Jump to content

2e ICSi poging...

Recommended Posts

Posted

Dinsdag hebben we de eerste Gonal-f injectie gezet, we zijn begonnen met de tweede poging via een verkort traject. Gelukkig zijn de pil en de decapeptyl vervangen door Gonal-f en cetrotide.

Maandag de eerste follikelmeting, ben benieuwd!

Wie is er ook onlangs gestart of gaat starten met de behandeling?

Groetjes, Emma

Posted

Hoi Emma,

Wij beginnen morgen met de pil, dan is de 3de dag van mijn menstruatie.

Bij ons is het de 1ste poging voor ICSI.

Ik vind het best spannend want ik weet nog niet zo goed wat me allemaal te wachten staat!

Mag ik vragen waarom jullie in een verkort traject zitten?

Heel veel succes morgen iig!

x

Guest Carol
Posted

Hoi Emma,

Ik ben eergisteren gestart met de pil, wanneer ik precies mag gaan prikken weten wij nog niet. Als het goed is horen we dat deze week! (is onze eerste keer IVF)

Heel veel succes!

Liefs Carol

Posted

Hoi hoi,

Krisje en Carol, bedankt voor jullie reacties. Spannend allemaal he!

In het UMC doen ze sinds eind juli alleen nog maar verkorte trajecten, waarom dit is weet ik eigenlijk niet... Ik vind het wel fijn, kreeg zoveel hoofdpijn van de decapeptyl. Al is de certoide ook geen pretje maar het is voor een goed doel.

Vanochtend de eerste fm gehad, zag er hoopvol uit, een aantal grote follikels en een stel kleintjes, nu woensdag weer terug.

Meiden, veel succes en tot mails!

Groetjes Emma

Posted

Hai meiden,

Ik ben afgelopen donderdag begonnen met de pil. En mag 23 aug beginnen met het spuiten van deca. En donderdag 3 september heb ik mijn eerste uitgangsecho. Erg spannend allemaal.

Veel succes allemaal.

Sas

Posted

emma...ik loop ook bij het umcu en ga in september ook voor het eerst beginnen met het korte schema. Ik heb twee keer het lange schema gehad. Waarin ervaar jij verschil met spuiten tussen de deca of de cetrotide? En zijn de bijwerkingen anders?

• 2 weeks later...
Posted

Hoi,

Ik kreeg van de decapeptyl altijd vreselijke hoofdpijn van de cetrotide helemaal niet. Ben fluitend door deze stimulatie heengegaan.

De cetrotide is alleen erg lastig om te spuiten, krijg harde plekjes op mijn huid hoe ik het ook probeerde te spuiten. Wel hielp het om de cetrotide in de koelkast te leggen, werd het iets minder.

Ik heb zaterdag de punctie gehad, 24 eicellen en heb nu flink last van mijn buik. Er is er dinsdag 1 van is teruggeplaatst. Dus nu weer in de vreselijke wachtweken..

Succes met de behandeling!

Groetjes, Emma

Posted

Wow, dat gaat echt snel zeg...kom ik aan met 8 weken!

Morgen beginnen we aan de derde week met de deca.

Heel veel succes in je wachtweken en ik zal voor je duimen...

Fijne zondag!

x

Guest Ramona26
Posted

Hallo allemaal,

Ben ook weer bezig aan poging 2. van de week lucrin gespoten en vanaf vandaag mag er gonal-f bij. En dan volgende week maandag echo.

Moet zeggen dat ik er dit x meer last van heb dan de vorige x. alle bijwerkingen die je kunt hebben ,heb ik volgens mij! Tis voor een goed doel,dus gaan met die banaan.

Liefs Ramona

Posted

De 2e keer had ik ook veel meer last van de hormonen. Het was niet vervelend maar ik voelde het wel aan mijn hele lichaam. Ik heb alleen maar een verkort schema gehad met Gonal-f en cetrotide. Ik legde altijd mijn spulletjes in de koelkast en haalde een half uurtje voor het spuiten ('s avonds) de spuiten eruit. Cetrotide vond ik moeilijk om te mengen met poedertje/vloeistof, maar oefening baart kunst. Bij mij begon de huid na cetrotide te jeuken en branderig aan te voelen, maar dit hoort erbij.

Ik hoop dat jullie allemaal net zo'geluk hebben als wij en dat het dit keer al lukt. Heel veel succes!!!!

Guest Ramona26
Posted

Vanmorgen echo gehad, heb in mijn rechtereierstok maar 2 follikels en links 1 kleintje. De dosis is verhoogd en moet vrijdag terug komen.dat was ff een domper,de vorige x had ik meer resultaat.Dus verwachte nu eigenlijk meer, i.v.m meer gonal-f dan de 1ste x.Nu mag ik een volle spuit gonal-f gaan spuiten,en in een ander lucrin,dus 2 injecties savonds.

Nou maar hopen dat er meer tevoorschijn komen.

liefs Ramona

Posted

Dat was even een tegenvaller dan vanochtend...balen zeg!

Hopen dat ze met de verhoogde dosis wel willen gaan groeien!

Veel succes!

x

Guest Ramona26
Posted

Vandaag 2de fm gehad en had net zoals afgelopen maandag 3 follikels,niks bijgekomen terwijl ik een paar dagen een dubbele dosis heb moeten spuiten! Ze snappen er niks van,omdat ik jong ben 26 en toch aan gezien mijn leeftijd meer moet aanmaken.en dat is dus niet zo.

Ze stelden ons de vraag of we de behandeling gingen staken of doorgaan.

Nou daar zit je dan met je bek vol tanden! Ik wist niet hoe ik het had,al het spuiten voor nop.

Maar mijn gevoel zegt doorgaan,dus we hebben maandag de punctie,zie daar niet tegenop.(het zijn er maar 3)

Tenslotte heb ik er meer 1 nodig,dus hopen dat het allemaal goed komt.

Heeft iemand dat weleens meegemaakt zo weinig follikels en dan toch een goede uitslag.

Veel liefs Ramona

Posted

wij hebben elke keer maar 1 eicel gebruikt en 1 zaadcel en beide pogingen een prima embryo. het kan dus wel! Nu is het bij ons anders omdat we daar zelf voor kiezen, jullie gaan natuurlijk voor zoveel mogelijk eicellen maar het kan!

Sterkte!

Guest Ramona26
Posted

Hoi edr,

Bedankt voor je reactie! Was wel angstig dacht kan dat wel is het niet te weinig! vorige x had ik er 7 dus dit is ff slikken van hoe kan dat toch?

Guest Ramona26
Posted

hoi edr,

Ja heb het met mijn gyn over gehad,maar hij snapt er ook niks van!

Vanwege dat ik de volledige dosis heb gekregen om er meer aan te maken.

Daarom hadden we gister een dilemma van stoppen we met de behandeling of gaan we door. De gyn heeft besloten om toch door te gaan,omdat hij me niet kan garanderen of het met andere medicatie wel meer folli. komen.

Dus heb maandag een punctie van 3 follikels en dan maar hopen dat alles goed verloopt tot delen en innestellen.

Heb op het moment er ook helemaal genoeg van ,hoef dan niet meer te spuiten,vanavond alleen nog maar ovitrelle.

Las dat jij sept mag beginnen? Spannend, Heb je er zin in (klinkt gek) maar als je graag een beeb wilt duurt alles altijd zo lang.

Dan wil je liever vandaag dan morgen beginnen.

Veel succes!

liefs

Posted

En overgaan bij een evt. volgende behandeling op een ander medicijn is geen optie? Balen alsje lichaam je voor je gevoel in de steek laat. spannend maandag. Zie je ertegen op?

Ik heb er idd weer zin in maar vind het ook wel heel spannend. Voor ons zal het w.s. de laatste keer zijn en dat idee is wel heftig hoor.

Sterkte maandag en laat je weten hoe het gegaan is?

esther

Guest Ramona26
Posted

hoi hoi,

Als het dit x dit lukt,,krijg ik bij poging 3 andere medicatie.maar hoop dat het niet zover hoeft te komen.

Nee zit erniet tegenop (pu), vorige x vond ik het ook meevallen ja je voelt wel prikjes maar tis te houden de pijn.

Ik hou je op de hoogte hoe het is gegaan maandag.

Lijkt me ook heftig als je met de 3de poging gaat starten,en al die onzekerheid. helaas kunnen ze ons geen garantie geven dat het lukt.

3x scheepsrecht zeggen ze,positief proberen te blijven.

liefs

Posted

Hoi Ramona,

Bij onze eerste Icsi poging had ik na het spuiten ook maar 3 follikels. Ze vroegen dus ook aan mij, wil je doorgaan of afbreken en dan gaan voor een escape iui. Ze hebben mij in het ziekenhuis geadviseerd om met 3 follikels niet door te gaan en voor een escape iui te gaan. Het kan namelijk zijn dat er geen eicel in de follikels zit. Wij hebben toen voor een ecape iui gekozen omdat ik het te riskant vond. De verzekering ziet een escape iui ook niet als een mislukte Icsi poging dus we gaan nu eind september vol goede moed met onze eerste icsi poging starten. Ik hoop dat ik dan wel meer follikels aan maak. Maar ik heb ook weer verhalen gehoord van mensen die met 3 follikels wel een punctie deden en nu een kindje hebben dus je moet gewoon geluk hebben!

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!!

Liefs Pluk

Guest Ramona26
Posted

Hoi Syllie,

De gyn. heeft ook geen andere opties voorgesteld,het was afbreken en ons klaarmaken voor een 2de kans met andere medicatie.

En aangezien dat we mekaar zo aankeken van ,ja en nu dan.

heeft de gyn het doorgehakt en heb morgen dus al de punctie.

Nu maar hopen dat we een engeltje op onze schouders hebben van de week, en dat het goed komt.

word vervolgd! hihi

thanx voor je reactie.

liefs

Posted

Hoi Ramona,

Dus als ik het goed begrijp heb je morgen je punctie met 3 follikels?

Oh wat spannend he?! Nou hopen dat er in iedere follikel een eicel zit.

Ik wens je heel veel succes morgen!

Zal voor je duimen hoor!

Laat je weten hoe het is gegaan?

Liefs Syl

Posted

Ramona bij onze laatste IVF poging had ik 4 follikels en hier hebben we bewust voor gekozen. Alle andere pogingen had ik er rond de 20, werden er gemiddeld zo'n 15 bevrucht en was er niet 1 geschikt om in te vriezen.

Nu dus 4 follikels, alle 4 een eicel én bevrucht, 1 teruggeplaatst en 2 cryo's!!

Mijn arts wilde voor kwaliteit ipv kwantiteit gaan en in ons geval ging dat dus goed!!

Veel succes morgen. Je hebt er maar 1 nodig hé.....

Posted

Hoi Manoah,

Ik lees bij je gegevens dat je nu nog herstellende bent van complicaties. Mag ik vragen wat voor complicaties? Heeft het met overstimulatie te maken? En wanneer mag je dan weer starten met een poging?

Liefs Syl