Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Dames,

Wie van jullie had/heeft er last van bijwerkingen van de decapeptyl en hoe snel na het spuiten had je er last van?

Heb vandaag voor het eerst Decapeptyl mogen spuiten.

tot nu toe geen last, wel even een kriebelig gevoel waar ik de spuit had gezet..

gr. Annerie

Posted

Hoi Fredje,

Ik had geen specifieke bijwerkingen. Misschien wel wat meer moe dan normaal, maar dat kan ook komen door de spanning. Alleen werd op een gegeven moment mijn buik wat dikker en gevoeliger door het spuiten. Dus aan het eind werd het iets moeilijker om een goed plekje te vinden.

Succes!!

Groetjes,

Neel

Posted

Ik had ook geen bijwerkingen van de hormonen. Alleen soms een gevoelige plek van het spuiten (maar dat was vooral de Puregon volgens mij).

Succes met je behandeling Fredje!

Posted

Hoi, hoi.

Ik heb deze 2e keer tijdens decapeptyl weer (met vlagen) last van hoofdpijnen en moeheid. Ook wat prikplekjes op de buik. En ohja, ben wat onrustiger en opvliegend! ;-)

Het is voor een goed doel! Succes Fredje, mij is het allemaal best meegevallen de 1e keer (behalve de uitkomst dan ;-)).

Grtjs, -M

Posted

Hier ook geen klachten van de deca. Vond het wel een vervelende injectie. De vloeistof ging zo irritant prikken als ik het erin gespoten had. Tegen de tijd dat ik aan de punctie toe was ging ik de 2e behandeling wel veel vocht vasthouden...maar waar dat van kwam weet ik niet.

groetjes esther

Posted

Ja de naald is zeker dikker. Net ook ergens anders gepost:

Ik rol deze ronde een koelelement in een theedoek en stop die dan tussen mijn broek tegen de buik. Dan maak ik rustig de spuit (ontluchten) en buik (ontsmetten) klaar. Door de kou is het rond de navel intussen wat verdoofd en dan voel ik veeel minder.

Misschien ook wat voor jou?

Posted

Waar zal ik beginnen met de nadelen van de deca.

pffff wat een ellende ik heb bij onze eerste poging het lange schema gehad.was na 2 dagen deca al helmaal van mijn padje af, zwaar sjago,zo emo als wat. uitvallen om niets.

misselijk,moe, hoofdpijn.

EEn grote ellende dus.

Ik heb de tweede poging ipv deca cetrotide gehad.

Gelukkig hoor je hier maar weinig mensen die zo'n last van de deca hebben.

Posted

Hoi,

Ik heb geen last gehad van de decapeptyl. Ik hoorde wel in het ziekenhuis dat het soms 'helpt' als je de spuit een kwartiertje voor de tijd uit de koelkast legt. Dan voel je de vloeistof wat minder onder de huid lopen. Ik vond dat de eerste keer een heel raar gevoel.

Groet en succes met prikken!

Lisette

Posted

hier ook hoofdpijn en heel erg moe, en de prikjes na het spuiten. (en bont en blauwe benen...haha)

Deze 2e poging ook geen deca maar cetrotide en daar zelfde bijwerkingen, alleen veel meer last van de plek van het spuiten. Moest echt koelen het ijs.

@ Miki: eej meid. Wat fijn om te lezen dat je onverwacht toch al weer bent begonnen. Zet em op he.

Fredje: heel veel succes met deze 1e poging.

Liefs

Daan

Posted

Hee,

Ik had geen bijwerkingen van de deca. Het prikte alleen wat meer. Toen de follikels eenmaal gingen groeien (door de Gonal-F) kreeg ik wel last van mijn eierstokken, maar dat verschilt weer per persoon. Die van mij waren volgens de dokter gewoon wat gevoeliger. Succes!

Groeten, Nora.

Posted

Ja Daan75, mooi he! Toch door na de rustmaand.

Jij alweer een stukje verder, zeker tav je vorige ronde. Super spannend meid. Nog een paar dagen. Hou vol he!

Posted

Ik werd echt ziek van decapeptyl.Migraine, nachtzweten etc.

Gelukkig mocht ik overstappen op cetrotide en hier heb ik 0,0 klachten van.

Wat ik altijd doe is een ijsklontje op m'n buik drukken voordat ik ga spuiten.Dan is de plek gevoelloos en is ideaal.Zeker die deca brandde als ik het zonder ijs deed.En een botte naald.

Fredje, ik hoop echt voor je dat jij nergens last van zult krijgen.Veel suc6 met de poging!

Posted

Hai,

Ik heb even een vraagje ( misschien een beetje dom ) Ik ben begonnen met de pil en moet 23 aug beginnen met deca en 26 aug stoppen met de pil. Word ik wel of niet ongie. Ik weet het niet meer haha.

Sas

• 2 weeks later...
Posted

Hallo Sas,

Sorry voor de late reactie, ik ben ook met de pil begonnen en er zit inderdaad een overlap in de pil en de deca. maar drie dagen na het stoppen met de pil ben ik gewoon ongi geworden.

gr. Fredje

Posted

Hoi hoi,

Ik kreeg de derde dag hoofdpijn, hield een paar dagen aan en toen was het weer over.

Maar even iets anders: ik lees over botte naalden, dat kan toch helemaal niet? Hebben jullie niet van die wegwerpspuitjes met een heel dun naaldje? Dat naaldje gaat helemaal naar binnen dus 'vloeistof onder de huid voelen lopen' snap ik eigenlijk ook niet? Ik vond ze juist fijner dan de Gonal-Fpen...

Caroline

Posted

Sommige naaldjes zijn toch echt bot hoor, althans bij mij. Het zijn inderdaad van de voorverpakte wegwerpspuitjes. Als ze bot zijn dan moet je ze er als het ware bijna 'inschroeven'....heel gek is dat. Het scheelt iedere keer weer, de ene dag gaat het perfect en de andere dag heb ik weer zo'n botte te pakken.

Posted

Fredje'; Bedankt voor je informatie, ik hoop niet ongie te worden ben namelijk op vakantie. Maarja als het zo is dan is het zo ga me er niet druk om maken. Ben nu in ieder geval er op voorbereid dat er wat kan komen.

Josephine: Wat vervelend dat bij jou sommige naaldjes bot zijn kun je dit niet bij je apotheek aangeven, lijkt me niet erg makkelijk injecteren.

Sas

Posted

Hallo misschien een tip.

Het naaldje is schuin, het uiteinde dan. Zorg dat de lange kant als eerste naar binnen brengt, de opening van het naaldje "wijst" dus naar boven. Niet loodrecht naald inbrengen maar in een hoek van 45 graden kan ook schelen.

Het kan ook liggen aan de huid. Als die wat "taai" is dan is het inbrengen ook moeilijker.

Als ze echt bot zijn, zou ik dat zeker melden bij de apotheek.

Posted

Ik merk ook nogal verschil met de naalden.

De naald van de Gonal valt bijna in mijn huid, maar de deca moet ik bijna duwend inbrengen.

Ik let er wel op dat ik niet per ongeluk een stukje littekenweefsel heb want dan word het ook lastiger.

Wel grappig zijn de verschillende adviezen die ik krijg.

Volgens sommigen helpt het om een kruik op je buik te leggen en anderen hebben het over

vooraf koelen met een ijsklontje.

De makkelijkste tip heb ik van mijn Schoonmoeder (ze is diabeet)

Zorgen dat je met koude naalden spuit, dit heeft dezelfde werking als

koelen met ijsklontje maar is even wat makkelijker. (vooral als je een keer ergens anders moet spuiten.)

ik spuit dus ook rechtstreeks uit de koelkast en haal hem er niet een half uur eerder uit.

Sas: Fijne vakantie!! en succes met spuiten. Hopelijk zie er niet tegenop door onze botte naalden verhalen.

gr. Fredje

Posted

Hai,

Vind je het meevallen die deca spuiten???

Dus jij legt ze niet eerst buiten de koelkast, voordat je begint met spuiten. Ik denk wanneer je de spuit er snel indrukt het niet zoveel uit maakt of hij eerst buiten de koelkast ligt of niet. Haha moet je mij horen ben nog niet eens begonnen.

Ik las dat je de 18 je eerste fm hebt, spannend he.

Sas

Posted

Vandaag mag ik de Puregon erbij gaan spuiten.

Hopelijk is daarmee de hoofdpijn die ik sinds donderdag heb ook verleden tijd.

ook merkte ik gisteren hoe "labiel" ik me voel. huilen om niets! drama!

van dit alles geef ik lekker de deca de schuld. mooi excuus! hihi!

Vanmiddag/vanavond lekker een feestje.

omdat ik rond 18.00uur spuit mag ik me dan even bij vrienden op de badkamer "opsluiten". hihi.

Ben te eigenwijs om daarvoor naar huis te gaan. het is maar 3 minuten "werk" .

heb wel gisteren de Puregonpen alvast klaargemaakt. anders zit ik daar maar te prutsen met een nieuw patroon.

grtz. Fredje

Posted

Hee,

Nou idd maar hopen dat je hoofdpijn minder wordt. Dus jij moet Puregon gaan spuiten, zit daar veel verschil in met gonal-f. Het hoort erbij die huil dagen geef de deca maar mooi de schuld haha.

Een hele fijne avond en sluit je maar even op in de badkamer om de puregon te spuiten.

Sas

• 2 weeks later...
Posted

Hallo,

Ik ben sinds vandaag lid geworden. Wij zijn momenteel bezig met onze 1ste IVF poging. Ik ben op 08 augustus begonnen met het spuiten van Decapeptyl. Geen klachten tot afgelopen dinsdagavond. Voelde me de hele dag al niet lekker en toen ik de douche uitkwam merkte ik dat er bloed langs me been vloeide. Nu ben ik dus heel erg ongesteld met heel veel pijn. Ik heb het ziekenhuis gisteren gebeld en zou vandaag teruggebeld worden helaas niks. Ik weet dus niet of dit normaal is of juist niet of ik iets tegen de pijn kan nemen of juist niet. Wie oh wie kan me helpen? Ik zit er toch behoorlijk mee.

Groetjes,

Nathalie Peters

Posted

Ik begrijp je zorgen Nathalie! Maar ik herken het ook.

Als je de lange cyclus doet, dan is het normaal dat je eerst ongesteld wordt voordat je begint met stimuleren. Hadden ze in dat geval wel ff kunnen zeggen. Heb je geen info-avond gehad en/of documentatie meegekregen?

Mijn ongesteldheid was beide keren ook pijnlijker, dat hoort er dus wellicht bij. Ik nam paracetamol erbij. Dat mag echt gewoon hoor. Doen!

Sterkte, grtjs -M