Ga naar inhoud

Maansteen


Taurus71

Aanbevolen Berichten

Hallo,

 

 

 

Zijn er onder jullie ook meiden die een maansteen dragen/droegen?

 

 

 

Je leest wel eens verhalen dat maansteen een goede bijdrage kan leveren als je een zwangerschapswens hebt.

 

Ik heb ze wel eens gekocht en een tijd gedragen om mijn nek aan een lang koord onder mijn kleren op de blote huid.

 

 

 

Alleen moet je ze zo nu en dan op laden..in de grond stoppen een aantal dagen, dan een aantal dagen in water en vervolgens een aantal dagen op de vensterbank leggen bij volle maan....dit alles als ik het wel goed begrepen heb.

 

Op deze manier zou je ze weer kunnen opladen.

 

Heb wel eens een steen gehad die binnen de kortse keren barsten vertoonde.

 

Ze vertelde dat hij juist dan heel goed zijn werk deed...???

 

Ik was een beetje laks in het oplaad verhaal en vervolgens lagen de stenen weer ergens in huis..

 

 

 

Iemand wel goede ervaring mee?

 

 

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Mijn zusje is helemaal van de kristallen voor genezende werkingen en heeft mij ook een maansteen gegeven. Ik heb die een tijd gedragen en wil dat binnenkort weer gaan doen. Opladen kan (volgens haar) door hem onder stromend water te leggen (ik hou de ketting altijd de hele dag om, ook met douchen, dus dat gaat vanzelf goed) of bij volle maan een nacht buiten in het maanlicht te leggen.

 

 

 

Niet al te ingewikkeld dus. Baat het niet dan schaadt het niet, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Denk dat ik hem idd weer eens voor de dag haal..morgen weer een nieuw langer koortje halen..zodat hij goed laag op het lichaam gedragen kan worden.

 

Koortje om de middel kan natuurlijk ook..ziet niemand wat van onder de kleren...

 

hahaa.

 

En idd baat t niet schaad het niet.

 

Google maar eens maansteen/vruchtbaarheid ...dan kom je t ook veel tegen op andere forums over zwangerschappen.

 

Hier ook nog een link met een uitleg van de werking van de maansteen ...

 

Informatie over Maansteen

 

 

 

fijn weekend allemaal,

 

groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook een maansteen(hanger) gekocht, bij De Tuinen. De verkoopster kon mij helaas geen aanvullende informatie geven, en ook als ik op internet google kom ik verschillende adviezen tegen. Zo heb ik al gelezen dat je de maansteen in je navel moet "plakken" met een pleister, maar ook bijvoorbeeld in je kussensloop kan doen omdat 's nachts je energieniveau meer open staat voor de werking.

 

 

 

Wat doen jullie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort mijn maansteenketting weer om. Een normale ketting (niet extra lang), die ik dag en nacht om hou. Probeer hem 1 keer per maand met volle maan een nacht in het maanlicht te leggen om op te laden. Maar je kan hem ook opladen door onder stromend water te houden en aangezien ik hem ook met douchen omhou, is dat denk ik ook goed.

 

 

 

Zo heeft mijn zusje (van wie ik hem heb) het mij uitgelegd en zij is helemaal into de edelstenen, dus ga er vanuit dat het goed is.

 

 

 

EDIT: ik zit toch nog even te googlen hierover en zie dat het onder stromend water houden voor het reinigen is, en het maanlicht voor het opladen. Dit is wel duidelijke info: http://tripplegoddess.web-log.nl/tripplegoddess/2009/04/edelstenen-rein.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een maansteen. Tijdens mijn 6e IUI heb ik er één gekregen en toen was ik ook zwanger. Het zal er vast niet aan gelegend hebben maar daardoor heb ik er wel een goed gevoel over. Toen ik nu aan mijn eerste IVF begon heb ik een nieuwe gekocht. Voor mijn gevoel hoorde een nieuwe steen bij een nieuwe fase.

 

Ik heb hem met een speldje aan mijn BH vast zodat hij ook iedere dag dicht op de huid zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

 

 

In de navel plakken..haha..daar was ik nou nooit op gekomen.

 

Ook een idee..maar of dat nou zo lekker aan voelt?

 

Ga eens proberen ;-) zit wel op de goede plek dan.

 

groetjes Manon.

 

 

 

PS over dat met de steen onder de douche...heb wel gelezen dat je hem niet met zeep moet wassen (??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden,

 

ik had het er laatst met mijn moeder nog over wat ik allemaal wel niet uit de kast heb gehaald.

 

maanstenen in mijn ring en in mijn oorbellen of eentje in mijn zak.

 

vruchtbaarheidsbeeldjes in huis.

 

groene/witte Tara (soort boedhabeeld, is iets uit Tibet, daar zetten ze de witte Tara in voor als een vrouw zwanger wil worden) en mantra's ohm tara tu tara ture geloof ik :)

 

postief blijven denken, vooral denken wat je wel wilt, en niet je angst de overhand laten geven.

 

yoga

 

natuurlijke eisprong volgen (Empfängnis zeitpunkt Berechnung: Mondphasen-Zyklus für vergangene Monate

 

 

 

ik ben ook naar de osteopaat geweest, omdat mijn eileider verkleefd zat, en de ander verwijderd. Hij kon ook organen los krijgen.

 

 

 

En ik ben naar een magnetiseur geweest. Wat zij precies heeft gedaan kan ik niet vertellen maar ik voelde dat er iets knapte tussen mijn hoofd en mijn hart en sindsdien denk ik er minder aan.

 

 

 

maarja, het is allemaal maar net waar je in gelooft en waar je kracht uit haalt. Ik wilde alles proberen om zwanger te worden, naast de medische mogelijkheden. Dus ik had het niet anders kunnen doen.

 

 

 

Het is voor iedereen weer anders!

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik zaterdag de maansteen heb gekocht, heb ik 'm in mijn kussensloop zitten. Wat mij opvalt, is dat ik de laatste ochtenden precies tot in detail mijn dromen van die nacht kan herinneren. En niet alleen de laatste van net voor het wakker worden, maar ook de dromen van daarvoor. Ik zie het zelfs ook helemaal voor me.

 

 

 

Toeval of..??

 

 

 

Mijn sterrenbeeld is trouwens kreeft. Nu lees ik dat de maansteen bij dat sterrenbeeld hoort. Weet iemand wat dat betekent? Werkt de steen dan beter bij mensen met dat sterrenbeeld of staat de maansteen symbool voor dat sterrenbeeld?

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kammie, we lopen een beetje gelijk op zie ik! Heb ook 2 IUI gehad. Nu rustmaand. In week 34 of 35 begin ik met de 3e poging.

 

Ik ben ook Kreeft, wist niet dat Maansteen er bij hoort. Ik wist wel een groene steen. Ik kan ff niet op de naam komen. ik kijk uit naar het antwoord op jou topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook een kreeft en heb jarenlang een maansteen bij me gedragen. niet specifiek voor dit probleem, maar omdat de maansteen bij kreeften een balancerende werking heeft (aangezien we een tikkeltje emotioneel kunnen zijn :wink:)

 

op zich werkt de steen niet beter bij kreeften, maar uitgebreider zeg maar. heeft meer invloed op je psyche dan andere stenen. en zolang je de steen op je huid draagt, maakt de plek niet zoveel uit, zelfs tussen je tenen werkt ie nog precies hetzelfde. dus zou gewoon een (zilveren) kettinkje gebruiken om de steen aan te hangen, onder je kleding. wat eigenlijk zonde is, want 't is ook gewoon een hele mooie steen, maar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Claudia> nu wel zekerheid..t is prima zo..weet t nu en helaas is t niks geworden maar dan kan ik nu weer vooruit kijken. Dit was de eerste poging dus was ook te mooi om waar te zijn he. Hoe is t met jou..geen pijn of naweeïg gevoel meer gehad?

 

 

 

Kammie> laat ik dat maar niet doen...dan doen de buren geen oog dicht als ik de maan zie ga ik joelen(huilen)... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik heb eens een beetje op google zitten neuzen en kwam een interessante site tegen: Spiritual Garden.

 

Hier staan ook sieraden die de vruchtbaarheid zouden bevorderen! Het is dan een combi van edelstenen en moet zeggen dat ze echt mooi zijn!

 

 

 

Kammie, wat je schreef over dromen onthouden blijkt idd te kloppen! Toch wel apart wat een steen allemaal kan doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...
Al die maanden een maansteen gedragen..netjes opgeladen bij volle maan...niet zwanger.

 

Laatste cryobehandeling geen ketting met maansteen meer om ...en zwanger :icon_scratch:

 

 

 

 

 

Gefeliciteerd!!!! Ik had de maansteen een tijd in mijn kussensloop. Toen ben ik hem een poosje kwijt geweest, weer gevonden maar niet meer terug gedaan in de sloop en/of gedragen. En zie mijn handtekening...

 

 

 

:happydance:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden