Jump to content

10 embryo's... niks ingevroren!!! Baal baal

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk gebeld met het EMC (had afgelopen week een brief moeten krijgen) en kreeg te horen dat van de 10 embryo's die over waren, er geen één is ingevroren!! Ik had er niet meer op gerekend maar ben toch wel teleurgesteld, had nog een sprankje hoop. Er was een 8-cellige teruggeplaatst en nou vraag ik me af: is dat normaal? Of is het EMC werkelijk zo streng dat ze bijna nooit iets invriezen? Ik heb toch al verhalen gelezen hier van cryo's in het EMC...

Ik baal! :strangle:

Caroline

Posted

heh gatsie zeg Caroline! Dat is wel weer even balen, ook al had je er op gerekend....

Ik hoop dat je de 'moed' weer hebt gevonden om er tegenaan te gaan binnenkort.

Misschien toch eens vragen op 7augustus...

Groetjes Sab

Posted

hallo caroline,

wat balen zeg!

hier nog iemand van wie er bij het EMC nooit iets is ingevroren (in 4 pogingen met steeds voldoende emmies en 1 zwangerschap uit deze pogingen). Ze zijn wel heel streng ja. ik heb t ook wel ns in een schema gezien dat ze wat cryo's betreft niet zo goed uit de bus komen, maar dat weet ik niet meer zeker hoor. wat een domper is het he, als er helemaal niks in de vriezer kan, echt jammer.

ik hoop dat je volgende poging in 1 keer lukt!

lis

Posted

Hoi Sab,

Ik ben nu aan het proberen om het lab te bellen, dat kon vanaf 3 uur, om eens te vragen hoe en wat, maar er wordt niet opgenomen... Uiteraard ga ik het ook ter sprake brengen op 7 augustus. Ik ben er alweer helemaal klaar voor, al had ik gehoopt op 1 klein cryootje voor een extra kans... als je soms leest dat er meiden zijn met 5 cryo's of meer...

Caroline

Posted

Jeetje wat naar Caroline. Ik hoorde van een arts in het VU dat ze daar al met één (goed) embryo gaan invriezen. Ik hoop namelijk een beetje op deze kans bij het VU, we hebben eindelijk meer eicellen bij deze poging, dus hopen we ook op meer embryo's. Bij de vorige 2 pogingen hadden we ook niets om in te vriezen.

Posted

Ik heb net een hele aardige man bij het lab gesproken en hij zei dat er meerdere factoren waren geweest, ze moeten inderdaad helemaal perfect zijn om in te vriezen en hij gaf toe dat ze erg streng zijn wat dat betreft. Tja, misschien wel beter maar toch errug jammer!

Caroline

Posted

Grrrr, niet leuk zulke antwoorden, wat is perfect????

Ik ben inderdaad 1 van de meiden die 5 cryo's had uit de eerste icsi en waar toen een kadootje uit is ontstaan. Hopelijk deze week nog eentje...

We gaan bij jou gewoon voor de volgende in 1x raak!!!!

toi toi toi, nu vast duimpjes omhoog!

groetjes Sab

Posted

Lijkt me ook extra bijzonder Sab, als een cryo echt een kindje wordt... Even ging de gedachte door me heen dat er dus wel 10 levende ' ietsjes' zijn weggegooid, maar dat is zo'n nare gedachte, die heb ik snel van me af gezet. Ze hadden het toch niet gered, denk ik dan maar... En als je zo denkt moet je het hele proces niet beginnen natuurlijk, want je weet van tevoren hoe het kan gaan. Op naar poging 2!

Succes jij met wachten nog!

Caroline

Posted

ik snap je gevoel bij ons zijn er ook 7 weggegooid, wij hadden 14 bevruchtingen, gek idee he?

Omdat wij cryo's hadden heb ik er nooit naar gevraagd, naar die andere 7, maar ik heb er wel aan gedacht......

Posted

Hoi Caroline,

Wat is dat zuur zeg...al je "reserves"

in 1 klap weg.

Ik snap dat een ziekenhuis teleurstellingen wil voorkomen...TP niet door laten gaan door t niet goed ontdooien (van matig/slechte emmy's) e.d ik ook geen pretje...

maar als je hoort dat er in andere ziekenhuizen er dan wel vrouwen zwanger zijn geworden van mindere klasse emmy's dan is dat toch wel erg frustrerend!!

Met goede moed weer verder...

Groetjes Manon

Posted

Hoi Caroline, kan me jouw frustratie goed voorstellen. Je hebt even in een emotionele achtbaan gezeten, die nu weer tijdlijk stil staat. Dan komt alles een beetje boven. Hebben jullie iets leuks in het vooruitzicht? Een vakantie heeft ons erg goed gedaan.

Enneh, goed dat je nog wel aan hun jas hebt getrokken hoor! Mocht je meer willen lezen over de succescijfers in NL: http://www.nvog.nl/uploads/qh/Eo/qhEoc9FMCRe9vRIg-4F4jQ/IVF-cijfers-2007-per-kliniek.pdf . Ik kan het ontdooisuccespercentage nergens vinden, maar dan ligt ver uit elkaar. 90% Maastricht dacht ik en 40% MC Kinderwens bijvoorbeeld.

Hou je taai, grtjs -M

Posted

Dank je wel Miki en anderen, altijd fijn dat jullie meeleven... We gaan begin volgende week een week naar Frankrijk, mijn zus woont daar, is altijd lekker. Gelukkig, weer even een andere omgeving enzo... Maar ja, had natuurlijk gehoopt daar leuk nieuws te kunnen vertellen... Ach, ik moet er niet in blijven hangen maar mag van mezelf vandaag nog even verdrietig zijn dat deze poging nu echt al afgelopen is...

Caroline

Posted

Wees jij maar even lekker verdrietig vandaag. Het kan er maar UIT zijn! Sterkte!

Geniet van jullie vakantie in Frankrijk!

Posted

Hey Caroline

Zoals je weet loop ik ook in het EMC en van mijn 12 eitjes waren er 9 goed gaan delen.

Ik zag toevallig ook bij mijn laatste afspraak dat er in de computer stond 9 embryo's goed genoeg om terug te plaatsen maar er zijn er toen maar 2 ingevroren. Mijn arts op dat moment wist niet wat de criteria is voor cryo's maar ik vond het heel erg vreemd allemaal zijn ze goed genoeg om terug te plaatsen maar niet om in te vriezen. Ze hadden ook nog eens mijn 2 cryo's samen in een rietje gedaan waardoor ik moest kiezen 1 of 2 terug. Dus ik heb ook heel duidelijk gevraagd of ze volgende keer mijn cryo's (als ik ze heb) apart kunnen invriezen. Toen kreeg ik te horen meestal ontdooien ze niet allemaal goed (40% geloof ik) nou ik had dat mijn cryo's beide goed ontdooide volgende argument was dat het veel geld en tijd kost om de cryo's aprt in te vriezen.Nou sorry hoor maar als ze alleen top embryo's invriezen heb je meer kans dat ze goed ontdooien en als ik er maar 1 terug wil hebben gooi ik er 1 weg. En wat denken ze dat een nieuwe behandeling kost financieel,mentaal en lichamelijk. Ze worden er voor betaald en goed ook. Zo sorry hoor ik ben dat ziekenhuis een beetje beu met kromme regels. In een andere topic zit ook een vrouw in het EMC en ze hebben bij haar een embryo 4 cellig ingevroren. Dus zo streng zijn ze niet altijd. Caroline sterkte en laat me even weten wanneer je weer begint ikke eind augustus.

Posted

Hoi Marchan,

Ik weet van jouw frustratie met het EMC, heb je verhaal bijgehouden... en ook van die vrouw met dat 4-cellige embryo. Dat laatste snap ik dus ook echt niet. Een vriendin zei al: moet je niet naar een ander ziekenhuis voor poging 2? Maar ja, ik woon in Bergen op Zoom en kan, omdat ik in het Maasstad en EMC zit, de tussentijdse echo's hier doen en dat is wel zo handig. Anders moet ik bijvoorbeeld steeds naar Tilburg, wat ik ook had kunnen doen. Zit er wel aan te denken, als het bij poging 2 weer zo gaat, om over te stappen naar Gent, is voor mij ook nog wel te doen. Daar hoor ik wel goeie verhalen over.

Ik hoop begin september weer te beginnen! Dus gaan we redelijk gelijk op dan. Er zijn er vrij veel rond die tijd volgens mij dus kunnen we weer met een nieuw groepje gaan zitten stressen op het wachtbankje!

Caroline

Posted

Jeetje Caroline, Ik wist niet dat ze zo streng waren..... Van de 7 bevruchten Embryo's

is er 1 terug geplaats en zijn er 6 de vriezer ingestopt, ik had dus helemaal niet het idee dat ze zo streng waren.... Ik heb mijn poging gedaan in het UMC utrecht....

Suc6 meis

Posted

Tja, ik heb heel lang in Utrecht gewoond, mijn dochter is daar ook geboren... misschien had ik daar moeten zitten.

Ik weet het ook niet hoor, vraag me af of er vaste regels voor zijn, het lijkt er op dat ieder ziekenhuis maar doet wat ie het beste vindt en waarschijnlijk ligt het binnen 1 ziekenhuis zelfs aan de persoon die het beoordeelt. Ik denk dat ik gewoon vette pech heb gehad.

Caroline