Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mja meiden , ze konden geen verklaring geven voor die draaierigheid en koorts en etc. Maar het was pijnlijk die inwendige echo , dan ook bloed geprikt . Pf te vroeg om iets te zien of het nu zo is , en niks te zien in bloed qua virussen ! Pf gisteren avond had ik bruinverlies en deze morgen ook , pf is het dan ook al voorbij voor mij ? we zullen nog wat afwachten , maar de moed zit me diep in de schoenen . Ze zeiden dat na een paar dagen er bruin bloed kon zijn van die aangerpikte eicellen , maar paar dagen voor test bruinverlies denk ik toch wel dat het niet gelukt is . Geluk is er hier ook niet ze , pf .... Er zijn er in de familie die zomaar zwanger worden en hier ... pffff ik ben emotioneel al een wrak ! Ale zeg voor iedereen geld dit waarschijnlijk e , we lijden zoveel pijn !!! We ondergaan zomaar alles , hup de automatische piloot aan ! en mogen dan afwachten en als men dan die regels doorkrijgen , hup alles voor niks !! Mijn man zei me gisteren avond dat het erg is , maar ook erg dat wij als vrouw alles mogen doorstaan wat zo is ook he ! Maarja we zullen nog een heel klein sprankeltje hoop koesteren zeker?

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Joke, wat frustrerend voor jullie en zooo herkenbaar die gekte!!! Echt balen dat ze niets vinden konden. Ook dus geen hcg in je bloed nog? Misschien een bijwerking van de bolletjes? Is ook echt heftig spul hoor. Ik zit hier onder de exceem en al weken astma en ook darmproblemen.

Wij hebben -misschien dom- maandagmiddag en net vanochtend getest. Beide zo negatief als wat. Ik put er hoop uit dat jullie ziekenhuis gister nog zei dat het zelfs te vroeg is voor een bloedtest.

Maar echt hoop houden is eigenlijk niet meer te doen. *zucht*

Geplaatst

Hee Joke,

Tja, ik kan hier weinig zeggen .... Gek wordt je ervan hè .... ik ben het met je eens, de ivf-behandeling doe je inderdaad een beetje op de automatische piloot (ik tenminste zeker). Dat heb je wel mooi gezegd. En als dan de uitslag daar is en hij is niet zoals je hoopte, dan komt er in een keer een ontlading. Ik ben ook veeeel meer van de rel dan na de iui's.

Nou, ik hoop voor je dat het toch goed gaat !!!!!!

Liefs hope hope

Geplaatst

Hee meiden,

Weet je wat ik nu gek vind ....... ik had de terugplaatsing 20 augustus en de bloedtest 1 sept. Daar zagen ze niks in.

Miki en Joke, jullie hebben de terugplaatsing 1 dag later gehad. Joke, jouw onderzoek gisteren was toch al 1 dag later dan ik mijn test kreeg .... als ze bij jou zeggen dat het gisteren nog te vroeg was om iets te kunnen zien in je bloed ? zou het dan bij mij toch ook nog kunnen misschien ??? Hebben ze gisteren ook je urine onderzocht ?

Ik ga niet hopen, maar ik vind het wel gek!

Geplaatst

Hei hope,

Ik heb even zitten rekenen met jouw data van terugplaatsen en de kalender erbij. Ik loop bij een IVF privekliniek in trondheim. Daar zeiden ze dat ze vroeger al na 12 dagen (dag terugplaatsing is dag 0) een bloedtest afnamen. Zoals nu bij jou, 1 september is 12 dagen na terugplaatsing. Maar dit hadden ze geweizigd in 14 dagen na terugplaatsing omdat het wel eens voorkwam dat de bloedtest negatief aangaf op dag 12 en twee dagen later wel positief was.

Ik wil je geen valse hoop geven, de teleurstelling is groot genoeg. Maar dat is wel wat ze mij vertelden. Het zal wel niet vaak zijn voorgekomen maar vaak genoeg dat ze hun beleid hebben veranderd. Ze zeiden dat dit was vanwege de effecten van de laatste injectie (de eitjes daar gaan jullie dan injectie, eggeløsningssprøyte (vertaal?)). Maar verder heb ik toen ook niet doorgevraagd.

Ach hope hope, ik hoop dat jij bij een van die gevallen hoort waar dag 12 te vroeg bleek maar de kans is natuurlijk erg klein! Op dit forum lees ik heel verschillende data van testen en uit de verhalen maak ik op dat een negatieve test meestal een niet meer veranderd in een positieve (maar niet altijd!).

Kan je er iets mee? Ik wil je niet gek maken....

Geplaatst

Hee Ursela,

Ja, ik vind het sowieso raar dat er zo'n verschil zit in het moment van de bloedtest. Ik had in ieder geval verwacht dat het overal hetzelfde zou zijn. Gewoon wetenschappelijk bepaald. Een heeeeeeel klein beetje hoop ontstaat er nu. Zoals de arts bij Joke dus eigenlijk op dag 13 aangaf dat ze het nog te vroeg was om het te kunnen zien, ja, dan zal ik blij zijn als ik dan nu gewoon ongesteld wordt, dan ben helemaal 100% overtuigd.

Nu heb ik wel altijd gekke dingen, medisch gezien, dus het zou niet gek zijn als dit juist weer bij mij zou gebeuren !! Het zal toch niet ???

Weet je, ik had er zo'n goed gevoel over. Ik wilde dat gevoel niet echt toelaten, en gisteren had ik ook echt zoiets van : ik ben gewoon WEER in die stomme rothormonen getrapt. Ach ja, ik ga er vanuit dat de menstruatie snel begint. Daar ga ik maar gewoon vanuit. Ik kan eigenlijk ff niet nog een teleurstelling erbij hebben denk ik.

Hoe gaat het met jou ???

IK hoop goed !!! Er moeten toch ECHT nog wat groene regels bij hoor !!!!

Heeeeeeeel veeeeeeeel succes !!!!

Geplaatst

Hei hope hope,

Ja, raar he, die verschillen in data van bloedtest. Ik snap niet dat ze dat nog niet gestandariseerd hebben. Zou fijn zijn wat meer duidelijkheid, het is toch al spannend genoeg. Hoop dat je snel weet waar je aan toe bent hope.

Met mij gaat alles ok. Ik heb sinds gisteren eindelijk weer alle energie terug die ik voor de ivf-poging had. Ik had het eigenlijk heel zwaar de dag dat ik ongesteld werd. Moest erg huilen, het voelde toch als een verlies om te beginnen met IVF, een soort acceptatie dat de natuurlijke weg toch grotendeels afgesloten is. Ik ben twee keer in mijn leven zwanger geweest (1x 2 maanden en 1x 1 maand) en dan had ik bijna geen zwangerschapsgevoel. Ik was alleen af en toe misselijk op de namiddag. Dat ben ik nu ook af en toe maar ik ben ook erg verkouden dus ik kan niet echt zeggen wat ik voel, het kunnen ook heel goed (meest waarschijnlijk) spanningen zijn want die werken ook altijd op mijn maag in. Grmbl. wachten duurt lang.

Nu ga ik nog even lekker een kopje koffie in het zonnetje drinken voordat ik ga werken.

Succes allemaal!

Geplaatst

heart.gif

God zag je worstelen.

Een zegening komt jouw kant op.

GetAttachment.aspx&hm__qs=file%3d02b0f54c-5bbd-4209-a36d-10cd147bd451.gif%26ct%3daW1hZ2UvZ2lm%26name%3daW1hZ2UwMDEuZ2lm%26inline%3d1%26rfc%3d0%26empty%3dFalse%26imgsrc%3dcid%253a46E8602EC6904CE782D5FBB029BF24F2%2540TanyaPC&oneredir=1&ip=10.1.106.217&d=d2664&mf=0&a=01_906fbbfc9a1df9e62110f29b2839b3e652d6c1ced319870050a03e3424c2c7a9

Ik schenk je 600miljoen engelen om voor je te zorgen

Stuur het eventueel door naar mensen als dat goed voelt voor jou

Geplaatst

Hey meiden,

Geheel onverwacht... Vanochtend ongesteld geworden.. Op mn werk nog wel.. kan het nog erger.. Wel door blijven werken.. Was een afleiding.. We zijn er kapot van. Ook omdat het allemaal zo heftig was en met 17 eitjes maar 1 bevruchting.. Toch willen we meteen door voor de volgende ivf

23 september hebben we een evaluatiegesprek..

Ik kan het niet geloven dat het voorbij is.

Liefs Peggy

Siebje, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, licht positief getest, 10 aug opnieuw bloedtest hcg gestegen naar 900 en zwanger, 20 aug miskraam bij 6 wk en 4 dgn

Mnail, IVF, 20 juli TP, 3 aug testen, negatief getest en ongi geworden

Daan75, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, dag 11 negatief getest

Groentje, IVF, 20 juli TP, 3 aug testen, ongi geworden

Nellas, ICSI, 19 juli TP, 3 aug testen, positief getest, maar helaas mk (5wk5dg)

Marike2, IVF, 20 juli TP, 4 aug testen, positief getest

Manon (Taurus71), IVF, 21 juli TP, 5 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 5 aug opnieuw bloedtest --> niet goed

Natasja (Otjes), IVF, 23 juli TP, 5 aug testen, negatief getest

Annelies (SJSL), Cryo, 23 juli TP, 7 aug testen, negatief getest

Charmedone, IVF, 29 juli TP, 10 aug testen

Dorine (Simonja), IVF, 31 juli TP, 12 aug testen

Cindy, IVF, ??? TP, 14 aug testen

Marjon (mama27), Cryo, 31 juli TP, 15 aug testen, positief getest maar daarna toch vroege miskraam

Eveline (herms169), IVF, 4 aug TP, 18 aug testen, negatief getest

Hanneke, Cryo, 28 juli TP, 18 aug testen

Siene, 1e IVF, 7 aug TP, 24 aug (bloed)test

Luna, 2 cryo's van 1e IVF, 13 aug TP, 25 aug testen, 24 aug ongi

Agnes, 2 e cryo, 11 aug TP, 25 aug testen

Sandy(01), 1e IVF, 13 aug TP, 25 aug testen

Emma, 2deICSI, 11 aug TP, 25 aug. testen

Josephine, TP van 2 embryo's op 17 aug, testen op 31 aug. 30 aug. menstruatie :-(

Madelief, IVF, 16 aug TP, 30 aug testen,ongi geworden

Hope hope, 20 aug TP, 31 aug. thuistest negatief, 1-9 bloedtest negatief

Peggy, 21 aug TP 02 september ongesteld geworden

Joke, IVF/ICSI, 21 aug TP, 4 sep testen

Miki, IVF, TP 21 aug, 4 sep bloedtest

Ursela, IVF, 26 aug TP, 9 sep.testen

Geplaatst

Jeetje Peggy! Ik weet hoe hard dit aankomt. Hou je taai. Kuip dicht tegen elkaar aan. Dit is iets om samen te verwerken.

Wel heel goed dat je de spirit erin houdt! Iets wat wij heel moeilijk vonden na de mislukte 1e ivf zonder cryo's.

Hier geen ongi, maar ook geen geloof. Die testen zijn niet voor niets negatief.

Joke hoe is ie met jou nu, bloeden doorgezet?

Hope hope, was jij nu wel al ongesteld geworden dan?

Sterkte iedereen. Bleh, wat een gedoe dit allemaal...

Geplaatst

Hee meiden,

Shit Peggy, dat is balen zeg !!! Knap dat je bent blijven werken zeg, maar inderdaad, dat is ook wel de afleiding.

Bij mij begint de menstruatie vandaag een heeeeel klein beetje. Maar ik ben pas dinsdag gestopt met utrogestan, dus daar zal het wel aan liggen. Ik verwacht dat het nu wel doorzet. Verder heb ik vandaag contact met de poli gehad en ze gaf aan dat ik in tegenstelling tot de vorige keer, deze keer het korte protocol krijg !!! Daar ben ik dus heel blij mee. Die pil-maand voegde me voor geen meter. Dus als ik de volgende keer weer ongesteld wordt, gaan we gelijk aan de slag. Dag 2 dan beginnen met spuiten volgens mij ? Ook veeeel minder spuiten dan in het lange protocol. Dus ik heb hier ondanks het verdriet, toch ook echt al weer blije gevoelens !!! Wij hebben het wel net als Peggy, we willen gelijk door !!

Nou, Peggy, heeeeel veel sterkte ! Ik vond de eerste dag echt kl.te !!! Maar nu gaat het alweer een stuk beter.

liefs hope hope

p.s. mike, joke en ursela .......... jullie zijn onze laatste hoop hè !!! ik hoop echt dat er toch voor jullie dan toch wat moois komt !!!

Geplaatst

peggy wat een rotbericht hier!!!

had zo een goede hoop. alweer rode regels.

niet goed dit!!!!

meiden alweer heel veel sterkte allemaal

Geplaatst

Meiden, bedankt voor de reacties. Wij hebben aan het eind van de maand eerst maar eens een gesprek wat ze wel/niet met de cyste gaan doen.

Peggy en de anderen, wat ontzettend jammer zeg!

Madelief

Geplaatst

Jeetje meiden, ik was eens benieuwd hoeveel blije aanstaande moeders er bij waren gekomen. Maar ik schrik ervan. Ik wens iedereen heel veel sterkte en succes met een volgende poging. We duimen voor een positieve stroom. Toi, toi toi meiden!!!!

Liefs, Linda

Geplaatst

Nog niet iedereen is uit de race he! Ik verwacht dan wel nix, maar ik ben ook (nog?) niet ongi. Dat brengt wel veel onrust. Morgen zekerheid.

Geplaatst

Joke, Miki en Ursula,

natuurlijk blijven we positief voor jullie. Wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo moet zijn. Vind het gewoon naar voor iedereen. Wij hebben zelf namelijk onwijs veel geluk gehad. Dat gun ik jullie allemaal.

Liefs, Linda

Geplaatst

Tnx, lief. Was niet specifiek op jouw bericht een reactie hoor.

Ben zo hormonaal en moedeloos. Heb al dagen zware migraine, dus ik ben ook wel erg gevoelig denk ik. Maar alle beetjes positieve energie zijn gewoon welkom en misschien ook wel hard nodig!

Overigens, zeer van harte met jullie geluk. Het is zo'n wonder, geniet ervan!

Geplaatst

Meiden wat spannend hier. En wat zijn er weer veel die teleurgesteld zijn. Statistisch gezien volgen we absoluut niet het boekje de laatste paar maanden geloof ik! Sterkte voor diegenen bij wie de behandeling mislukt is en voor degenen die nog in onzekerheid zitten...toi toi toi! Geen bloed geeft moed.

Miki...ook voor jou heeeeeeel veel sterkte!

liefs esther

Geplaatst

Hoi,

ik schrik ook net als Linda van de hoeveelheid rood in de lijst van augustus! Tjee...Ik hoop echt dat er nog wat groen bij gaat komen. Ik denk aan jullie en ga vanavond heel veel kaarsjes aansteken.

Neel

Geplaatst

He Peggy, wat ontzettend lief dat je nog ff komt kijken en zoveel 'good vibes' onze kant op stuurt! Kan me voorstellen hoe dubbel dat moet voelen.

Hoe gaat het vandaag? Ongi doorgezet, weer gaan werken en gedachtes enigszins kunnen verzetten?

Hou je taai, veel liefs -M

Geplaatst

Wat is er veel rood deze maand, erg verdrietig! Hopelijk wordt september een topmaand.

Veel sterkte voor iedereen die van het wachtbankje is afgevallen. Zit je er nog op dan heel veel succes! Op naar de groene regels.

Groetjes, Emma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden