijnen.

ons beebje moet dan afkicken van de medicijnen. vandaar.Ik vind het niet erg.

Liefs

Desiree

Guest Dani
Posted

Ik heb ook geen keuze, moet ook in het ziekenhuis bevallen ivm een onderliggende placenta.

Posted

Ik heb thuis gedaan, heb genoeg van het zh en wil lekker in mn eigen omgeving blijven.....tenminste als het natuurijk goed gaat.

Voor de meesten niet een al te moeilijke keuze, maar voor mij ook niet hoor.

Renee: ik hoorde het idd dat in Belgie normaal is om naar het zh te gaan, net als de champagne als het kindje er is. Ik heb al gezegd dat ik dat bij deze ook in NL ga invoeren hahaha. Ik werk namelijk in Antwerpen.

Posted

Ben van mijn vorige 2 in het ziekenhuis bevallen, omdat ik dat zelf prettiger vond. Nu weet ik het eigenlijk nog niet. In het ziekenhuis heb je natuurlijk wel alles bij de hand. Nog even de tijd om over te denken.

Groetjes, Linda

Posted

Mijn oudste is in de open verloskamer geboren.De jongste thuis.En als ik nadenk erover dan denk ik dat ik toch weer voor de thuisbevalling ga.

Tenminste zolang er geen medische redenen voor zin om in t ziekenhuis te bevallen natuurlijk.

Guest jane
Posted

Ook ik ga in het ziekenhuis bevallen, dit ivm met de komst van een tweeling. Ik ga nu ook voor alle controles naar het ziekenhuis! Anders had ik ook voor een ziekenhuisbevalling gekozen. Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan, dan ben ik lekker dichtbij!

Posted

Hoi Svenja,

Ik ben 3 jaar geleden in het ziekenhuis bevallen van onze zoon.

Ik had voor die tijd al de keus gemaakt om daar te bevallen ook al was daar verder geen medische noodzaak toe.

Alleen 2 weken voor de uitgerekende datum werd ik opgenomen omdat mijn bloeddruk veel te hoog bleef en met medicijnen niet naar beneden ging. Op de 4de dag werd ik ingeleid en de dag na de bevalling mocht ik naar huis. Ik vond het een fijn idee daar te zijn in geval er toch iets zou gebeuren... Gelukkig is alles goed gegaan (1 keer hartslag erg gedaald maar dat herstelde zich later goed...dan knijp je m wel even)

Vond het best gezellig in t ziekenhuis met collega zwangeren op de zaal en de verpleegsters waren ook leuk..dus voor mij was t geen straf daar te zijn.

Kan me heel goed in denken dat het thuis bevallen ook erg fijn kan zijn omdat je idd kan doen en laten in je eigen huis wat je wil. Lekker in een vertrouwde omgeving.

Gewoon doen wat je hart je in geeft....

Groetjes Manon.

Posted

Ik ben de vorige keer in het zh bevallen en daar ben ik heel blij om geweest want mijn zoontje reageerde niet goed zijn agpa score was ook heel slecht dus nu is de keuze heel snel gemaakt en wordt het weer het zh geen twijfel over mogelijk.

maar dat is natuurlijk heel persoonlijk ik ken ook mensen die er alles voor over hebben om thuis te bevallen.

Posted

ik wil ook graag in het zh bevallen (als morgen bij de echo alles goed is!!!)mijn zus is namelijk verloskundige in het zh en ik wil graag dat zij mij bevalling doet.

Posted

hallo allemaal

ik vind het leuk om jullie reacties te lezen.

bij mijn eerste twee heb ik nooit getwijfeld misschien komt dat wel omdat ik van mijn dochter spontaan zwanger ben geworden en van mijn zoontje met IUI en dat dat gelukkig nog niet al te zware behandelingen voor mij waren. nu ben ik via IVF zwanger en heb er dus net als velen heel veel moeite voor moeite doen dat je je echt gaat waarderen hoe bijzonder het is om zwanger te en dat je er meer bij stil staat met wat er allemaal mis zou kunnen gaan.

ik laat mijn optie gewoon nog lekker open en ik kijk hoe de zwangerschap verloopt en vanuit daar mijn beslissing ga maken.

groetjes svenja

Guest Vonnie
Posted

Ik ben beide keren in het ziekenhuis bevallen. Ik had geen keus, het was op medisch indicatie, maar als ik had kunnen kiezen had ik ook voor het ziekenhuis gekozen. Als je in het ziekenhuis bevalt, en alles is in orde, ben je in een mum van tijd thuis. Geen rompslomp thuis en met twee grote honden in huis had ik niet "rustig" liggen te bevallen met allemaal vreemde mensen over de vloer.

Posted

Ik heb helaas geen keuze, ik moet in het ziekenhuis bevallen i.v.m. mijn schildklierafwijking. Ons kindje zal gelijk getest moeten worden vandaar. Maar ja, je bent wel gelijk op de goede plek mocht er iets mis gaan, denk ik dan ook maar.

Posted
Ik ben beide keren in het ziekenhuis bevallen. Ik had geen keus, het was op medisch indicatie, maar als ik had kunnen kiezen had ik ook voor het ziekenhuis gekozen. Als je in het ziekenhuis bevalt, en alles is in orde, ben je in een mum van tijd thuis. Geen rompslomp thuis en met twee grote honden in huis had ik niet "rustig" liggen te bevallen met allemaal vreemde mensen over de vloer.

Heb jij je man nog iets mee naar huis laten nemen waar jouw luchtje en dat van je kindje aan zat? Of gewoon de volgende dag of een paar dagen later naar huis.

Ben benieuwd!

Liefs,

Vanessa

Posted

Dat is wel een hele goeie vanessa

Word idd wel aangeraden!

laat byv een gedragen rompertje of een vuile luier meenemen

En laat de hond bij de kennismaking ook gewoon snuffelen aan de baby

niet apatisch weg houden, het moet weten dat het erbij hoort en dat de baby goed volk is!

Het word dan vertrouwd en eigen.

Liefs Claudia

Posted

Ik wil thuis bevallen. Ben van mijn dochter ook thuis bevallen en vind ik veel prettiger je eigen omgeving en zelf zeggenschap over je kindje.

In het ziekenhuis willen ze het toch vaak even mee nemen alles na kijken het in de nacht bij je weg halen zodat je rust hebt.

Thuis kan je zelf bepalen hoe wat waar. Ik pers. vindt dat fijner als je natuurlijk kan kiezen.

Posted

Hoi Claudia,

Ik werk in R'dam in de poli-apotheek van het SFG. Heel veel sterkte morgen. Hoop dat jullie snel kunnen starten met de behandeling. Wat is trouwens precies een BMS-meting? zegt mij niet zoveel eigenlijk.

Liefs, Linda

Posted

Wij hebben zelf ook een hond(je) en ik heb idd ook begrepen dat je het beestje het beste zo snel mogelijk moet laten wennen aan de baby. Mn buurvrouw is ook thuis bevallen, 2x en die heeft de honden na de bevalling meteen naar boven gelaten om te komen kijken op bed.

Denk dat ik dat ook wil doen. Onze hond doet echt geen vlieg kwaad en bij mn neefje hebben we hem ook zo snel mogelijk kennis laten maken en totaal geen probleem. Hij ging heel lief kusjes geven over de benen en voetjes.

Posted

Ik wilde het liefst thuis gevallen. Eigen vertrouwde omgeving, niet teveel mensen om me heen en na de bevalling gewoon lekker in mijn eigen bed kunnen bijkomen samen met de kleine. Ziekenhuis stond me tegen omdat je toch een deel van de controle over je kindje uit handen moet geven... zoveel mensen moeten 'even kijken', de verloskundige, de verpleegsters, de kinderarts, daar de assistent weer van, dan weer een nieuwe verpleegster, een andere kinderarts... zoveel vreemden die met je kindje bezig zijn, die toch al zo moet wennen aan de nieuwe wereld en het liefst bij mama is...

Maar uiteindelijk had ik het niet voor het zeggen. Met langdurig gebroken vliezen moest ik alsnog naar het ziekenhuis. En ach, het had ook wel weer zo z'n voordelen. De weeen zijn op een monitor te volgen, hartslag van de kleine wordt weergegeven en de eerste 2 nachten na de bevalling heb ik redelijk kunnen uitrusten in het zh omdat er goed voor de kleine werd gezorgd (luiertjes wisselen etc werd allemaal gedaan) Alleen het feit dat er zoveel verschillende mensen aan haar zaten... dat bleef me dwars zitten. Ik vond dat vreselijk. Was dan ook heel blij toen we eindelijk naar huis mochten.

liefs,

Mariek

Guest Vonnie
Posted
Heb jij je man nog iets mee naar huis laten nemen waar jouw luchtje en dat van je kindje aan zat? Of gewoon de volgende dag of een paar dagen later naar huis.

Ben benieuwd!

Liefs,

Vanessa

He Vanessa,

Wij hadden beide keren voor de honden een aantal poepluiers mee naar huis genomen en kleertjes die door de kleintjes waren gedragen. De luiers de eerste keer aan de honden gegeven, daarna telkens in de box gelegd. Daardoor kenden zij de geur van de baby/babies al toen hij/ze thuis kwamen en dat ging echt perfect!

Guest Vonnie
Posted
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat ze de hond de placenta laten opeten voor het vertrouwen te winnem.

Dat verhaal heb ik ook gehoord, maar ik kan me daar niets bij voorstellen. Een hond herkent je toch met name aan de geur en wat dat met het opeten van de placenta te maken heeft.... ?

Wel hebben wij de honden altijd direct bij de kleintjes gelaten. Inderdaad niet paniekerig wegsturen, immers, als het goed is vertrouw je je hond toch en zal hij/zij niet zomaar je baby "aanvallen". Ook niet de hond wegsturen als er kraamvisite komt, je hond wil de baby van nature "beschermen" tegen vreemden en als je hem dan wegstuurt, zal hij/zij dat niet begrijpen.

Posted

Ben ook erg benieuwd hoe onze Jack Russel op de baby gaat reageren. De Rottweiler van mijn ouders zullen iets langer moeten wachten om kennis te maken met de kleine maar wil wel wat geven met de geur van mij en de baby zodat ze weten dat het bij elkaar hoort.