Jump to content

ivf op mijn 23ste

bridetobe

Recommended Posts

Hoi hoi,

nee, dat ben ik niet. Maar ik wil jullie wel heel veel succes wensen in dit aankomende traject. Kijk hier lekker rond op het forum en vraag wat je wilt weten. Altijd wel iemand hier die je een antwoord kan geven. Allemaal supermeiden hier.

Liefs, Linda

Hey,

Ben ook helaas niet meer in de 20 maar er zullen vast wel meiden bij zijn die in de 20 zijn op deze site.

Maar als ik t goed lees heb je net de 2de IUI behandeling gehad eergisteren?

Wie weet...hebben jullie geen IVF meer nodig en is t dit keer wel raak?!!

Hoop t voor jullie.

Succes met wachten de komende 2 weken.

Groetjes Manon

Hoi Hoi,

Welkom op het forum!

Ik was 27 toen wij in februari 2008 de 1e ICSI poging deden.

Inmiddels ben ik 25 weken zwanger van de 3e en laatste ICSI.

Ik denk dat de ervaringen per ziekenhuis en persoon heel erg verschillen.

De 1e poging vonden we nog alles spannend en nieuw, de 2e poging ben ik zwanger geweest, maar helaas is dat uitgedraait op een miskraam.

We hadden besloten om alleen nog de 3e poging te doen en deze is gelukkig gelukt.

Ik hoop voor je dat de IUI voor jullie positief uit zal pakken en dat IVF/ICSI niet nodig zal zijn.

Groetjes van Daan

Hoi,

Ik was 25 toen ik in de mmm terecht kwam. Inmiddels heb ik al heel veel dingen achter de rug en nu op m'n 28e ben ik net begonnen met m'n eerste IVF-poging.

De ervaringen zijn, net zoals Daan zegt, per persoon verschillend zijn. Mocht je iets specifieks willen weten dan hoor ik het wel.

Groetjes

Ik ben nu 24 jaar en ben nu dik een jaar bezig in de mmm.We zijn al 2 jaar bezig om zwanger te worden.

Onze 1ste icsi was in mei dit jaar.Dus toen was ik net een maand 24. Daarvoor hebben we heel veel onderzoeken gehad en mijn man heeft een mesa ondergaan. Eind augustus beginnen we aan onze tweede icsi.Ik heb al een dochter van 6 van een vorige partner.Ik was dus 18 toen ik haar kreeg.Ik ervaar het hele traject als zwaar het geeft een zware druk op mijn huwelijk.

En mentaal valt het me erg zwaar veel wachten op uitslagen van onderzoeken voordat het dan echt gaat beginnen.En dan krijgen we vaak te horen ach jullie zijn nog zo jong. Heel veel succes en sterkte. Mag ik trouwens weten waarom jullie ivf nodig hebben? Wij omdat mijn man geen zaadleiders heeft dus een natuurlijke zwangerschap zal gewoon nooit kunnen. Als je vragen hebt of gewoon je hart wilt luchten kan je me ook altijd een prive bericht sturen.

Liefs

ik ben 27 en al bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden!

ik was 25 toen ik de mm in ging en heb ondertussen 6 iui pogingen achter de ug zonder resultaat.we staan nu op de wachtlijst voor ivf en hopen hiermee in sept of okt te mogen beginnen.

krijg vaak te horen maar je bent nog zo jong je hebt nog alle tijd!! dat vinden hun ja maar dat vind ik niet en mn vriend ook niet want die is 14 jaar ouder en hij wil liever geen opa van zn eigen kind worden!!maar helaas ze kijken in ons geval alleen naar de leeftijd van mij.

succes met alles en zoals de andere ook zeggen vroog vragen kun je hier altijd terecht

liefs sasje

Ik ben 26 jaar, en wij zijn deze maand precies 4 jaar bezig om zwanger te worden. Wij zijn afgelopen september begonnen met onze eerste ICSI, en zoals je ziet heeft de 2e effect gehad want ik ben nu 21 weken zwanger en alles gaat heel erg goed.

Ik vond het allemaal een achtbaan waar je in terecht komt en je laat jezelf gewoon meegaan in die rit. Ik heb de 2 pogingen niet als slecht ervaren en zeker de moeite waard. Ik zou het zo weer doen. Want zoals vele kunnen beamen: de wens is groot dus heb je er heel veel voor over. Ik vond het op zich allemaal meevallen, maar iedereen ervaart het op zijn eigen manier

Succes met alles

Ik ben nu 25 en heb 3 icsi behandelingen ondergaan en de laatste met suc6!

Als onze kleine komt dan ben ik 26.. dus opzich een mooie leeftijd. we wisten al dat we icsi moesten gaan ondergaan dus we zijn anderhalf jaar bezig geweest.

heel erg veel suc6. het eerste begin is spannend maar als je er 1maal in zit gaat het best snel allemaal.. (naar mijn mening)

liefs

Desiree

Guest Carol

Hoi Bridetobe,

Hier nog iemand van in de 20!! Ben 25 :sunny:

Heb volgende week mijn intake voor IVF, dus veel kan ik je er nog niet over vertellen!

Groetjes!!

hoi dames

wat fijn dat ik zo snel reacties van jullie heb .

sommige positief andere iets minder........ maar ik ben er heel blij mee voelde me een beetje alleen :( .

ik heb er ook alles voor over want onze wens is ook heel erg groot maar ik ben toch wel bang vooral voor de punctie hoe hebben jullie die ervaren eant ik lees alleen maar horror verhalen over die puncties.....verder ben ik niet zo bang ervoor ik zie het allemaal wel.

moeten jullie jezelf spuiten voor ivf??

bedankt voor jullie reacties en succes allemaal

XXX Men

Heej hallo!

Ik ben nu 25 en ben begonnen met de ICSI toen ik 24 was.

Hier een positief verhaal :-D Het was bij ons meteen de eerste poging raak! Bij mij zit alles goed, maar het zaad van mijn vriend is een beetje hopenloos om het maar zo te zeggen.

Ik ben momenteel ruim 32 weken zwanger van ons eerste kindje!!! :icon_biggrin:

Heeeel veeel succes.

Liefs Elke

Hoi hoi,

Ik heb al e.e.a. van je gelezen bij de "iui-club". Spannend deze iui behandeling. Het zal dus jullie laatste x iui worden?

Ik ben 28 en ga in september beginnen met onze derde icsi poging. Ik vind het allemaal best wel te doen. Tuurlijk is het emotioneel een achtbaan en zijn er heel veel dingen niet leuk maar ik kan na 2 behandelingen niet zeggen dat het één groot drama is hoor. En de punctie...tja je ligt er niet voor je lol maar horror vond ik het niet hoor! Het is gevoelig maar goed te doen!

Maar meid....eerst nog even afwachten of deze behandeling gaat lukken hoor! Nog niet de moed opgeven.

groetjes esther

Hey Men,

Ik ben 23 en zit al ander half jr in de MM. Mijn vriend is tien jaar ouder en wij wisten van te voren dat er kans op was dat het spontaan niet zou lukken. Na een jaar spontaan proberen inderdaad verder in de MM.

Ik heb nu 6 iui behandelingen ondergaan helaas zonder resultaat.

Ik 'wacht' nu op mn menstruatie om te beginnen aan de ivf.

De medicijnen krijg ik volgende week en dan de eerste spuit. Erg eng!

Ik zie enorm op tegen de punctie, maar je verlegt iedere keer je grenzen.

Wel is het erg ingrijpend allemaal en doet het zowel lichamelijk als geestelijk erg veel met je. Ook vraagt het veel van je relatie. Maar je doet het samen en je relatie wordt er wel sterker van!

Ik wens je veel succes en sterkte met de iui hopen op een positief resultaat!

Liefs peggy

Ik heb zelf ook IVF gedaan en gelukkig was het naar de eerste TP meteen raak......

We zaten niet in een medische molen gezien bij het al lang bekend was dat als ik kids wilde dat we IVF moesten doen, kon ik naar een wachttijd van 3 maanden meteen beginnen. Ik ben begonnen op mijn 25ste en ben pas 26 geworden en de baby komt ook nog op mijn 26ste.... ik denk dat het niks met leeftijd te maken heeft hoor, als je niet op een normale manier kinderen kan krijgen dan moet je wel een ivf of ander soort gelijke behandeling nemen.......

ik ben 27 en al bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden!

ik was 25 toen ik de mm in ging en heb ondertussen 6 iui pogingen achter de ug zonder resultaat.we staan nu op de wachtlijst voor ivf en hopen hiermee in sept of okt te mogen beginnen.

krijg vaak te horen maar je bent nog zo jong je hebt nog alle tijd!! dat vinden hun ja maar dat vind ik niet en mn vriend ook niet want die is 14 jaar ouder en hij wil liever geen opa van zn eigen kind worden!!maar helaas ze kijken in ons geval alleen naar de leeftijd van mij.

succes met alles en zoals de andere ook zeggen vroog vragen kun je hier altijd terecht

liefs sasje

hier hetzelfde probleem! een man die 12 jr ouder is, en die ook geen opa wil zijn van zijn kind, maar ik ben pas 26 dus ik heb nog alle tijd. Ja hoor, wij wilden bewust jong kinderen, alhoewel jong, mijn mannetje is dus al bijna 38, maar ja dat telt niet he!

ik vind dat toch ook zo irritant als mensen dat zeggen .

jullie hebben nog zoveel tijd , maar ze snappen niet dat wij er bewust voor hebben gekozenn en het dus heel graag willen en het liefst gister als vandaag maarja...

xxx

Hoi,

Nog een jonkie hier, ik ben 25 en we zijn nu 2 en een half jaar bezig, en we hebben 3 augustus intake op de IVF poli, over ong. 2 weken starten we met ICSI-IVF.

De punctie zie ik ook wel een beetje tegenop, maar je moet maar denken dat we het allemaal voor een goed doel doen.

Ik kan geen ervaringen met je delen wat betreft het spuiten en de puncties, ik zal het je laten weten als het zover is!

En anders moet je es kijken op m'n topic: Op weg naar ICSI, onder het kopje ICSI !

Heel veel succes iig!

x

Wat ik nou zo raar vind is dat er (in de media) continue wordt gezegd dat vrouwen in Nederland te laat kinderen krijgen en te oud zijn als ze hun eerste kind krijgen en dat dáárdoor zoveel meer stellen verminderd vruchtbaar zijn.

En als je dan nog jong bent, een kinderwens hebt en het gaat niet spontaan, dan ben je opeens nog jong genoeg om het járen lang te proberen. Hoe lang dan? Tot je dertig en 'oud' bent? Op die manier gaan ziekenhuizen toch juist méé in die trend om pas rond je 30e kinderen te krijgen? Alsof je niet op je 20e al een kinderwens kunt hebben en een goede, stabiele relatie....

En als het dan eventueel met behandelingen niet lukt, kun je in de 20 tenminste ook nog nadenken over adoptie bijvoorbeeld. Wij hoeven dat al niet eens meer te overwegen omdat mijn man bijna 42 is. Ook kun je veel makkelijker een wat langere pauze nemen tussen behandelingen door als je dat nodig hebt. En je wórdt jonger over het algemeen ook makkelijker zwanger dus behandelingen hebben meer kans van slagen. Ik wou zo vaak dat ik op dit punt 10 jaar jonger was, dan waren onze opties toch echt veel positiever!

Zo, al ben ik dan over de 30, dat moest ik toch even kwijt :-)

Henne

Je hoort heel vaak mensen die willen wachten met kinderen tot na hun 30ste. Zo ook vrienden van ons, die willen eerst beiden 30 zijn voordat ze aan kinderen willen beginnen. We hebben ze nu ook gewaarschuwd voor het geval het niet zo maar gaat, je moet eerst altijd 1jr zelf proberen voordat je naar het zh mag voor verder onderzoek. Ondanks dat wij nog redelijk jong zijn, ik 27 en mn man 29, heeft het toch bijna 2jr geduurd vorodat we zwanger waren. En dan ook nog eens bij de eerst poging, wat al helemaal uitzonderlijk is.

Iedereen moet voorzichzelf weten wanneer ze aan kinderen beginnen, maar denk dat de terleurstelling achteraf toch veel pijnlijker is. Natuurlijk als je later pas een goed relatie hebt, is anders. Maar het is nog steeds een keuze die je samen maakt en daar heeft geen enkele arts iets over te zeggen, ondanks je leeftijd!

ook ik ben 24 en deze maand begonnen met onze eerste icsi zit nu in mijn laatste wacht week(dagen). wij wisten dat we gelijk in aanmerking kwamen voor ifv/icsi dit door ziektes van mijn man.

In het begin had ik er heel veel moeite mee dat dit de enige manier was om zwanger te worden. Nu heb ik me er bij neergelegt, maar vind het traject wel heel ingrijpend.

De punctie was iets waar ook ik tegen op zag en heb hem ervaren als verschrikkelijk, maar zoals iedereen al zegt dat is heel persoonlijk.

Ik hoop voor je dat deze IUI lukt. succes met het wachten.

Vera

Hoi Dames

Ik ben nu 27,maar men eerste herstel operatie was 4 jaar geleden dus ik was ook 23 toen ik in het medische circuit terecht kwam

Nu even een lange rustpauze na een 6 ki en spontane zwangerschap wat buitebaarmoederlik was en spontaan via een msk kwam

Groetjes Elvira

ik hoop ook zo dat het deze x lukt met de iui,zie echt tegen ivf op.

doe echt ook mijn best voor zover ik er wat aan kan doen......geen strakke broeken,lekker rustig aan doen ,gezond eten en vooral sexe......haha

elvira het lijkt me wel een kleine geruststelling nou dat je weet dat je wel zwanger kan worden.

groetjes