Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op 3 juli hadden we de tp van twee cryo's. Van de vier waren er gelukkig twee het ontdooien goed doorgekomen. Na twee lange wachtweken hadden we op 18 juli een positieve test!! Helemaal blij natuurlijk. Direct een afspraak gemaakt voor de eerste echo met 7 weken.

Op 22 juli weer een postieve test bij MvM. Op 23 juli ging ik bloed verliezen. Heel weinig, maar toch verontrustend. Ik had echter geen buikkrampen en dat is een goed teken. Op 27 juli toch maar naar het zh gebeld voor een echo. Ik kreeg in de auto op weg naar het zh buikkrampen. Op de echo was een zwangerschap in de baarmoeder te zien, maar het vruchtje lag wel dicht bij de baarmoedermond. De gynaecoloog had het idee dat dit toch een dreigende miskraam zou worden. Toen hij klaar was met de echo, verloor ik idd ook aardig wat bloed. Diezelfde dag dacht ik een miskraam te hebben. Veel bloed en stolsels verloren..... einde oefening was mijn idee.

De volgende dag gebeld voor een echo om te kijken of weer schoon was van binnen. De assistente gaf aan dat ik voor de zekerheid nog even een zwangerschapstest moest doen. Nou ja, dat kon er ook nog wel even bij!

's Middags de test gedaan en.....hartstikke postitief!! Heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, maar weer het zh gebeld. Tja, de test kon niet positief zijn door de medicijnen (Utrogestan en Progynova) dus ik ben gewoon nog zwanger. Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van. durf niet blij te zijn en ook nog geen definitief afscheid te nemen.

De assistente heeft met de gyn overlegd hoe nu verder. Ik moet mijn medicijnen nu blijven gebruiken en 10 augustus terug komen voor de echo. Dan pas kunnen ze hartactie constateren. Ze durven ook geen echo meer te maken,aangezien het bloedverlies misschien daardoor is veroorzaakt.

Zelf hoop ik nu nog dat misschien een van de twee cryo's afgestoten is en de ander nog wel een overlevingskans heeft. Ik verlies nog steeds iets bloed, maar veel minder als de dag van de echo (alleen tijdens afvegen).

Dus nu nog 1,5 week in onzekerheid verkeren..... Maar ja, alles voor het goede doel!!!

Heeft er iemand misschien een soortgelijke situatie meegemaakt?

Gr. Heleen

Posted

Jeetje zeg wat een avontuur. Heel veel succes en hopelijk is er idd in ieder geval 1 blijven zitten. Wachten is KILLING.

Sterkte

Posted

Heleen,

Ik heb wel zoiets meegemaakt, maar bij mij was het helaas niet goed.

Ik had op 3 oktober vorig jaar mijn testdag, maar werd 2 oktober ongesteld.

In de ochtend de assistent gebeld met de melding dat ik ongi was geworden, maar zij raadde ons aan toch nog een test te doen.

Test gedaan en ja hoor, zwanger.

Op 4 oktober ben ik in de nacht iets verloren op de wc en heb 5 oktober weer gebeld naar het ZH.

Haar antwoord was, was maar gewoon de 1e echo af, nu kunnen we toch nog niets zien.

Lekker vaag allemaal.

Op 6 oktober nog een test gedaan en nog steeds positief.

De dagen daarna waren echt een hel, we waren zo onzeker!

Op 10 oktober nog een keer een test gedaan en deze was negatief.

Weer het ZH gebeld, gevraagd om een bloedtest voor de HCG waardes, maar nee hoor, we moesten echt wachten op de geplande echo van 3 weken later.

Nou ja, 3 weken in het ZH bleek dus inderdaad dat we een miskraam hadden gehad en dat er niets meer te zien was.

Het rare aan het hele verhaal, we kwamen bij de gyn binnen en zij feliciteerde ons met de zwangerschap!

Ik heb haar echt als een kameel aan zitten staren en het hele verhaal verteld.

Het 1e wat ze vroeg, waarom ben je niet langs gekomen, ja hallo!

De assistent ( Bata ) zou hiervoor een waarschuwing krijgen en we hebben van de gyn vele excuses gekregen.

Dit was trouwens allemaal in het EMC..

Ik hoop dat jouw verhaal veel positiever mag eindigen dan het verhaal hierboven!

Hou ons op de hoogte!

Groetjes van Daan

Posted

Hoi Heleen,

Mij is verteld dat na een miskraam het hormoon niet direct uit je bloed is maar dat dit een paar dagen nodig heeft. De test is dus een dag na miskraam gewoon positief. De enige manier om te kijken wat er gebeurt was een bloedtest met een paar dagen later een herhaling van de bloedtest. Als het hormoon dan gestegen is, is het goed. Als het hormoon gedaald is, is het verkeerd. Vraag anders om de bloedtest!

Heel veel succes!

Posted

hoi heleen

wat ontzettend klote!!!

wat marietje zegt klopt het zwangerschapshormoon verdubbelt iedere 72 uur maar het daalt veel langzamer dus als je idd een miskraam hebt gehad kun je dus nog altijd een positieve test hebben!!

toch hoop ik voor jouw dat je over ander halve week goed nieuws krijgt heel veel sterkt met wachten

Posted

Hi Heleen,

Wat een onzekerheid. Verschrikkelijk. Ik hoop dat het uiteindelijk voor een goed doel is!!

Volgens mij heeft een van de dames die schrijft op 'uitgerekend in januari of februari' (ik meen Marieke) ook veel bloedverlies gehad (en wel een doorgaande zwangerschap). Misschien heb je daar iets aan?

Heel veel sterkte!!

Michelle

Posted

Hey Heleen,

Klopt dat het HCG niet meteen uit de urine is verdwenen.

Toen ik weer terug kwam in de MMM in nov.2007 heb ik om een HSG gevraagd omdat ik daarna immers de eerste keer zwanger was geraakt (spontaan)...

Ik werd die zelfde maand waarin ik de HSG had gehad wat twijfelachtig ongesteld ..menstruatie kwam niet snel op gang en dacht ach je weet nooit..testen wezen negatief uit en uiteindelijk werd ik wel ongesteld. De cylcus daarop ging ik ovulatietesten doen rondom de ovulatietijd en tot mijn stomme verbazing bleven deze dag in dag uit 2 vette strepen geven...na 5 dagen dacht ik...dit klopt niet en deed een zwang.test...positief.

IK was dus wel ongesteld geweest en bleek toch zwanger...uiteindelijk na een paar dagen begon ik te vl;oeien en toen op oudjaarsdag nog naar t ziekenhuis gegaan voor een echo.Bleek dus idd een miskraam te worden..vruchtzakje zat er wel maar had zich verder niet ontwikkeld..grootte klopte niet met aantal weken.

Vervolgend weken erna nog steeds dubbele strepen op ovulatietesten..dus blijft volgens mij nog wel weken in lijf die hormonen...

Bloedtesten geven dus meer verduidelijking dan thuistesten denk ik.

Dus wat Marietje ook al schrijft..ik zou ook om een bloedtest vragen ..die waardes geven misschien iets meer duidelijkheid.

Sterkte...onzekerheid is echt waardeloos he!

Groetjes Manon.

Posted

Hoi Heleen, wat verschrikkelijk al die onzekerheid! Ik hoop dat het snel duidelijk is. Sterkte met afwachten! Ik zou trouwens inderdaad een bloedtest eisen hoor en anders die bij de huisarts forceren.

Ik kan je in ieder geval een postitief verhaal vertellen. Een goede kennis had een terugplaatsing van 2 emmy's en die heeft in de 1e weken van de zwangerschap plat moeten liggen omdat ze er 1tje verloor. De ander is blijven plakken en een heel mooi exemplaar geworden!

Komende week maar heel rustig aan doen? Hou je taai. We duimen voor je.

Grtjs, Miki

Posted

Bedankt voor al jullie reacties. Tijdens het lezen van zulke reacties krijg je vaak nog meer te horen dan via het ziekenhuis!

De vrees gaat nu toch wel weer de overhand krijgen......

Ik keek er zelf ook raar van op dat het zwangerschapshormoon direct uit je lichaam zou zijn verdwenen na een miskraam, vooral omdat ik nu nog steeds iets bloed verlies. Vond het daarom ook best vreemd dat de assistente me vroeg om een test te doen. De gyn zou toch ook moeten weten dat het in zo'n geval duidelijker is om een bloedtest te doen?

Zal er toch nog even goed over nadenken. Ben alleen niet zo'n doordouwer wat betreft dingen 'eisen' :). Aan de andere kant wil ik het volgens mij voor mezelf ook nog niet weten (dat het toch mis zou zijn).

Ik heb nog een test liggen. Die wil ik sowieso over een week nog even doen. Las net ook (ben ff je naam kwijt) dat het best een paar dagen tot een week kan duren voordat je lichaam alle HCG kwijt is.

Allemaal heel veel succes gewenst in de MMM.

Liefs Heleen

PS Ga voor het stukje hoop toch het verhaal van Marietje ff lezen.

Posted

Hoi Daan,

Wat een onzekerheid...... Toch blijf je hopen op een wonder.

Bij mij in zh reageren ze net als bij jou (GVZ Ede). Alsof die echo het enige middel is.

Ik had zelf trouwens niet eens aan een bloedtest gedacht!

Super dat je nu zwanger bent. 't Schiet ook al lekker op!! Lekker nog even genieten van die dikke buik. Succes met de laatste loodjes.

Ik heb zelf een meisje van inmiddels 15 maanden......1e poging IVF. Dat maakt heeeel veel goed (wil ik niet van een ander horen, maar mag het zelf wel zeggen, toch :))

Gr. Heleen

Posted

Hoi Heleen,

Ik zit ook in Ede, vind het een heel fijn ziekenhuis. Maar wat raar van de asssistente mbt die zwangerschapstest. Tuurlijk is die nog positief.

Toen ik een vroege miskraam had, moest ik idd paar dagen wachten met testen. Ik had op zondag en dinsdag posi getest. Woensdag de mk en toen maandag (in het zkhs) opnieuw getest en dat was toen neg.

Dus ik denk dat je best snel zelf opnieuw kunt testen. Maar ik zou gewoon nog even de IVF poli bellen om te overleggen over de mogelijkheid voor een bloedtest. Je hoeft het niet te eisen, maar je kunt toch gewoon overleggen?

Veel succes ermee! Ik hoop met je mee dat er in ieder geval eentje lekker blijft zitten!

Annelies

Posted

heleen

sorrymaar wil je niet ontmoedigen hoor maar bijmij is het nu inmiddels 3 weken geleden dat ik geopereerd werd voor de bbz en er is toen een chemisch goedje in de embryo gespoten hierdoor moesdt het dus dood gaan heb vandaag weer bloed geprikt en de zwangerschapwaardes zijn nu pas zo goed gedaald dat ik nu na 3 weken geen positieve test meer heb.

dus ik zou echt omeen bloedtest vragen pas dan heb je echt zekerheid

nogmaals heel veel sterkte

• 2 weeks later...
Posted

Hoi allemaal,

Hier ff een update.

Helaas is na de echo gebleken dat het idd een miskraam is geweest. Er was namelijk bijna niks meer te zien. Ik had het wel zien aankomen, maar toch is dit het definitieve einde van de zwangerschap. De fertiliteitsarts gaf aan dat ze het vreemd vond dat ik niet eerder was geweest. Toen ik aan gaf dat ik dat zelf gevraagd had, maar niet toegestaan werd, vroeg ze naar de naam van de assistente. Heb dus pech gehad om de verkeerde persoon aan de lijn gehad te hebben......!

Wij gaan ff een maandje of twee rustig aan doen en beginnen dan waarschijnlijk toch maar weer aan een IVF poging (2e). We waren het niet van plan, maar de zwangerschapskriebel is er nu toch weer.

Ik heb al aangegeven bij de fertiliteitsarts dat ik vorige keer last had van overstimulatie en liever met IVF in de eigen cyclus wilde beginnen. Helaas kan dat momenteel alleen nog in Groningen en da's toch net ff te ver weg. Wel gaf ze aan dat er deze keer minder hormonen gespoten hoeven worden, zodat de kans op overstimulatie een stuk kleiner is. Vorige keer had ik 22 eitjes waarvan er 11 berucht waren en uiteindelijk 1 teruggeplaatst kon worden (ons dochtertje is daar het mooie resultaat van!) en 4 ingevroren konden worden (zonder resultaat).

Gr. Heleen

Posted

Heleen wat een teleurstelling, heel veel sterkte. En uiteraard ook heel veel succes bij de volgende poging, dat het maar een mooi resultaat mag opleveren.