Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee dames,

Verjaardag was helemaal super! Echt zoals een 1e verjaardag hoort te zijn. 's Morgens eerst naar de opvang (ik had vrij zodat ik even het huis kon soppen). Daar stond een verjaardagsmuts voor haar klaar, is er gezongen en heeft ze 'getrakteerd'. Thuis mocht ze, volgens onze familietraditie, met haar handen in een Brokking taart (brokking is een Dordtse bakker die al decennia heerlijke hazelnoottaart maakt), heeft ze heel veel cadeautjes en kaartjes gekregen en volop aandacht. Morgen vieren we het tweede deel van onze verjaardag. omdat mijn schoonfamilie erg groot is (mijn schoonmoeder heeft 17 kleinkinderen!) hebben we de verjaardagen opgesplitst. Oh ja, thuis is uiteraard de boel versierd. En Leeuwtje, de loopkar met blokken is een hit! Ze wandelt zich suf. Prachtig! De foto's staan nu nog op de camera maar volgen snel!

Liefs Nora.

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Met de handen in een taart?? Hahaha, klinkt goed en wat een feest voor de kindjes! Klinkt alsof je een heel geslaagde verjaardag hebt gehad. 1 jaar alweer, niet te geloven he.

Leuk dat ze zo aan het wandelen is geslagen. Mooi gezicht lijkt me dat, zo'n klein meisje achter de loopkar aan. Foto's foto's!

Leeuwtje, gaan we zeker doen straks, naar de kruipclub, hoewel... tegen die tijd is het waarschijnlijk de loopclub geworden ;-)

Hier alles goed. H is sinds woensdag op skivakantie met vrienden en Yinthe was 2 dagen uit logeren bij opa en oma. Vond het heel spannend, was de eerste keer dat ik zo lang niet bij haar was. Maar het is heel goed gegaan. Yinthe moest even wennen aan de nieuwe omgeving en aan het feit dat mama er niet bij was, maar heeft het daarna prima naar d'r zin gehad met oma en opa. En de grootouders hebben genoten van zoveel exclusieve aandacht van en voor het meisje!

Pien, wat een onwijs leuke foto van Morris, die met zijn armpjes in de lucht!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Haha, ja lief he.. ga hem ook op de taart laten drukken voor zaterdag!

Goed om te horen dat het logeren goed gegaan is! Altijd spannend zo'n eerste keer (vooral voor mamma dan he... ;-)

Nora, gefeliciteerd met je kleine meid! Best een emo dagje he.. vond ik ten minste wel bij Thijs.. echt zo'n einde van de babytijd ofzo.. Ben benieuwd naar de foto's!

Hier is het nog steeds zeuren, mijn buikpijn wordt niet minder, ik kan nog steeds niet zoveel en dat is erg frustrerend.. Ik heb ook steeds minder vertrouwen dat dit uit zichzelf weg zal gaan dus ik ga morgen toch maar weer eens naar het ziekenhuis bellen.. Ik vind het wel lastig, wil ook niet zeuren, maar ik kan me er toch niet zomaar bij neerleggen dat ik hier maanden mee door moet rommelen, ik kan weinig werken, slaap slecht omdat ik niet lekker kan liggen, kan Morris nauwelijk optillen en heb bovendien e hele dag door buikpijn.. Dat is toch niet normaal?

Het knutselwerk ligt ook in een hoek, dat doe ik later wel, nu lukt het me gewoon niet om lang rechtop te zitten... zo balen...

Mariek, succes zonder manlief!

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien, wat akelig zeg, dat je nog steeds zo'n last hebt. Niks is zo vermoeiend en vervelend als een constant zeurderige pijn... Wat was de reactie van het ziekenhuis?

Ben vandaag met de kleine op de fiets naar het centrum geweest. Goed ingepakt (want gatver wat is het nog steeds koud! waar blijft het voorjaar??) en vastgezet (want eerste keer) zijn we naar een grandcafe gefietst voor een koffie en limonade. Was helemaal leuk. Kan niet wachten op beter weer zodat we veel meer van dit soort tochten kunnen gaan maken. Hieronder een fotootje:

9maart_opdefiets_extra.jpg

Geplaatst

Ahhh ja heerlijk he.. Heb mijn nieuwe fiets ook nog veel te weinig kunnen gebruiken maar Morris vind het ook helemaal te gek..

Ach... het einde van deze winter zal toch een keer in zicht komen?

Ik heb gisteren naar het ziekenhuis gebeld en kan volgende week dinsdag weer terecht.. Ik zal wel zien.. Ik ben ook nog steeds ongesteld, vandaag de 15e dag.. dat is toch bizar?

Morris is ook weer snotterig en hoesterig, dus hoop niet dat hij ziek wordt voor zijn verjaardag.. wel vreselijk vrolijk gelukkig, zo grappig! Geniet zowieso erg van hem momenteel, het gaat zo hard, hij wordt steeds beweeglijker en begint onwijs te kletsen, hij probeert alles na te zeggen.. Mamma, pappa, oma en opa begint hij echt te snappen en ook "1 jaar" klaar, op en mmm als hij iets lekker vind hoor ik steeds.. Nu nog leren kruipen (hij rolt nog steeds door de kamer, dat gaat makkelijker) en staan en hij is weer een beetje bij.

Vanmorgen moest hij bloedprikken omdat hij een allergietest krijgt voor huisstofmijt etc ivm met zijn asthma-achtige klachten. Ik zag er erg tegenop maar toen ze niet zo snel een ader konden vinden was een van de verpleegkundigen zo slim om gewoon een vingerprik te doen en het buisje rustig vol te laten druppelen. Dat ging echt super en hij heeft geen kik gegeven!

Donderdag naar het CB, ben benieuwd naar zijn gewicht enzo, het is nu best lang geleden!

Liefs Pien

Geplaatst

Al 15 dagen ongesteld?? Heb je dat ook gemeld toen je belde? Klinkt inderdaad niet helemaal normaal... combinatie met pijn enzo.... heel vervelend. Hoop dat ze toch snel wat kunnen doen voor je.

Hier ook een snotterig en hoesterig kindje. Verder net als Morris heel vrolijk. Alleen eten en drinken gaat sinds een paar dagen stukken minder, alsof ze geen eetlust meer heeft. Ze eet amper. Krijg met moeite een beetje pap naar binnen, een paar broodkorstjes, een halve soepstengel en een paar happen warm eten en een paar happen yoghurt. En op de fles na, die ze nog maar 2x per dag krijgt en wel bijna helemaal op gaat, drinkt ze amper. Een slok hier, een slok daar. Zal wel een fase zijn. Moet wel zeggen dat ze nu al ruim 2 weken, misschien wel langer, hele zuur ruikende poepluiers heeft, gemiddeld 4-5 per dag. Dat lijkt me ook niet helemaal normaal. Misschien toch nog een nasleep van een rotavirus infectie.... ?

Jahaaa, Pien, jouw mannetje is ook alweer bijna een jaar! Wat is dat snel gegaan he. Weet je nog vorig jaar rond deze tijd?

Wat een goede oplossing trouwens van die verpleegkundige om in de vinger te prikken. En nu maar hopen dat hij geen huisstofmijt allergie heeft. Zou het koemelkallergie kunnen zijn? Dan hebben de kindjes ook last van de luchtwegen.

Ik heb een weekendje Kopenhagen voor de boeg, samen met mijn zwangere beste vriendin. Heel veel zin in. We vertrekken vrijdagochtend en zijn zondagavond laat weer terug (dus Pien... helaas!!)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee wat gaaf zeg, Kopenhagen, lijkt me helemaal leuk, veel plezier!

Hier ook zure luiers, ik denk dat het doorbrekende tanden zijn. Heb wel eens ergens gelezen dat doordat er dan veel meer speeksel wordt aangemaakt en in het spijsverteringskanaal komt, dat daar die zure lucht vandaan komt. Helemaal erg is het met een doorkomende kies, daar verdenk ik Morris ook van, en dat verklaart ook het niet willen eten, want dat doet natuurlijk zeer! Morris wilde gisteravond ook geen broodje, maar later wel een paar hapjes kwark.. En warme flessen wil hij dan ook niet, maar het liefst koud drinken.

Die lange menstruatie komt vlgs mij van de pil die ben ik op de eerste dag begonnen te slikken.. Maar ik hoop wel dat het nu toch binnenkort eens stopt want ik zie zo wit als wat..

Liefs Pien

Geplaatst

Van die tandjes zou ook hier inderdaad wel kunnen. Er zijn er nog maar 4 echt doorgebroken en de rest van het tandvlees is helemaal wit. Er zitten zeker nog een paar aan te komen binnenkort. Dat verklaart de zure luiers en niet willen eten. Pfff, wat een stank, he, die luiers.... val af en toe zowat van m'n stokje... dat er uit zo'n klein, lief, schattig kindje zo'n viezigheid kan komen ;-)

Neem je wel Floradix, Pien? Zou niet verkeerd zijn nu.

Geplaatst

Ja vies is dat he.. Ik vond Morris vanmorgen vrolijk lachend in bed met een poepbroek die was doorgelekt door zijn luier, pyama, slaapzakje, onderlakentje en molton heen tot zijn matras aan toe! En stinken! Thijs ging er helemaal van kokhalzen haha.. Inmiddels alles weer gewassen en gedroogd en zijn bedje is weer fris, maar wat een gedoe! Morris maar in bad gezet want daar was echt geen poetsen meer aan.... Hij vond het wel prima want hij is gek op badderen! Maar voor mij was het wel tooo much op deze manier, heb er nu nog last van..

Liefs Pien

Geplaatst

Hey girls,

Kopenhagen is inderdaad super, ben een paar jaar geleden met m'n moeder geweest en wil best nog eens terug met een vriendin (en dan eens goed op stap). Mariek, have fun! Neem het er lekker van! Superfoto trouwens van Yinthe op de fiets, lekker he? Cruisen met je meisje voorop. En je komt een stuk verder dan met wandelen, wij gaan vaak lekker de stad in.

Die luiers hebben we hier ook hoor, gisteren kon ik weer een tas vol vieze kleren, slaapzak en knuffel meenemen van het kdv... Tandje 7 en 8 zijn hier net doorgekomen, en met een fikse verkoudheid met veel hoesten is Tessa soms echt zo zielig. Morgen maar even naar de dokter, want een maand verkouden en al meer dan een week fors hoesten is niet normaal toch?

Pien, wat is die Morris al ver zeg, met zingen, kletsen, handjes klappen, wow!

Trek je het een beetje, zo vlak voor z'n verjaardag? Hoop echt dat je je zaterdag weer wat beter voelt en kan genieten van je knutselwerk, is het mooi geworden?

Verder alles goed hier hoor, op het kdv gaat het steeds beter, al is het wel huilen bij brengen en halen. Zou het zo fijn vinden als dat niet meer zo is en ik blij kan weggaan ipv toch met een brok in m'n keel...

Groetjes,

Leeuwtje.

Geplaatst

Hee meiden,

Ahhh vervelend is dat he.. een huilend kindje wegbrengen.. kan ik ook heel slecht tegen.. gelukkig gaat Morris nog meestal lachend heen so far..

Knutselwerk ligt in een hoek, ik kan niet lang genoeg zitten om er rustig aan te werken dus ik ben gestopt...

Net bij het CB geweest, alles oke, wel hard gehuild met de prikken.. slik..

Hij heeft wel een beetje stilgestaan, was 3 maanden niet geweest en hij was maar 5 ons en 2 cm gegroeid.. Kan ook bijna niet anders als je zoveel ziek bent.. Met als gevolg dat hij kwa lengte (74.5 cm) zelfs onder het gemiddelde zit! Kwa gewicht er nog wel boven hoor, maar niet meer zo veel als een half jaar terug...

Nu maar hopen dat hij er niet te veel last van krijgt.. zo sneu voor zijn verjaardag..

Heb trouwens de schoolbus van Little people voor hem gekocht:

http://www.superspeelgoed.nl/fisherprice-little-people-movers-school-j0894-p-4315.html

En Thijs heeft een pinguin voor in bad waar ze samen mee kunnen spelen uitgezocht.. zo lief... die nam zijn taak heel serieus en heeft vreselijk veel zin in de verjaardag van zijn kleine broertje..

Liefs Pien

Geplaatst

Zo, het heeft even geduurd maar hier wat foto's van de verjaardag en hét cadeau. Pien, alvast gefeliciteerd met je kleine man. Hele fijne dag morgen! Mariek, wat een leuke foto van Yinthe. Bij mij thuis staat het fietszitje al klaar, vind het alleen nog iets te koud. Nog eventjes.....dat wordt me een pret. Leeuwtje, erg is dat he. Het is mij ook al verschillende keren overkomen. Met een brok in de keel voor de opvang. Maar eh, volgens mij stoppen ze na een paar minuten al met brullen. Dat houd ik altijd maar in gedachte. Tot snel allemaal!

Foto-LJHIOHVH.jpg

Foto-GBNNWKPY.jpg

Liefs, Nora.

Geplaatst

Ook nog even vanuit Kopenhagen: gefeliciteerd Pien, met de eerste verjaardag van het enige kereltje in de groep!!!

:confettistars::wav::bf_new:

Geplaatst

Hee meiden,

Bedankt voor jullie felicitaties!

We hebben een leuke dag gehad. Ik vind die eerste verjaardag zo bijzonder! Ik moest net als bij Thijs ook weer een traantje wegpinken tijdens het zingen en kaarsje uitblazen enzo hoor.. En hij vond de taart heerlijk! Hij wilde niet zelf eten met zijn handjes maar hij liet zich zo een heel puntje op voeren.. Heerlijk.. en maar mmmmm roepen en tegelijkertijd zwaaien.. zoo lief!

Het was gelukkig niet zo bizar druk als andere jaren, net mooi eigenlijk en hij vond alle cadeautjes even leuk.. en net als bij Thijs mocht hij van alles proeven wat we hem tot dusverre nog niet gegeven hadden.. Eerst taart, 's middags nibbit chipjes en na zijn avond eten zat hij heerlijk aan een paar frietjes te kluiven..

Vandaag moet ik het helaas bekopen met verschrikkelijke buikpijn.. hier zit nog steeds weinig verbetering in helaas... Dinsdag weer naar het ziekenhuis, ik hoop echt dat ze iets meer drastisch gaan doen..

Ik begin dan ook een beetje te vrezen voor volgend weekend. Tenzij ik deze week in ene enorm vooruit ga, ga ik het niet redden om zondag naar amsterdam te rijden.. ik kan nl. maar een paar minuten autorijden voor ik heel veel last krijg in die houding.. Dus tenzij jullie toch naar Schagen willen komen (en ik snap best als dat te ver is hoor, met name voor jou, Nora) zal ik waarschijnlijk verstek moeten laten gaan..

Fijne zondag allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Pien,

Hier ook een traantje weg moeten pinken op de verjaardag, hoor. Jee, het is niet zomaar wat. Ons kindje, een jaar oud alweer! Ik heb de hele bevalling weer eens herbeleefd. Vorig jaar om deze tijd gebeurde er dit, en dat. Het is zo bijzonder en wat prijs ik me elke dag gelukkig.

Wat ontzettend rot van je buik. Ik hoop dat er dinsdag eindelijk wat gaat gebeuren. Dit kan toch niet zo langer door gaan? Enneh, spreken jullie maar lekker in Schagen af hoor. Dan zie ik jullie toch een volgende keer (de rit vind ik inderdaad iets te ver)! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste weken ook een beetje op mijn reserves loop. Nu alweer een weekje misselijk (niet zwanger hoor! hihi), weinig puf om te werken of voor andere activiteiten. Vind alles al snel te veel. Ach, het is allemaal niet zo gek met zo'n kleine hyperbal in huis. Nog even en het is lente!

Hoor het wel!

Liefs, Nora.

Geplaatst

Goed te horen dat de verjaardag helemaal geslaagd was! Toch een hele speciale dag. Gaaf dat Morris zo genoot van de taart, zie het helemaal voor me, zoals hij daar dan zit en 'mmmmmm' zegt, haha! Mooi.

Heerlijk weekend gehad in Kopenhagen. Leuke stad en precies groot, of eigenlijk klein genoeg voor een lang weekend. Heel gezellig gehad met beste vriendin, echt even saampjes ertussen uit.

Mijn meisje best gemist, keek echt enorm uit naar het moment dat ik haar weer zou kunnen zien en vastpakken.

'Kijk je nou meer uit naar H zien of Yinthe zien?', vroeg nieuwsgierige vriendin.

Hmmm... Yinthe! Arme H... maar sinds Yinthe er is is zij het belangrijkste in mijn leven geworden. Maar de combi H en Yinthe, daar gaat het natuurlijk om.

Waar ik al een beetje bang voor was is ook gebeurd. H sloeg een beetje door in zijn papa-weekend. Nam Yinthe overal mee naar toe. Ze raakte oververmoeid en draaide door. Heeft zondag slechts half uurtje geslapen over de hele dag. Bij thuiskomst zondagavond laat verteld H dat Yinthe wat tranende oogjes had gehad 's middags, 'beetje geel'... Ik meteen kijken en jaar hoor, helemaal rode, opgezwollen ogen. Oogontsteking. Arm spruitje. Heb haar vandaag thuisgehouden van de opvang. Ze heeft in totaal 5 uur geslapen overdag en is om half 7 voor de avond naar bed gegaan.

Afspreken in Schagen vind ik prima plan!

Leeuwtje, Pien, jullie de Kind EHBO spullen ook ontvangen?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hi Meiden!

Ohh Mariek, dit herken ik echt helemaal.. ritmes doorbroken.. alles gezellig, maar wie zit er met de gebakken peren...

(M las deze regel trouwens even over mijn schouder mee, nieuwsgierig aagje... hahaha... meteen in de ontkenning natuurlijk ;-)

Ik vind het natuurlijk super als jullie naar Schagen komen maar vind je dat dan niet erg Nora? Het was natuurlijk niet mijn bedoeling om je buiten te sluiten ofzo...

Morgen weer naar de gyn.. heb de afgelopen dagen zo'n beetje een complete studie gedaan naar de behandeling van endometriose cystes en hoop echt morgen met een tevreden gevoel weer te vertrekken daar, dat er echt iets gaat gebeuren zeg maar.. we'll see...

Hoop dat Yinthes oogjes snel opknappen.. bij Morris was het laatst binnen een paar dagen weer weg.. (toen was je toch bij me geweest?)

Ik laat morgen wel even weten hoe het was..

Liefs Pien

Geplaatst

Hee meiden,

Ben vandaag in het ziekenhuis geweest en omdat er nog totaal geen verandering in zit gaan ze toch opereren. Aanstaande maandag hebben ze overleg met alle gynaecologen en gaan ze mijn "geval" bespreken en beslissen hoe ze het aan gaan pakken. Wat ik al weet is dat het een snee wordt (geen kijkoperatie dus) ivm de verklevingen en dat mijn eileider waarschijnlijk niet gespaard zal kunnen worden (dat rotding werkte toch al nauwelijks meer en ik heb er nog 1 dus daar kan ik mee leven).

Ik wordt nu dus maandagavond gebeld en dan hopen ze me binnen een aantal weken te kunnen opereren.

Liefs Pauline

Geplaatst

He Pien,

Vervelend dat het niet beter wordt uit zichzelf. Gelukkig dat ze er iets aan kunnen doen hopelijk. Niet leuk natuurlijk, weer een operatie, en een eileider eruit waarschijnlijk, maar als je dan van de pijn af bent... dan mot 't maar! Houd ons op de hoogte.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Och jee, dat klinkt heftig. Maar zoals Mariek zegt, je kan er maar vanaf zijn. Zo gaat het ook vast niet langer.

Enneh, spreken jullie maar in Schagen af hoor (mocht er geen operatie tussen komen). geen probleem. Ik kom wel een ander keertje. Nu snel aan de bak!

Groet, Nora.

Geplaatst

Hey Pien,

Balen dat het toch een operatie is geworden, maar ook weer fijn dat het je gaat helpen om van je klachten af te komen. Enne, ik mis ook een eileider en er valt best mee te leven hoor ;-)

In ieder geval sterkte, probeer relaxed te zijn tot de operatie, dan herstel je daarna het snelst!

Zullen we dan zondag naar Schagen komen? Of is dat te druk voor je en zien we elkaar hier?

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Yeah, ik heb een baan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gisteren heb ik getekend voor een superleuke baan als vestigingsmanager bij een werving - en selectieburo en 1 april start ik al. Wat ben ik blij!!!

Zondag vertel ik jullie de details wel. Is de locatie al definitief?

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Gefeliciteerd!!!! Wat fijn zeg, dat je een leuke baan hebt gevonden. Vestigingsmanager, klinkt goed. Benieuwd naar de rest.

Schagen maar doen? Aangezien Pien last heeft van autorijden? Of zullen we de date verzetten, Pien? Misschien niet zo'n fijne timing op dit moment. Zeg jij het maar.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden!

Leeuwtje, van harte, wat super dat het gelukt is een baan naar je zin te vinden! Hoeveel dagen per week ga je werken?

Meiden, het gaat hier verre van lekker. Na een menstruatie van bijna 3 weken leek het van de week bijna over maar vanmorgen is het weer begonnen, zo'n beetje de tijd dat ik normaal ook weer ongesteld zou moeten worden, met alle kramp en pijn van dien.. Ik weet dus helemaal niet hoe dit gaat lopen de komende dagen maar vrees het ergste..

Ook merk ik de laatste dagen dat ik een beetje een mentale terugslag heb, al die weken fulltime buikpijn hadden mijn humeur tot dusverre nog niet echt aangetast maar van de week heb ik een paar erg slechte dagen gehad met veel tranen etc.

Als ik heel eerlijk ben zou ik dan ook het liefst onze afspraak uitstellen tot na mijn operatie, ik heb er gewoon de puf niet voor en ben bang dat ik de komende dagen weer meer pijn zal hebben door de ongesteldheid (k*tpil!)

Ik hoop dat jullie dat begrijpen?

Liefs Pien

PS Morris kan van de ene op de andere dag kruipen, hij heeft het teigeren overgeslagen en gaat nu als een dolle..! Ook probeert hij fanatiek te staan dus dat zal ook wel niet lang meer duren...Allergietest was negatief, dus nu heb ik een doorverwijzing naar de KNO gevraagd..

Goed weekend allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden