Ga naar inhoud

Fit de poging in!


Sab

Aanbevolen Berichten

Daar is ie dan!

 

Hier kunnen we lekker kleppen over afvallen, aankomen en het fit worden op onze weg naar een (nieuwe) poging.

 

 

 

Ik vond het zelf zo negatief klinken: verplicht afvallen. Het is zo,maar dat weten wij ondertussen wel.

 

En zo kunnen ook de mensen die niet hoeven af te vallen maar juist aan willen komen hier lekker kletsen.

 

 

 

Ik bijt het spits af:

 

 

 

 

Sab afvallen:

 

afgevallen: 15 kilo

 

nog te gaan: 15 kilo

 

Week 1: -/- 0.4 (dag 3)

 

 

 

 

 

Sandra, wat goed van je dat er al 1.5 kilo af is joh! En hey, helemaal niet zo'n slechte score op de sportschool!

 

Echt goed hoor.

 

 

 

groetjes Sab

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Sab geweldig idee van dit nieuwe topic, klinkt idd veel positiever!!!!

 

Ja ik ben ook best een beetje trots op mezelf.

 

 

 

Sandra in 1 week al 1.5 kg afgevallen. Streefgewicht is 75 dus nu nog 10 kg.

 

 

 

Dat moet haalbaar zijn voor het einde van het jaar. Zeker nu ik weer aan het bewegen ben naast onze nieuw aangepaste eetpatroon.

 

 

 

Ik heb gewoon zin in dinsdag, dan weer lekker naar de sportschool en daarna kan ik lekker mijn eigen tijd indelen en hoeft het niet meer op afspraak

Link naar reactie
Delen op andere sites

okay dan meld ik me hier ook maar!!

 

sandra wat goed hey al 1,5kilo kwijt!!!

 

 

 

ik doe deze week stiekem nog niet zo goed mee (schaam schaam) volgende week begin ik weer met werken en dan gaan we er aan wil dan ook weer beginnen met joggen en weer wat gezonder gaan eten mar voor nu ga ik nog even genieten van de heerlijke piza!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister een fruitdag gehad, alleen ananas en appels en 'gewoon' avondeten: 1.8 kilo eraf, jihoeee

 

Oké oké, dit zijn de vakantie kilootjes dus die zitten er pas net weer bij, maar toch...

 

vanavond tonijnsalade, hmmm nu al in zin haha.

 

Sasje, lekker genieten nog, volgende week wordt het ook weer warmer dus dan smaakt zo'n pizza toch niet :-), dus dat doe je goed haha. Lekker smikkelen nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh spierpijn in mijn rug en buik van de sportschool gisteren. Van de Cardio heb ik weinig last gehad maar de 2 laatste oefeningen voor buik en rug wel..... au au au.

 

 

 

Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden hahahahahaha. We houden vol natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar is dat ook goed voor de lijn, yoga? hahaha, misschien wel hoor als je er positief bij denkt. Helaas is yoga echt niets voor mij, ik gebruik de wii om te boksen/tennissen en skieen.

 

Soms ook braintraining, maar of ik daar nou zo van afval hahaha

 

Heb zoooooo'n zin in mijn tonijnsalade.

 

Heb internet af zitten surfen voor lekkere recepten van goede salades. Heb wel wat inspiratie opgedaan voor die warme week die eraan komt (zou het echt??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

 

 

Fijn, zo'n positief topic. Kan ik wel even gebruiken. De eerste menstruatie na de mislukte icsi, mijn vriend al een week weg en vandaag een zwangere vriendin op visite....

 

 

 

Ik doe op het moment nog even niks voor de fitheid. Ga eerst lekker op vakantie. Daarna wil ik de sportschool bellen voor een intake voor fysiofitness. Mijn conditie is echt hopeloos en met mijn chronische vermoeiheid moet ik heel erg oppassen dat ik niet over mijn grenzen ga.

 

 

 

Ben wel 'netjes' aan het eten om mijn darmen weer in het gareel te krijgen. Esther, jij vroeg in het vorige topic wat ik had: de internist noemt het prikkelbare darm, volgens de osteopaat en mijn orthomoleculair arts functioneert ook mijn lever niet optimaal. En met zo'n ivf heeft je lever wel een behoorlijke klus om al die hormoonrommel weer kwijt te raken!

 

Bij elkaar komt het erop neer dat ik snel last heb van mijn darmen, bepaald (vet) eten niet kan verdragen en in slechte periodes voedingsstoffen ook niet goed opneem. Ja, dan val je wel af.

 

Zodra mijn darmen weer rustig zijn en mijn lever minder wordt belast kom ik vanzelf wel weer aan. Alleen heb ik het afgelopen jaar drie keer dat trucje uitgehaald, dus nu is mijn lijf gewoon uitgeput.

 

Moet nu veel 'ontgiftende' voeding eten, zoals brocoli en andere groente en fruit. En zo min mogelijk vet en gluten. Suiker, lactose en alcohol neem ik toch al nooit. Op zich is het wel te doen alleen glutenvrij vind ik echt vreselijk. Ik hou juist zo van brood en pasta.

 

 

 

Van de week in ieder geval veel vis gegeten ipv vlees. Zo veel mogelijk groente (hou ik niet zo van) en elke avond fruit ipv chips (mijn grote zwakte). Ik eet zelfs (deels) glutenvrij brood, echt zo'n droge hap is dat... Maar goed, het is voor het goede doel. Wil wel een beetje fit op vakantie en daar van lekker eten kunnen genieten zonder direct ziek te worden.

 

 

 

Al met al dus best wel lekker op dreef. Met het voornemen om in Frankrijk veel te gaan zwemmen om vast wat conditie op te bouwen.

 

 

 

Het ruikt hier nu naar bbq.... zit ik dan met m'n glutenvrije brood :icon_biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt me lastig als je overal op moet letten omdat je er beroerd van kan worden. Maar je laat het vast wel uit je hoofd om er veel van te eten als er niet goed van wordt, hoe moeilijk dat vast ook is.

 

 

 

Nee, van yoga val je niet af maar ontspan je wel en je rekt en strekt je spieren, tevens zorgt het voor een goede balans ( dat je zwaartekracht in het middelpunt zit ofzo).

 

Ach het is wel grappig, heb vanmiddag gestept met het balance bord en iets met hoelahoepen dus ik heb mijn half uur bewegen al ruimschoots gehaald vandaag.

 

 

 

oh bbq ruikt toch zo lekker.......................................... misschien volgend weekend weer hmmmmmmm maar dan met veeeeeeeel groenvoer erbij voor de vezels haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne, ik hou ook helemaaaaaaal niet van groenten maar ik heb sinds een maand of 8 geleden (opnieuw) de wokgroenten uitgevonden. Ik eet ook geen pasta's etc. Dus wat ik sávonds eet is een hele zak wokgroenten met kip erdoorheen, met een woksaus of iets dergelijks. En geloof me, het smaakt ook nog...Misschien is dat iets voor je? Ik ben het aan iedereen aan het promoten haha, en t mooiste is dat eigenlijk iedereen die t probeert het geweldig vindt....

 

Ik heb een paar jaar geleden mijn galblaas moeten laten verwijderen en dit heeft ook gevolgen voor je eetgedrag. Bepaalde dingen die niet goed vallen want dan heb ik accute diaree, sorry, maar sinds ik zo eet, gaat het veel beter. En ik val af, maar voor jou zou het misschien voor het aansterken goed zijn.

 

 

 

Sandra, goed hoor die beweging van je!!

 

Ik heb vandaag nihil bewogen haha, en t gaat er ook niet van komen, zit te vol van de salade, oeps..

 

Heb er iets door gedaan wat ik niet mag hebben dus dat merk ik morgen meteen haha.

 

Ik ben zo'n neuroot die helemaal doorslaat en elke dag op de weegschaal gaat staan als ze aan het lijnen is...

 

Morgen pannekoeken bakken voor Carolijn en mijn neefje die komt logeren en zelf aan de roerbak, zal mij benieuwen of dat goed gaat hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dames voelen we ons nog een beetje fit???? Ik heb net heerlijk genoten van een paar lekkere zelfgebakken verse frietjes met pindasaus met knoflook, een mager kipfiletje en appelmoes. hmmmmmmmmm.... maar wel een afgemeten portie natuurlijk.

 

 

 

prettig weekend verder en niet te veel snaaien hoor!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohohoohohoho Sandra, patatjes!!! hahaha, ach als je maar genoten hebt.

 

Ik ga zo eens met die Carlo meedoen van tv. Heb t opgenomen en Carolijn slaapt nu. Eens kijken of t wat is hihi.

 

Heb trouwens al gepoetst en opgeruimd dus al aardig wat verbrand vandaag.

 

Hoe is het met de rest en de kilootjes??

 

 

 

groetjes Sab

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is idd stil hier. Ben weer naar de sportschool geweest, Had mijn 2e afspraak vandaag. Werd wakker met knallende koppijn en golven van misselijkheid (migraine op komst) maar ben toch geweest. Het was zwaar maar heb het goed gedaan. Vanaf nu mag ik komen wanneer ik wil. Deze week donderdag ochtend nog en dan volgenden week ma - woe - vrij. Heb er zin in.......................

 

 

 

Weegschaal heeft deze week helaas hetzelfde als vorige week aangegeven, maar ik geef de moet nog niet op ben net begonnen haha

 

 

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes Yes Yes!!!!!!!! Sinds lange tijd weeg ik onder de 85 (84.9!) Morgen weer naar de sportschool, straks op de WIJ ff gek doen met de rolluiken naar beneden.

 

Nu maar hopen dat ik me van het weekend een beetje in kan houden. We gaan naar mijn ouders en daar staan altijd overal goed gevulde snoeppotjes zucht............

 

Volhouden nu want ik hoef nog maar 9.9 kg af te vallen haha

 

 

 

Hebben jullie ook zo'n moeite om genoeg water te drinken?????? Krijg er behoorlijk hoofdpijn van, kan ook van het minder suiker binnenkrijgen zijn maar ik denk door het te weinig drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandra van minder suiker kun je wel hoofdpijn krijgen hoor! Ik mocht van de ene op de andere dag geen suiker meer toen ik een jaar of 17 was. Uit solidariteit heeft mijn broer de eerste maand meegedaan. Hij dronk toen zeker 1,5 liter frisdrank per dag en stopte daar opeens mee. Een koppijn dat ie heeft gehad! Maar toen dat wegtrok vond hij wel dat hij veel helderder was en beter na kon denken en concentreren. Erg handig, want we zaten voor ons eindexamen LOL!!

 

 

 

En veel drinken is natuurlijk ook belangrijk. Op mijn werk vul ik altijd een kan, zodat ik goed bij kan houden of ik genoeg drink. Thuis gebruik ik 1,5 liter flessen. Eentje per dag moet er minimaal leeg. Ik vind het zelf makkelijker met bijvoorbeeld Spa dan met kraanwater. Vind die smaak lekkerder. Kraanwater wordt op een gegeven moment zo muf (een filter werkt trouwens ook en is goedkoper). Een fles koud zetten met een drupje citroensap erin kan ook helpen, zeker met dit weer. Of een paar druppeltjes diksap (zonder suiker) voor wat smaak...

 

 

 

Tof dat je onder de 85 zit trouwens!!

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joehoe!!!!!!!!!!!!!! Ben ik weer hoor.

 

Vandaag weer naar de sportschool geweest, heerlijk snap nu waarom het een verslaving kan zijn. Zo ver wil ik niet gaan maar 3 keer in de week moet lukken. Ben met mijn eigen programma zo'n 5 kwartier tot anderhalf uur bezig. Heerlijk was het, beetje warm, veel zweten maar ben blij dat ik geweest ben. Maandag weer!!!!!!!!!!

 

 

 

Hoe lukt het met de andere dames?? Lukt het bewegen een beetje of in ieder geval het gezonder eten?????

 

 

 

Eten gaat redelijk goed, wel af en toe trek in slechte dingen en vooral 's avonds laat dus regelmatig vroeg op bed of sjacherijnig voor de tv met een glas water aangelengt met klein beetje "gezonde" siroop.

 

Ik zit nu een halve meloen weg te werken en zo nog een bakje vanille vla met cornflakes en dan een avonddienstje draaien tot 21 uur. Als ik dan thuis kom eet ik meestal nog wel 1 boterham, omdat ik anders ga snaaien en aan een appel heb ik dan net niet genoeg.

 

 

 

Nou ik kijk uit naar jullie ervaringen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

witje jij bent echt top bezig!! heel goed ga vooral zo door.

 

 

 

hier gaat het niet zo goed ben afgelopen maandag begonnen op mn nieuwe werk en heb 3 dagen vreselijke lange en drukke dagen gehad dus niet echt tijd gehad om te gaan sporten of gezond te eten :-( vooral te weinig eten heb ik gedaan de afgelopen dagen moest iedere keer om 12uur beginnen en dan had ik rond 15uur pauze snel een broodje eten en dan weer door tot 22uur!!(werk in de horeca) en tja wat doe je dan als je thuis komt??juist snaaien dus ik moet denk ik eerst goed wennen aan het werk en dan kan ik aan mezelf gaan werken.

 

 

 

succes allemaal en tot snel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden!

 

Dit is wel een topic voor mij... jullie zijn lichte poppetjes vergeleken met wat ik weeg... (vertel ik nooit, haha :icon_silent:). Ik ga in september voor poging 2 en wil dan weer 5 kilo kwijt zijn. Ben net terug van een week Frankrijk en de kaasjes en rosé smaakten heerlijk! Oh, sorry, wil jullie niet lekker maken. Maar nu heb ik erge moeite om weer te beginnen... Aan de ene kant is het met lekker weer zo dat je minder eet, maar aan de andere kant zit je vaker gezellig buiten (zoals gisteravond) met vrienden met een drankje en een nootje... Dus ook weer moeilijk.

 

Voor mijn eerste ICSI was ik trouwens 6 kilo afgevallen dus ik kan het wel, maar half september lijkt nog ver weg...

 

 

 

Allemaal veel succes, ik moet nog effe de knop omzetten!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen zin vandaag, maar ik ga straks toch ploeteren op de sportschool. Beetje deprie vandaag dus dat is goed voor me nu lekker bewegen. Zon is ook goed dus daar gaan we straks ook maar een beetje van genieten, na het sporten met een verkoelend glas water naast me.

 

 

 

Die knop caroline switst bij mij van we gaan ervoor naar heb geen zin/tijd (bekende smoesjes). Als je vind waar je die knop handmatig kan bedienen geef een sijntje, dat wil ik ook heel graag weten haha.

 

 

 

Groeten!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve meiden,

 

 

 

veel succes met jullie "fit-de-poging-in" momenten he. Moet vast frustrerend zijn dat dit er dan ook nog bij komt, al lees ik dat jullie ook wel veel plezier hebben in het sporten en zoeken naar lekker en goed eten.

 

Wens jullie in ieder geval heel veel succes op de momenten dat het ff moeilijk gaat. Vind het super knap dat jullie het volhouden.

 

 

 

Henne: Ik heb ook een prikkelbare darm en idd ook veel meer last van mn darmen (en maag) met de hormonen. Slik jij er nog medicijnen voor en heb je het gevoel dat die invloed hebben op de zwangerschapskansen?

 

 

 

zie dat sommigen van jullie ook druk op de Wii bezig zijn. Heb nog wel een goeie tip voor de Wii: EA Active sports. Kun je eerst een 30 dagen training doen met een personal trainer. Kan met en zonder balance board. Heb me toch een spierpijn gehad en is echt alles omvattend, voor alle spiergroepen, cardio etc. Bijna ongelooflijk dat dat allemaal gewoon voor je eigen TV kan, maar het werkt echt en is nog leuk om te doen ook. Je hoeft er niet eens de deur voor uit.

 

 

 

Mochten jullie willen zien wat het is, kun je altijd ff kijken op www.justgame.nl, das de site van mijn mannetje.

 

 

 

Liefs

 

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daan bedankt voor de tip. Is dit spel wel in het Nederlands of net als al die andere in het engels? Ga er zeker voor sparen of vraag hem voor mijn verjaardag.

 

 

 

Gisteren voor het eerst 's avonds gaan sporten, kwam er overdag gewoon niet toe. Meestal is het niks voor mij op die tijd bewegen, maar ik moet zeggen dat het niet slecht ging. Heb wel onrustig geslapen en heb nu hoofdpijn.

 

Dat kan ook komen omdat ik straks vakantie heb en er gewoon aan toe ben.

 

 

 

Morgen weer naar de sportschool, hopelijk over een aantal weken resultaat!!!!!!!! Anders ben ik bang dat mijn motivatie gaat zakken haha.

 

 

 

Ja Sas nou ga jij er ook aan geloven, maar het is heerlijk als je geweest ben, alleen het er naar toe gaan soms is zo moeilijk. Zet hem op!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden