Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik zou graag wat meer willen weten van mensen die ook net als ik een te hoog FSH hebben en met IVF bezig zijn of het hele traject achter de rug hebben.

Wij gaan 1 aug beginnen met 225 eh menopur voor een proefstimulatie en ben dus eigenlijk benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren.

Ik heb het er alleen er veel moeite mee dat als ik nog wat aan maak dat ze er dan niks mee doen terwijl ik dan de maand er op gelijk kan beginnen met IVF.

Gr Chantal

Posted

hallo Sen,

Ik bedoel met de laatste zin eigenlijk dar als ik goede eicellen heb dat ze deze dan niet weg gaan halen en ook geen insiminatie doen. dus eigenlijk worden zedan dus voor niks geproduceerd.

Mijn FSH schommelt nogal de ene maand 22 en dan de maand erop weer 8 en daarna weer 17 dus zoals je ziet is er geen regelmaat hoe hoog was hij bij jou dan?

Gr Chantal

Posted

Hoi Chantal,

Ook bij mij was een te hoog FSH geconstateerd (14.4) en wij zijn meteen doorverwezen voor IVF. Wij zijn via via in Dusseldorf terecht gekomen en waren meteen aan de beurt, mocht meteen beginnen (eind april) en ben nu ruim 7wkn zwanger.

Wij hebben dus geen proefstimulatie gehad, ook geen idee hoe dat gaat en wat dat inhoud.

Ik heb ook geen last gehad van mijn verhoogde FSH en dit heeft bij mij voor geen problemen gezorgd. Weet ook niet wat de grens is eigenlijk..

Heel veel succes!

Posted

Hallo,

bedankt voor jullie reactie.

@ Sen, heb net je verhaal gelezen en wat een vervelde tijd met die ziekenhuizen, gelukkig dat het Vu niet zo moeilijk doet en jullie verder gaat helpen. Hopelijk mag je snel een klein wondertje voelen.

@ Knoer, van harte met je zwangerschap dit geeft mij toch nog wel een beetje hoop op een goede afloop dat ook wij misschien nog wel een klein wondertje mogen verwelkomen.

Liefs Chantal

Posted

ow bedoelde je het zo nu snap ik hem

ik heb ook nog nooit gehoord van een proefstimulatie. Dan kunnen ze er toch beter gelijk een poging van maken of misschien dat ze dat ook wel doen als je echt genoeg eitjes aanmaakt. Lijkt me anders echt zonde van al die eitjes.

Mijn FSH was in mei 24 terwijl hij vorig jaar nog 9,4 was. De meningen zijn verdeeld over de oorzaken van een verhoogd FSH. Volgens de reguliere geneeskunde zou het duiden op een mogelijk vervroegde overgang maar dat hoeft niet persé zo te zijn volgens mijn chinese arts. Die zegt dat je hormonen ook door andere reden uit balans kunnen zijn. Bovendien zijn er zat vrouwen die zelfs met een verhoogd FSH zwanger worden dus er is nog hoop voor ons!

Posted

He Chantal,

Mijn 1e IVF noemden ze ook een "proef" ivf. Wel een punctie ed. maar als er minder dan 3 eitjes zouden zijn, zouden we niet door mogen voor een volgende poging. Maar ik begrijp dat er bij jou helemaal geen punctie wordt gedaan, en dat vind ik wel raar hoor. Stel dat je flink wat eitjes aanmaakt of misschien maar 3 of 4, dan is dat toch hartstikke zonde?

Posted

Hoi,

@Sen, ik had ook al gehoord dt het nog niet perse de overgang hoefde tezijn, ik ga dus nu ook aanstaande maandag voor het eerst naar een chinese arts om te kijken of zij mij kan helpen.

@Luna, Ik heb navraag gedaan en ze gaan echt geen punctie doen ook niet als ik genoeg eitjes aan zal maken, omdat als ik het nu zal doen dan zal de volgende keer ook lukken ( zeggen de dr. moet hem daar maar in vertrouwen denk ik dan?) Wel heb ik nu afgesproken dat ze dan wel IUI gaan proberen zodat het dan toch niet helemaal voor niks zal zijn( dit op aandringen van mij en mijn man)

Posted

He Chantal,

Jammer dat ze geen punctie gaan doen, maar wel goed van jullie dat je IUI hebt afgedwongen. Ik vraag me alleen af of ze ook IUI doen als je veel eicellen hebt, ivm kans op een meerling.

Posted

@ Luna, daar heb ik dan weer niet nagevraagd, maar waar mijn man en ik al wel hebben besloten is dat als wij straks IVF kunnen doen ( wij blijven positief) er graag bij een tp 2 eicellen willen laten plaatsen en een meerling lijkt

ons echt geweldig.

Gr Chantal

Posted

achterlijk eigenlijk, bij de één doen ze een proefstimulatie zonder punctie en bij de ander willen ze geen volgende poging meer doen als de opbrengst niet meer dan 3 eicellen is. Even kostentechnisch gezien, das toch niet logisch??? niet dat mij die kosten wat boeien, wij betalen er toch ons leven lang dikke premie voor, maar de ziekenhuizen hebben het altijd maar over kostbare behandeling blablabla..kan ik soms zo boos om worden. Verminderde/onvruchtbaarheid is toch ook gewoon een aandoening?! dus ze moeten je gewoon behandelen klaar uit!

Posted

Ben het helemaal met je eens hoor Sen! Als er bij ons idd 3 of minder eicellen waren dan was het laatste woord er echt nog niet over gezegd, maar gelukkig was dat bij ons niet aan de orde. En nu ik er over nadenk, die proefstimulatie, waaronder wordt die medicatie gezet eigenlijk, niet onder IVF lijkt me.

Posted

Hallo,

@ Sen, ik ben het met je eens dat het gewoon een aandoening is en dat ze dat gewoon moeten behandelen. Alleen doen ze bij ons een proefstimulatie om te kijken of wij wel in aanmerking komen voor IVF omdat ze de kans er klein schatten en wij het er niet bij hebben laten zitten. Wij willen in ieder geval zeker weten dat wij er alles aan hebben gedaan om misschien toch nog ooit een klein wondertje te mogen krijgen.

@ Luna deze proefstimulatie valt niet onder een ivf behandeling maar hoe ze dat wel gaan declareren aan de verzekeraar daar heb ik geen benul van zal het volgende week eens navragen.

Gr Chantal

Posted

Ik denk het wel ja, degene waarmee ik op de kamer lag na de punctie is jonger dan ik maar met een verhoogde FSH en zij had maar 1 follikel, maar wel 3 eicellen. Blijkbaar kunnen er dus meerdere eicellen zitten in 1 follikel.

Posted

@Sen, ja en omdat de fsh erg schommelt en ze bij de uitgangs echo niks konden vinden vandaar. Volgende week vrijdag begin ik met de menopure dus een week later weten we meer. Maar wij blijven vertrouwen er in houden dat het wel goed komt.

Gr Chantal

Posted

@Luna, ja dat heb ik inderdaad ook gehoord dat er meerdere eitjes in één follikel kunnen zitten. Dat is nog eens een aangename verrassing dan

@Chantal: zagen ze bij de uitgangsecho helemaal geen follikels dan? das wel vreemd er zit er toch meestal wel minimaal één? Heb je verder geen (overgans)klachten o.i.d.? en jullie hebben gelijk hoor, zolang je zelf nog hoop hebt, moeten jullie gewoon doorgaan. Dat moet je altijd nog zelf kunnen beslissen.

Posted

Hallo Sen,

Helaas zagen ze maar 1 kl follikel en deze was eigenlijk nog wel erg klein.

ik heb nog noet echt klachten maar heb het de laaste tijd wel steeds erg warm maar ik kan dit nog niet echt als opvliegers zien verder heb ik nog nergens last van.Volgende week vrijdag gaan we beginnen met de manopure ben erg benieuwd wat hier uit komt.

Gr Chantal

Posted

Vandaag de eerste spuit gezet en het viel mij eigenlijk best mee moet nu aanstaande woensdag een FM meting doen ben erg benieuw of dit goed nieuw met zich mee brengt al moet ik wel zeggen dat ik er erg bang voor ben.

Hoe gaat het eigenlijk met jullie?

liefs Chantal

Posted

ja het spuiten valt best mee hè, ik vind het ook helemaal niet eng. Gewoon erin raggen en niet te lang twijfelen/wachten.

Wat de FM betreft, ik begrijp je bezorgdheid. Het is altijd maar weer afwachten, je weet het nooit. Bovendien kunnen er altijd nog meerdere eitjes in één follikel zitten. Ik zal voor je duimen meis!

Posted

hi,

mijn fsh was 3 jaar geleden al tussen de 18 en 22,

wij mochten gelijk door voor icsi,

mijn 1ste poging wel 3 hele eieren :dry: en maar 1 bevrucht

mijn 2de poging wel 3 hele eieren :dry: en twee bevrucht en zwanger van zoontje,

ik moet wel het lange protocol volgen 3 weken pil,

2 weken decapeptyl dan 3 weken decapeptyl met puregon,

je moet wel positief blijven hoor je hebt maar een bevruchting nodig.

Posted

Hoi mnail,

positief blijven we zeker we al moet ik wel zeggen dat ik erg zenuwachtig ben voor woensdag maar we zullen zien.

jij heel veel succes zal voor je duimen dat je maar een tweede klein wereld wondertje mag krijgen.

Liefs

Posted

Nou de arts had gelijk ik maak dus heel weinig follikels aan bij een dosering van 225 EH menopure, om precies te zijn maar 1 en we hebben dus moeten staken met de stimulatie.

Wel is ons al wel gezegt dat wij na moeten gaan denken over de vervolg stappen die we kunnen doen ECD of Adoptie ik weet nog niet zeker of ik dit allemaal wel wil.