Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, ik heb dus een positieve test in m'n handen terwijl ik toch duidelijk een bloeding heb. Heb maar even het ziekenhuis gebeld (jaja, perfecte service daar) en die hadden dit niet vaak meegemaakt. Vond het ook erg moeilijk om precies te beschrijven hoe de bloeding eruit ziet, welke kleur het heeft en hoeveel het is....... (zo groot als een 2-euromunt of is het meer een streep in je maandverbandje.........euh, ja zeg)

Kan er nog niet echt blij om zijn, de verpleegkundige vertelde me dat het eventueel kan gaan om een heel vroege miskraam, merk je normaal niet maar omdat we zo goed in de gaten gehouden worden tijdens deze behandeling valt het dus wel op. In ieder geavl is dit wel onze allereerste positieve test in 4 jaar dus wel een feestje waard!

Zal wel maar de prosecco uit de koelkast halen waarmee we ons vanavond eigenlijk zouden gaan troosten.

Ik moet nu komende donderdag naar de huisarts voor een bloedtest en over 2 weken voor een echo naar het ziekenhuis. Ben dus weer met 1 bil op het bankje geklommen.

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zenuwslopend! Wat vreselijk die onzekerheid. Ik ga maandag op vakantie dus kan helaas niet mee blijven lezen. Ik wens je heel veel succes donderdag. En alle dames van aug. ik wens jullie veel succes en ik hoop dat ik een mooie groene bank mag zien als ik terug ben!

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Siebje, IVF, 3 aug testen

Mnail, IVF, 3 aug testen

Daan75, IVF, 3 aug testen

Groentje, IVF, 3 aug testen

Nellas, IVF, 3 aug testen

Marike2, IVF, 4 aug thuis testen

Manon (Taurus71), IVF, 5 aug testen

Natasja (Otjes), IVF, 5 aug testen

Annelies (SJSL), Cryo, 7 aug testen

Dorine (Simonja), IVF, 12 aug testen

Marjon (mama27), laatste cryo van 1e IVF, 15 aug testen

Ik ben er ook maar even bijgeklommen

Duime mee voor de rest ;-)

Geplaatst

Jeetje Nellas,

Wat een verhaal zeg! Hopelijk houdt het bloeden nu op en blijft de 'plus' lekker zitten ...

Houd de moed erin!!

Groet

Lisette

Geplaatst

Hi Nellas,

Nu maar hopen dat het toch positief gaat blijven. Wat een spanning de komende dagen. Alvast heel veel succes donderdag!

@Mama27, welkom op ons bankje

Groetjes Dorine

Geplaatst

Wauw Nellas,

Wat een verschillende emoties zo op een ochtend! Heel veel succes dat het bloeden gaat stoppen en dat de plus blijft! Ik duim voor je!

Groetjes, Marike

Geplaatst

Welkom mama27, neem plaats!

Ben even aan het bijkomen van de emotieachtbaan vanochtend. Wel, niet, toch wel, misschien toch niet, pffffffffffffffffff. Houden jullie het nog allemaal een beetje vol?

Ben echt benieuwd!!

Geplaatst

Nellas ... jeetje! Wat een verhaal. Het blijft dus nog even spannend. Is het bloeden gestopt nu? Ik hoop het zo.

Groentje ... oh nee, echt zo jammer. Dikke knuffel voor jou. En alvast heel veel sterkte strakjes met je 3e poging.

Siebje ... hoe is het met jou? Geen bloed meer te bekennen?

Daan .. hoe voel jij je? Wel of geen verschijnselen zegt niet alles!

Marjon ... welkom op ons gezellige bankje!! De 2e Cryo dame ... spannend he!

Gaat er toch nog iemand morgen al testen? Of wachten jullie allemaal braaf tot maandag?

Ik heb de testen al in huis. Mag officieel vrijdag, dag 15 na TP testen, zou wel eerder willen testen maar doe het niet. Liever in 1 keer zeker weten en we zijn allebei vrij op vrijdag deze week.

Ik voel vandaag weer niks. Zou wel willen dat ik vanochtend weer misselijk en duizelig was, maar was niet zo. We wachten maar weer af ...

Bankje even geupdate ...

Wachtbankje augustus

Mnail, IVF, 3 aug testen

Groentje, IVF, 3 aug testen, ongi geworden

Nellas, IVF, 3 aug testen, positief getest, maar ook bloeding, 6 aug bloedtest

Geplaatst

Nellas: alsof de achtbaan nog niet voldoende was, maak jij er de python van...;-) jeetje meid wat spannend. Ik hoop dat het bloeden inmiddels gestopt isen duim keihard voor je.

Annelies: hier hetzelfde, weinig symptomen vandaag, wel nog steeds erg moe en de krampjes nog volop aanwezig, ook ter hoogte van eierstokken. Verder breken mn nagels weer makkelijk en das meestal als ik ongi ga worden.Ik vrees dus nog steeds het ergste. Ik denk dat ik wel morgenochtend er al een testje tegenaa gooi, zo op maandag heel vroeg voor mn werk vind ik ook niks....

Siebje: hoe is het vandaag, nog getest vanochtend?

sterkte allemaal he...

liefs

Daan

Geplaatst

Zo ik heb vandaag toch uitgeslapen, tot half 3! Pffff...

Ik heb vanmorgen om half 7 getest, negatief. Maar moet zeggen dat het me niks deed, ik ben er niet van geschrokken, want heb geen bloeding en denk dat ik gewoon te vroeg was met testen. Nog wel dezelfde klachten. Morgen ochtend ga ik weer testen. Ik wil het niet al te hard zeggen, maar ik heb er ineens een goed gevoel bij.

Nellas, want een ongelofelijk verhaal zeg! Wat goed, nu blijven duimen dat het +'je de komende 9 maanden blijft! Hopelijk stelt het bloeden niks voor en houdt het snel op!

Mama27, welkom op het bankje en veel succes!

Zo, ik kom vanavond wel weer ff langs, ga zo gezellig met m'n ouders uit eten.

xx

Geplaatst

Half 3??? Hoe laat ging je dan wel niet naar bed?

Haha.

Hopelijk klopt je goede gevoel! Hoeveel testen heb je nog in huis? Het is vandaag pas dag 10 na TP toch? Dat is echt wel te vroeg denk ik.

Geplaatst

Siebje: Jij moet echt uitgeput zijn geweest, heeeeeeeerlijk, zolang slapen. Dat goede gevoel moet je vasthouden!

Groentje: Rustig aan de komende dagen en met frisse moed weer verder (helaas).

SJSL: Bedankt voor de aanpassing in het lijstje.

Bloeden is nog niet gestopt, maar ben er ook niet zo heel erg van onder de indruk. Het stelt eigenlijk weinig voor in verhouding met een gewone menstruatie, het is weinig (een inlegkruisje volstaat)licht van kleur en er zit geen weefsel bij (heb dat normaal gesproken wel). Ben wel nog wat testen gaan halen bij het Kruidvat, wil wel zien of het streepje (dus HCG) duidelijker en donkerder wordt de komende dagen. Heb ik tenminste nog het idee dat ik zelf nog wat kan controleren.

Ze hadden trouwens de testen verkeerd geprijsd, haha, heb er nu 2 voor 4,99 ipv 11,99. Ben het wel eerlijk gaan melden,dat dan weer wel, maar kreeg ze wel mee voor die prijs. Je bent een hollander of je bent er geen, haha

Geplaatst

Pffff even heel wat bij te lezen hier...

Jij houdt de spanning er goed in Nellas!

Marjon welkom op t bankje..succes met afwachten.

Dames nog even volhouden t is bijna 3 aug.!!

groetjes Manon

Geplaatst

Nellas ... klinkt slim, gewoon zelf in de gaten houden. Intensiteit van het streepje zegt vast wel wat. Succes joh!!

Geplaatst

Hahah, sliep om 01.00, ik was echt brak, vond het best zwaar na 3 weken vrij te zijn weer te gaan werken en gewoon een beetje moe van alles.

Het is vandaag dag 11 na de tp. Heb nog een test thuis en wil morgen ochtend weer gaan testen. Ik ben zo erg benieuwd. En overmorgen de bloedtest, achteraf bekeken vind ik dat het toch best wel snel is gegaan die wachtweken.

Hoe is het hier dames?

Geplaatst

Als je 22-7 de TP had, is het toch pas dag 10 toch? De dag zelf telt niet mee.

Ik word gek van het wachten!! Het is momenteel geen moment uit mijn hoofd en wil het NU weten. Maar dat kan niet. ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ooo, ik dacht dat je vanaf de dag van de tp moest tellen joh. Ik wist het helemaal niet. Maar wanneer kan je nou precies testen dan? Ik hoor vaak op dag 14 na de tp. Dus als ik morgen ochtend weer ga testen heb ik weer de kans dat er maar 1 streepje verschijnt.

Nog ff volhouden, weet hoe moeilijk het is meid! Hoe voel je je?

Geplaatst

Sommige ziekenhuizen (zoals die van mij) zeggen dag 15 na TP, sommige zeggen dag 12 na TP. Of er tussenin. Eerder dan dag 12 na TP heb ik nog niet gehoord. Dus dat zou voor jou maandag zijn op z'n vroegst... mss heeft morgen testen nog geen zin?? Er zijn wel mensen die wel positief testen hoor op dag 10 of 11, maar negatief die dagen wil niet persee zeggen dat je niet zwanger bent.

Ik voel me lichamelijk goed. Af en toe een heeeel licht steekje in ik denk mijn baarmoeder. Maar verder voel ik helemaal niks.

Het is gewoon zo frustrered, je wilt het zo graag en als het nu niet lukt ... weer verder. Weer wachten, weer niet weten of het ooit gaat lukken en zo ja, wanneer dan.

*zucht*

Maar ja, zoals je zegt ... achteraf gaan die wachtweken nog best snel ... alleen nu even niet voor mij. Haha.

Geplaatst

hallo dames ...

ik mag op 14-8 testen in het zh , er is èèn toppertje terug geplaatst .. mag ik ook op het bankje ?????

weet iemand of je met een topper meer kans maakt ?

iedereen heel veel s6 , ik duim voor jullie en steek voor ons allemaal een kaarsje aan ..

groetjes cindy

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Mnail, IVF, 3 aug testen

Cindy, IVF, 14 aug testen

Hoi Cindy, welkom op het bankje. Je staat erbij :)

En ja, hoe beter de kwaliteit van het embryo hoe meer kans op een goede innesteling. Maar geen garantie helaas. Hoeveel verschil in kans tussen een super en een minder embryo weet ik eigenlijk niet.

Maar fijn joh, dat er een goede is teruggeplaatst!

Veel succes met wachten.

Groetjes,

Annelies

Geplaatst

Ik begrijp heel goed hoe jij je voelt Annelies. Het is ook heel frusterend. Ik blijf voor je (voor iedereen) duimen.

Welkom op dit spannende bankje Cindy. Wat fijn dat er een toppertje is terug geplaatst, ik wens je heel veel succes met wachten.

Geplaatst

Bedankt voor de meedeleven dames. Helaas voor ons hebben we nooit een van de andere behandelingen gehad, ook hebben we geen enkele cryo's gehad. Deze laatste poging word erop of eronder. Is af en toe best wel vervelend, dan lees je hier:"Heb een punctie gehad 15 eitjes, allemaal op 1 na bevrucht. 2 terug geplaatst en de rest in de vriezer" Wij hebben de pech dat bij de eerste ivf er 3 eitjes waren gevonden, waarvan 2 bevrucht waren en waarvan er maar een door deelde. de 2e keer nu dus, 5 eitjes, 3 goede waarvan 2 bevrucht en beide teruggeplaatst en weer geen eskimo's. Dus na de zomerstop gaan we verder aan poging 3 en dan is het klaar helaas., als er niks gebeurt.

Maar in ieder geval, Dames die nog op het bankje zitten, veel sterkte de komende dagen. Dat er maar veel nieuwe wereldburgertjes gaan komen.:B-0009:

Geplaatst

Nou meiden, hebben jullie allemaal niet getest vanmorgen? Wachten jullie netjes tot morgen? Goed hoor!!

Ik kan bijna niet wachten tot vrijdag, blij dat het morgen weer een werkweek is, gaat de tijd tenminste wat sneller.

Ik voel helemaal niks. Echt niks. Vrees het ergste (maar ook wel te verwachten, bij een Cryo en dan ook nog slechte kwaliteit) :(

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb ff flink bijgelezen. Ik was zo benieuwd naar jullie uitkomsten (eerder testen etc.)

@ Nellas: jeetje, wat een verhaal zeg, onwijs spannend houd je het.

@ Groentje: wat vreselijk jammer weer meis (helaas ken ik maar super goed het gevoel van een tweede keer die mislukt en helemaal opnieuw te moeten beginnen). Ik duim nu al voor je dat het de derde keer toch echt gaat lukken.

Heb gister ook maar een test in huis gehaald. Woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor 8.00 uur om bloed te testen. Misschien dat ik 's ochtends voordat ik ga een test ga doen. Dan weet ik in ieder geval al een beetje wat met te wachten staat pos of neg. (Zit op mijn werk als ik het te horen krijgen). Denk niet dat ik het eerder ga doen. Morgen is dag 14 na de punctie en woensdag is dag 13 na de terugplaatsing (de dagen van punctie en tp niet meegerekend).

Ik voel helemaal niets. Heb alleen een rommelend gevoel in mijn buik. Geen pijntjes geen helemaal niets. Heb ik overigens ook niet als ik ongi moet worden. De dag zelf is altijd vroeg genoeg bij mij. De rommelende geluiden overigens wel. Leef een beetje tussen hoop en vrees. Mijn hart bonk op het moment in mijn keel van de zenuwen. Heb ik tot vandaag niet eerder gehad. Ohw, wat gaat het nog lang duren tot woensdag........

Blijf zitten hè, allemaal............

Dikke kus

Natasja

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben zo vrij geweest mezelf ook toe te voegen aan 't wachtbankje. Onze eerste IVF-poging, met de hakken over de sloot een punctie (4 follikels) maar wel 4 eicellen. Vanochtend een telefoontje gehad dat er 2 van de 4 bevrucht zijn. Dinsdagmiddag de TP en dan de 18e testen. Heel spannend.

Iedereen veel succes/sterkte en hopelijk veel positieve testen!!

Eveline

Wachtbankje augustus

Mnail, IVF, 3 aug testen

Cindy, IVF, 14 aug testen

Eveline, IVF, 4 aug TP, 18 aug testen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden