Ga naar inhoud

thuis of in het ziekenhuis bevallen

thuis of in het ziekenhuis bevallen  

112 leden hebben gestemd

1. 1. thuis of in het ziekenhuis bevallen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mocht het ooit zover komen; hier geen issue. Ivm mijn leeftijd: ziekenhuis..

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier wordt het een mogelijke volgende keer zowiezo ziekenhuis. Heb een keizersnede gehad en dan mag je niet meer thuis. Maar ik was blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen (ingeleid met 42w en 2 d). Het was al vrij vlot duidelijk voor de gyn dat het kindje waarschijnlijk niet door mijn bekken ging zakken en dat bleek ook zo te zijn (helaas) *blij is met een nog intacte onderkant* Hij was veel groter dan de ingeschate goed 3 kilo (4150 gram).

Geplaatst

hoi

ik wil graag thuisbevallen . heb iets tegen ziekenhuizen vooral het zkh bij mij in hoorn.

worden te veel fouten gemaakt vooral op afd gyn dus als het even kan lekker thuis.

gr silvia

Geplaatst

De uitspraken op de televisie zijn gedaan in het programma Zembla en gingen voornamelijk over zwangerschappen met een duur van boven de 41 weken, de gyneacologen pleitten voor inleiden bij 41 weken ipv de 42 weken die nu gehandhaaft worden.

Misschien is de uitzending nog te vinden via www.uitzendinggemist.nl

Geplaatst

als het bij ons zover mag komen ga ik lekker naar het ziekenhuis. Dat is hier om de hoek en dan hebben we alle rotzooi thuis niet haha.

Volgens mij is het volgen van je gevoel het beste wat je kan doen, ontspannen bevallen is toch het allerbeste, ook voor je kraamtijd.

• 3 weken later...
Geplaatst

Voor mij geldt zeker: ziekenhuis. Na Zembla en het feit dat ik zwanger ben van het eerste kindje pieker ik er niet over thuis te bevallen, haha.

50% van ale meiden die voor het eerst bevallen moeten bij een thuisbevalling alsnog naar het ziekenhuis. Dan ben ik daar gewoon al liever.

lfs, Nienke

Geplaatst

Hoi dames

al lang vordat ik zwanger was zei ik altijd: mocht het ooit lukken dan wil ik in het ziekenhuis bevallen, geeft mij een beter (veiliger?) gevoel.

Mijn man wilde ook niets anders. Ik heb ook de uitzending van Zembla gezien, wat een drama;s zeg. Ik weet wel dat het ook in het zkh. mis kan gaan maar je hebt meer kans op een goede afloop.

Nu was re voor ons geen keuze, ik vind het prima zo en het Maxima ziekenhuis in Veldhoven is helemaal top (wat babys en prematuurtjes betreft).

groetjes

Babeth

Geplaatst

Zonder twijfel ziekenhuis, dat wou ik bij de eerste al en dat werd ipv poliklinisch een spoedkeizersnede dus nu moet ik wel ivm medische indicatie. Maar vind het ook wel een prettig idee, ik snap niet zoveel van dat hele thuisbevallen als je bedenkt en hoort wat er allemaal mis kan gaan..... En het is bij ons om de hoek dus als het goed is zijn we zo weer thuis. Nic

• 1 jaar later...
Geplaatst

Voor mij ook ziekenhuis, 2 trappen af thuis als er iets niet goed blijkt... Wij douchen in het bad, ook niet erg handig... Doe mij maar liever met alle middelen in de buurt in het ziekenhuis voor de zekerheid.

Het Sint Fransiscus Gasthuis heeft ook sinds vorig jaar prachtige kraamsuites met eigen badkamer en keukentje en je man kan slapen op de kamer, doe mij die maar... :-)

Geplaatst

Als ik het mag halen, dan wordt het ook ziekenhuis vanwege de medische indicatie.

Vind het helemaal niet erg, daar heb je alles om handen. Dat geeft me juist een fijn gevoel.

Geplaatst

Wij gaan in het Geboorte Hotel. Omdat het direkt in het Ziekenhuis is. Dus als er iets mis gaat zijn we toch in het Ziekenhuis.

We zijn ook al ingeschreven en hebben gisteren rondleiding gehad. Was er echt mooi. De bevalling zelfs is beneden in het Ziekenhuis en boven op de 5de Etage het Geboorte Hotel, waar ik dan nog wil verblijfen en de Kraamzorg heb.

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Ik wilde thuis bevallen, maar tijdens de bevalling constateerde de verlopskundige een (te) lage hartslag bij de baby, dus we moesten naar het ziekenhuis (alles was wel goed, ze had waarschijnlijk tijdens het begin van de zwangerschap zitten poepen, had nl helder vruchtwater toen de vliezen braken en heel vies vruchtwater wat er later in het ziekenhuis nog uit kwam). Dus weet niet wat ik moet stemmen.

Oh, en vond het helemaal niet erg om alsnog te gaan: ik hoorde de woorden: lage hartslag en ik was al bijna uit m'n bed :D

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik wil ook echt in het ziekenhuis bevallen. Ik heb al van zoveel mensen gehoord dat ze alsnog naar het ziekenhuis moesten omdat de placenta niet wilde komen. Ik heb daar echt geen zin in hoor.

daarbij lig ik denk ik ook rustiger in het ziekenhuis. Geen onverwacht bezoek thuis rond die tijd van mensen die benieuwd zijn hoe het met je gaat en even aan komen waaien toevallig. Maar.. ik hoop wel dat we vrij snel naar huis kunnen daarna. Belangrijk daarbij vind ik dat er nog kraamzorg kan komen die dag, want als je gelijk alleen thuis bent met zo'n eerste kindje.. dan weet ik echt niet wat ik allemaal moet doen denk ik.

Vind het best spannend allemaal

Geplaatst

Ook ik ga in het ziekenhuis bevallen, aangezien mijn twee meiden in een stuit lagen wil ik het risico niet meer nemen.

Ook dit keer ga ik voor een keizersnede als ons spruitje in een stuit ligt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden