Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aaahhh, hahah! Die mannen, ze houden het wel in de gaten! En wat denk je zelf, hoe voel je je?

Mijn man denkt er ook erg positief over, iedereen in me omgeving trouwens. Ik ook tot gisteren. Maar droomde vannacht dat ik een miskraam zou krijgen. Voel me echt klote!

En omdat ik van alles in me buik voel, was ik zo benieuwd of je een innesteling kan voelen... Ik lees er zo veel over. Iedere keer verschillende verhalen dat je het wel kan voelen of dat het juist onmogelijk is om het te voelen omdat het iets van 1 mm is... Pffff word echt gekkk!!! Ben echt blij dat ik morgen weer ga werken.

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Otjes, idd, dat lijkt me nou zou leuk dat als het zover is om dan lekker te gaan shoppen!

Hoeveel dagen voor de bloedtest had je de vorige keer getest dan?

Geplaatst

@SJSL zou als ik jou was gewoon een dag vantevoren testen als je het echt zeker wilt weten.

ik ga de 30ste al testen, maar heb er sinds gisteren niet meer een goed gevoel over ,mijn ongipijnen zijn weg en geen gevoelige borsten meer, en dat is iets wat ik bij mijn zoontje had en vorige keer toen ik kort zwanger was ook.

ik hoop echt dat ik me vergis.

Geplaatst

Morgen hoop ik ook op het wachtbankje plaats te nemen. Ben zwanger geweest van onze 1e ICSI poging, helaas heb ik vrij snel een miskraam gekregen. Nu gaan we voor een cryo.

Ik heb de innesteling toen niet gevoeld. Wel heb ik een klein beetje oud bloed verloren in de 2e week. Was echt maar minimaal en denk wel dat dat toen de innesteling was. Verder heb ik er volgens mij niet zoveel van gevoeld. Had volgens mij wel ook af en toe een klein beetje krampen. Ik heb op dag 12 een test gedaan toen, die was licht positief en op dag 14 was hij duidelijk positief. Weet niet of jullie hier iets aan hebben omdat ik toen uiteindelijk wel een miskraam heb gehad. Hoewel ik vanaf de test geen moment getwijfeld heb. Voelde me goed (misselijk en heeeeeel moe) en zeer zwanger. Dacht echt dat het helemaal goed zou zitten. Weet helaas dus inmiddels ook dat gevoel niet zo heel veel zegt.

Nou dames succes allemaal. Ik mag helaas pas 18 augustus testen dus ik moet nog heeeeeeel lang wachten..

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Hey meiden,

hier ook langzaam gek aan het worden.. Hele gevoelige borsten, maar dat had ik vorige keer ook van de Ovitrelle en Utrogestan. Verder idd ook hele dag een soort kramperig gevoel.... Kweet het niet hoor. Ene dag positief gevoel, andere dag weer helemaal niet...om gek van te worden.

werk geeft idd wel afleiding, maar ook wel zwaar als je zo suf en/of misselijk bent van die bolletjes....

ik duim voor jullie meiden.

Mocht er een innesteling geweest zijn, dan heb ik em iig niet gevoeld... ;-)

liefs,

Daan

Geplaatst

@ Siebje: merk dat ik m'n eigen positieve gedachten heel snel wegstop, stel dat we weer teleurgesteld worden. Maar stiekem zijn we superblij dat we nu verder zijn gekomen dan ooit tevoren, is de eerste keer dat we uberhaupt een bevruchting hebben. Erg bijzonder dus, voor ons! Ik voel me superpositief maar mag het nog niet zijn van mezelf. Het gezeur in m'n buik gaat gewoon lekker door, raak er bijna aan gewend.

(.)(.) zijn echt alleen 's avonds gevoelig.

Gelukkig veel aan het werk, ben voortdurend bezig dus ook veel afleiding. Werken jullie gewoon door tijdens de WW of zijn er mensen die thuisblijven?

Geplaatst

Ik heb totaal niets gevoeld van een innesteling, ook heb ik geen drupje bloed verloren. Mijn hele lijf voelde aan alsof ik ongesteld zou moeten worden....

Geplaatst

Het is zo leuk om ieders gevoelens te lezen :)

Hanneke, veel succes vandaag!! Hoop dat je Cryo's goed ontdooien.

En Lisette, wil je jezelf erbij zetten? Ik weet niet wat voor behandeling je hebt gehad.

Sterkte maar weer vandaag!!

Geplaatst

Ik voel helemaal niks...heb er ook niet zón positief gevoel bij...denk niet dat het deze eerste keer raak zal zijn. Te mooi om waar te zijn...heb niet voor niets veel eskimo's gekregen waarschijnlijk..zal wel ergens voor bestemd zijn denk ik dan.

Heb ook totaal geen bijwerkingen van de GonalF, Pregnyl gehad..voel me eigenlijk kip lekker al de hele maand.Ben alleen de laatste tijd erg moe...kan tussen de middag zo een tukkie doen en sávonds al vroeg in bed...zal wel door de mottenballen zijn.

Had zondagmiddag alleen nog wel even een heel druk gevoel op de blaas..kon haast niet zitten. Denk dat dit nog het vasthouden van vocht is in eierstokken (eiblaasjes vullen zich met water en bloed)....

Nou dames...succes met afwachten nog!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog uit te houden? Voel natuurlijk nog niets, behalve dat ik me vreselijk opgeblazen voel en moe ben (maar dat kan ook komen omdat ik zo verschrikkelijk hard aan het werk ben ;-)).

xx

Geplaatst

Hi, hi, 'k kom er alvast bij zitten. Moet 25 aug. terug voor cryo. Hoop dat ze er twee kunnen terugplaatsen, tot nu toe zijn al mijn cryo's altijd mislukt met ontdooien. Maaar we houden moed! Vorige week punctie+tp van 2 ebry's mislukt dus dat augustus inderdaad maar een betere maand mag worden. Daar proosten we op met een koppie thee!

Cheers!

Geplaatst

Hi dames,

Ik hoop dat ik me vrijdag ook bij jullie mag voegen. Ik heb vandaag mijn punctie gehad en ze hebben 16 eitjes gevonden. Vrijdagochtend hoor ik of er wel / geen bevruchting heeft plaatsgevonden...

Geplaatst
Hi, hi, 'k kom er alvast bij zitten. Moet 25 aug. terug voor cryo. Hoop dat ze er twee kunnen terugplaatsen, tot nu toe zijn al mijn cryo's altijd mislukt met ontdooien. Maaar we houden moed! Vorige week punctie+tp van 2 ebry's mislukt dus dat augustus inderdaad maar een betere maand mag worden. Daar proosten we op met een koppie thee!

Cheers!

kom er gezellig bij,

even een vraagje vorige week heb je punctie en tp gehad en dat is mislukt,

zo snel al of lees ik iets verkeerd ?

gr mnail

Geplaatst
Hi dames,

Ik hoop dat ik me vrijdag ook bij jullie mag voegen. Ik heb vandaag mijn punctie gehad en ze hebben 16 eitjes gevonden. Vrijdagochtend hoor ik of er wel / geen bevruchting heeft plaatsgevonden...[/quote

:hugg:

Thanx Daan!

@Lotje> Mag je bij jullie in het ziekenhuis na een Punctie maand meteen de maand er op een cryo poging doen?

Volgens mij moet er bij ons een maand tussen zitten totdat alle hormonen uit je lijf zijn...heb ik volgens mij ergens gelezen. Baal ik wel van..dan valt de volgende menstr. net in onze vakantie ..dus dan zou ik 2 maand over moeten slaan...(maarja moet hoop houden...zie je ik ga er nu al van uit dat deze poging niks wordt..stom he...voorgevoel)

@Simonja> Mooie oogst !Viel je de punctie mee of tegen?

@ Otjes> zijn wij nou van die ongevoelige dames of hoe zit dat...iedereen voelt wat en wij niet hahaaaa. Alleen dat moe zijn herken ik ;-)

Groetjes Manon

Geplaatst

@simonja

spannende tijd breekt er aan he,

als de rest denk wat trilt het wachtbankje zo

dat ben ik ,ben zo zenuwachtig dat ik zit te shaken:yeswink-1:

Geplaatst

Ik voel me niet lekker, denk dat ik mss griep ga krijgen. Helaas geen verschijnselen die normaal bij een zwangerschap horen. Ik hoop dat het niet doorzet, kan niet bevorderlijk zijn.

Verder "voel ik niks" .. haha.

Manon ... ook een beetje zelfbescherming waarschijnlijk, denken dat het niks wordt. Herken ik wel (zit ook al te denken over de volgende pogingen, omdat deze vast niet gelukt is). Want wat je ook voelt, je kan het gewoon niet weten, ik heb al zoveel verhalen gelezen van wat iedereen voelt en hoe dat dan niet klopt.

Simonja ... hopelijk tot vrijdag op het bankje, maar met zoveel eicellen, komt vast goed!

Lotje ... ik ben ook benieuwd hoe dat dan werkt met jouw Cryo. Hoe kan je nu al een datum weten dat je terug moet?

Geplaatst

Hi Manon,

De punctie is me heel erg meegevallen. Tot nu toe alles eigenlijk wel dus dat is een goed begin..

Groetjes Dorine

Geplaatst

Zo, ik ben er ook weer, maar ga zo weer weg. Ik heb vandaag echt een hele rot dag gehad. Was vandaag weer begonnen met werken, had ik dat maar niet gedaan, maar moest zo nodig afleiding hebben. Kreeg meteen op me 1e dag gezeik. M'n werkgever die met me wilde praten over de behandeling (voor t eerst was best verbaasd). Ze was echt pissig en ze vindt het niet kunnen dat ik ziek thuis zou blijven, omdat ik volgens haar helemaal niet ziek zou kunnen zijn door deze behandeling. Ze zegt, het kan emotioneel misschien wel zwaar zijn maar ik zeg je nu alvast dat ik ervoor zorg dat jij niet in de ziektewet kan komen als je maandag een negatieve test!!! Dit is toch verschrikkelijk. Ik ging er helemaal kapot van! Ik weet echt niet wat ik er mee moet, maar wilde het wel even kwijt...

Verders... Ontzettende krampen vandaag (wordt wel steeds erger), onwijs zere borsten en zo'n opgezette buik dat ik wel een poosje zwanger lijk!

Geplaatst

@ Siebje: wat een onwijse @$^$% baas heb jij zeg.... Die moet eens een boekje lezen over mensen die IVF doen. Je gunt deze lijdensweg helemaal niemand, maar dit soort mensen zouden eens moeten voelen....

Laat je niet gek maken en ziek is ziek. Das nog altijd niet ter beoordeling van je baas, maar van de Arbo. Als je dus echt niet lekker bent, lichamelijk of geestelijk, blijf dan vooral thuis en sein je huisarts in. Altijd handig om die achter je te hebben staan, omdat je daar meestal wel op mag vertrouwen. En ik ga er ook vanuit dat je ook de Arbo achter je zult hebben staan.

Dit is nu precies het soort stress waar je niet op zit te wachten.

Kan me hier zoooooooo kwaad over maken.

Kop op meid... xx

@ de rest... het bankje trilt idd van spanning. Houden we het nog een beetje....

Hier veel krampjes vandaag Soms zou ik echt zweren dat ik ongi ga worden, maar dat kan helemaal niet. Verders idd nog steeds erg moe en onwijs zere borsten.

liefs

Daan

Geplaatst

Ik leef zo met jullie mee, dat ik af en toe eens kom updaten!

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen in deze nog onzekere tijd!

:hugg:

x

Geplaatst

Siebje ... jemig, want een rotmens! Zo weinig begrip?? Ik ben het helemaal met Daan eens, als je ziek bent, ben je ziek. En dat bepaalt niet je baas.

Maar leuk is het niet.

Je symptomen klinken goed :D

Geplaatst

Ben er weer, was ff langs een collega om te roddelen!

Bedankt dames! Jullie reacties doen mij zo ontzettend goed. Ben ook helemaal alleen thuis, m'n mannetje moest weg naar het buitenland dus voel me zo eenzaam in deze situatie. Ik voel me echt niet lekker, en blijf maar janken (heb ik al een paar dagen trouwens) het komt spontaan en kan het echt niet tegen houden. Ik denk dat het komt omdat ik alleen ben en natuurlijk door die hele behandeling en vooral nu die spanningen. Oooh nog 6 dagen!

Oh ja, lag vandaag een brief op de bus van het VU. We hebben 4 embryo's die de vriezer in kunnen, dus dat was wel weer fijn nieuws. Hoop niet dat het nodig is, maar t is wel handig!

Het bankje trilt idd Daan! Hoe lang heb jij al die krampjes of dat gevoel dat je ongi moet worden?

Geplaatst

Siebje: das helemaal rot dan, dat je ook nog alleen thuis bent. Gelukkig heb je 'ons' nog. Wel heel fijn nieuws van de cryo's zeg.

Ik kan me voorstellen dat de reactie van de baas nu even alles beheerst, maar laat je echt niet gek maken. Ze weet echt niet wat ze zegt. Ziek is ziek en jij beoordeelt dat en niet zij!!!

Ik heb wel buikpijn gehouden sinds de punctie, maar het soort voorbode-ongi-krampjes heb ik sinds gisteren. Ik geeft de Utrogestan maar overal de schuld van, durf namelijk nergens op te hopen....

trusten allemaal.

en SJSL: beterschap

Liefs

Daan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden