Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ook aan het genieten van een rustige zondag? Hier wel, heerlijk. Tessa sliep tot half negen vanochtend dus we zijn langzaam opgestart vandaag...

Mariek, geweldig, een nieuw huis en besloten wat je gaat doen, van harte! Ik ga je plannen zeker volgen, en wie weet, openen we gewoon ook een vestiging hier in de buurt, de wachtlijsten zijn er lang genoeg voor ;-)

Hier gaan de sollicitaties goed, morgen ergens een 2e gesprek en volgende week een 3e. Vooral de laatste lijkt me een super job (directeur in Amsterdam voor een arbeidsbemiddelaar), ik heb dan een sessie met de oprichters van het bedrijf, daarna gaan ze uit 3 kandidaten de beste kiezen, dus duimen jullie maar vast voor me.

Hildever, hele fijne vakantie gewenst, met veel ontspanning, je hebt het verdiend na al die maanden hard werken en al die minder leuke dingen op je werk!

Pien, lekker aan het bijslapen? Het weer is er prima voor ;-)

Hier hadden we vanochtend sneeuwbuien, maar we gaan zo toch maar even een ritje doen met de auto als Tessa weer wakker is. Jaaaah, hier wat foto's, als beloofd:

Foto-RLMG7Q38-D.jpg

Foto-HBX3C6S6-D.jpg

Nou, geniet van het weekend en jullie kleintjes!

Liefs, Leeuwtje

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een heerlijk meisje ook, die Tessa!

Nou, hier lekker aan het genieten van het weekend. Gisteren moest ik nog naar Nieuwegein, naar school. Eelco is met Thirse bij zijn ouders geweest, moest nog wat overleggen met zijn vader. De terugweg was aan het einde wel ploegen door de sneeuw, maar lekker vandaag thuis! Vanmorgen naar de kerk geweest, waar Thirse natuurlijk weer de wereld aan aandacht heeft gehad. En nu staat ze heerlijk te keutelen in de box. Ze vind de box niet altijd leuk meer, maar ik probeer haar er toch nog regelmatig in te zetten en haar daar aan het spelen te zetten. Dan hebben we even de handen vrij en hoeven we niet constant te kijken waar ze is.

Van de week is onze 2e hond weg gegaan (van de zomer is onze 1e hond weggegaan). We hebben haar naar een pensionhouder gebracht, die een nieuw baasje voor haar gaat zoeken. De 1e is weg gegaan omdat ze met elkaar aan het knokken waren geweest, en omdat het erg lastig was om de beide dames samen uit te laten, met Thirse in de wagen. Ze willen nl. allebei vooraan lopen! En ik merkte dat ik zelfs met 1 hond nog amper aan het uitlaten toe kwam. Ik deed de laatste tijd eigenlijk alleen maar de achterdeur open deed voor haar. En dat is niet eerlijk. Dus..... Nu is ze weg... En toch is het leeg.....

Hier nog een foto van Thirse van vandaag... Effe gauw met de mobiele telefoon gemaakt, dus geen hoge kwaliteit enzo. Maar eh, onze vroegere buurman had effe een gekkigheidje met haar uitgehaald...Ons klein duimpje!

Foto-BLWEUMXS-D.jpg

He, Mariek, blijf je in je huidige woonplaats wonen of ga je weer terug naar de plek waar Yinthe is geboren?

Spannend, Leeuwtje, weer die sollicitaties, en al zo ver doorgekomen! Ben benieuwd wat het worden gaat!

Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel zin heb om weg te gaan, volgende week. Merk wel dat ik tegen verschillende dingen wel op zie. Ook tegen de vliegreis, inderdaad, Mariek. Fijn te horen dat het met Yinthe goed ging. Maar Thirse is zo'n draaikont... ik weet niet hoe dat gaat met een reis van 4,5 uur en al die toestanden voor en na die tijd. In Cairo zijn we ook nog wel weer eventjes bezig omdat er ook nog een visum geregeld moet worden enzo... Ach... we overleven het wel.... Heb wel zin in de warmte. Denk dat het wel raar is om straks de tas in te gaan pakken. Ook voor ons kleine meisje... En we geven de winterjassen wel weer aan mijn schoonouders mee als ze ons wegbrengen!

Nou, nog 2 dagen werken....

Meiden, lekker genieten van het weekend nog even!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Wat een leuke foto's!!! En mooi skipakje voor Tessa. En die schoenen van Thirse hahahaha! Erg grappig.

Yinthe afgelopen week weer naar het kdv gebracht na ruim 2 weken thuis. Flink vetgemest en vertroeteld (goed gelukt, ze heeft nu een lekker bol buikie) en na 3 dagen opvang is ze weer ziek... Buikgriep. H heeft het nu ook en bij mij begint het ook wat te rommelen... En de kleine is snipverkouden. En heel hangerig, wil constant vastgehouden worden en op schoot. Arm spruitje.

Hilde, we gaan weer terug naar de plaats waar Yinthe is geboren: Amsterdam. Maar dan landelijk Amsterdam. Dorps, groen, vrijstaand wonen, veel water. Een mooie compromis tussen H's wensen (in of op fietsafstand van de stad) en mijn wensen (dorps, landelijk en met tuin).

Wat sneu, Hilde, dat je de 2e hond ook weg heb moeten doen. Je raakt behoorlijk gehecht aan zo'n beest he. Zal geen makkelijke beslissing zijn geweest.

Leeuwtje, succes met je gesprek vandaag en helemaal met het gesprek van volgende week. Klinkt als een mooie job! En mocht het nou niet lukken... ik zoek nog een partner om een keten mee op te richten ;-)

:bye:

Mariek

Geplaatst

Heee meiden,

Even een kort berichtje vanuit mijn bedje.. ben helaas weer ziek... na 5 dagen me goed gevoeld te hebben was de verkoudheid weer terug en nu ben ik ook weer grieperig.. Koortsig, hoesten, bijholtes die opspelen.. heerlijk... met pijn in mijn hart mijn werk gebeld want het is vreselijk druk, maar ja... ben echt te beroerd.. M is op reis dus helaas ook geen sexy verpleger..

Mariek, hoe voel jij je?

Hilde, heeeeeeel veel plezier in Egypte.. heerlijk!

Leeutje.. Ik ben aan het duimen hoor!

Liefs Pien

Geplaatst

Achgussie! Wat vervelend, Pien. Beterschap! Gelukkig heb je hulptroepen om de hoek... dan maar geen sexy verpleger, maar grijze lieverds ;-)

Ik had het gisteren flink te pakken, buikgriep. Hondsberoerd, koorts, heb zowat de hele dag op bed gelegen, samen met Yinthe in het grote bed. Zij is ook nog steeds ziek. Nu al weer de 5e dag dat ze diarree heeft, houd de uitdroging dan ook goed in de gaten. Gisteravond begonnen met af en toe wat ORS.

Met mij gaat het vandaag weer iets beter. Nog barstende hoofdpijn, maar geen koorts meer.

Hoe gaat het met Morris?? Is hij ook ziek?

Geplaatst

Hee hallo,

shit zeg! Nee Morris is vandaag gewoon naar het kdv, is nog wel steeds vreselijk verkouden (zijn ze allebei) maar niet ziek verder.. maar ik vrees het ergste want ook hij heeft 0 weerstand momenteel..

Wat vervelend dat Yinthe ook weer ziek is zeg.. inderdaad, zolang ze maar goed blijft drinken..

Ik heb trouwens vorige week het ideale broodbeleg ontdekt, weet je nog dat we het daar laatst over hadden? Philadephia smeerkaas! Morris vind dat echt het aller aller lekkerste! Zo grappig.. En hij kan nu in zijn handjes klappen.. ook errug leuk om te zien.. Kruipen nog steeds achteruit maar dat komt vast nog wel eens hahaha..

Zat even op je site te lezen Marike, was alweer een poosje niet geweest, maar wat ziet het er leuk uit...! Wou dat ik dat kon!

Nou meis, get well soon voor jou en je kleintje!

Liefs Pien

Geplaatst

Ja, rot he, die lage weerstand van de kleintjes. Je zou willen dat je ze een flinke portie weerstand als broodbeleg kon geven... Goede tip, van Philadelphia, ga ik direct proberen.

Wat leuk dat Morris in zijn handjes kan klappen! Zal een mooi gezicht zijn!

Hier druk aan het voordoen, maar klappen of zwaaien vindt ze machtig mooi om te zien en horen, maar ze heeft nog niet door dat ze het zelf ook kan.

Leuk dat je af en toe ook op de site kijkt. Probeer het echt regelmatig bij te houden. Hoop dat Yinthe het later leuk zal vinden om terug te lezen. Kijk zelf ook af en toe weer even naar de eerste paar maanden, wat is er al veel gebeurd in de tussentijd en wat zijn de kindjes gegroeid. Gaaf hoor, die ontwikkeling.

Nou meid, word maar snel weer beter!! Ik weet hoe slopend en vermoeiend een holte-ontsteking is.

X, M

Geplaatst

Hee dames,

Hoe is het met iedereen? Weer een beetje opgeknapt? Wat heerst het toch momenteel. Spugen, verkouden, beroerd. Gelukkig is Isis na een week weer helemaal opgeknapt. De ontwikkeling gaat momenteel razendsnel. Ze kruipt als een bezetene door huis, doet wandelend een rondje tafel in een halve minuut en begint lekker te babbelen. Ze zegt heel vaak het woordje papa, maar mama dus niet echt. Balen!

Mariek, wanneer ga je verhuizen? Leuk hoor, weer een heel nieuw huis inrichten. Hét huis waar Yinthe gaat opgroeien, toch?

Leeuwtje, kunnen we al toasten op je nieuwe baan? Klinkt goed, hoor; directeur. En in Amsterdam. Ideaal. Scheelt een hoop gereis. Voor hoeveel dagen is die baan?

Pien, Isis is ook gek op die zuivelspread. Al wissel ik het voor de smaak eens af met jam of smeerkaas. Wanneer 'moet' je je kleine eigenlijk 's ochtend brood gaan geven? Ik neem aan dat we de 'melktoevoer' nu, met de 1 jaar in zicht, langzaam kunnen gaan afbouwen?.....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hee hallo,

Hier ben ik weer opgeknapt maar Morris is weer ziek. Koorts en hoesten, en weer erg benauwd. De ventolin moest dus al snel weer uit de kast, vrees dat het een beetje een chronisch ding begint te worden.. Astma zit bij ons beiden in de familie dus het zou me niet verbazen.. voorlopig noemen ze het nog niet zo omdat die diagnose pas met een paar jaar definitief gesteld kan worden, maar ik heb wel een vermoeden, zeker in combinatie met zijn eczeem.

Hij is gelukkig wel aardig vrolijk, zeker zolang hij bij me is.. samen op de bank en samen in het grote bed dus!

Volgens mij moeten ze tot 1 jaar ongeveer 500 nl opvolgmelk blijven krijgen en dan is de pap dus nog wel aan te raden.. Ik ben zelf met Thijs langer doorgegaan, vooral ook omdat het zo lekker makkelijk is 's morgens.. Morris zit heerlijk in de box met zijn papfles en ik kan ondertussen ontbijt voor de rest maken.. Ik ben dus nu ook wel van plan om zo lang hij het wil 's morgens pap te geven.. Thijs was een keer misselijk en gaf over vlak na zijn papfles en toen wilde hij het vervolgens niet meer, ik denk dat hij toen 1.5 was ofzo...

Leeuwtje, ben idd ook heel benieuwd hoe je sollicitatie is gegaan?

Liefs Pien

Geplaatst

Vroeg me dat laatst ook af, hoeveel melk ze eigenlijk nu nog moeten krijgen. Yinthe is namelijk dol op de melkfles. Ze drinkt zo'n 5-6 kleinere flessen per dag (van 80-120ml) Dus wij komen hier zeker aan de 500ml per dag. En daarnaast nog pap. Maar ik geef de pap niet in de fles, maar in een kom en met een lepeltje. Daar gaan ook nog eens 3 maatlepels opvolgmelk in... dus al met al nog behoorlijk veel hier. Maar ze is nu na deze buikgriep weer een mager poppetje dus van mij mag ze eten en drinken wat ze wilt.

Vervelend van Morris, Pien. Zeker die benauwdheid. En heeft hij dus nog steeds last van eczeem?

Wat kwakkelen onze kindjes nadat we zijn gestopt met de borstvoeding he... Hoorde laatst ook dat er een theorie is dat ze te vroeg beginnen met de vaccinaties. Dat de imuunsystemen van de kleintjes nog te onderontwikkeld zijn om te dealen met de stoffen die in de vaccins zitten en dat daarom veel kleintjes het eerste jaar ziek zijn. Pas als ze rond de 9 maanden zijn zou het beter zijn om te starten met de vaccinaties.

Nora, we gaan dezelfde tijd verhuizen als afgelopen jaar. Precies op dezelfde datum, precies een jaar later. We krijgen eind april de sleutels. Spannend weer. Heb er echt zin in (niet in de verhuizing, gruwel, maar in eindelijk eindelijk een huis waarvan je weet dat je daar voorlopig niet weg hoeft of wilt) Zal vast voor wat extra rust zorgen.

Hoe gaat het met jullie verbouwing?? Is het inmiddels allemaal af?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heee,

Ik heb het net weer geprobeerd maar Isis wil (lust) geen pap. Ik moet 's morgens dus of een fles melk blijven geven of overstappen op een boterham. Maar ja, dat kost inderdaad zoveel tijd en ik heb altijd al zo'n haast (als ik moet werken dan). Waarschijnlijk kom ik er straks niet onderuit. Maar ach, ik weet nog dat ik op zag tegen het geven van een flesje in de ochtend ipv bv in bed. Nu weet ik niet meer beter. Ik moet soms graven in mijn geheugen om zulke herinneringen terug te halen. Hebben jullie dat ook? Er is in dit jaar zo veel gebeurd dat je hersenen maar mondjesmaat registreren ofzo. Probeer nog maar eens voor de geest te halen dat ze 3 maanden waren.....

Hee wouw, al over een paar maandjes verhuizen. Is het huis kant en klaar? Hier nog steeds bezig hoor. We kochten destijds een jaren 30 woning die weer helemaal opgebouwd moest worden. We zijn nu bijna klaar! Binnenkort is Isis haar kamer aan de beurt. Leuk!!!

Pien, wat een vervelend vermoeden. Moet Morris straks tests ondergaan om het (hopelijk niet dan) te bevestigen?

Groet, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Nou ben net weer bij de ha post geweest, want Morris was weer erg benauwd en had hoge koorts en wilde niet drinken.. Blijkt hij ook nog eens keelontsteking te hebben.. geen wonder dat hij niet wil eten en drinken! Zijn longen vielen gelukkig mee, dus we puffen verder met de ventolin en verder moet hij gewoon uitzieken..

Vroeg de HA ook nog, heeft zijn broer ook astma? Haha.. die trok dus al dezelfde conclusie.. En ondertussen lacht hij vrolijk met waterige oogjes om zijn eigen hoestbuien, zwaait naar iedereen en klapt de hele dag in zijn handjes.. Zo lang hij bij me zit gaat het best.. alleen op de grond of in de box vind hij alleen niks momenteel.. Van zelf uitzieken komt dus even weinig terecht!

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Haha zie net dat mijn vorige bericht mijn 1000ste bericht was!

Daar hoort een virtueel stukje taart bij!

:occasion15:

:wav:

groetjesssss

Geplaatst

Aaah nee, een keelontsteking, daar ben je mooi klaar mee. Isis is (weer) verkouden. Het begint een beetje vaste prik te worden dat ze iets meeneemt van de opvang. Begin er behoorlijk de balen van te krijgen, maar ja wat moet je anders.............

Fijne zondag!

Geplaatst

Ik baal er ook flink van, Nora. Houd elke keer mijn hart vast als ik Yinthe weer wegbreng op ophaal... wat zal ze deze keer hebben opgelopen? Vervelend he. Maar er is goed nieuws: een vriendin van me (dochtertje is 4) vertelde dat ook haar dochter de eerste 2 jaar constant ziek was, maar daarna bijna niet meer ziek is geweest.

Pien, wat is Morris toch een dapper mannetje. Benauwd en hoesten en toch vrolijk en klappen. Hier ook een enorm hoestertje. Alleen bij Yinthe doet het blijkbaar zeer als ze hoest, want daarna betrekt haar gezichtje helemaal en begint ze te jammeren of huilen. Waarschijnlijk ook keelontsteking....

En gefeliciteerd met je 1000ste bericht! Wat een aantal he. Maar goed, we schrijven ook wat af en aan ;-)

Yinthe's haar begint wat langer te worden, jippie. Vooral bij haar oortjes steken van die plukken uit. Denk dat ik daar binnenkort maar eens de schaar inzet. Ook weer een mijlpaal, haar eerste knipbeurt.

Succes met de ziekenboeg, meiden!

liefs,

Mariek

Geplaatst

En dan zo'n mooi plukje bewaren voor het boek, toch? Of heb je die allang?

Eindelijk ben ik er weer eens, beetje druk geweest met leuke dingen, uitstapjes met en zonder kind/man, en natuurlijk de gesprekken voor een nieuwe baan. Donderdag en vrijdag heb ik nog een brainstormsessie en volgende week een kennismaking. Als het goed is dus eind volgende week een baan (of kiezen uit 2 of 3, nog mooier...)

Wat vervelend dat jullie (kindjes) constant zo ziek zijn zeg, ik leef echt mee, want hier zie ik niet meer dan een snottebel na een fikse huilbui, en die heeft Tessa niet zo vaak (meer). Nog twee weken thuis en dan gaat m'n meisje ook naar de opvang, aaaaargh! Ik vind het heel leuk voor haar, en denk ook wel dat het goed is, maar zie er toch wel een beetje tegenop hoor (wat een muts he?). Nou ja, eerst een wenperiode. Als opa en oma oppassen gaat het ook hartstikke goed, dus het komt in orde. Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. Iemand nog tips? ;-)

Verder alles rustig hier, de nachten gaan weer goed, soms nog 1 of 2 keer uit bed om even te troosten, maar de 'beloning' is dat we heerlijk kunnen uitslapen, meestal tot een uur of 9 (het is nu ook nog stil in huis) maar soms iets eerder of later. Best vreemd toch, voor een baby die nog gemiddeld 2x een uurtje overdag slaapt en om half acht naar bed gaat? O ja, over de voeding. Wij zitten hier nog op 3 melkvoedingen, waarvan 's morgens een bord pap, 's middags 150 ml (fles) en 's avonds 200 ml (fles) met een beetje rijstepap. Verder een fruithap, een of twee boterhammen tussen de middag, ca twee soepstengels tussendoor, water, thee, heel soms diksap, en 's avonds groente en een beetje yoghurt met diksap. Tessa eet bijna geen groente/aardappels/pasta, niet uit een potje, niet vers geprakt en ook niet a la Rapley. Alleen de Olvarit Bio lentegroenten met kip eet ze helemaal leeg... Gek he? Nou ja, ze weegt bijna 9 kilo, dus ik maak me niet druk als ze fruit blijft eten. Veel kindjes doen het goed zonder groente tot ze wel 6 of 7 zijn... En wie weet, eet ze straks gewoon lekker met de pot mee, roti en zo, haha...

Mariek, wat een prachtige foto van jullie nieuwe huis, heerlijk, een gezinshuis waar je heel lang kunt blijven wonen en straks misschien wel met z'n viertjes bent, heerlijk hoor! Mocht die baan nog even duren, dan kom ik je graag helpen hoor! In ieder geval lijkt het me leuk in de zomer op de fiets naar je toe te komen, Tessa voorop!

Hilde, gaan jullie nog iets leuks doen voor Thirse's verjaardag? Al bijna 1!!!

Meiden, werk ze, beterschap, en tot gauw. Ik hoor geneurie uit de babykamer...

X.

Geplaatst

En dan zo'n mooi plukje bewaren voor het boek, toch? Of heb je die allang?

Eindelijk ben ik er weer eens, beetje druk geweest met leuke dingen, uitstapjes met en zonder kind/man, en natuurlijk de gesprekken voor een nieuwe baan. Donderdag en vrijdag heb ik nog een brainstormsessie en volgende week een kennismaking. Als het goed is dus eind volgende week een baan (of kiezen uit 2 of 3, nog mooier...)

Wat vervelend dat jullie (kindjes) constant zo ziek zijn zeg, ik leef echt mee, want hier zie ik niet meer dan een snottebel na een fikse huilbui, en die heeft Tessa niet zo vaak (meer). Nog twee weken thuis en dan gaat m'n meisje ook naar de opvang, aaaaargh! Ik vind het heel leuk voor haar, en denk ook wel dat het goed is, maar zie er toch wel een beetje tegenop hoor (wat een muts he?). Nou ja, eerst een wenperiode. Als opa en oma oppassen gaat het ook hartstikke goed, dus het komt in orde. Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. Iemand nog tips? ;-)

Verder alles rustig hier, de nachten gaan weer goed, soms nog 1 of 2 keer uit bed om even te troosten, maar de 'beloning' is dat we heerlijk kunnen uitslapen, meestal tot een uur of 9 (het is nu ook nog stil in huis) maar soms iets eerder of later. Best vreemd toch, voor een baby die nog gemiddeld 2x een uurtje overdag slaapt en om half acht naar bed gaat? O ja, over de voeding. Wij zitten hier nog op 3 melkvoedingen, waarvan 's morgens een bord pap, 's middags 150 ml (fles) en 's avonds 200 ml (fles) met een beetje rijstepap. Verder een fruithap, een of twee boterhammen tussen de middag, ca twee soepstengels tussendoor, water, thee, heel soms diksap, en 's avonds groente en een beetje yoghurt met diksap. Tessa eet bijna geen groente/aardappels/pasta, niet uit een potje, niet vers geprakt en ook niet a la Rapley. Alleen de Olvarit Bio lentegroenten met kip eet ze helemaal leeg... Gek he? Nou ja, ze weegt bijna 9 kilo, dus ik maak me niet druk als ze fruit blijft eten. Veel kindjes doen het goed zonder groente tot ze wel 6 of 7 zijn... En wie weet, eet ze straks gewoon lekker met de pot mee, roti en zo, haha...

Mariek, wat een prachtige foto van jullie nieuwe huis, heerlijk, een gezinshuis waar je heel lang kunt blijven wonen en straks misschien wel met z'n viertjes bent, heerlijk hoor! Mocht die baan nog even duren, dan kom ik je graag helpen hoor! In ieder geval lijkt het me leuk in de zomer op de fiets naar je toe te komen, Tessa voorop!

Hilde, gaan jullie nog iets leuks doen voor Thirse's verjaardag? Al bijna 1!!!

Meiden, werk ze, beterschap, en tot gauw. Ik hoor geneurie uit de babykamer...

X.

Geplaatst

Hee meiden,

Ook hier binnenkort een eerste miniknipbeurtje denk ik! Bovenop wordt het kuifje, wat nog de laatste babyhaartjes zijn wel erg lang, en het staat nog steeds rechtop!

Bij de keelontsteking kwam trouwens ook nog oorontsteking in beide oren zondag, dus houden we hem deze week maar weer eens thuis van het kdv.. weer een hoop geregel want ik zit in de drukste periode van het jaar op mijn werk en M is ook alweer voor de derde week op rij op reis.. maar met een paar uurtjes mijn moeder en dan mijn vader en morgen mijn schoonmoeder hoefde ik alleen morgen wat afspraken af te zeggen..

Ik kom trouwens binnenkort een paar keertjes op TV, we gaan als een soort sponsor aan een programma meewerken, ik stuur jullie wel even een pb als ik weet wanneer het wordt uitgezonden, haha!

Nou, ik mijn bedje opzoeken want mijn wekker gaat morgen voor de derde keer op rij om 6 uur :laughing4:

Eerst Morris nog even een zetpilletje (en flesje om weer in slaap te vallen), anders wordt hij vannacht geheid wakker van de pijn in zijn oren!

Leeuwtje, succes again!

Mariek, geef Yinthe een beterschapsknuffel!

Meiden, tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee meiden,

Ook hier binnenkort een eerste miniknipbeurtje denk ik! Bovenop wordt het kuifje, wat nog de laatste babyhaartjes zijn wel erg lang, en het staat nog steeds rechtop!

Bij de keelontsteking kwam trouwens ook nog oorontsteking in beide oren zondag, dus houden we hem deze week maar weer eens thuis van het kdv.. weer een hoop geregel want ik zit in de drukste periode van het jaar op mijn werk en M is ook alweer voor de derde week op rij op reis.. maar met een paar uurtjes mijn moeder en dan mijn vader en morgen mijn schoonmoeder hoefde ik alleen morgen wat afspraken af te zeggen..

Ik kom trouwens binnenkort een paar keertjes op TV, we gaan als een soort sponsor aan een programma meewerken, ik stuur jullie wel even een pb als ik weet wanneer het wordt uitgezonden, haha!

Nou, ik mijn bedje opzoeken want mijn wekker gaat morgen voor de derde keer op rij om 6 uur :laughing4:

Eerst Morris nog even een zetpilletje (en flesje om weer in slaap te vallen), anders wordt hij vannacht geheid wakker van de pijn in zijn oren!

Leeuwtje, succes again!

Mariek, geef Yinthe een beterschapsknuffel!

Meiden, tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey dames,

ik kom maar even hier inbreken want met Justin zijn leeftijd val ik een beetje tussen wal en schip hier, ik ben dus een ''trouwe lezer hier hihi''.

Ik heb even een vraagje waar jullie vast wel antwoord op hebben, Justin draait zich inmiddels sinds een paar dagen zelfstandig op zijn buik maar kan nog niet terug naar zijn rug, nu draait hij zich sinds vandaag ook om in bed kan ik hem dan zo laten liggen of toch omdraaien met het risico dat hij wakker wordt en een mega rothumeurtje heeft? Duurt het ook nog weer een tijdje voor hij terug kan draaien?

Alvast bedankt,

Groetjes Dani.

Geplaatst

Hey dames,

ik kom maar even hier inbreken want met Justin zijn leeftijd val ik een beetje tussen wal en schip hier, ik ben dus een ''trouwe lezer hier hihi''.

Ik heb even een vraagje waar jullie vast wel antwoord op hebben, Justin draait zich inmiddels sinds een paar dagen zelfstandig op zijn buik maar kan nog niet terug naar zijn rug, nu draait hij zich sinds vandaag ook om in bed kan ik hem dan zo laten liggen of toch omdraaien met het risico dat hij wakker wordt en een mega rothumeurtje heeft? Duurt het ook nog weer een tijdje voor hij terug kan draaien?

Alvast bedankt,

Groetjes Dani.

Geplaatst

He trouwe-mede-lezer ;-) Jammer dat je beetje tussen de groepen in valt.

Tja, dat terugdraaien kan nog wel even duren is mijn ervaring. Ik liet Yinthe meestal lekker liggen. Dat hele 'alleen maar op de rug' leggen van de baby, daar komt de GGD/overheid sowieso waarschijnlijk op terug vanwege de enorme toename van afgeplatte hoofdjes. En Justin is nu zeker oud genoeg om zijn hoofdje zelfstandig op te tillen en te draaien van links naar rechts, dus voor verstikking ofzo hoef je echt niet bang meer te zijn. Yinthe begon af en toe te huilen als ze op haar buik lag, dan wilde ze graag terug op de rug. Maar als ze niet huilde liet ik haar gewoon lekker slapen.

Wat deden jullie, meiden?

Pien, wat vervelend toch dat Morris het weer zo te pakken heeft. Arm mannetje. Zitten we beide thuis deze week want ook ik heb besloten om Yinthe niet meer naar het kdv te brengen totdat ze 8,5 kilo weegt. Gisteren namelijk weer naar het CB en ze is wederom netjes gegroeid in lengte (75 cm) maar weer zowat niks aangekomen in gewicht (7910 gram). Die buikgriepjes slaan behoorlijk in. Dit zijn haar curves:

bv_curve_gewicht.jpg

bv_curve_lengte.jpg

Toch maar weer een afspraak bij de ha gemaakt. De CB arts hoorde ook een lichte piep/ruis in haar longetjes.

En zo modderen we lekker voort, he, Pien ;-)

Ik heb nog het geluk dat ik geen vast baan heb. De opdrachten die ik heb kan ik mooi vanuit huis doen, en wanneer het mij uitkomt. Ideaal. Geen vetpot op dit moment, maar de gezondheid van Yinthe gaat gewoon voor.

Wauw, Leeuwtje, de keuze uit 2 of 3 leuke banen, netjes hoor! Je ligt nog goed in de markt zo te horen. Benieuwd welke je kiest. Voordat je moet beginnen maar eens afspreken weer!

Pien, onze TV celebrity, je wordt nog een heuze BN-er, hahaha! Wil je zeker zien schitteren dus kom maar door met die PB.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Dani,

Leuk dat je meeleest, en hopelijk heb je wat aan onze ervaringen!

Als je kindje zichzelf naar z'n buik kan draaien, kan hij gerust zo slapen hoor. Zeker omdat Justin al vijf maanden is. Geen reden om hem te draaien dus en inderdaad een boze baby te krijgen... Wel zorgen dat je het bedje veilig opmaakt, en natuurlijk geen bedzeiltje erin.

Tessa is trouwens altijd een buikslaper geweest, hoewel ik de eerste weken heb geprobeerd haar op haar rug te laten slapen, zonder succes. In het begin vond ik dat wel een beetje eng, maar na een paar weken gaf ik het op en legde ik haar zelfs te slapen op haar buik.

Succes en een goede (nacht-)rust gewenst!

Hoe gaat het verder met jou, en Justin? Praat je ons even 'bij'? ;-)

Groetjes,

Leeuwtje

Geplaatst

Goede tip, ga het meteen kopen. Ze hadden het bij het er bij het CB al over dat ik wat extra boter door het eten moest doen, maar lijnzaadolie klinkt ook goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden