Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joy,

Ja, heel veel succes met je sollicitatiegesprek.

Spannend!!

Weten ze daar dat je graag zwanger wilt worden of ga

je dat evt vertellen.

Of nog maar even stil houden?

Lekker rustig aan doen en lekker genieten van het heerlijke weer.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Gaat alles nog goed op het wacht bankje? Waar heb je een sollicitatiegesprek? Wat voor bedrijf?

Heel veel su6 meid!

Ik heb even een vraag, want snap er niks van.

De vorige cyclus kreeg ik maandag pregnyl en zondag de terug plaatsing. 6 dagen na de tp werd ik al ongesteld. Heel erg ongesteld ook. Het duurde ook lang tot afgelopen zaterdag. 7 dagen dus.

Afgelopen maandag fm gehad en de gyn wilde deze maand geen cryo terugplaatsing doen, omdat het er niet netjes uitzag. Ik kreeg pregnyl om het eitje los te maken.

Gister kwam er bruine viezigheid uit, zoveel dat ik een tampon moet gebruiken. Maar geen rood bloed...

Gisteravond had ik aan mijn tampon een zwarte prop zitten. Daarin zat een klein wit/doorzichtig ovaal rondje. het leek wel op een dik wormpje ofzo.

sorry voor de smerige details, maar dit is toch raar?

waarom had ik de vorige cyclus maandag pregnyl en zondag tp en geen bruin verlies ofzo...

en deze maand maandag pregnyl en woensdag nu opeens dit?

beetje ingewikkeld verhaal, maar ik kom er niet uit...

ook zo vreemd wat er aan mijn tampon zat?!

Kan iemand mij antwoord geven?

Geplaatst

Hoi Anne, Ja, daar heb ik ook geen antwoord op. Heb je het bewaard?

Heb ik namelijk gedaan. Ik had na de deca een rare stuk bloed, of iets leverachtigs en bewaard in een potje. Het is onderzocht. Joy1

Geplaatst

nee, wat dom!!! ja dat had ik natuurlijk moeten doen...

Gadver, voel me beetje onzeker nu... Is het normaal dat je ongesteld/bruin verlies wordt 2 dagen na het spuiten van pregnyl? het houd de eisprong toch juist tegen?

Geplaatst

Sorry, ik had je graag advies willen geven maar hier weet ik

geen antwoord op.

Als ik jou was zou ik morgen toch even bellen met het zh, en even

vragen wat zij hier van zeggen.

Sterkte meid!

Geplaatst

Anne, Ze plannen juist een eisprong. Tegen houden, dat geloof ik niet, dacht ik....En dom...ach...wat is dom? Als je niet beter weet, doe je niet beter toch?

Geplaatst

pregnyl zorgt juist voor een eisprong

wat het propje zou kunnen zijn weet ik niet heb hier geen ervaring mee

misschien gewoon ff met zwolle bellen?

Geplaatst

Kyra, Wat attent dat je dat vraagt! Ik vond het wel goed gaan. Ik zag bij haar wat gereserveerdheid. (Dacht ik te zien. moet je dan zeggen he?) Waar dat weg komt weet ik niet maar ze belt me woensdag of ik het wordt of niet. Er zijn nog gesprekken op dinsdag en woensdag, met andere kandidaten dus ja, ook afwachten maar. Het is een contract voor een half jaar, i.v.m. zwangerschap. Dat is voor mij prima. Mooie kennismaking met een andere tak van werk, ik laat de zorg voorlopig even wat het is, ben op dit moment al voldoende aan het zorgen. dacht ik zelf.... Als het een beetje meezit kan ik daarna met zwangerschapsverlof......Haha, ze moest eens weten. Ze wist mijn leeftijd en vroeg de leeftijd van de kinderen. Hoogst verbaastd zei ze ooooo, nog kleintjes......????? Haha, ik lach me slap als ik straks zeg...Ik ben zwanger.....oei....nog meer gereserveerdheid????? Maar goed, We zullen alle uitslagen maar eens rustig afwachten he? Hoe gaat het met jou??????Joy1

Geplaatst

Joy,

Dus je weet eigenlijk nog niet veel, en er liggen

nog een paar gesprekjes in het verschiet.

Spannend allemaal, vooral nu je in deze situatie zit...

Ik hoop dat je nog een half jaartje ergens aan de bak kunt

en dan hopelijk lekker genieten van je verlof

Wanneer mag je testen?

Met een cryo mag dit toch altijd iets eerder toch?

Ik leef met je mee, sterkte en succes!

Geplaatst

Hermien, ja met anderen hoor, geen gesprekken meer met mij. Ja, bij cryo's kun je eerder testen en dat ga ik denk ik ook doen. Ik voel me nu wel lekker eerlijk gezegd. Voel regelmatig mijn baarmoeder en ik voel beter iets dan niets. Maar.....zegt misschien ook weer geen klap. Maar...bij mijn andere zwangerschappen had ik dat ook dus....Ach ja, onzeker allemaal.

Maar ik ga ook van de feiten uit van een test dus....nog even geduld, haha. Ik moet ook iedere keer aan mijn zus denken, wat zal ze wel niet zeggen, en mijn omgeving! Ik denk dat het meren deel over mijn leeftijd gaat beginnen. Ben toch 42 en dat is niet zo gangbaar. Ik ken tenminste niemand in mijn directe omgeving. Jullie dan?

Hermien, bedankt voor je belangstelling!!!!Ik heb trouwens helemaal niet meer aan gekke sokken gedacht, SORRY!!!! Joy1

Geplaatst

Joy,

Nou met de sokken ben ik ook niet meer mee bezig, we zijn

nu allemaal veel te druk met de uitslag toch?

Wat kan het jou nou schelen, 42 jaar en wat dan nog!

Jij verdient het toch ook om gelukkig te zijn en daar heeft

leeftijd niets mee te maken, vind ik.

Trouwens ken wel iemand in de nabije omgeving en heeft ook

via icsi op 42 jarige leeftijd een kleine gekregen, niets mis mee!

Ik hoop van harte dat het goed gaat en het belangrijkste als

jij er maar gelukkig mee bent.

Ik blijf voor je duimen.

Liefs

Geplaatst

heey dames,hier gaat alles nog goed.nog een weekje te gaan om te testen.begint nu wel erg spannend te worden.maar voel erg weinig alleen wat buik krampen.gister wat duizelig.maar voelen jullie wel wat?ik denk er wel over om eerder te testen,maar weet het nog niet zeker.ik kan het zaterdag 24 april ook deon dan is mijn moeder jarig zou toch een mooi kado zijn.maar rustig afwachten.hoe gaat het met jullie.

liefs miranda

Geplaatst

Miranda, Och, dan kun je er toch wel een testje tegen aan gooien, zou idd. een leuk kado zijn he?

Misschien nog leuk om je testdatum in je handtekening te zetten? Jij mag na zaterdag testen maar wanneer???? Ik dacht de 25e??

Hermien, Ja, zeker mijn eigen geluk, je hebt helemaal gelijk hoor!!! Mijn zus zou het trouwens helemaal te gek vinden!!!!!!Zeker weten!!!Ik noem haar in mijn vorige bericht in een adem met mijn omgeving die er evt. wat anders tegen aan gaat kijken(?????) En dat was niet mijn bedoeling.

Nou hier ook nog alles okee maar goed, het is nog vroeg zit nu op mijn 4e wachtdag dus stelt nog niet zo veel voor!

Wat kramperig in de buik zo nu en dan. Joy1

Geplaatst

Zojuist van het ziekenhuis gehoord dat ze twee cryo's hebben moeten ontdooien, omdat de eerste het hele proces van invriezen en ontdooien niet heeft overleefd. Morgen moet ik om 13:15 uur in het ziekenhuis zijn, zonder tegenbericht morgenochtend. Helaas hierna geen cryo's meer over. Dus deze moet het worden...:myfignerscrossed:

Ik sta er wat dubbel in. Enerzijds blij dat er zeer waarschijnlijk nog een tp gaat plaatsvinden, anderzijds verdrietig, omdat er kans minder is.

Soms denk ik wel eens terug aan mijn eerste tp, als er toen twee teruggeplaatst waren.. Maar volgens mij krijg ik er niet zomaar 2 teruggeplaatst, want ik ben nog 35 min.

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag toch nog maar eens getest en wat ik had verwacht is

nu waar geworden, ik ben niet meer zwanger!!

Dus op naar een volgende poging.

Ik ben eigenlijk wel erg rustig en ik vind het goed zo!!

Liefs en knuffel van hermien

ps ik blijf jullie wel volgen hoor, succes allemaal!

Geplaatst

Hermien,

Wat een verdrietig nieuws!

En wat ben je sterk om zo weer met de volgende ronde bezig te zijn. Doet me wel beseffen dat we met z'n allen hier wel over een enorm sterk uithoudingsvermogen moeten beschikken in dit proces!

ChrisH,

Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat dit nu de laatste cryo-poging is. Maar wat had je er veel in de vriezer dan, zeg!

Ik weet eigenlijk niet hoe het beleid is in Zwolle. Bij mij ging men er gewoon van uit dat er twee werden terug geplaatst en daar ben ik in mee gegaan.

Heel veel sterkte en succes met deze laatste cryo's!

Geplaatst

Dank voor je lieve woorden Kyra. Ik had drie cryo's en ik ben er misschien wat te gemakkelijk vanuit gegaan dat deze cryo's zonodig alle drie teruggeplaatst konden worden. Uitgaande van het slechtste scenario dacht ik dat ik maart, april en mei een terugplaatsing zou hebben. Dat valt dus helaas tegen. Hopelijk komt de cryo die ik nog heb goed de nacht door en kan hij morgenmiddag teruggeplaatst worden. En dan is het afwachten...Ik heb tot nu altijd 1 emmie teruggeplaatst gekregen, want ik ben 31 en de kwaliteit was tot nu toe goed.

Het is voor iedereen hier op het forum vaak een lang traject, waarbij de een soms net iets meer geluk heeft dan de ander. Ieders geduld wordt aardig op de proef gesteld. En als je dan eenmaal zwanger bent, dan blijft het nog spannend, vooral de eerste drie maanden.

Geplaatst

ChrisH, dan wens ik je voor morgen heeeel veel succes toe! Laat die laatste dan vannacht een goede nacht hebben en al die maanden lekker bij je blijven zitten. Ik ga heel hard voor je duimen!!En dat terugdenken zou ik ook hebben denk ik! Wat als......Sterkte meis, spannend nachtje, lijkt me. Joy1

Geplaatst

Hoi Dames

@Hermien balen zeg!!Jeetje had het je zo gegund,wel knap van je dat je al open staat voor de volgende poging!!

@Chrish zal voor je duimen morgen dat er toch een cryotp plaats mag vinden,erg veel succes morgen

@Miranda en Joy,spannend zeg,lukt het nog om zolang te wachten,hopelijk slaagt het!!

Nou hier verder alles redelijk,kreeg alleen sinds donderdagavond flinke buikkrampen en bloedverlies dus gister de ivf-afd even gebeld was toch wel een beetje ongerust maar kan gelukkig geen kwaad hun denken dat het door de endiomitrose komt wat nu dus aangewakkert word door de hormonen.

Morgenochtend heb ik de eerste fm super spannend hopelijk is er iets al zichtbaar

Liefs Elvira

Geplaatst

Elfje, Het gaat hier goed. Ik ben zo blij dat ik dit nog mee mag maken! We vieren deze periode met gebak/chips en toasten op wat komen gaat, wat de uitkomst ook is. Ik wil deze laatste kans vrolijk doorkomen! Met gepaste onzekerheid en spanning uiteraard. Wil er toch graag fijn op terugkijken.

Jou wens ik je dan heeel veel succes voor morgen toe. Dat zal idd. wel schrikken voor je zijn geweest. Wat goed dat je even gebeld hebt! Kun je weer verder met ademhalen he? (Gedeelde smart is halve smart.) Succes meid!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden