Ga naar inhoud

Follikelmeting

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey eveline,

Wat een goed bericht! ga voor je duimen!

Wat voor pijnbestrijding kreeg jij bij de punctie, naast de verdovingsprikken?

Ik "wacht" nu op mn menstruatie voor ik kan starten met de 1ste ivf.

Iedereen veel succes & Sterkte gewenst!

Groet, Peggy

6x iui mislukt

augustus 1ste IVF

Geplaatst

Hoi Peggy,

Ik heb 3 kwartier voor de punctie een injectie in m'n bil gehad en dat was alles. Ik natuurlijk maar 4 follikels maar vond het echt prima te doen.

Ik werd een suffig van die injectie, dus na de punctie in 't ziekenhuis heerlijk een uurtje geslapen terwijl m'n vriendje zijn bijdrage moest leveren.

Maar het schijnt per punctie weer anders te zijn of je er veel/weinig last van hebt.

Ik vond het goed te doen!

Eveline

Geplaatst

Dank je Lisette,

Wat ik begreep in m'n telefoongesprek met het lab, wordt er 1 emmy teruggeplaats. Vooralsnog zagen de bevruchte eicellen er heel goed uit, maar ik weet niet of dat nog kan veranderen voor di.middag.

Zullen we allemaal wel uitgelegd krijgen verwacht ik.

Hoe gaat het verder met jou? Las in een eerder bericht dat je een positieve test had? Super! Hoe voel je je?

Groetjes Eveline

Geplaatst

Klopt inderdaad; sinds dinsdag weet ik dat ik zwanger ben....en ik moet eerlijk zeggen: het is dat ik het weet door de positieve test en door het feit dat ik niet ongesteld ben, maar anders.....

Ik merk er dus helemaal niks van...ik ben er op zich wel ' mee bezig' (kijk naar sites en zwangerschapskleding en zo), maar ik 'voel' me nog helemaal niet zwanger. Heel raar dus eigenlijk, en daardoor ben ik ook nog weinig emotioneel. Mijn man en ik kunnen het allebei nog nauwelijks geloven :-)

Komt misschien wel na de echo volgende week...

Ben heel benieuwd hoe het jou vergaat dinsdag. Wij hebben de TP echt wel even gevierd 'smiddags. Lekker eten, glaasje wijn erbij...Heel gezellig en speciaal :-)

Groet

Lisette

Geplaatst

Eveline,

wat fijn dat je een goede bevruchting hebt.

Veel succes met de TP en hou je emmy goed bij je he.

tot gauw op het wachtbankje

Liefs

Daan

Geplaatst

Hey Simonja,

wanneer mag jij testen?

Als bij mij alles goed gaat mag ik de 18e testen.

Bij de 1e fm vonden ze 19 eitjes waarvan 9 groot genoeg.

Gister de punctie gehad en we hebben 13 eitjes.

Nu maar hopen dat er een hoop bevrucht worden....

Morgen krijg ik een telefoontje.... Spannend!

Jij succes op het vervelende wachtbankje....

Geplaatst

Hoi Nadiya.

Wat een mooie score, 13 eitjes. Daar gaat toch zeker wel wat van bevrucht worden....

Ik weet wel heel goed hoe je je voelt. Ik was echt heel rustig en zeker van mijn zaak nadat ik bij de punctie 16 eitjes had. Echter, de ochtend dat het ziekenhuis zou bellen werd ik toch wel zenuwachtig. Opeens dacht ik dat het zou kunnen dat de eitjes niet bevrucht worden en dat dit wellicht een reden zou zijn waarom wij al jaren niet zwanger raken (met uitzondering van 1 keer).

Maar goed, gelukkig ging alles goed en hebben we echt een super resultaat behaald.

Ik mag volgende week woensdag testen dus ik moet nog ff wachten. Tot nu toe ben ik nog steeds wel redelijk rustig maar ik begin nu toch wel buikpijn te krijgen. Wel denk ik dat dit ook door die Utrogestan bolletjes komt. Ik heb van geen enkel hormoon 'last' gehad maar sinds ik hiermee begonnen ben heb ik buikpijn.

Maar goed, we houden nog maar even vol. Nog 1 week en 1 dag.....

Jij heel veel succes vandaag. Hoe laat krijg jij het telefoontje morgen?

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hallo meiden!

Vandaag de TP gehad van een "goede" embryo. Ook is er een "goede" ingevroren. We zijn erg blij met dit resultaat, mede gezien het feit dat er maar 4 eitjes geoogst zijn, dus met 13 eitjes zou ik me niet teveel zorgen maken!!

18 augustus mag ik indien niet ongesteld een test doen, volgens mij heb ik deze datum eerder voorbij zien komen ;-)

De TP op zich stelt niets voor, heb wel gevraagd om een afdruk van de echo nadat het embryootje is teruggeplaatst.

Nu een kwestie van rustig (?!) wachten.... :waiting:

Groetjes Eveline

Geplaatst

Hoi Eveline.

Fijn dat het zo goed is gegaan en dat jullie ook nog één cryo hebben. Ik zie je vanzelf wel aanschuiven op het wachtbankje.

succes de komende tijd.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hee eveline,

Wat een goed nieuws! En een op voorraad geeft ook een soort van 'rust' toch? heel gaaf voor je. Nu even afwachten. Tip: gewoon doorgaan met wat je normaal doet, dan gaan de dagen het snelst voorbij en voor je het weet ben je twee weken verder. Heeft mij heel erg geholpen :-)

Groet!

Lisette

Geplaatst

Hoi hoi....

Nou idd zeg... Gister was ik echt relaxed, maar nu, ik loop als een idioot door het huis heen en er spookt van alles door mn hoofd.

Ze kon geen tijd noemen, dus das helemaal balen....

Wachten wachten wachten......

Geplaatst

7 eitjes bevrucht....

Wauw! Wat een aantal!

Over de kwaliteit kon ze nog niks zeggen dat horen we morgen bij de TP

Zaterdag gaan we op vakantie....

Ik was degene die zei dat ik ook op de 18e mocht testen maar heb me vergist

voor mij word het dan de 20e....

Owww spannend Eveline..... we lopen aardig gelijk op....

Ik zal op vakantie nog geregeld even spieken hoe het ervoor staat.

Zelf wil ik kinderaspirines nemen, daar lees je veel positieve verhalen over....

In Belgie experimenteren ze daar veel mee....

Misschien dat alle beetjes helpen??!!??

Joepie ik ben echt blij!!!

Geplaatst

Hi Nadiya.

Gefeliciteerd met deze mooie score! Veel succes morgen bij de TP en alvast een hele fijne vakantie.

Ik zie je vanzelf op ons wachtbankje verschijnen.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Nadiya!

Das een mooie score zeg! Hopelijk zijn er een aantal geschikt voor invriezen...

Spannende laatste dagen voor het testen denk ik, tenzij je al lang en breed ongesteld bent... maar daar gaan we niet vanuit hè?

Hopelijk krijgen jullie morgen ook te horen dat er een toppertje wordt teruggeplaatst haha!

In welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling?

Waar gebruik je die kinderaspirines voor als ik vragen mag, heb ik iets gemist??

Succes morgen met de terugplaatsing, ik vond 't een bijzonder moment!

Liefs Eveline

Geplaatst

Hoi hoi..

Nou ik hoop echt dat er bij ons ook mooie toppertjes zijn ontstaan.

Wij zijn begonnen in Rijnstate , maar na 2 en een half jaar wilde ze ons geen iui behandelingen geven en aangezien wij er helemaal klaar mee waren zijn we naar Zutphen gegaan. Na 6 iui pogingen doorverwezen naar Apeldoorn/ Nijmegen, dus morgen is de TP in het Radboud.....

Waar zitten jullie?

Het lijkt me ook wel een apart moment. Volgens mij voelt het dan toch een beetje als een zwangerschap.....

Op internet heb ik veel gelezen over het bevorderen van een innesteling en steeds komen daar dan kinderaspirines voorbij....

Heb het aan mn gyn gevraagd maar die zei dat ik niet zomaar dingen moest gaan slikken. Zelf doktoren vind ik ook niet echt verstandig, maar ja wie weet helpt het wel. Ik weet dat ze in Belgie makkelijker zijn met dat soort dingen....

Ik twijfel nog een beetje......

Nou we volgen elkaar mooi op zo.........

Hopelijk allemaal met positief bericht

Geplaatst

Hoi!

Wij zijn onder behandeling in Deventer i.c.m. Zwolle (laboratorium). Begin dit jaar met onvervulde kinderwens in 't ziekenhuis terecht gekomen, na 1 onderzoek was al duidelijk dat is ws. endometriose had en dus een kijkoperatie gehad. Uitslag: ernstige endometriose. 6 weken daarna grote buikoperatie gehad en direct al het nieuws gekregen na de operatie de IVF-procedure in te moeten (enige optie). Wij zijn dus wat kinderen betreft nog niet zo lang aan 't ziekenhuizen en dus geen ervaring met IUI-behandelingen. Dit houdt toch in dat ze een eisprong opwekken en dat er dan op natuurlijke manier een bevruchting kan plaatsvinden?

Had nog nooit gehoord over kinderaspirines. Persoonlijk zou ik het niet doen, ook omdat je gyn. je het afraadt. Maar goed, kinderaspirines lijken me niet echt schadelijk voor je lichaam. Lastig....

Gebruik jij ook van die Urogestan-capsules voor het baarmoederslijmvlies?

Succes vandaag met de terugplaatsing en het nieuws over de embryootjes!

Zal voor je duimen!

Eveline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden