Ga naar inhoud

Fit de poging in!


Sab

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

@Daan, ik heb verder geen medicijnen. De internist noemt het prikkelbare darm, raadde pro-biotica aan en stuurde me weer naar huis. Nu, die slikte ik al lang op advies van een orthomoleculair arts. Zij (en de osteopaat) schuiven het ook meer op mijn lever dan op mijn darmen. Doordat die niet optimaal functioneert kunnen mijn darmen dat ook niet. Het is ook vooral als ik erg moe ben, erg vet heb gegeten heb of bijvoorbeeld met hormonen. Dan moet mijn lever te hard werken om alles af te breken en dat wreekt zich dan op de rest van mijn lijf: moe, misselijk, slappe spieren etc.

 

Ik heb soms wel het idee dat dit invloed heeft op mijn (niet) zwanger worden. Een ziek lijf zal volgens mij minder snel een embryo accepteren dan een fit lijf. Ik val in de stimulatieweek ook altijd af, terwijl ik al best dun ben... Reden temeer dus om voor een evt. volgende poging echt fit te zijn en een lang genoege pauze te nemen nu!

 

 

 

@Raba, ik heb idd ook speltbrood geprobeerd, maar kan het hier moeilijk krijgen. Moet er echt voor naar het centrum van R'dam denk ik. Mijn moeder had het laatst meegenomen en ik vond het goed te eten, glutenvrij krijg ik echt niet weg. Punt is wel dat ik nu meestal brood zonder beleg neem (dus geen eiwitten en koolhydraten mixen) en dat vind ik met speltbrood dan echt niet lekker, alleen dat kale brood met wat boter. Moet dus nog even uitvinden wat beter valt: gewoon brood zonder de eiwitten, of speltbrood met. Ben voor tussendoortjes wel overgegaan op de rijstewafels ipv bijv. mueslibollen. Ook vanwege de gluten. En probeer minder pasta te eten, meer rijst en aardappels.

 

 

 

Ben overigens door die fijne darmen ook een week eerder uit Frankrijk teruggekomen. Had nu heerlijk in de zon op een bedje aan het zwembad moeten liggen, maar kon de eerste twee dagen niets eten zo misselijk en moe was ik. Als ik echt zo'n aanval heb krijg ik dat thuis het snelste onder controle, dus we zijn verstandig geweest en naar huis gereden. Mijn buik gaat nu na twee dagen wel beter, mijn humeur laat zeker nog te wensen over :cussing: Maar ik ben nu ook vastbesloten om dit nu echt eens onder controle te kijgen en mijn conditie zo te verbeteren dat de hormonen minder vat op me krijgen. Acupunctuur helpt me gelukkig ook goed hierbij en ik hoop vrijdag voor het eerst sinds februari ofzo weer eens naar de sportschool te gaan. Heb ook een yogamatje gekocht om thuis wat rek- en strekoefeningen en situps te doen en denk er serieus over om de Zumba dvd te proberen. Ik was nooit erg van het sporten, ook niet voor ik ziek werd, maar dansen altijd wel. Dus wie weet is dat wel wat. Lijkt me ook wel prettig om dat lekker thuis te kunnen doen.

 

 

 

@Sandra, wat ben jij ontzettend goed bezig trouwens! Petje af, echt waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne dank je, jij hebt het ook niet makkelijk met je intollerantie en moeizaam aankomen. Balen hoor een week eerder terugkomen van vakantie. Dan hoor je juist lekker uit te rusten en de batterij op te laden.

 

 

 

Ben net weer terug uit de sportschool, kon het niet laten om toch ook vandaag maar te gaan. Wil morgen naar de kapper dus weet niet zeker of ik er dan tijd voor heb. Ik moet wel af gaan leren om elke dag op de weegschaal te gaan staan. Vanmorgen woog ik 86 terwijl het vorige week vrijdag 84.6 was. Dat is frustrerend. Maar ja ik moet eerdaags weer ongesteld worden en dan ben ik altijd een kilo of 2 zwaarder. Houdt dan vocht vast.

 

Ik ga proberen elke dag nu naar de sportschool te gaan. Elke dag cardio fitnes en dus 5x en om de dag mijn kracht circuit erbij. Het weekend heb ik dan vrij.

 

 

 

Ik wil zo graag van mijn kilo's af. En dat ze er ook afblijven natuurlijk.

 

 

 

 

 

Hoe is het met de andere sportievelingen? Vliegen daar de kilo's al af?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne:Tegenwoordig is het bij de plus markt verkrijgbaar. (hopelijk zit die in de buurt).En bij sommige super de boer verkopen ze speltbrood en bakmix voor speltbrood. Ik bak het nu zelf (heb een broodbadmachine van mijn mannetje gehad) en gooi er van alles doorheen. Bijv zonnebloempitten of gedroogde tomaten of olijven net waar ik zin in heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raba thanks voor de tip!!! Ik woon in een nieuwbouwwijk met alleen een AH in een keet, maar ik ga eens kijken of er in de buurt of ergens bij mijn werk een Plus zit. Ben gisteren naar de Gimsel in R'dam gereden, maar dat is niet iets dat ik door de week doe voor 'even een brood'. Heb wel een pak speltbloem meegenomen ook. Broodbakmachine is erg goed idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Henne hoe is het met werken??? Beetje vol te houden???? Ben je al weer naar de sportschool geweest???

 

 

 

Ik heb op de camping lekker genoten van van alles en deze week zijn we ook nog vrij dus eten we ook lekkere dingen.

 

Maandag weer aan den arbeit dus ook weer netjes gezond eten en zeer regelmatig naar de sportschool.

 

 

 

Nu gaat voor mij pas echt de afvalrace beginnen.......

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Sandra,

 

 

 

Nou, ik zit net nog even het forum te checken voor ik naar de sportschool ga. Voor de derde week al, dus ben best trots op mezelf. Heb met de fysiotherapeut overlegd hoe ik het beste weer kan gaan opbouwen en begin echt heel rustig. Maar ik ga in ieder geval weer.

 

 

 

Ben ook alweer drie weken aan het werk. Af en toe is het wel zwaar hoor, ik ben nog steeds snel moe en misselijk. Al doet het speltbrood wonderen. Heb op het moment wel een terugval door een hele heftige menstruatie. Verlies vaak best veel bloed en dan ben ik gelijk ook weer uitgeput. Ook dat zal in de komende maanden wel weer minder worden. Ja een apuze is er niet voor niks he.

 

 

 

Geniet nog even lekker van de laatste vakantiedaagjes!

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de vakantie is idd al weer bijna voorbij. Maandag weer aan de slag.

 

 

 

Wat goed van je hoor wat je nu allemaal doet. Kan me niet voorstellen hoe het voelt om zo moe ed te zijn maar knap dat jullie er na de pauze weer helemaal voor willen gaan.

 

 

 

We gaan elkaar gewoon helemaal fit praten hier op het forum zodat we uitgerust en zi fit mogelijk weer aan de gang gaan.

 

 

 

We gaan er voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo mijn eerste werkdag zit er weer op. Alsof ik niet weg was geweest.......... Na het werk mezelf afgebuffeld in de sportschool heerlijk!!!!!! Als ik dit volhoud hoop ik een halve tot een hele kilo per week te verliezen. Nu na de vakantie is mijn gewicht 87 (zit ook weer tegen menstruatie aan en dan is het ook altijd 2 kg meer :crybaby2:) dus als ik voor het einde van het jaar mijn streefgewicht van 75 wil halen is er veel werk aan de winkel.

 

Morgen het gesprek bij prof de Sutter. Ben benieuwd wat voor onderzoeken ze eventueel kunnen doen en of er goede hoop is voor een 3e poging.

 

Dus ik ben weer regelmatig hier te vinden om jullie de oren van de kop te tikken met mijn energie en hopelijk mijn weinige slechte dagen.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff zo energiek ik begin van de week was hoe lusteloos ik nu ben. Heb zware migraine gehad dus beetje duf en brak.

 

Van sporten is na maandag niks meer gekomen, wel lekker in de tuin bezig geweest dus heb niet alleen op mijn gat gezeten. Ik wordt toch weer zo verdrietig als ik ongesteld moet worden zoals nu de komende dagen het weer aanbreekt. Elke keer weer met de neus op de feiten gedrukt worden. Zeker nu we zitten te wachten op de uitslag van het genen onderzoek en 20 okt een baarmoeder onderzoek. Gesprek over deze onderzoeken is op 4 november. Laat het maar snel zo ver zijn. Nu weer 2 maanden onzekerheid.

 

 

 

Zo genoeg geklaagd. Dit is mijn laatste vrije dag dus ik ben (lekker) met het huishouden en de was bezig. Beetje op het gemakje aan doen na de migraine en vanaf morgen weer 4 lates en een vroege draaien.

 

 

 

Het gewone leven is weer begonnen na de vakantie die overrigens helemaal geweldig was. Op naar de week vrij rond de kerst.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongesteld worden blijft gewoon ontzettend rot en confronterend. Ik heb het rond die dagen ook altijd wat moeilijker. Zit dan sowieso minder lekker in m'n vel dus tja... Zelf sla ik dan ook wel eens de sportschool over, ik denk niet dat dat zo'n ramp is hoor. Je kunt altijd nog proberen om savonds even een eindje te wandelen of fietsen. Schijnt net zo goed te zijn.

 

 

 

Ik werk vandaag ook lekker niet. Ga heel rustig aan doen, morgen weer vroeg sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Ik meld me ook weer even in dit topic... Ben net terug van Kreta en hoewel het een heerlijke vakantie was, heb ik vrij veel last gehad van wat ik dacht dat een spastische darm was... kan niet goed meer tegen vet eten tegenwoordig. Alleen hielden de krampen dit keer twee dagen aan, dus gister naar de huisarts geweest, denkt ze dat het misschien galstenen zijn! Dat was even schrikken, als dat zo is moet de galblaas eruit... En dat terwijl ik over twee weken ongeveer zou gaan beginnen aan ICSI poging 2. Heb gister al urine ingeleverd, net bloed geprikt en maandag wordt er een buikecho gemaakt... Pfoeh, ik hoop dan toch maar op die spastische darm, hoewel dat ook niet leuk is, kan ik dan in ieder geval door... Het enige positieve aan dit verhaal is dat ik nauwelijks durf te eten, waardoor ik ongemerkt al 2 kilo ben afgevallen. En dat was de bedoeling ook.

 

To be continued... en jullie ook succes!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Caroline, da's ook wat. Maar misschien valt het mee, bij mij hebben ze precies hetzelfde gedacht maar bloed en echo lieten niks zien. Sindsdien heb ik dan de diagnose prikkelbare darm én ook klachten dus in die zin valt het dan weer tegen. Als er niks uitkomt, vraag dan wel of je naar de internist mag. Jij zit toch ook in de regio R'dam? Het Havenziekenhuis is erg goed op dit gebied, die kijken wat verder dan hun neus lang is. Zeker als je van kreta komt is dat niet overbodig. Mijn zus heeft daar ooit giardia opgelopen (darmparasiet), daar kun je ook dat soort klachten van hebben. Sterkte!

 

 

 

Hier gaat het vandaag lekker. Heb super gesport, het ging zo goed. Ik kwam al op het niveau van voor de 2e icsi dus was helemaal blij. Met de fysio afgesproken dat we volgende week een nieuw schema gaan maken zodat ik kan opbouwen. En dan stug volhouden he.

 

 

 

Met eten gaat het ook goed. Alleen had de bakker vd week 2e het speltbrood niet gekregen. Heb nu gisteren geprobeerd zelf te bakken met een bakmix in de machine, maar dat is niet superlekker geworden.

 

Zondag heb ik helemaal glutenvrij gegeten en boekweitpannekoeken gegeten ipv brood. Ben helemaal trots op mezelf.

 

 

 

Ik ben er nog lang niet, maar wel lekker op weg!

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed Henne, ga zo door!

 

 

 

Dat van Kreta is denk ik toevallig, ik denk meer dat de olijfolie daar het in gang heeft gezet want ik heb er al iets van 2 jaar af en aan last van, alleen gingen de aanvallen na een paar uur en een paar paracetamols weg normaalgesproken en nu dus niet. Maar je weet nooit.

 

 

 

Ik zit alleen in Rotterdam voor de ICSI behandelingen, woon in Bergen op Zoom dus ga hier naar het ziekenhuis. Eerst maar eens afwachten wat er op de echo te zien is maandag... Inderdaad is de diagnose prikkelbare darm inclusief klachten niet fijn maar dat heb ik toch liever dan een operatie waarbij mijn galblaas eruit moet.

 

 

 

Ik laat het hier wel even weten, bedankt voor je reactie in ieder geval.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk! Ten eerste een operatie en ten tweede daarna fucntioneren zonder galblaas. Daar zitten ook heel wat haken en ogen aan qua eten en medicijnen enzo. Dat is zeker niet iets waar je op zit te wachten.

 

 

 

Wel rot dat het dan op vakantie opeens weer getriggerd wordt, heb je op dit moment ook nog klachten?

 

 

 

Succes maandag, duim voor je dat het meevalt!

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Op dit moment gaat het goed. Ik let wel heel erg op wat ik eet, maar dat is nooit verkeerd natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds wel en vooral gisteren nog, steeds wat voel. Niet echt kramp maar gewoon gevoelig. Als ik op mijn buik slaap bijvoorbeeld voelt het niet fijn. Ik heb dus de neiging om heel somber te denken dat het toch galstenen zijn... Maar jij bent expert: heb jij ook wel eens dat je een paar dagen nog iets zeurderigs voelt? Ik las iets over dat de darmwand dan ontstoken is? Zoals ik al schreef was het bij vorige aanvallen altijd na een paar uur over en nu gaat het niet helemaal weg. Maar dat kan ook psychisch zijn, omdat ik er de hele tijd mee bezig ben.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij wisselt het heel erg. Ik heb bijna nooit meer aanvallen van krampen, maar wel vaak dat ik mijn darmen echt voel zitten zeg maar. Dan is idd op je buik liggen niet lekker. Toen ze dachten dat het mijn gal was, was ik vooral enorm misselijk. Met name sochtends. Kreeg het dan ook heel warm, zweterig enzo en dat was pas over als ik naar de wc was geweest. Het hangt natuurlijk wel allemaal met elkaar samen, gal, lever, darmen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik kan me herinneren dat jij eerder uit Frankrijk moest terugkomen, dat had toch ook met je darmen te maken, of heb ik dat verkeerd onthouden? In ieder geval is het denk ik goed dat er nu naar gekeken wordt want mocht ik zwanger worden en het blijken toch galstenen, ben ik nog verder van huis...

 

We houden erover op, het is weekend, het gaat beter en vanavond uit eten! (Moet wel weer uitkijken wat ik eet natuurlijk...) Maandag zie ik wel verder.

 

Fijn weekend!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe week, nieuwe kansen. Voor degene die een Wij in huis hebben en echt aan hun conditie willen werken kan ik My Fitness Coach aanraden. Ik heb hem net helemaal ingesteld en een workout van 30 min gedaan. Ik kan je zeggen ik ben kapot. Ik ga dit 3x per week doen, 3x naar de sportschool en op zondag RUST. De kilootjes van de vakantie zijn er nu in 2 weken bijna weer af. Nu nog 11 kg te gaan voor het einde van januari. Als ik dit vol kan houden moet het gewoon lukken. Alleen het gezond eten is en blijft een probleem. Wij zijn echt bourgondiërs, dus dat is een harde kluif.

 

 

 

Hoe staan jullie er voor?????? Lukt het jullie om een beetje fit te worden??

 

 

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al 2 kilo afgevallen deze week maar niet vrijwillig... Zie het verhaal hierboven. Vanmorgen een buikecho gehad en helaas zijn er toch galstenen geconstateerd, dit betekent dat waarschijnlijk mijn galblaas eruit moet, waardoor poging nummer 2 (zou ik over ongeveer 2 weken aan beginnen) op de lange baan is geschoven. K.T!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Sasje, jij hebt ook een operatie achter de rug, ben je al helemaal hersteld? Ik vind onder narcose gaan eng... straks gaat er iets fout...

 

Weet jij nou al meer? Als ik het gemist heb sorry maar in je handtekening staat nog steeds dat je 11 augustus een gesprek had?

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden