Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Werkt lijnzaadolie niet laxerend? Staat me iets van bij dat ik dat door Thijs zijn flessen deed als hij last had van verstopping.. Hmm misschien ben ik in de war..

Hier nog steeds een nukkig mannetje, veel slapen en als hij wakker is niet te genieten, tenzij hij tegen me aangeplakt zit... en dat terwijl ik het zoooo druk op mijn werk heb en 's nachts slecht slaap omdat meneertje dan ook nog eens loopt te spoken (Gisteren om 2.30 een poepbroek tot in zijn nek, alles eronder zelfs door de slaapzak heen in zijn bed gelekt.. Heerlijk.. dan kom je in je eentje echt even handen tekort.. Heb zelfs even overwogen om Thijs uit zijn bed te halen maar uiteindelijk is het toch gelukt.. Sta je om 3.30 's nachts in de vrieskou in de garage de wasmachine te vullen....)

Weet niet of hij een beetje buikgriep heeft of een tandje lrijgt maar nadat het steeds meer vaste vorm ging aannemen heb ik nu echt weer luiervullingen waar geen enkele luier tegen bestand is.. What a mess! Ik blijf wassen!

Waar was ik.. Oh ja... al de hele week slaapgebrek dus en 's avonds tot laat doorwerken om mijn werk in te halen waar ik overdag niet aan toe ben gekomen.. en ook nog steeds niet fit want uitzieken is er op deze manier ook niet bij.. pfff... ik zit er een beetje (boel) doorheen...

Sorry voor deze klaagzang maar moest het even kwijt!

Moet maar eens goed gaan nadenken wat ik wil, want dit ga ik niet lang meer trekken.. Heb voor Morris trouwens ook gebeld met een soort osteopaat die veel kleine kindjes behandeld.. ga ik binnenkort eens heen, baadt het niet dan schaadt het niet...

Tot snel!

Liefs Pien

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meis, klinkt zwaar. Kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit. Ik vind de zorg voor een ziek kindje alleen al slopend, en heb gelukkig geen zware baan en een vent die goed meehelpt ... Wat balen dat M nu net weg is. Hij kan niet eerder terugkomen?

Yinthe is gelukkig weer beter. Vrolijk en vol ondeugd en praatjes. Wat scheelt dat zeg. Ze vermaakt zichzelf nu weer heel goed. Zelfs in de box met wat nieuwe speeltjes. Heerlijk.

Goed dat je Morris naar de osteopaat brengt. Ik heb er zelf hele goede ervaring mee en hoor veel positieve reacties van moeders. Inderdaad, baat het niet dan schaadt het niet.

Sterkte!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden, hij heeft zich gisteravond ook weer op zijn buik gedraaid en ik heb hem nu dus maar lekker laten liggen, het resultaat was vanmorgen een heerlijk goed gehumeurd jongetje :-D

Verder gaat het heel goed met ons manneke, het is een tevreden kereltje dat zich lekker aan het ontwikkelen is, we zijn nu aan het afwachten op een oproep voor de volgende operatie deze zou volgende maand moeten plaats vinden, al met al straks weer spannend genoeg dus des te meer reden om er nu lekker van te genieten.

Ik vind het altijd heerlijk om hier even te ''spieken'' weet ik in ieder geval een beetje wat me nog te wachten staat.

Groetjes Dani.

Geplaatst

Hi Dani,

gezellig als je komt hoor! Hoe meer zielen.. Enne.. het is niet alleen maar oh wat is het zwaar hoor! We genieten ook nog wel!

Ben vanmiddag gebeld door die therapeut dat hij een afzegging had dus ik kon meteen komen. Het was heel bijzonder. Hij voelde aan zijn voetjes, wreef over zijn handjes en zei meteen: Oh ik zie het al, zijn linkerbeen staat verkeerd. Zowel zijn enkel, knie als heupje staan niet goed en dat veroorzaakt blokkades van zijn zenuwbanen en degenen die daar lopen, lopen ook via zijn milt en zijn afweer.. Hij heeft alles rechtgezet en het was heel bijzonder, zelfs ik kon de energie voelen die vrij kwam, als een soort trillingen als ik mijn hand boven zijn beentje hield..

Hij zei ook, met dit been is iets gebeurd! Ik denken en denken en in ene ging het lampje branden! Hij is natuurlijk met grof geweld aan 1 been (dat been!) uit mijn buik getrokken met de keizersnee! En dat was niet zachthandig want het duurde te lang! Hij was meteen overtuigd dat het daarvan kwam en dat de klachten pas later zijn geopenbaard doordat hij toen meer ging bewegen en er meer virussen kwamen en hij zijn weerstand dus meer nodig had. Het zou zelfs kunnen zijn dat hij daarom nog niet kruipt en hij had er in ieder geval last met staan mee gekregen!

Kortom, I'm impressed! Ik ga volgende week nog een keertje om te laten checken of alles nog recht staat en dan zou hij toch wat op moeten knappen. Hij wordt natuurlijk niet immuun maar wellicht wel iets beter!

Heb er echt een goed gevoel over!

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, wow, wat geweldig! Van zo'n verhaal krijg ik nou kippevel, terwijl ik toch best een beetje nuchter ben hoor! Nu maar erop vertrouwen dat de oorzaak is verholpen en het blijft bij af en toe een normale loopneus of zo;-) Veel beter dan telkens te lezen dat je kleintje alweer zo ziek is. Enne... als je een keer stoom wilt afblazen of je kindje(s) een middagje wilt droppen, hoor of lees ik het wel hoor, zolang ik niet aan het werk ben is dat écht geen probleem, en ik woon tenslotte op de route! Doen hoor!

Lijnzaadolie kan de ontlasting verzachten, maar prikkelt de darmen niet en is niet 'verslavend'. Je kunt deze olie alleen beter niet verhitten, dus niet mengen met de warme hap. Andere olie kan natuurlijk ook, maar olijfolie, zeker de (extra) vierge vind ik te sterk van smaak. Het proberen waard dus, maar inderdaad wel even op inhoud in de luier letten ;-) Verder zijn granen en volle yoghurt ook prima 'dikmakers' natuurlijk.

Knap trouwens, nog steeds een box in huis die ook echt gebruikt wordt, die van ons staat al weken in de berging... Maar ja, ons huis is dan ook lekker overzichtelijk en babyvriendelijk. Heb vandaag alleen een oproep gedaan voor een nieuw tehuis voor de enige plant die we hebben, want die blijkt supergiftig te zijn ;-(

Dani, hou ons op de hoogte hoor over de ontwikkelingen, jij kijkt graag vooruit bij dit topic, maar wij herinneren ons graag nog eens hoe leuk, maar ook zwaar, het 'vroeger' was ;-) Is er nog meer dan 1 operatie nodig of is dit de laatste? Wel heftig voor zo'n klein hummeltje, maar gelukkig is 'ie te klein om er iets van te weten.

Nou, de zoveelste ronde van een van mijn sollicitaties ging goed vandaag, naar mijn idee. Soort brainstormsessie over mijn beeld van de arbeidsmarkt, mijn aanpak als manager en een stevige kennismaking met de eigenaren van de club. Ze maken nu de balans op en begin volgende week valt de beslissing (er zijn nog twee andere kandidaten). Morgen heb ik nog een soortgelijke sessie bij een ander bedrijf en volgende week donderdag dan nog bij nummer 3. Spannend!

Geplaatst

Pien, wat zou dat geweldig zijn, als het 'gewoon' aan zijn beentje ligt en hij nu door 1 of 2 behandelingen van de meeste klachten af zou zijn!! Kreeg er ook helemaal kippevel van. Wat goed van je dat je hem naar die therapeut hebt gebracht. Iemand die kijkt naar de oorzaak in plaats van alleen aan symptoombestrijding doet.

Leeuwtje, you're on a roll, go girl go!

Geplaatst

Jeetje wat is ze veranderd in ene! Heel wijs koppie gekregen, lief zeg!

Vannacht 2 keer met hem in de weer geweest ipv 1 keer dus daar helpt het iig niet voor zeg maar, verder wel een erg vrolijk mannetje vandaag, we wachten af!

Liefs Pien

Geplaatst

Ah, wat een poppetje is het toch, leuk hoor! Ze kijkt heerlijk wijs de wereld in, en zo te zien ook blakend van gezondheid. Inderdaad wel een heel stuk slanker dan Tessa. Hoop dat het thuishouden en verwennen met allerlei lekkers gauw leidt tot een pondje (of twee) erbij. Succes!

Pien, hier zijn de nachten ook nog niet top hoor, om de nacht moeten wij er ook minimaal een, maar soms zelfs wel vijf keer uit om te troosten. Dromen, sprongetje, geen idee, maar hier ligt het niet aan ziek zijn dus... Voor jou wel extra zwaar, dus hopelijk gaat het vannacht weer beter. Ook jij succes dus!

De brainstorm vandaag ging ook goed, niet zo gek ook na de oefening van gisteren, haha, was toch een beetje hetzelfde verhaal. Maandag dus de beslissing in twee procedures. Spannend het weekend in voor me dus. Volgende week vrijdag gaan we trouwens voor de intake op het kdv, heb er best wel zin in.

Heel fijn weekend gewenst!!! X.

Geplaatst

Hey hoi,

Tjonge Pien, ik hoop dat het inderdaad allemaal goed blijft gaan zo! Dat het daar in kan zitten he?

Leeuwtje, wat goed dat het zo lekker ging met de gesprekken.... Ben benieuwd!

Dani, spannend dat de kleine knul weer onder het mes moet!

Mariek, fijn dat jullie meisje ook weer oke is! En eh, mooie foto hoor, van jullie meisje!

Nou, hier weer terug vanuit het warme Egypte. Het was heerlijk. Ons meisje heeft genoten van alle aandacht. Ze was erg populair onder de Egyptenaren en ging van arm naar arm. We hadden een geboortefeestje, maar ik geloof dat er meer foto's zijn gemaakt van ons meisje als van de pasgeborene. Ze deed zo veel indrukken op dat het slapen een ramp was. En ze was geloof ik erg gelukkig dat ze vannacht weer lekker haar eigen bedje in mocht!

Ze heeft in Egypte eindelijk haar 2 boventandjes gekregen. En gelukkig is ze niet ziek geweest en ging het vliegen ook prima. Me dus weer druk gemaakt om niets :happy3:.

Morgen weer aan de bak... Da's wel weer minder... maar het zal wel weer prima gaan.

En eh, wanneer spreken we weer wat af? Ik zal Leeuwtjes oproep effe weer naar boven halen... Ik heb mijn rooster van februari binnen en kan voor maart denk ik nog wel aanvragen doen.....

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hee dames,

Pien, wat een ellende! Een aantal uur minder werken, zou dat geen mogelijkheid zijn? Ik ben blij dat mijn man altijd thuis is. Scheelt zoveel. Kun je even snel een boodschap of de was ophangen terwijl Isis wordt vermaakt.

Mariek, wat is Yinthe ontzettend veranderd! Nog steeds een schatje hoor;) maar echt een hele meid. Ik vind het de laatste tijd echt super snel gaan. Ik moet dinsdag naar het cb dus ben erg benieuwd naar alle metingen. Helaas wordt er ook weer geprikt.....dat ben ik even beu.

Leeuwtje, heb je het weekend een beetje overleefd? En laat je maandag snel wat horen! Luxe hoor, drie baanmogelijkheden. Zegt wel wat over jouw kunde en kennis! Hoeveel dagen gaat Tessa straks naar de opvang? Isis vindt het er prachtig. Nieuw speelgoed, andere kinderen, veel aandacht (!). Gaat vast helemaal goed komen. Zit er een opvang bij jou in de buurt?

Hilde, logisch dat je je druk maakt hoor. Zou ik ook helemaal hebben. Zo kan het alleen maar meevallen. Ik las trouwens nog dat je Lady hebt moeten weg doen. Wat ontzettend jammer. Lijkt me een hele moeilijke beslissing, maar zoals je zegt, als je geen tijd meer hebt om de hond uit te laten dan is het voor zo'n beestje ook niet leuk meer.

Hier in Dordt alles lekker. Isis heeft vrijdag bij mijn moeder gelogeerd en ik ben wezen stappen in Amsterdam. Een jaren 80 feestje (jeugdsentiment of voor sommigen tienersentiment?...). Heerlijk! Kan er weer weken tegenaan. Isis is, helaas, nog steeds snotterig. Ook wat huilerig en ongeduldig. Sprontijd?

Lijkt me leuk om weer snel af te spreken. Maart is wellicht wat lastig door alle verjaardagen (....) ben zelf ook een weekendje weg. Misschien de agendaplanner er maar weer bijhalen?

Liefs Nora.

Geplaatst

Hela Hilde!

Fijn dat de vakantie zo goed is bevallen! En leuk dat de kleine meid zo populair was! Wat kan je trots zijn op je spruitje dan he...

Hier nog even een andere foto van Yinthe, gisteren genomen. Ze lijkt vooral al een hele meid omdat ze haast geen baby-vetjes meer heeft. En in de lengte is ze meer een dreumes dan een baby... Het valt trouwens nog niet mee om haar wat dikker te krijgen. Nieuwe tandjes dienen zich aan en Yinthe weigert te eten... probeer op allerlei slinkse manier toch wat binnen te krijgen, maar het valt niet mee. Gelukkig is ze verder gezond nu en goed te pas, dus het zorgen-niveau is nog binnen het groen.

Nora, klinkt leuk een 80's party ;-)

Zal ik een voorzet doen met de agendaplanner?

Geplaatst

Goed idee om iets te plannen met elkaar. Het ziet er naar uit dat ik voorlopig toch niet aan het werk ben. Gisteren van twee procedures dat ik het niet geworden ben. Ik baal er enorm van, vooral omdat ik nu nog maar 1 procedure heb lopen. Nou ja, ik hou de moed erin en ga de vacaturebanken maar weer eens langs...

Hilde, welkom terug en wat leuk om te lezen dat Thirse zo in de smaak viel in Egypte!

Nora, de 42-weken sprong kan best heftig zijn, en ook wat langer duren. Wij hebben het bij de vorige zwaar gehad, met toch wel een aantal weken vaak 's nachts eruit. Deze lijkt tot nu toe wat milder te zijn, Tessa slaapt minimaal de klok rond en doet het ook overdag prima. Lekker alleen spelen, samen geduldig een boekje lezen, goed eten (nou ja, behalve de warme hap dan). Ze kletst de hele dag, zou zo graag willen weten wat ze allemaal wil zeggen, maar aan het toontje te horen zit ze lekker in haar vel. Hopelijk dus geen stilte voor de storm ;-)

Mariek, ik begrijp wat je schrijft, Yinthe lijkt inderdaad ineens een stuk ouder, maar ze kijkt wel happy en fris hoor! Komt dus best goed hoor, met dat gewicht!

Geplaatst

He Leeuwtje, wat balen inderdaad, dat die 2 niet door zijn gegaan. Een flinke domper. Hoop dat die ene procedure die nog loopt dat dat 'm gewoon wordt.

Yinthe eet weer, jiehaa! Gelukkig maar. Doe er alles aan om haar vol te stouwen. Zo verkruimel ik tegenwoordig een liga en roer die door de fruithap. Gaat perfect. En pasta als warme hap, haar favoriet. Met vlees, groenten, kaas erover en eten maar. Zoveel mogelijk vetten en koolhydraten. En de hele dag door broodkorsten aanbieden, stukjes kaas, rijstwafels... pff, heb het er maar druk mee ;-)

Dames, over de afspraak... welke dag kunnen jullie eventueel door de week afspreken? Ik zal een aantal weekenddagen prikken, maar misschien juist goed om door de week af te spreken als we allemaal kunnen.

tot gauw,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Ben ik weer eens even!

Alles zijn gangetje hier, kleine man aardig opgeknapt, we hebben weer een aantal nachtjes goed geslapen en hij is weer gewoon naar het kdv geweest. Alleen eten is nog een drama, hij leeft momenteel op een fles pap 's morgens en dan verder een paar stukjes brood en een paar hapjes warm. Van flessen drinkt hij hooguit 50 cc en dan gooit hij ze weg, warm eten maar een paar hapjes en dan gaat het hoofd opzij en wordt er keihard nee geschud.. Flesjes diksap wil hij wel maar die geef ik zo min mogelijk omdat hij anders helemaal niets meer eet... pfff... ach ik maak me nog niet zo druk, hij heeft nog wel wat reserve...

Ik zou het echt super leuk om jullie en de meisjes weer te zien! Ik kan alleen niet echt doordeweeks. Ik ben alleen op vrijdag vrij en dan heb ik Thijs op school en die moet 's middags ook nog naar zwemles. Als ik het lang van te voren zou weten zou ik kunnen proberen iets te regelen, maar het zou niet ideaal zijn. Wat mij betreft dus liever op een zaterdag of zondag. Wij gaan op wintersport van 19 t/m 27 februari (snel al he,, zooooo'n zin in!) dus dan kan ik ook niet.

Jullie zijn trouwens van harte welkom om hier te komen, maar snap ook dat dat natuurlijk niet echt centraal is..

Leeuwtje, balen van je sollicitaties, 3 maal scheepsrecht? Ik duim voor je!

Hilde, klinkt goed die vakantie hoor!

Mariek, wat lijkt Yinthe op haar vader op die laatste foto, echt grappig!

Nora, ben benieuwd wat ze zeggen op het CB, zal eens kijken wanneer ik weer moet, mag ik wel eens even nakijken!

Meiden, alvast een super weekend gewenst en tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey meiden,

Het is wat met dat eten he? De ene dag eten ze zich helemaal vol, en dan ineens lusten ze het allemaal niet meer zo. Inderdaad, ze spreken hun reserves dan wel aan, denk ik maar. Fijn hoor Mariek, dat Yinthe nu lekker hapt, gaan de pondjes er nu ook aan?

Het laatste weekend van maart hoop ik in Berlijn te zijn voor de halve marathon, Tessa is er dan wel met haar papa, maar die willen jullie er vast niet bij hebben ;-)

Ieder ander weekend is prima voor ons, en ook richting Pien te rijden is geen punt, maar misschien dat Nora en Hildever daar anders over denken...

Vandaag op het kdv geweest voor de intake, spannend hoor, maar ook erg leuk. De leidster gezien en uitgebreid gesproken, de speel- en slaapruimtes gezien. Nou, ik heb er wel een goed gevoel over hoor. Maandag dus het eerste wenuurtje, om 9:30u, en dan woensdag een halve dag, tussendoor mag ik dan even weggaan. Alles ziet er professioneel uit, en ik denk dat Tessa zich wel zal schikken in het ritme en de (eet- en slaap)gewoontes.

Qua sollicitaties: heb dus gisteren weer een (tweede) gesprek gehad, ging heel goed, over twee weken het vervolg.

Enne...mijn beste vriendin is weer zwanger, zo leuk. En net als bij haar eerste IVF poging ook nu weer in een keer raak, nu dus van haar eerste cryo tp. Ik hoop op een meisje, zou het super vinden om die kleine kleertjes van Tessa straks weer terug te zien... En nu maar afwachten of ik zelf niet weer de kriebels krijg... ;-)

Lekker weekend gewenst, goed inpakken hoor!

Geplaatst

Ik ben helemaal vóór afspreken in Schagen ;-)

Maar het is inderdaad wel heeeel ver weg voor Hilde en Nora en de kindjes. Ik zal morgen de agendaprikker aanmaken voor weekenddagen. Er zal vast een dag uitrollen waarop we allemaal kunnen.

Lekker hoor, Pien, een ski-vakantie in het vooruitzicht. En goed te lezen dat het met Morris weer wat beter gaat. Dat slecht eten is een bekend fenomeen...duurt bij Yinthe meestal maar een paar dagen. Hoop dat dat bij Morris ook zo is. Als ze maar genoeg drinken... dus ik zou gewoon wel de sapjes blijven doorgeven.

En Leeuwtje, een halve marathon... petje af, hoor!

Mijn beste vriendin is ook zwanger en ook ik hoop op een meisje om precies dezelfde redenen ;-) Heb nog zoveel leuke meidenkleertje die amper gedragen zijn...

Fijn dat de opvang goed aanvoelde. Heel erg belangrijk. Ik ben inmiddels druk op zoek naar een opvang voor Yinthe voor als we verhuisd zijn. Al meerdere bezocht. Er zitten een paar bij waar ik Yinthe absoluut niet heen wil brengen... en die waar ik wel een goed gevoel over heb zijn allemaal vol... hoog tijd voor mijn eigen opvang!

Hier gelukkig weer een goede eter. Hoop dat ik het snel terug ga zien in de pondjes. Dinsdag maar weer eens wegen.

En ja, grappig hoeveel ze op mijn vriend lijkt he, Pien! Ze heeft echt nul comma nul van mij, is compleet haar vaders dochter. Ook kwa karakter. Ik vind het wel mooi. Hoop stiekem natuurlijk wel dat een tweede kindje, mocht het ons gegund zijn, een klein beetje op mij gaat lijken...

Fijn weekend!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hier ook een kindje dat precies haar vader is. Alleen het snelle heeft ze van mij;)

En wat ontzettend leuk dat jullie vriendinnen zwanger zijn! Ik zit daar ook op te wachten, maar tot nu toe kriebelt het bij geen van hen......waarschijnlijk nooit ook. Gelukkig heb ik veel schoonzussen! Vanmiddag met Isis naar de verjaardag van haar nichtje die 3 wordt. Jeetje, ik weet nog zo goed dat mijn broer belde om te vertellen dat ze was geboren.....

En tsja, eerlijk gezegd zie ik het niet zo zitten om helemaal met de kleine naar Schagen te rijden. Liever wat meer centraal. Maar hee, als jullie het leuk vinden voel je vrij om zonder mij af te spreken hoor! Is natuurlijk veel minder gezellig (haha) maar zou het echt niet erg vinden (voor een keertje dan!).

Ga nu maar eens de was ophangen enzo. Heel fijn.

Liefs, Nora.

Geplaatst

hoi,

het gaat jullie goed zo te lezen. Verkoudheid is weer voorbij zo te lezen, het eten nu wat minder. Bij ons is Saar wat moeilijker met eten. Gooit demonstratief haar hoofd naar achter, soms bij voorbaat al. Soms denk ik dat ik te snel wil voor haar doen, Mees eet wel in rap tempo en met smaak (kan je horen).

Mariek, hoe gaat het met de vorderingen van je eigen kdv?

Pien, jij ook heerlijk met wintersport. Waar gaan jullie naar toe?

Wij gaan voor het eerst naar Zwitserland. Ben al weken op zoek naar warme slofjes voor tijdens de wintersport. Gevoerde slofjes, maar ik vind ze allemaal zo duur. Wat doe jij Morris aan de voeten tijdens de wintersport?

En wat hebben alle meisjes verder aan met al die sneeuw van afgelopen weken? Tips?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Wat leuk dat je op wintersport gaat. Maar hoe doe je dat dan met de kinderen? Om de beurt skien of de ukkies mee in een 'skibakje' (ik verzin maar wat...)?

Hier geen gekke dingen qua kleding hoor. Ze is binnen zo druk met kruipen, lopen en spelen dat ze het snel warm genoeg heeft. Alleen buiten in de buggy zit ze, uiteraard met winterjas, wantjes en muts, ook nog in zo'n lekkere slaapzak. Ziet er zo schattig uit. Zal binnenkort weer eens een foto plaatsen.

Fijn weekend!

Liefs, Nora.

Geplaatst

He Stéphanie,

Ik heb van die gevoerde gebreide slofjes met een touwtje die je om de enkel kan knopen (van de H&M, alleen helaas niet meer verkrijgbaar) Die doe ik over haar sokjes aan. Alle andere slofjes die ik geprobeerd heb trekt ze zelf uit of gaan scheef zitten tijdens het kruipen/staan.

Plannen voor het kdv gaan gestaag door. Heb een idee om een soort semi-ouderparticipatie opvang op te gaan richten, waarbij de ouders een actieve rol gaan spelen. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld een halve dag per 2 weken meelopen op de creche. Alle ouders moeten daarvoor hun Kind EHBO diploma halen (sowieso fijn om te hebben lijkt me!). Op die manier leren de ouders de vaste leidster goed kennen, en de andere kindjes in de groep, het speelmaatje van hun kindje etc, en elke ouder brengt weer zijn of haar eigen talenten mee (knutselen, zingen, voorlezen etc). Ook de ouders onderling hebben op die manier contact met elkaar (wat nu vaak niet het geval is). Zij bepalen mede het beleid, de activiteiten/thema's enzovoort. De kosten van de opvang zullen lager zijn dan een 'normale' creche omdat de ouders meedraaien. En omdat ik wel wil gaan werken met een vaste leidster is de eventuele onrust op de groep door steeds wisselende ouders volgens mij goed op te vangen. Ik ben het idee verder aan het uitwerken... volgens mij kan het wel wat worden!

Heel veel plezier in Zwitserland straks!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey meiden,

Nou, we hebben het wenuurtje op het kdv vandaag overleefd hoor...

Tessa vond het helemaal leuk, zat tussen de rest van het kleine grut aan tafel fruit te eten, en heeft daarna lekker gespeeld en meteen 2 vriendjes gemaakt. Ik maak me dus geen zorgen. Wel moet ik zeggen dat ik zelf echt met een dubbel gevoel weer weg ging, ik weet ook wel dat de meiden daar geen mama's zijn, maar miste toch de oplettendheid en liefde die ik zelf heb. Van die kleine dingen als niet even die snotneus afvegen, vaak om het hoekje gaan kijken bij slapende kindjes, of bij spelende kindjes iets verderop. Ach, terwijl ik dit schrijf besef ik dat ik me zo voel omdat ik wel mama ben en door al die tijd en aandacht voor Tessa wel heel kritisch ben geworden. Op dus naar woensdag, dan gaan we een halve dag wennen. En verder wacht ik gewoon op jou Mariek, en doe ik mee met jouw plannen, die echt super klinken!

Nora, hoe was de verjaardag? Hebben de meisjes leuk gespeeld? Wat mij betreft spreken we gewoon weer zo centraal mogelijk af, want ik snap best dat het voor jou sowieso een hele rit is. Wij gaan vrijdag net de grens over voor een weekendje weg en vind dat ook ver. Dus dames, mocht het toch Amsterdam worden, dan kan het weer bij mij hoor!

Nou meiden, verder weinig te melden hier, alles rustig, alles gaat lekker. Vakantiegangers: veel plezier in de sneeuw!!!

Liefs,

Leeuwtje.

Geplaatst

Hoi!!!

Spannend weer Leeuwtje, die sollicitatie!!! En inderdaad, er kan niemand zo voor je kind zorgen als dat je het zelf kan. Ik houd zielsveel van ons kleine keuteltje... en dat zal niemand anders zo doen... dus eh, hihihi, ik kan het beste voor haar zorgen!

Skieën met de kleintjes... veel plezier dames!

Nou, hier nadert rap de verjaardag van ons meisje. Is ze babyaf!

We doen er niet te veel bijzonders aan. Het ontgaat haar toch grotendeels dat ze jarig is. We hebben er zelfs over gedacht geen kadootje te halen omdat ze wrs. ook wel het een en ander krijgt. Erg he? Maar we hebben wel een kleinigheidje gehaald: een woezel en pip xylofoon. Kan ze mooi muziek gaan maken! En we hebben toch nog even nieuwe kleren voor haar gehaald. Ze draagt nu allemaal krijgertjes...en die zijn fantastisch hoor... maar we vonden nu toch wel dat ze wat nieuws aan mag!

Het gaat goed met ons meisje. Ze is op het moment wel snotverkouden en ze is s nachts weer regelmatig wakker... Maar ze staat nu af en toe eventjes los (een seconde of 5), deed gisteren zowaar 1 stapje naar voren zonder steun... Volgens mijn man loopt ze met haar verjaardag, maar dat vraag ik me nog heel erg af...Ze helpt echt met aankleden. Ze pakt haar kleren en beweegt dat dan naar haar voeten, of haar hoofd... Zo grappig!

Vannacht heeft ons dametje tussen ons ingeslapen. Ze had toen een nieuw slaaphouding: op haar knietjes, met haar gezicht opzij. t Is zo'n lekker grietje!

En eh, ik wil best naar Schagen rijden, maar dan verwacht ik natuurlijk dat jullie ook een keer hier komen :clap2:! Maar het is natuurlijk niet leuk als Nora niet komt, dus eh, dan maar weer centraal???

Nou eh, verder niet zo veel nieuws, behalve dat ik zelf weer meer ontspanning moet gaan zoeken. We hebben best een drukke periode achter de rug... Donderdagavond op het werk kreeg ik last van vlekken voor de ogen en hoofdpijn. Vrijdagochtend had ik weer hoofdpijn. Ik verwachtte dat min bloeddruk weer te hoog was. Ik kon weer iets eerder naar huis, waardoor ik nog even naar de huisarts kon. Mijn bloeddruk was wel weer aan de hoge kant, maar niet te hoog. Wel zitten de nek en schouders en rug vrij vast... Tja.. stress denk ik. Het lastige alleen is dat ik moet gaan bedenken waar ik mijn ontspanning in denk te kunnen vinden. En dat weet ik niet. Er zit bij mij een heleboel perfectionisme, prestratiedrang, etc. Dat speelt zelfs mee in ontspannende activiteiten... Tja....

Nou, was ie wel weer voor vandaag!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

ow ja, weekend is wat mij betreft prima. Alleen moet ik natuurlijk nog wel eens werken in het weekend. Heb het rooster van maart nog niet, dus kan daar nog niets over zeggen.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Mariek,

klinkt goed, je visie betreft het kdv.

Je idee voor warme voetjes is zeker een tip om te onthouden.

Pien,

we zullen inderdaad om de beurt moeten gaan skiën. Ik weet nog niet hoe we de tweelingwagen met de stoeltjeslift naar boven krijgen, maar we zullen daar wel een geschikte oplossing vinden. Kan één van ons tenminste met de kinderen op een (hopelijk zonovergoten) terras zitten terwijl de ander van de bergen glijdt.

liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden