Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Onze prinses kan (of wil?) niet uit een flesje drinken. We hebben alle tips op het internet geprobeerd en oefenen al een paar weken iedere dag, maar niets heeft geholpen tot nu toe. Wie o wie herkent het probleem en helpt me?

Het zou zo fijn zijn als papa en de oppas haar kunnen voeden en niet naar m'n werk hoeven rijden om haar de borst te laten geven ;-)

Tip voor alle andere jonge moeders: laat je kindje op tijd (maar ook weer niet te vroeg natuurlijk) wennen aan een flesje als je net als ik volledige borstvoeding geeft!

Groeten,

Leeuwtje

Posted

Hoi Leeuwtje,

Tja, lastig he. Duurde bij mijn dochter ook een tijdje, ik gaf dan eerst heel kort een borst en verwisselde snel met de fles, door papa. Want van mij wilde ze de fles niet, alsof ze zeggen wou: ja daag, jij hebt ook die borsten, wat zou ik nou van jou uit een flesje gaan drinken? En ze schijnen het te ruiken. Toch doorgaan met oefenen, zit niks anders op. Mijn dochter was ook geen fan van de fles, maar uiteindelijk lukte het.

Succes!

Caroline

Posted

Ja ik herken het ook wel. In het begin goed geoefend en dat ging goed. Later wilde mevrouw toch pertinent geen flesje meer doordat we te lang ermee gestopt waren. Echt brullen en krijsen. Uiteindelijk, toen ze 5 maanden was lukte het toch van de een op de andere dag weer.

Blijven proberen en als ze echt honger hebben dan drinken ze wel uit de fles en anders wachten ze op de volgende borstvoeding.

Succes en groetjes van Corina

Posted

Hey meiden,

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het bij jullie toch is gelukt. Wij gaan hier gewoon stug door met oefenen. Soms lukt het ook hoor, eerst even aan de borst en dan meteen het flesje, maar meestal wil ze dat dus ook niet. En ook bij echte honger weigert mevrouw. Nou ja, een lange adem hebben dus... En gelukkig mag ik tot ze 9 maanden is de kolftijd gebruiken om thuis of op kantoor te voeden. Hoe vaak oefenden jullie, met welke voeding (overdag/'s avonds) en hoe lang duurde het oefenen voor je kleintje toehapte?

Posted

Leeuwtje, heb je die fles van Nuby al geprobeerd? Die lijkt heel erg op de vorm van de borst. Misschien helpt dat.

Yinthe heeft gelukkig geen enkel probleem met de fles, drinkt daar net zo lief van als van de borst. Geen idee waarom, want echt oefenen doen we niet en ze krijgt hooguit 2x per week ofzo een voeding uit de fles. Maar wel al vanaf het allerbegin, misschien dat dat er mee te maken heeft.

Succes, meid, vervelend is dit. Hoop dat ze snel uit de fles wilt drinken. Maakt het leven stukken makkelijker.

liefs,

Mariek

Posted

Hey leeuwtje,

Toen Jamillah BV kreeg zijn wij ook vrij snel met een fles begonnen.

Ik moet zeggen dat ze het prima vond. Ik heb er dus weinig moeite mee gehad.

Het enige wat ik wel deed in het begin, en het klinkt misschien een beetje raar, maar ik hield de fles een tijdje tussen mijn borsten, het schijnt dat er wat van je geur aan komt te zitten. Of het waar is geen enkel idee, en of het de reden is geweest dat ze het heel makkelijk deed??? Maar goed ik dacht toen, baat het niet schaadt het niet!

Succes!!!

Liefs Diana

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use