Jump to content

Zwanger?? Streepje wordt vager...

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb nog niet eerder gepost. We hebben vorige maand onze vierde iui gehad. Ik hoop dat ik hier als nieuweling al een vraag mag neerleggen...

Ik zou eigenlijk willen juichen! Ik heb dinsdagavond een test gedaan (ja, weer te vroeg, want woensdag moest ik eigenlijk ongesteld worden) en toen was er een licht streepje!

Op woensdag wéér een streepje 's ochtends (iets dikker) en 's avonds wéér een iets dikker streepje. Ik werd helemaal blij natuurlijk, want ik dacht dat het weer niet gelukt was. Ik dacht dat ik de eisprong te vroeg had gehad en ik voelde me maandag en dinsdag echt zo vervelend en naar alsof ik ongesteld moest worden. En toen dit!

Dus ik helemaal blij en mijn man zei: vanochtend nog maar een keer een test voor de zekerheid. Dat heb ik gedaan, maar nu is het streepje opeens lichter! Ik dacht juist dat het streepje elke dat feller moest worden omdat de test méér hcg vindt.

Ik voel me heel raar. Van de ene kant erg blij dat ik eindelijk voor de eerste keer in mijn leven een positieve test heb, maar van de andere kant ben ik nu bang voor een miskraam omdat het streepje lichter is dan bij de andere testen...

Heeft iemand dit al een keer meegemaakt?

Jeanine

Posted

Ik heb na mijn eerste icsi poging ook een dag te vroeg getest en er kwam een licht streepje dag erna weer een licht streepje en de dag daarna weer. Dezelfde dag werd ik in de middag ongi en die dag daarna was het streepje weg. Maar aangezien jou streepje steeds donkerder werd van kleur moet je de hoop nog niet opgeven. Bij mij werd het streepje niet donkerder. En zolang je ongi er nog niet is. Over 1 of 2 dagen weer een test doen. Of naar de huisarts een bloedtest laten doen.Heb ik toen ook laten doen kreeg de uitslag wel pas 4 dagen later dus had ik weinig aan maar mijn HCG was toen 13 dus te laag.

Succes en ik hoop voor je dat het goed zal gaan!!!

Posted

Wat voor test gebruik je?

Koop anders de digitale (met of zonder aanduiding hoelang je zwanger bent) en gebruik deze 's ochtends op de juiste testdag.

Ik ben ook behoorlijk in de war geraakt van testen die verschillende uitslagen gaven, ultratest van matcare.

Bij de digitale was het zo duidelijk als wat!

Laat je ons even weten hoe het met je gaat?

Succes!

Vanessa

Posted

Hallo,

Dank voor jullie snelle reacties. Ik heb de goedkope test via internet. Kan best dat die matcare heten. Het is alweer een tijd geleden dat ik ze besteld. Ik heb gisteren een van de apotheek gehaald, en die zei ook dat ik zwanger was. Dus ze zeggen allemaal wel hetzelfde, alleen heeft dat vagere streepje van vanochtend me onzeker gemaakt.

Misschien nog maar zo'n digitale halen inderdaad...

groet,

Jeanine

Guest Miki
Posted

Hoi meid, wat spannend!

Het kan alle kanten op en hoe dan ook is het goed nieuws dat jullie dit stadium bereiken! Bij mij is het 2x gebeurd, licht positief, maar dat werd nooit donkerder, alle keren lichter tot ik toch ongi werd. Een 3e keer was het slechts 1 dag 1 streepje, daarna niets en ongi. Maar doet hoeft niet voor jou ook te betekenen!

Overigens, alle keren dat wij dit aangaven in het ziekenhuis was dit een reden om ons naar huis te sturen met "ga het nog maar een half jaar / jaar zelf proberen, hiermee zijn jullie kansen gestegen en kan iui of ivf geen kansverhoging betekenen." Behalve de laatste keer (dit was de ronde voor de 1e ivf, toen zij de arts "zou ik niet te hard roepen, ik doe maar alsof ik dit niet gehoord heb"). Mocht het niet stand houden, daarvoor duimen en hopen we wel op volle touren, overweeg dan even wat je met deze info doet.

Hou je taai, toi toi toi, -M

Posted

Hoi,

Jeetje, wat een verhaal bij jullie dan. Maar bij ons is al vastgesteld dat wij nooit op de normale manier een kind kunnen krijgen. Mijn man heeft slecht zaad en ik heb geen normale eisprong. Dus dubbelop zeg maar. Met gewoon proberen is bij ons de kans zo ontzettend klein dat hij er eigenlijk niet is zeg maar.

Maar ik heb net toch maar even het ziekenhuis gebeld en daar zei de verpleegster: nu ophouden met testen! Je hebt genoeg streepjes, je bent dus nu zwanger! Ze heeft gelijk een echo voor over twee weken gemaakt en dan gaan we het zien! Ik ben echt héél benieuwd.

Ik ga natuurlijk stiekem toch nog een keer testen vanavond en morgen, maar ik heb er nu iets meer geloof in. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld, dus ik begin meer te hopen....

Dank jullie voor jullie reacties.

Posted

Volgens mij heeft het geen zin om meerdere keren per dag te testen. Die testen meten het HCG gehalte in je urine en deze verdubbeld elke 48 uur dus niet 3 x per dag.

Het is heel vervelend om zo in onzekerheid te zitten. Bloedtest bij huisarts of ziekenhuis geen optie???

Succes

Sandra

Posted

Jeanine,

ik kan me goed voorstellen dat je nog vol ongeloof zit betreft je zwangerschap (heeft bij mij tot zeker 12 wkn geduurd), maar het testen is volgens mij ook niet meer nodig. Wat wil je ermee bereiken, is de question. Zo iets als; zie je wel, ik ben niet zwanger?

Sorry als het te hard over komt. Ik wens je alleen maar goed en probeer een beetje te genieten van je zwangerschap. Zo bijzonder!!!!!

liefs, Stéphanie

Posted

.... ik sluit me bij Stéphanie aan. Een streep is een streep, dus je bent gewoon zwanger!!!! Lekker genieten meis, mocht het mis gaan dan merk je dat ook vanzelf (helaas).

Dus niet meer stressen, lekker gaan genieten!!!

Greetzzzz,

Elena

Posted

Inderdaad niet meer testen, ik heb het bij onze eerste icsi ook gedaan en me helemaal gek gemaakt toen, heb toen wel zeker 6 testen gedaan in een week.

Een streepje is een streepje hoe dun ook, dus nu ben je zwanger, het enige wat je nu kunt doen is hopen en bidden dat het wondertje blijft zitten waar het hoort.

Ik weet het heel hard gezegd, zo ook absoluut niet bedoeld.

Kop op meis probeer een beetje te genieten.

Posted

Hallo allemaal,

Jullie komen helemaal niet hard over, het is gewoon waar wat jullie zeggen. Het dringt nog niet helemaal door, maar ik begin langzaamaan te geloven dat ik zwanger ben.

En als het niet zo is, weet ik nu in elk geval dat ik zwanger kán worden!

Het laatste streepje is nu bijgetrokken en eigenlijk zit er nu gewoon één test bij die een hele vette streep heeft en de andere zijn gewoon een gewone streep zeg maar.

Mijn man had een heel lief pyamatje gekocht met voetjes eraan en toen moest ik toch wel erg gelukkig lachen. We blijven gewoon hopen en moeten gewoon twee weken geduld hebben tot de echo. En inderdaad stoppen met gek maken. Ik denk dat dat een beetje bij dit traject hoort. Op een gewone manier zwanger raken geloof je denk ik meer dan na alle hormonen en behandelingen, operaties en twijfels.

Maar dank jullie voor alle jullie strenge en lieve woorden. Ik ga er steeds goed aan denken en ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,

Jeanine

Posted

Jeanine,

bewaar de mooiste test (met de dikste streep), doe er wat blanke nagellak overheen voor het behoud. Een mooie herinnering.

liefs, Stéphanie

Posted

Als je al zo lang wilt is het gewoon moeilijk te geloven als je eenmaal die streep op de test ziet staan. Ik weet wat je bedoelt, en ik denk vele met mij.

Geniet ervan !!!!

Posted

De onwerkelijkheid blijft voorlopig nog wel even, ik herken het helemaal.

Ik had pas rust na mijn 20 weken echo.

Geniet lekker saampjes van je posi test en positief denken!

Posted

Jeanine, als er een streepje staat ben je echt zwanger hoor. Dat ongeloof blijft voorlopig nog wel even. Zelfs na 20wk en een dikke buik die steeds verder groeit. Geen testen meer kopen en lekker genieten van het prille geluk.

Ik kon ook niet geloven dat ik ineens een positieve test had, dat was 's avonds. Volgende ochtend nog een keer en hele dikke vette plus. Een week later nog een test en nog steeds een plus. Die 2 testen heb ik nog. Stephanie, ik ga vanmiddag meteen nagellak erop doen. Wist niet dat dat hielp, bedankt voor de tip.

Posted

Hoi Jeanine,

Gefeliciteerd meid. Ga er maar gewoon vanuit dat je echt zwanger bent hoor. Bij mijn eerste, inmiddels 11 jaar gelden, was de streep ook bijna niet zichtbaar. Maar uit de test bijde huisarts bleek het toch echt positief. Dus geniet er lekker van en kijk uit naar de eerste echo. Spannend!!!

Liefs, Linda