Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik had dit bericht vorige week al eens geplaatst als antwoord bij een ander topic. Heb nu maar even een nieuw topic aangemaakt. We zijn bezig met onze eerste IVF-poging

Dit bericht was van vrijdag 24-07-2009

Hallo dames,

Vandaag dus de 1e fm gehad. Links zaten 3 follikels en een cyste en rechts 2 hele kleine blaasjes, moeilijk zichtbaar in ieder geval.

Na de bloeding van afgelopen week denk ik dat hier blij mee moet zijn, maar gevoelsmatig ben ik dat niet. De punctie gaat alleen door als er min. 3 blaasjes zijn. Maandag a.s. hebben we de 2e fm.

Weet iemand of follikels ook weer kunnen verdwijnen en kunnen de 2 blaasjes rechts nog een groeispurt krijgen?

De gyn. gaf wel aan dat het tegenvallende resultaat mogelijk door die bloeding kon komen. Afwachten dus..... maar 't blijft echt superspannend, gelukkig is 't maandag al!

De dosering Gonal is overigens gelijk gebleven.

Groetjes van Eveline

Vandaag (27-07-2009) hebben we de 2 fm gehad. Links zijn nu 5 follikels zichtbaar en een cyste en rechts was lastig te zijn maar vooralsnog lijkt het op 1 follikel. De grootste follikel links is 18mm.

Moet nog even doorgaan en woe weer terugkomen voor de 3e fm. Ben inmiddels iets geruster want er zijn er gelukkig nog 2 bijgekomen, maar zoals de gyn. ook zei: 't is geen vetpot.

Zoals het er nu uitziet vind er wel een punctie plaats.

Ben zo benieuwd of follikels kunnen verdwijnen en of ze een groeispurt kunnen krijgen in korte tijd.

Spannend allemaal. Woe. maar weer afwachten maar gelukkig geeft deze meting me iets meer rust in m'n hoofd!

Groetjes Eveline

Posted

Hoi Eveline,

Ik ben zelf ook bezig met m'n eerste IVF.

Vorige week donderdag had ik mijn eerste FM. Toen zaten er rechts zo'n 3 a 4 stuks en links 2 a 3. In totaal dachten ze dat het er wel 6 zouden zijn... ook niet heel veel dus.

Ik moest dezelfde hoeveelheid Gonal F blijven spuiten en gisteren weer terugkomen voor de 2e FM.

Toen bleken er rechts opeens 10 te zitten en links een stuk of 4. Ze hebben er in elk geval gisteren 14 gemeten en daarbij zaten nog een aantal kleinere.

De arts had eerst rechts gemeten en zei toen dat het er wel veel geworden waren. Ze was blij dat het links niet net zo hard was gegaan want dat zou echt te veel zijn geweest.

Ik heb nu morgen mijn punctie al dus zoals je ziet kunnen sommigen echt een groeispurt krijgen waardoor het aantal echt meer kan worden.

Ik wens je heel veel succes de komende dagen.

Groetjes Dorine

Posted

Hoi Dorine,

Dat klinkt goed allemaal! 't Is en blijft natuurlijk een spannende procedure.

Wens je veel succes en hopelijk een goed resultaat!

Zal de uitkomst van woe. natuurlijk ook mededelen, hopelijk groeien er op dit moment nog wat bij ;-)

Groetjes Eveline

Posted

hoi,

ook ik ben bezig met onze eerste IVF. Ik heb vanmorgen de eerste follikelmeting gehad.

Rechts zagen we duidelijk 2 wat grotere (grootste 12 mm) en nog wat kleintjes. Links liep nog wat achter, maar daar zaten ongeveer 4 kleintjes.

Ik dacht zelf wel, wat weinig, maar de dokter zei dat het goed ging en daar hou ik me maar aanvast. Het gaat niet te snel of te langzaam zei ze. Ze denkt dat het nog wel een weekje moet groeien en ongeveer volgende week dinsdag op de punctie uit zullen komen. Vrijdag moet ik voor de 2e fm. Ik ben erg benieuwd en hoop stiekem dat het nog wat meer eitjes worden.

nou, jullie horen wel weer hoe en wat. We houden de moed erin, Eveline! Bij Dorine ging het ook ineens heel goed met de eigroei.

Dorine, hoe ging de punctie vandaag?

groetjes, Siene

Posted

Hoi,

mijn ervaring is dat je er eigenlijk nog niet zo veel van kunt zeggen. Bij mij was ook altijd pas na een tijdje spuiten een enorme groeispurt van de eitjes meetbaar. En het waren er altijd meer dan ik in eerste instantie dacht.

Dus laat ze nog maar even lekker groeien daar!!

Neel

Posted

Hoi Siene,

De punctie vandaag ging wel goed. Alleen het aanprikken vond ik wel wat pijnlijk maar het viel me zo erg mee, had het veel erger verwacht.

In totaal zijn er 16 eitjes gevonden (nog meer dus dan afgelopen zondag aan eiblaasjes werd gezien) dus we hebben goeie hoop op een bevruchting. Vrijdag tussen 08.30 en 10 word ik gebeld of er wel / geen terugplaatsing gaat komen.

Posted

Dank je wel Vanessa, ben ook echt super blij.

Nu hopen dat er iets moois uit gaat komen maar eerst maar eens vrijdag afwachten.... spannend!

Posted

Hoi,

Ik zie regelmatig de naam Gonal F staan als hormoon. Ik heb zelf Puregon gehad. Weet iemand wanneer je wat krijgt?

Ik heb zelf nauwelijks iets gemerkt van de eigroei. Toch had ik na 10 dagen maar liefst 20 follikels waar 18 eitjes in zaten.

In april van dit jaar zijn mijn eileiders verwijderd. Zou het kunnen dat ik meer een transportprobleem had dan een vruchtbaarheidsprobleem uiteindelijk? En daarom een ander hormoon?

Groet

Lisette

Posted

Hoi Lisette,

Ik heb geen idee wanneer je welk hormoon krijgt. Zelf heb ik 10 dagen Gonal -F gespoten met als resultaat 16 eitjes.

Groetjes Dorine

Posted

Hallo,,,,

ik spuit zelf puregon, waarom ze welk hormoon geven is mij ook niet duidelijk.

Hopelijk hebben wij er ook meer dan 10! Daar gaan we voor.

Voor ons is het de eerste poging. En ook ik moet vrijdag terug komen alleen dan voor de eerste fm. Spannend hoor!

In ons eerste gesprek vroegen ze of we er 1 of 2 terug wilde laten plaatsen.

Op aanraden van hun hebben we gezegd 1, maar later begon ik toch te twijfelen.

Bij het vorige gesprek heb ik gezegd 2. Dit probeerde ze echt uit mn hoofd te praten.

Nu zitten we echt in twijfel, maar as vrijdag wil ze het definitieve antwoord horen...

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Simonja, succes vrijdag

Posted

Ja! Ik ken dat dilema van 1 of 2.

Omdat ik 36 ben ik mij verteld dat het er zo wie zo twee zouden worden.

Alleen was er in mijn dossier kennelijk 1 aangegeven, waardoor er in het lab verwarring was tussen 1 of 2. Wij hadden dus anderhalve dag om daarover te beslissen. Ik heb zelf gemerkt dat de medische wereld niet zit te wachten op meerlingenzwangerschappen. Omdat dat vaker complicaties of vroeggeboorte met zich meebrengt.

Toch wordt er soms voor gekozen, als de kwaliteit van de eitjes 'redelijk' is ( en dus niet 'goed')

Uitgangspunt is dat er dan een grotere kans op een eenling bestaat dan wanneer er eentje wordt teruggeplaatst.

Wij hebben het uiteindelijk laten afhangen van de kwaliteit van de embryo's, op advies van de gyn. Bij de TP bleken er 3 van goede kwaliteit te zijn. Daardoor hebben we er 1 laten terugplaatsen en konden er 2 worden bevroren.

Vandaag heb ik getest, en die was positief :-)

En ik ben heel blij met de keuze die we hebben gemaakt voor 1 terugplaatsing. Het idee dat er nog 2 in bewaring zijn is super, en maakt de kans op een tweede kindje in een later stadium alleen maar groter .

ik wens je veel succes met je 'keuze' (die volgens de embryoloog eigenlijk moet liggen aan de kwaliteit en niet aan een tweelingwens :-))

Groet

Lisette

Posted

Echt waar!!!!!!!!! Wat goed zeg!!! Gefeliciteerd!!!!!!!

Hoe lang kunnen de ingevroren blijven dan...??

Nou geniet van je zwangerschap..........

Ik zal het idd eens met haar bespreken. Mochten we geen A kwalit"eitjes" hebben of we er dan nog voor kunnen kiezen om 2 te doen. Ik ben zelf 27 en er is bij ons niks gevonden... Dus 1 is voor je eigen lichaam is altijd beter.... En je hoort ook nog vaak zat dat het mis gaat en ik weet niet of ik mezelf dat ooit zou kunnen vergeven

Posted

Precies! biologisch gezien heb je 'alle tijd' :-)

En wat dat invriezen betreft; dat blijft jaren goed! We moeten ieder jaar contact opnemen of ze nog bewaard moeten blijven....Lang genoeg dus!

Succes!! Wanneer moet je beslissen?

Posted

Lisette: allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

ik wil ook even inhaken op dit gesprek:

Je zegt "biologisch gezien heb je nog alle tijd" normaliter wel maar niet altijd. Heb je weleens van POF gehoord? Premature Ovarial Failure d.w.z. dat je eierstokken vervroegd verouderen wat weer betekent dat je vervroegd in de overgang raakt. Er zijn vrouwen die dit al op zeer jonge leeftijd hebben. Ik heb ooit gelezen dat iemand van 22 jaar(!) dit had. Je kan dit zomaar ongemerkt hebben en er pas achter komen als je probeert zwanger te worden.

Ik vind trouwens dat je behoorlijk wat follikels had voor je leeftijd. Dat hoor je niet zo vaak. Dus dat is een goeie zaak! Ik teken al voor de helft! of voor een vierde!

Over de cryo's gesproken. Een kennis van mij is nu 5 maanden zwanger van een cryo die ruim een jaar lang ingevroren is geweest, bizar hè

Posted

Hallo meiden!

Vandaag de 3e fm gehad en in de linker eierstok zijn 4 follikels van voldoende grootte zichtbaar + de nog steeds aanwezige cyste. Rechts helaas niets te vinden....

Maar goed, ondanks het wat tegenvallende resultaat hebben we a.s. vrijdag de punctie. Vind 't echt spannend. Nu maar hopen dat er in de follikels eitjes zitten. Is het ook mogelijk dat er geen eitjes aanwezig zijn? En zo ja, hoe groot is die kans dan? Tja, moeilijke vragen denk ik, zelfs voor de medici.

Vanavond mag ik dus m'n laatste injectie geven, de Pregnyl.

Las een vraag over Puregon en Gonal-F. Ik heb daar tijdens ons intake-gesprek een antwoord op gekregen. In ons ziekenhuis krijgen de vrouwen die jarig zijn op een even datum Gonal-F en de vrouwen op oneven dagen Puregon. Kortom, het is een zakelijke kwestie. De medicatie komt van verschillende farmaceuten waar ze contracten mee hebben. Maar de werking is precies hetzelfde. Het is denk ik gewoon afhankelijk met welke farmaceut de IVF-klinie/het ziekenhuis een contract heeft.

Iedereen veel succes met de behandelingen/zwangerschappen etc.

Ik hou jullie op de hoogte na vrijdag!

Groetjes

Posted

Bij ons in het ziekenhuis (rotterdam) zeggen ze dat het te maken heeft met leefdtijd. Welk hormoon ze kiezen.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

augustus 1ste ivf

Posted

Hoi Sen,

Wist ik niet, wat je daar vertelde! Het is eigenlijk een wonder dat het uberhaupt lukt als je alles zo bij elkaar optelt...Wanneer moet jij weer voor een fm?

Posted

Herms,

Wat spannend, vrijdag voor de punctie. Ik hoop dat er in alle 4 eitjes zitten en dat ze uitgroeien tot toppertjes!

Weet je al wanneer de tp is?

Posted

Hoi Eveline,

Wat spannend vrijdag de punctie. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat je er vier toppers aan overhoud.

Groetjes Dorine

Posted

Hoi Lisette,

Nee geen idee wanneer de TP is, eerst maar wachten of er vrijdag uberhaupt eitjes gevonden worden, dan 2 dagen later een spannend telefoontje en dan horen we wel wanneer de TP is.

Spannende dagen dus...

Groetjes Eveline

Posted

Hoi Eveline,

Ik duim voor je vrijdag!

Mijn punctie was ook op een vrijdag. Wij werden toen zondags gebeld of er bevruchting had plaatsgevonden, en dinsdag was uiteindelijk de TP.

Het kan allemaal heel snel gaan :-)

Groet en heel veel succes

Lisette

Posted

Ik moet vrijdag voor de eerste fm voor eerste ivf....

Jeetje dat je die cryo's zo lang kunt bewaren joh, dat wist ik niet.

Inderdaad heel bizar.....

Morgen laatste keer prikken voor fm meting.

Ik doe de spuiten altijd even in mn broekzak zodat de vloeistof idd wat minder koud is.

Heb nergens last van met spuiten, maar hoe langer je ermee bezig bent hoe moeilijker het wordt een plekje te zoeken, daarom prik ik ook om de dag links en rechts...

Groetjes

Posted

Hallo allemaal!

De punctie is achter de rug. 4 grote follikels en een kleinere aangeprikt en de oogst is 4 eitjes!! Ben zo opgelucht! De kwaliteit van het zaad was prima, dus nu afwachten of er een bevruchting gaat plaatsvinden. Dat horen we zondag. Dan zou de TP dinsdag zijn.

De punctie zelf viel me echt ontzettend mee, wel wat vervelende prikjes maar ach, voor je 't weet is 't weer voorbij!

Hou jullie weer op de hoogte!

Groetjes van Eveline

Posted

Heel goed! Mooi dat het je meeviel. Het is inderdaad even de tanden op elkaar voor een goed doel :-) (Ik had 20 eitjes dus ik was er op een goed moment wel 'klaar mee')

Spannend, ze bellen zondag vast met goed nieuws!!

Leuk