Jump to content

feb/maart 2009 mama's

Mariek

Recommended Posts

He meiden, hier dan een nieuw topic om verder in te schrijven!

Vond het heel erg gezellig en bijzonder vanmiddag om jullie allemaal te zien én om de kleintjes in het echt te bewonderen. Onze kleine wondertjes! Hier alvast twee fotootjes van onze spruitjes samen:

30jul09_forumbabies1.jpg

30jul09_forumbabies5.jpg

Heel erg benieuwd naar de foto's van ons allen met de kleintjes!

liefs,

Mariek

• Replies 735
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik ben niet zo´n wizz kid maar weet 1 van jullie misschien een manier om ons vorige topic te bewaren (bijv in een formaat dat je het op je pc kunt opslaan ofzo?) Ik zou het namelijk wel graag willen bewaren om later nog eens terug te lezen.. Ik heb meer hier geschreven dan in Morris zijn babydagboek bijvoorbeeld hahaha..

any ideas?

Pien, ik vroeg me dat ook al af, zou ook heel graag de topic willen bewaren, evenals ons topic van de laatste maand zwangerschap. Geen idee of het mogelijk is. Ik zal de beheerder van de site even een mailtje sturen.

p.s. Yinthe ligt knock-out in haar bedje. Heeft in de auto op de terugweg ook de eerste helft heerlijk zitten brabbelen. Alsof ze de middag nog even door moesten nemen ;-)

Kijk er echt naar uit! Lekker kletsen met je kindje, dat lijkt me zo leuk en gezellig.

Geweldig, die foto's.

Ga vanavond dan toch echt eens proberen om op tijd naar bed te gaan... tijd om mezelf los te rukken van de pc. Tot morgen weer!

Hahaha, de dames zijn alweer online hoor! Het is dat Isis morrend naar bed ging, maar anders was ik er ook al eerder geweest.....

Lekker stel hoor; Yinthe en Morris! Ga nu ook eerst eens even uitpuffen op de bank.

Nou, we gaan weer proberen Thirse weer een beetje in een ritme te krijgen. Ze 'moet' vandaag even een beetje bijkomen, want morgen hebben we een 40 jarig bruiloftsfeestje!

We hadden nog even aangelegd bij De Witte Bergen voor een snelle hap, en daarna naarhuis. In de auto heeft ze een klein uurtje geslapen, thuis weer wakker...

En toen opa en oma binnen kwamen weer wakker natuurlijk... Om 23:00 ging ze slapen.... En vanmorgen om half 10 kwam ze weer haar bedje uit... Hahahhaa, lekker loom was ze nog! Maar wel weer vrolijk!

En eh, ik kwam er onderweg naar huis achter dat ik ook wel errug moe was. Thuis nog op mijn schoonouders gewacht en daarna toch maar rap een keer naar bed. Ze gingen vanmorgen al weer op tijd weg (lopen het Pieterpad), maar ik had niet de puf om om 7:15 aan te schuiven voor het ontbijt. 9:00 Kwam de kapster... dat vond ik vroeg genoeg.

Maar het was leuk!!! Mooie foto's allemaal!

En Leeuwtje, heeft Tessa zich al weer op de buik gedraaid?

En Nora, heeft Isis het terugdraaien op de rug al goed afgekeken?

Groetjesssssssssssss

Hilde, lekker het feestbeest uitgehangen? Ik heb vandaag wel een lekker dagje gehad. Isis was wel wat jengelig, maar dan ook erg moe. Ze moest echt even bijtanken van gisteren. Ze lag ook binnen een paar minuten knock-out in de wieg (heerlijk is dat), maar dat kan ook omdat we net nog even in het park zijn geweest. Wat moet dat heerlijk zijn; lekker liggen terwijl al dat groen en de blauwe lucht voorbij komt. Jammer dat je dat later niet meer herinnert. Ik heb Isis net trouwens (voor het eerst) een flesje gegeven. Raar gevoel hoor, maar het kon niet anders, ik vind het zonde om melk weg te gooien. Omdat ze woensdag niet naar de opvang is geweest, had ik over!

En ja Leeuwtje, heeft Tessa de smaak van draaien ook te pakken nu?

Mariek, alles weer goed met Yinthe vandaag? Ik had geluk. Isis had vanmorgen haar wekelijkse poepluier....

En niet te vergeten: nog Morris-nieuws?

Groetjes, Nora.

Wat een schatjes op de foto. Leuke foto zo met z'n allen bij elkaar.

Het lijkt me toch heel bijzonder elkaar in levende lijve te zien, na zoveel lief en leed gedeeld te hebben op dit forum. Hoe was dat voor jullie? (behalve dat het zo te lezen gezellig was)

liefs, Stéphanie

Ha stephanie,

Het was heel bijzonder moet ik zeggen, van een aantal had ik al wel foto´s gezien, maar om er dan een stem bij te horen enzo.. echt heel grappig! En je weet al zoveel van elkaar dat je het gevoel hebt dat je elkaar al lang kent, maar je hebt nog nooit live gesproken, dus eigenlijk ken je elkaar ook helemaal niet.. Het was wel al heel snel vertrouwd ofzo.. en zeker voor herhaling vatbaar!

Morris ligt nu aldoor hardop te schaterlachen.. zooooo schattig! Echt het leukste geluid van de wereld!

Fijn weekend allemaal!

Liefs Pien

Ja, vond ik ook. Aan de ene kant heel vertrouwd, want je deelt bijna dagelijks al meer dan een jaar lief en leed, aan de andere kant ontmoet je elkaar voor het eerst. Maar het vertrouwde overwon vrijwel direct het ongemakkelijke van zo'n eerste ontmoeting, mocht dat laatste er uberhaupt zijn geweest (hooguit even 1 seconde). We zetten eigenlijk vrijwel direct de conversaties zoals we hier op het forum hebben door in het 'echt leven' ;-)

Hilde, ik was ook best moe. En Yinthe was helemaal gesloopt, haha. Maar gelukkig heeft ze er verder geen last van gehad ofzo, is gewoon weer haar vrolijke, blije zelf. Het was voor mij wel duidelijk dat ze nog erg moet wennen aan zoveel drukte om haar heen. Maar dat zal op het kdv vanzelf gebeuren. Volgende keer is ze vast wat minder overprikkeld.

Wat gaaf, Pien, dat schaterlachen!! Kan me heel goed voorstellen dat dat het mooiste geluid ter wereld is.

Yinthe begint net hardop te lachen. Nu nog een beetje 'oe oe oe' geluid, haha, maar hoop binnenkort ook een schaterlach te horen.

Vanmiddag met z'n drietjes naar het strand! Heel veel zin in.

M, ging jij binnenkort ook niet naar het strand?

Goed weekend!

liefs,

Mariek

Hee,

Ik heb geen moment een ongemakkelijk gevoel gehad. Het is eigenlijk niet eens bij me opgekomen. Het voelde zo bekend aan. In plaats dat je achter de computer met elkaar zat te kletsen, zaten we nu bij elkaar in de woonkamer. Ik denk dat het de volgende keer nog gezelliger is!

Dat schaterlachen is echt het mooiste geluid op de wereld. Eerst moest ik echt gekke capriolen uithalen om Isis aan het lachen te krijgen, maar nu is een gek stemmetje al genoeg. Prachtig!

Dames, fijn weekend nog. Ik hoop vanavond nog naar de buitenfilm te gaan (Vicky Cristina Barcelona, schijnt erg leuk te zijn). Hopelijk werkt het weer mee.....

Groeten, Nora.

Hey hallo,

Pien, wat een geweldige foto's. Mooi koppel hoor, ziet er nu al uit als dikke verkering ;-)

Tessa heeft de smaak te pakken met draaien, allebei de kanten op gaat nu een stuk soepeler.

Ook hier is de rust terug na een heerlijke middag met jullie. Bedankt voor alle reacties op de foto's, ze zijn mooi geworden he? Ik vond het heel bijzonder om bij elkaar te komen met onze wondertjes, de dagen ervoor was ik best een beetje positief gespannen, maar zodra jullie er waren, voelde ik een ontspannen warmte en het begin van leuke vriendschappen. Onze kleintjes zullen het leuk vinden later de foto's te zien en de boekwerkjes van de andere topics te lezen, weet ik zeker!

Vandaag een rustige dag thuis, Tessa heeft gisteren bij m'n ouders en vandaag bij A en mij een hele fles leeggedronken, geweldig he? Ben zo blij, nu maar hopen dat ze dit iedere dag kan, dat maakt het gedoe op m'n werk een stuk makkelijker, want we verhuizen volgende week al. A is naar de gay pride om foto's te maken, net als vorig jaar. Toen supermooie foto's gemaakt van de prachtige outfits.

Straks naar het 85-jarige verjaardagsfeest van m'n oma in zo'n Van der Valk zaaltje, gelukkig wel met balkon. Ze heeft bijna 40 gasten uitgenodigd dus zal wel vol trots zijn haar achterkleinkind aan iedereen te kunnen laten zien. Van het strand is helaas nog niets gekomen, maar misschien morgen? Hoewel het weer niet echt super wordt. Mariek en Pein, gaan jullie wel eens naar Wijk aan Zee? Was de afgelopen jaren mijn favoriet. Ik durf alleen nog niet zo goed met zo'n kleintje...

Nora, veel plezier vanavond, gelukkig is de film buiten. Wat heerlijk om een hele avond weg te kunnen, daar droom ik nou van (maar gaat binnenkort wel gebeuren).

Fijn weekend!

M, Wijk was ook jaren mijn favoriete strand, met name Aloha. Maar nu ik zo dichtbij Bergen aan Zee woon... eigenlijk is het strand van Bergen veel mooier.

Ik ben al een paar keer naar het strand geweest met Yinthe. Ze vindt het heerlijk. Ik neem altijd de rieten mand mee, waar ze de eerste maand in heeft geslapen. Daar kan ze dan in liggen, onder de parasol. Met name als je wat meer aan het einde van de dag gaat biedt de parasol (lange) schaduw en kan de wind evengoed bij de kleine komen, voor de nodige verkoeling. Gisteren heb ik haar ook regelmatig op de handdoek gelegd, dat vond ze helemaal leuk, kon ze veel meer zien. Toen was op de buik liggen ineens geen straf meer maar juist geweldig, kon ze goed om zich heen kijken naar alle andere kindjes die aan het spelen waren.

Hoe was het verjaardagsfeest van je oma?

Nora, leuk, zo'n buitenbioscoop! Volgens mij hadden jullie prachtig weer of niet?

Pien, haha, ja, alcohol slaat in als een bom tegenwoordig he :drunken_smilie: Succes met de kater vandaag ;-)

Hier alles z'n gangetje. Nog steeds heel onrustige nachten, kleine is veel wakker. Gelukkig slaapt ze eigenlijk altijd weer direct door na een voeding of als ze het speentje krijgt. Alleen slaap ik nu al weer heel wat nachten niet langer dan maximaal 3 uur achter elkaar, vaak nog korter. Ach ja, overdag is het een heerlijk vrolijk babietje en dat is ook wat waard.

Gaat niet lang meer duren of ook Yinthe zal zich op haar buik kunnen draaien. Ze doet verwoede pogingen en komt elke keer een stukje verder. Mooi om te zien.

liefs,

Mariek

Goedemiddag,

Leeuwtje, super dat Tessa opeens uit de fles drinkt. Dat scheelt een hoop zorgen. Was het feestje nog leuk? Ik heb gisteren genoten van de buitenfilm. Het was heerlijk weer, echt zo'n zwoele zomeravond. Ik werd er haast romantisch van. Leuke film ook.

Mariek, wat heerlijk dat je zo dicht bij het strand woont (geweldige foto trouwens). Wij gaan met name 's avonds met Isis naar buiten. Lekker wandelen met de hond en dan lekker soezen in de wieg of draagzak. Ik merk dat ze daarna ook heerlijk slaapt (en snel in slaap valt!) dus dit houden we er in.

Pien, na hoeveel glazen ben je al in een feeststemming tegenwoordig? Ik denk dat ik een glas wijn nodig heb om heel veel plezier te hebben.....

Hier nog wat plaatjes van donderdag:

Foto-UQJHHOFE.jpg

Foto-XKLIJTVI.jpg

Foto-FNJNUZID.jpg

Groeten, Nora.

Er schiet me ineens wat te binnen, over de Mexicaanse griep en borstvoeding, waar we het laatst over hadden. Dat gecombineerd met het feit dat mensen geboren voor 1957 immuun blijken te zijn voor het virus.

Onze moeders zijn geboren voor 1957 (en dus waarschijnlijk immuun).

Door borstvoeding te geven geef je volgens Borstvoeding.com de antistoffen door.

Ik heb 9 maanden borstvoeding gekregen (jullie?)

... en dus heb ik de antistoffen doorgekregen van mijn moeder? En ben ik, én Yinthe nu omdat zij borstvoeding van mij krijgt, immuun? :icon_scratch:

Of zie ik het nu helemaal verkeer?

liefs,

Mariek

Hmmm, da's een hele goeie Mariek. Ik weet dat ik ook heeeeel lang borstvoeding heb gehad... Dus zijn ik en Thirse dan ook imuum???!!! Klinkt wel lekker veilig moet ik zeggen!

Gaaf die foto met dat zonnebrilletje! Thirse heeft ook zo'n brilletje, maar het zit bij haar ook nog wat losjes... Zag op de foto dat Yinthe ook nog wat ruimte over heeft.

En echt gaaf, Leeuwtje (we zullen die er maar inhouden :misc_expressions-wh), dat Tessa nu uit de fles drinkt! Geeft meer vrijheid!!!

En lekker dat het rollen op diverse plekken weer wat makkelijker gaat! Nu Isis nog van de buik op de rug. Kan mama ook weer rustiger slapen!

En Nora, leuke foto's ook. Ook die ene waarop ze allemaal naar Nijntje liggen te kijken op de buik!

Hier gaat alles weer een stukje rustiger. Thirse heeft niet meer elke keer de arm van mama of papa nodig om in slaap te vallen, en dat geeft mij ook weer wat vrijheid.

Heb vandaag ook al vast maar de voeding voor 6 maand en ouder gepakt. De andere is op en zaterdag is ons meisje al weer een half jaar... (Dus maar een half gebakje eten dan???).

Ik had deze foto ook al op het fotoitem gezet... maar zet hem hier ook nog even neer. Afgelopen zaterdag hebben we bij mijn zusje pannekoeken gegeten. Ze woont in een studentenhuis (zie achtergrond foto). En haar vriend had mini cornetto's gehaald... Thirse heeft nu dus voor het eerst ijs geproefd:

Foto-8DRMAZZX-D.jpg

En eh, ze was het er niet mee eens toen de ijsjes opwaren!!!

Groetjesssssssssssssss

Hee meiden,

Nou, heb de eerste kater dit jaar weer overleefd hoor, was wel een pittig dagje gisteren, waar we ook nog naar een verjaardag, een bezoekje aan mensen die we op vakantie hadden leren kennen en een housewarming langs moesten.. pff... Enne, Nora, inderdaad, ik had misschien 4 glazen rose op, en dat nog afgewisseld met steeds een glas spa of fris tussendoor... En het voelde of ik 2 flessen op had! Ach.. was een goedkoop avondje hahaha.. wel heel gezellig!

M, wat een supergirl is die Tessa toch, dat ze op de valreep toch het flesdrinktrucje doorkrijgt!

En wat leuk, die strandfoto van Yinthe... heerlijk zo zeg, wij wonen ook vlakbij het strand maar ik heb de volksverhuizing tot dusverre nog niet aangedurfd.. binnenkort ook maar eens proberen... krijg er wel zin in zo!

En Thirse, al aan het ijs! Eigenwijs hoor! Geen last van gehad? Thijs gaf ik ook wel eens dat soort dingen, toen was hij wel al wat ouder trouwens, maar die kreeg er altijd buikpijn van.. Toen toch maar zuivel en suikervrij gedaan tot na zijn eerste jaar...

En Isis dus ook aan de fruithap nu, vind ze het lekker? Ik heb ook wel zin om te beginnen, maar wacht tot maar tot 6 maanden, Morris is best gevoelig voor uitslag enzo.. durf het nog niet aan...

Vandaag eerste echte werkdag.. best wel vreemd hoor.. en vermoeiend, 6 uur opstaan en 18.30 weer thuis... Ik loop nog niet over van enthousiasme zeg maar.. Kolven ging wel prima gelukkig, 2 keer > 200 cc dus dat is precies wat hij drinkt naast 1 keer KV.. En 2 keer vind ik ook nog wel te doen, 3 keer zou me echt te veel worden, dan kom ik echt amper aan werken toe.. Wel lekker rustig op kantoor, veel mensen op vakantie, heerlijk vind ik dat!

Nou ga maar eens de spulletjes klaarzetten voor morgen, Morris weer naar het KDV, hoop dat het net zo goed gaat als voor de vakantie!

Tot snel!

Liefs Pien