Ga naar inhoud

TCM: acupunctuur en chinese kruidentherapie


Sen

Aanbevolen Berichten

Sinds begin van de maand ben ik in behandeling bij een chinese arts en daar krijg ik elektro-acupunctuur i.c.m. chinese kruidentherapie. Bovendien is deze arts ook gynaecologe dus dat komt mooi uit want ze weet precies waar je het over hebt.

 

 

 

Ik loop hier www.mcbalans.nl

 

 

 

Zijn er hier mensen die ook ervaring hebben met acupunctuur en/of chinese kruiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sen1972,

 

 

 

Hoe bevalt je het tot nu toe?

 

Is het ook pijnlijk en waar prikken ze de naaldjes?

 

Ben je momenteel ook bezig met een behandeling in t ziekenhuis of doe je dit ruim van te voren?

 

Ik heb wel vaker gelezen dat je in combinatie met acupunctuur een hogere slagingskans hebt ...dus wie weet...heb er ook al eens aan zitten denken om dit er naast te doen.

 

Hoe ben je aan dit adres gekomen en waar moet je op letten als je een goed adres zoekt?

 

Zijn ze dan aangesloten bij het 1 of ander iets?

 

En de kruiden..wat doe je daar mee...thee er van trekken ?

 

Misschien rare vragen allemaal maar ben er dus verder niet in thuis.

 

Laat je hier nog eens wat weten hoe je behandelingen verlopen en wat je ervaringen zijn...ben benieuwd!

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sen,

 

 

 

Ik ben sinds een maand of 2 onder behandeling van een acupuncturiste. Na het overlijden van mijn dochter ben ik op de automatische piloot doorgegaan en heb een hele tijd op mijn energiereserves geleefd.

 

Daar wij met IVF zouden gaan starten, heb ik een afspraak gemaakt en het bevalt mij zeer goed. Ik slaap weer goed en ook mijn energiereserves zijn weer aardig aangevuld. Het prikken van de naaldjes vind ik erg meevallen.

 

 

 

Ik hoop dat jij er ook veel aan zult hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

 

 

 

Wat fijn een nieuwe rubriek "alternatieve geneeswijzen"! Bedankt daarvoor!

 

 

 

Ik had afgelopen maandag mijn intakegesprek bij acupunturist Stoop in Hoogvliet (IVF en acupunctuur - hulp bij onvruchtbaarheid - Acupuncturist.nl). Ik doe acupunctuur in onze rustmaanden.

 

 

 

Bij het zoeken van een acupuncturist heb ik er op gelet dat die aangesloten zit bij de Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur. Dit ivm betrouwbaarheid en de (eventuele) vergoeding van de kosten door de zorgverzekeraar. Verder heb ik er op gelet dat de acupuncturist onvruchtbaarheid/fertiliteit als ervaringsgebied heeft. En niet geheel onbelangrijk, dat de reistijd niet te lang is. En zo ben ik bij "de mijne" terechtgekomen!

 

 

 

Ondanks dat ik nu nog niet veel ervaring heb met acupunctuur, ben ik iig blij dat ik deze stap heb gezet!

 

 

 

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen!

 

 

 

X

 

 

 

ps) Sandy; wat een verdrietige ervaring; heel veel sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu in de rustmaanden en we gaan eind augustus weer beginnen met een poging in het VU in Amsterdam. Hier lees je meer over mij http://www.ivfmoeders.nl/ivf/7064-behandeling-van-sen.html

 

 

 

Ik ben nog meer net begonnen met de acupunctuur en de kruiden dus voor wat betreft het effect op de vruchtbaarheid kan ik er nog niet veel over zeggen. Maar ze prikt natuurlijk ook punten tegen de stress en hoofdpijn en ik moet zeggen dat dat stukken minder is geworden. Het prikken doet helemaal gaan pijn, soms voel je wel even een venijnig prikje op gevoelige plekjes maar dat is echt 1 seconde dus stelt niets voor.

 

 

 

Ze prikt bij mij:

 

op mijn hoofdhuid: tegen stress/voor rust

 

tussen mijn ogen: tegen stress/voor rust

 

in mijn onderbuik en boven de liezen: voor een goede doorbloeding van de baarmoeder en om de eierstokken te activeren

 

in mijn benen: voor nierenergie i.v.m. de aanmaak van hormonen

 

in mijn handen: ook voor de vruchtbaarheid

 

 

 

De kruiden zijn heel erg ranzig. Het bestaat uit vanalles wat ik niet echt kan definiëren zoals takjes, gedroogde besjes, soorten boomschors enz. enz. Je moet het in een pan met water doen en laten koken en dan afgieten en opdrinken. Ik wacht wel tot het lauw is zodat ik het in één keer achterover kan gooien en daarna drink ik snel een paar slokken cola ofzo want het is echt heel vies. Maar na een paar keer went het ook wel weer.

 

 

 

Ik ben bij MC Balans terecht gekomen door te zoeken op google. Deze praktijk werkt met echte (chinese) vrouwelijke artsen. De arts die mij behandeld is tevens gynaecoloog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sen,

 

Tijdens mijn eerste ivf heb ik ook acupunctuur gedaan en ik kreeg een soort 'modder' mee die ik moest drinken. De naalden deden me geen pijn, maar ik vond het niet prettig.

 

Ik heb toen ook nog homeopatische 'snuifjes' gehad. dat zijn homeopatische middeltjes opgelost in alcohol en daar moet ik dan 3 keer per dag aan 'ruiken'. Ik ben toen zwanger geworden.

 

 

 

Alle mislukte keren daarna heb ik niks alternatiefs gedaan, behalve bij de laatste keer en toen was ik weer zwanger. Ik heb toen alleen de homeopathie gedaan.

 

 

 

Nu doe ik weer die homeopathische 'snuifjes' omdat ik daar een goed gevoel bij heb. Hopelijk werkt het.

 

 

 

Die acupuncturist kon ik niet meer terugvinden, hij was verhuist. Maar voor de homeopathie ben ik een keer naar zijn praktijk in Amsterdam gegaan en sindsdien kan alles telefonisch. De homeopaat waar ik bij ben heet Michiel van Gemert: Klassieke homeopathie, Michiel van Gemert

 

Veel succes!

 

Groetjes, marike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm... Dat klinkt heerlijk; modder en boomschors! Ik mag morgen weer, voor mijn eerste "echte" behandeling. Ben benieuwd of ik ook zo'n lekkere cocktail mee krijg!

 

 

 

Hadden jullie in het begin "last" van vrijkomende emoties na de behandeling?

 

 

 

Groetjes,

 

Kammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee geen last van eigenlijk..

 

 

 

@ Marike: wat bedoel je met snuifjes? moet je iets opsnuiven? iew, maarja als het helpt. Was dat ook via een chinese arts of volgens de chinese geneeskunde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sen,

 

Sorry, ik heb het niet zo duidelijk opgeschreven. Die 'snuifjes' zijn van de homeopaat waar ik het over had. Ik heb twee flesjes met homeopatische middeltjes opgelost in alcohol. Ik moet er dan mee schudden en er dan aan ruiken/snuiven. Welk middeltje je krijgt wordt in een gesprek bepaald. Tja, het klinkt gek en ik weet ook niet zeker of het werkt, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

 

Succes verder!

 

Groetjes, marike

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb ik nog nooit eerder over gehoord eigenlijk maar als je er baat bij hebt, altijd doen ja toch

 

 

 

ik krijg trouwens ook de chinese kruiden vergoed van Univé, das wel lekker want is toch zo'n 35 euro per week. Ik heb nu al voor een tweede keer een sterkere samenstelling gekregen en het blijkt dat het nog viezer kan dan het al was :sick: Maar nu heb ik een schema waarbij je één week dagelijks neemt, dan 4 dagen niet en dan 2 dagen wel en 1 dag niet en zo verder tot na mijn vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de Chinese kruiden in tabletvorm. Drie maal daags zes pilletjes innemen met water, dus proef er niks van! Het is elke keer wel een hele "maaltijd", zes van die pilletjes, een tarwekiemolietablet en dan ook één van de keren een foliumzuur/vitaminetablet! Maar ach, we weten waar we het voor doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt, het bestaat ook in pilvorm, die hebben ze ook bij deze praktijk maar dan zijn de kruiden minder krachtig en als ik het toch doe, wil ik het wel gelijk goed doen. Dan maar vieze meuk drinken :misc_expressions-wh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nu twee acupunctuur-topics actief. Ik blijf gewoon dapper met allebei meeschrijven!

 

 

 

Zijn er ook nog wijze dingen te zeggen over het tijdstip van het innemen van de Chinese kruiden en de manier waarop? Moet dit dagelijks op vaste tijden (net als de hormooninjecties) of luistert dit niet zo nauw?

 

 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen mij is gezegd dat het tijdstip van de dag niet uitmaakt, als het maar na het eten is. Dus niet op een lege maag maar een goede bodem. Ik doe het elke avond om een uur of 21.00. Je hoeft het niet zo heel nauw te nemen met de tijden hoor, als er maar niet te veel verschil in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag ben ik voor het eerst uit mijzelf - dus zonder hulp van (Westerse) medicatie - ongesteld geworden! Dat is (hoe tegenstrijdig ook bij een zwangerschapswens) voor mij heel goed nieuws! Ik ben er van overtuigd dat de acupunctuur en Chinese kruiden hier een aandeel in hebben gehad!

 

 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

zooo Kammmie, dat is echt goed nieuws zeg :) buiten het feit dat je natuurlijk eigenlijk niet ongesteld had moeten worden en gewoon zwanger had moeten zijn natuurlijk. Maar het werkt dus inderdaad, wat goed!!! Nu de rest nog dus vooral doorgaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik ging vanmiddag weer naar mijn chinese arts en ze zei "deze keer geen acupunctuur, alleen kruiden". Acupunctuur vergt namelijk energie en die energie heeft m'n lichaam nu hard nodig. Dus heb wel extra sterke kruiden gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van de goede verhalen over acupunctuur op dit forum, ben ik ook op zoek gegaan naar een acupuncturist in de buurt van Amersfoort.

 

Eentje die is aangesloten van de NVA.

 

Afspraak gemaakt en gisteren voor de intake.

 

Vond het heel erg spannend! Wat kan zo iemand nou voor ons betekenen?

 

Hem in ieder geval van dit forum verteld en dat ik op deze manier bij hem terecht ben gekomen. Daar maakte hij gelijk notitie van! Wel positief toch?! 't Was trouwens een nuchtere hollander. Geen gezweef...

 

Maar...ik moest ook gelijk op de bank, shit!!! Ik was echt helemaal van de leg! Daar had ik niet op gerekend! En mijn ongewassen voeten ook niet:dry:....

 

Zenuwachtig...doet het pijn...later bedenk ik me dat ik al 6 IVFpogingen achter de rug heb, met zoveel naalden...wat een aansteller was ik!

 

T is me meegevallen, kreeg het alleen koud en lag te rillen.

 

Wat naaldjes in de voeten, handen en eentje in mijn hoofdhuid.

 

Over 2 weken weer. Dan zal ik zeker meer ontspannen zijn. Hoop dat het zal bijdragen aan een succesvolle poging. Mag wel een keer!

 

 

 

Liefs, Erika

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden