Ga naar inhoud

ivf op mijn 23ste

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

bridetop ook ik ben spontan na 6 iui's zwanger geworden maar ook bij mij was het een bbz.het is super fijn dat ik nu weet dat ik zwanger kan worden maar het is ook heel beangstigend want wie kan mij vertellen dat het de volgende keer als ik spontaan aantel niet weer buiten baarmoederlijk is??

Geplaatst

Hoi Hoi Dames

Ja net zoals je zegt sasje

Dat vind ik zelf ook wel erg eng dat het zo weer een buitebaarmoedelijke zwangerschap kan zijn,want vorig jaar was zo eng en veel buikpijn en bloedverlies en moeilijker kunnen ademen etc gehad daardoor.

Ik vind het voor mezlef idd wel een fijn idee dat het wel spontaan kan

heeft wel 19 maand geduurd na de laatste operatie maar het lukte gelukkig wel

Alleen laat het nu weer aardig lang op zich wachten een spontane zwangerschap,ook inmiddels 15 mnd maar in aug heb ik een afspr met men gyn

En wil ik toch het een en ander vragen omtrent evt ivf/iui

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Hoi...

Ik ben bijna 23 (ben ik nou de jongste?) Wij zijn in juni gestart met de behandeling en zondag hebben wij de punctie. We horen op de dag van de punctie of het IVF of ICSI wordt...

Ik denk dat de ervaringen per persoon verschillen, de een kan bijvoorbeeld heel anders op de medicijnen (spuitjes) reageren dan de ander. Alhoewel het bij mij best heftig was. Maar als ik zo ervarings verhalen lees, kan het ook per ziekenhuis verschillen. In ieder geval, heel erg veel succes!

Groetjes Siebje

Geplaatst

Hoi Siebje

Welkom hier!! dus a.s zondag heb je je punctie Jeetje ik zal voor je duimen dat ze genoeg eitjes vinden!! en krijg je wel iets voor de pijn dan tydens je punctie?Ik heb zelf nog geen ivf gehad vind ik zo doodeng wel 6 ki gehad moest ik ook wel spuiten met de hormonen toen aardig wat last van opvliegers gehad Maar dat nemen we natuurlijk graag voor lief

Maar heel erg veel succes zondag!!

Liefs Elvira

Geplaatst
Hoi Siebje

Welkom hier!! dus a.s zondag heb je je punctie Jeetje ik zal voor je duimen dat ze genoeg eitjes vinden!! en krijg je wel iets voor de pijn dan tydens je punctie?Ik heb zelf nog geen ivf gehad vind ik zo doodeng wel 6 ki gehad moest ik ook wel spuiten met de hormonen toen aardig wat last van opvliegers gehad Maar dat nemen we natuurlijk graag voor lief

Maar heel erg veel succes zondag!!

Liefs Elvira

Hoi Elvira,

Dankjewel! Ik hoop ook zo dat het allemaal goed zal gaan, en dat ik niet zo veel pijn zal hebben. Ik ben vanmiddag gebeld door het VU dat ik een pilletje krijg en een injectie waardoor je een beetje suf raakt tijdens de punctie, ik ben benieuwd! Straks mag ik de pregnyl spuiten.

Hopen dat we er iets moois voor terug krijgen!

Groetjes...

Geplaatst

jazeker ga ik verder met ivf!! sta al op de wachtlijs maar ivm de bbz moet ik zeker nog tot okt wachten voordat we kunnen beginnen maar dat vind ik eigenlijk nu wel prima.

Geplaatst

Jeetje, moet je zo lang wachten door bbz? Maar het is misschien ook wel even lekker dat je nu even niets heb toch? Even lekker bijkomen...

Geplaatst

hai hai,

ik ben bijna 21 (ik weet het, erg jong) mijn partner is 9 jaar ouder.

we wisten vrij snel dat we een kinderwens hebben en na anderhalf jaar naar de dokter gegaan en we zijn toen doorverwezen naar de gyn.

Een spontane zwangerschap is bij ons erg klein.

ik zit nu in mijn 1e ivf poging!

Veel succes allen!!

Liefs, sam

Geplaatst
hai hai,

ik ben bijna 21 (ik weet het, erg jong) mijn partner is 9 jaar ouder.

we wisten vrij snel dat we een kinderwens hebben en na anderhalf jaar naar de dokter gegaan en we zijn toen doorverwezen naar de gyn.

Een spontane zwangerschap is bij ons erg klein.

ik zit nu in mijn 1e ivf poging!

Veel succes allen!!

Liefs, sam

Hey sam

hoe ervaar jij het ivf traject??

en wat is bij jullie de reden als ik vragen mag?????

Heel veel succes meid!!!!!!!!!!

groetjes Men

Geplaatst

@ bridetobe, ik ervaar het IVF traject heel verschillend. Soms is het voor mij egt heel zwaar en emotioneel, en dan denk ik pfff jeetje.. WAAROM MOET T ZO!!!

maar aan de andere kant denk ik tja, als het lukt dan ben ik egt heel erg blij en weet ik waarvoor ik het allemaal doe!

Bij ons is de reden dat ik altijd een heel onregelmatige cyclus heb gehad en nu al 2 jaar geen eige cyclus dus ook geen eisprong.. nu word elke keer mijn cyclus opgewekt met provera.

wanneer ik wel vanzelf menstrueer is na een tp als het niet gelukt is!

en dat is nu 1x gebeurd. en ben net klaar met ongi, en ga morgen (maandag) naar het zh voor een echo, kunnen ze even kijken hoe het huisje er nu van binnen uit ziet! ik heb nu nog 5 cryo's in de vriezer en ik hoor maandag wanneer ongeveer dat er weer 1 terug geplaatst word.

Dus nu nog 5 keer kans voor dat ik met de 2 IVF poging begin, hoop dat het niet zo ver hoeft te komen!!!

Liefs & succes

Geplaatst
Je hoort heel vaak mensen die willen wachten met kinderen tot na hun 30ste. Zo ook vrienden van ons, die willen eerst beiden 30 zijn voordat ze aan kinderen willen beginnen. We hebben ze nu ook gewaarschuwd voor het geval het niet zo maar gaat, je moet eerst altijd 1jr zelf proberen voordat je naar het zh mag voor verder onderzoek. Ondanks dat wij nog redelijk jong zijn, ik 27 en mn man 29, heeft het toch bijna 2jr geduurd vorodat we zwanger waren. En dan ook nog eens bij de eerst poging, wat al helemaal uitzonderlijk is.

Iedereen moet voorzichzelf weten wanneer ze aan kinderen beginnen, maar denk dat de terleurstelling achteraf toch veel pijnlijker is. Natuurlijk als je later pas een goed relatie hebt, is anders. Maar het is nog steeds een keuze die je samen maakt en daar heeft geen enkele arts iets over te zeggen, ondanks je leeftijd!

Hoi,

Ik wilde op mijn 30e graag aan kinderen beginnen, maar mijn ex wilde dat toen niet. We zijn uiteindelijk door verschillende redenen gescheiden (ik was toen 33). Op mijn 34 ontmoette ik mijn huidige man en in korter dan een jaar tijd hebben we besloten om met kinderen te beginnen. In 2007 de mmm ingegaan, nu dus bezig met IVF nr 3. Soms komt het er gewoon niet van om er eerder aan te beginnen, zijn er heel veel andere factoren die erbij komen kijken.

xx

Geplaatst

hey lieve dames,

hartstikke bedankt voor jullie meedeleven en jullie ervaringsverhalen ik heb er nou al erg veel aan gehad..

nou is het maandag ons gesprek afwachten.

Groetjes Men

Geplaatst

ik heb wel al last van mijn borsten maar alleen `s nachts heb ik normaal ook als ik ongi moet worden maar dan heb ik dat de hele dag en nacht........ verder eigelijk als ik eens goed nadenk er weinig last van verder,alleen kort lontje net als altijd.....:dry:

maar wel weer heeeeeeeel spannend eigelijk zegt mijn gevoel al dat het niet zo ismaar ik blijf natuurlijk hopen!!!!!!!

groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden