Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ChrisH,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel had hoor, dat mijn cryo er goed uit zou komen. Was ook een hele teleurstelling geweest als dat niet zo was, omdat ik er eenvoudigweg ook van uit was gegaan dat het goed zou ontdooien.

Hopelijk komt de laatste der mohicanen morgen lekker warm bij je plakken!

Elvira,

Heel veel succes morgen bij je eerste fm!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Hermien, veel sterkte.

Elvira, succes met je fm.

Chris, Jij krijgt er ook maar 1 terug geplaatst omdat de emmy`s van goede kwaliteit zijn. En omdat je onder de 35 bent ( ik hoop dat ik dit goed zeg).

Ik wou straks wel vragen of ik bij een verse tp als het mogelijk is 2 teruggeplaatst kan krijgen, omdat bij de vorige keer 2 cryo`s het niet overleeft hebben.

Sas

Geplaatst

Ik heb toch lekker geslapen en tot nu toe heeft het ziekenhuis nog niet gebeld en geen bericht is goed bericht.

Mijn man en ik zien het verder wel. We moeten maar gewoon afwachten.

Zolang de emmies inderdaad van goede kwaliteit zijn, krijg ik er 1 terug. Ik begrijp ook wel waarom, maar zelf ben ik meer bezig met hoe ik een verhoogde kans op zwangerschap heb.

Geplaatst

ChrisH: ik hoop dat je vandaag een prachtig mooi plakkertje terug krijgt!! Wat vervelend dat je zo'n tegenvaller hebt. Maar hopelijk had je er niet meer nodig en wordt dit hem/haar!! Mar waarom krijg je er één terug?? Ze ontdooien er toch 2?? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Wordt er dan eentje vernietigd??

Hermien: had al gereageerd in december topic. Ik leef ontzettend met je mee. Heel veel geluk en succes in de volgende ronde, ik blijf je volgen hoor!!

Joy: wat spannend dat je woensdag hoort of je de baan hebt!! En nu maar hopen dat al die anderen die nog gesprekken hebben het niet worden! En niet druk maken om wat mensen wel niet zullen denken hoor!! Goed bezig!!

Miranda: Je kunt de 24e wel testen hoor, dit is een dag voor je testdag dus kan makkelijk!! Hoe voel jij je?? Succes!!

Voor de anderen die ook nog volop in de poging zitten: heel veel succes!! Ik leef met jullie mee!

Geplaatst

hoi wij zitten ook in de isala kliniek, wij hebben al 1 ICSI poging achter de rug die mislukt is en we konden geen emmy's invriezen. dat kwam omdat er geen 1 super goed was doorgedeeld, we hadden er 10 en daarvan zijn er toen 2 teruggeplaatst.

Weten jullie misschien ook hoeveel er de 2de poging teruggeplaatst worden? stel ik heb nu wel goede embryo's zouden ze er dan maar 1 terugplaatsen??

ik moet nog even wachten mag ik Mei beginnen met de pil en heb in Juni punctie.

Wij zitten bij dr van Kamp aardige man!

Voor de meiden die in hun wachtperiode zitten heel veel succes

Geplaatst

hoi angelique ik heb alle keren 2 emmies gehad bij tp omdat bij de 1e en 2e icsi de kwaliteit redelijk en matig was

bij 3e icsi 2 toppers dit omdat het poging 3 was, mocht ik dat niet gewild hebben hadden ze er 1 gedaan

ligt niet aan mijn leeftijd want ben net lid van de club van 30

Geplaatst

he hermien wat een kut nieuws breng je mee

hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en straks vol frisse moed verder kunnen gaan

veel sterkte

Geplaatst

Hoi Dames

@Joy groot gelijk heb je!!gewoon een beetje er een feestelijke gelegenheid van maken maar hopelijk mag het toch lukken

Nou vanmorgen de eerste fm gehad men bms was nog erg dun en rechts zat er nog niks en links 3 hele inieminie's dus gewoon doorblijven spuiten en heb a,s donderdag de 22e de 2e fm hopelijk is het dan wat beter zichtbaarder allemaal en hopelijk is het bloedverlies dan ook over want dr janssen vertelde dat hoe verder je bent met de gonal dat je bms juist dikker moest zijn en als ik dan nog zou vloeien dat het dan niet goed is maar we gaan gewoon van het positieve uit!!

aan alle andere dames erg veel succes met de fm tp punctie

Liefs Elvira

Geplaatst

Mijn laatste cryo is geplaatst. Dit moet hem worden als het aan mij ligt. In ieder geval begon hij ook weer wat verder te delen.

@ Nath, tot gisteren had ik nog 2 cryo's, alleen een is daarvan gisteren niet goed ontdooid. Dus zijn ze meteen begonnen met het ontdooien van de laatste cryo.

@ Elvira, veel succes later deze week. Dat jouw eitjes nog even een flinke groeispurt maken.

Geplaatst

@elvira,veel succes nog deze week met de volgende fm.

@chrish,veel succes met de 2 wachtweken.spannend he

@nath,denk wel dat ik eerder ga testen,vind het erg spannend worden.ik heb er nu 1 weekje erop zitten.maar sinds vandaag voel ik niks.nergens last van.zou dat wel goed zijn.ik weet ook niet precies hoe je moet voelen.maar werken ging vd week ook prima.heb rustig aan gedaan,en de collega's aan het werk gezet.

en voor jou ook bijna de echo.nog 1 weekje wachten.

@joy,hoe gat het met jou?hoe voel je?

liefs miranda

Geplaatst

Chrish,

Fijn dat er 1 is teruggeplaatst en nu spannende wachtweken

ik hoop dat alles goed mag gaan.

Sterkte

Elvira,

Wanneer heb je de volgende fm, ik hoop dat er dan iets

meer te zien valt!

Vol goede moed verder en succes!

Joy,

Ja, probeer er van te genieten en hopelijk kun je binnenkort

kinderchampagne lostrekken, helaas alcohol is voor jou niet goed!!

Weet je woensdag meer van je sollicitatie?

Miranda,

Spannend nu, ik zal voor je duimen.

Er moeten er toch nog wel wat groen worden, ha ha!

Angelique,

Welkom hier en hopelijk heb je de 2e poging goed nieuws!

Wij zitten ook bij dr Kamp, ja een aardige man.

En over de tp, je kunt zelf wel aangeven wat je graag zou

willen hoor, hebben wij ook gedaan.

Wij hebben aangegeven dat er bij een super embryo er 1 wordt tp

en bij 2 matige 2.

Wij gaan ook weer voor een nieuwe poging, moet morgen even bellen!

Nath,

Op naar de echo, spannend he'!

Ik leef met je mee.

Hoe gaat het met je bloedverlies?

Sandra,

Ook voor jou op naar een super echo en lekker genieten!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi Dames

@Hermien ik heb a,s donderdag de 22e april de 2e fm hopelijk is het dan idd gegroeid,maar ja net sinds maandag begonnen met de gonal-f dus misschien hoort het zo dat het nog niet zo snel gaat. gelukkig waren er links in ieder geval 3 hele iniminie's op te zien komt het weleens voor trouwens dat je maar aan een kant eiblaasjes aanmaakt (zo wel makkelijk zijn ivm punctie)Maar ja hopelijk krijg ik ze toch aan de beide kanten is volgens mij meer kans dat ze goede eicellen vinden,ik vind het zo spannend allemaal het is toch de eerste poging.

En hoe is het verder met jou?vind het wel naar voor je had het je zo gegund!!

Ga je nog wel verder met een evt volgende poging.

@Chrish gelukkig hebben ze er nog eentje kunnen terugplaatsen nu op naar de spannende wachtweken zal flink voor je duimen draaien

@Miranda hoe gaat het met jou?trek jij het nog een beetje allemaal

@sandra en hoe gaat het met jou en de beeb?weet je al wanneer je eerste echo krijgt ook erg leuk om mee te maken en spannend natuurlijk

@Angelique welkom hier hopelijk mag jullie poging ook lukken !

@Nath en hoe is het met jou? is je bloedverlies ook al wat aan het minderen

Zo te lezen krijg je ook binnenkort je eerste echo ook voor jou superspannend natuurlijk

Nou meiden een fijne avond nog en een goede week met veel zonneschijn:icescream:

Liefs Elvira

Geplaatst

Elvira,

Het kan volgens mij best dat er maar aan 1 kant eiblaasjes

gaan zitten.

Maar het zou natuurlijk mooier zijn dat ze aan beide kanten

gaan zitten, heb je er toch meestal wat meer.

Maar dat zou je de volgende fm even kunnen navragen.

Met mij gaat het goed, ik heb net zwolle gebeld en ik wil

zo snel mogelijk verder met de volgende.

Misschien ga ik mee doen aan een onderzoek en kan ik eerder

starten, anders zou ik misschien moeten wachten tot augustus.

Ze gaan me hier volgende week uitleg over geven, dus nog even

afwachten.

Ik hoop voor jou de volgende fm, dat er mooie eiblaasjes zitten,

veel succes

ps: Zij er meiden die ervaring hebben met het meedoen aan een

onderzoek?

Geplaatst

elvira

ik heb dinsdag 27 april mijn 1e echo echt spannend dus hoop dat ik 2 beebs in mijn buikje heb

ik heb elke keer rechts meer en grotere follikels gehad dan links, bij mij groeiden ze gemiddeld moest 2 weken aan de gonal f

maar miranda heeft er ook wat langer over gedaan, daar groeiden ze niet zo snel, dit is niet erg hoor

veel succes met je 2e fm donderdag

hermien

ik weet niks van een onderzoek in zwolle

als je daardoor eerder aan de beurt zou zijn zou ik de kans nemen

veel succes

Geplaatst

ChrisH: Oké, had ik het toch verkeerd gelezen. Ik ga voor je duimen dat deze blijft plakken!!

Miranda: Tja, voel je wel iets, voel je niet iets.... wat ontzettend herkenbaar. Helaas is het enige wat je kunt doen...afwachten.. succes nog even!

Hermien: Ik heb geen bloedverlies meer gehad sinds donderdagochtend. Toen was ik precies 6 weken en was net of er een knop werd omgezet. Misselijk, emotioneel en heel erg moe. Na jouw verhaal had ik even een domper en maar weer eens getest maar gelukkig hartstikke positief. Dus ik ben weer positief. Op naar de 1e echo!! Hoe gaat het met jou?? Wat spannend om te horen van dat onderzoek.... ben benieuwd wat voor onderzoek het is.... Heel veel succes!!

Elvira: spannend hoor, ik hoop dat je eitjes goed door gaan groeien!! Succes!

Angelique: welkom hier en heel veel succes!!

Voor degenen die ik ben vergeten: heel veel succes! Zwolle zal het druk hebben met ons allemaal!

Geplaatst

Nath,

Dat is super om te horen, en gelukkig geen bloedverlies meer.

Op naar de 1e echo en dan kun je als alles goed is heerlijk

gaan genieten!

Hermien

Geplaatst

@ Nath, wat goed om te lezen dat het bloedverlies is gestopt en dat je nieuwe test weer positief is. Het zijn natuurlijk ook nu nog spannende weken.

@ Angelique, welkom hier en veel succes.

@ Hermien, wat voor een onderzoek doen ze nu?

Als je tot augustus zou moeten wachten, zit je al gauw weer op 4 maanden wachten en als je eerder wilt, dan is dit misschien een goede kans.

Overigens heeft het ziekenhuis tegen ons gezegd dat ze al gauw drie maanden wachttijd aanhouden tussen twee icsi/ivf- pogingen. Zodat het lichaam dan ook tijd heeft om tot rust te komen.

Overigens heeft het ziekenhuis mij ook gevraagd om mee te doen aan een onderzoek bij cryo-terugplaatsing, waarbij tp in een natuurlijke cyclus wordt vergeleken met een tp met een kunstmatige cyclus. Voor dat laatste zou je aan de medicijnen moeten en door middel van loting zou bepaald gaan worden wie natuurlijk mag en wie kunstmatig. Ik wilde perse even niet met medicijnen (hormonen) dus ik heb niet meegedaan aan dit onderzoek. Ik was de hormonen even zat na de verse tp.

Geplaatst

Hoi Hermien,

Ik doe ook mee aan een onderzoek in Zwolle, de Luverisstudie en heb de verkorte versie gehad. Mij is het goed bevallen, het heeft maar 10 dagen geduurd en toen had ik de punctie al.

Ik zit nu bijna aan het einde van mijn wachttijd....morgenochtend bloedprikken en dan morgenmiddag bellen!!

Voor jou echt balen dat het niet gelukt is, ik hoop voor je dat je er snel weer tussen kan.

Liefs Esly!

Geplaatst

Chrish,

Dit is een onderzoek voor een icsibehandeling en het gaat

volgens mij om het hormoon cetrotide.

Dit gebeurt in een kort protocol en het lijkt op decapeptyl.

Ze willen gaan bekijken of dit op de 2e of 6e dag het beste

kan worden toegediend.

Ze gaan me nog bellen en kan dan nog beslissen wat ik ga doen.

Ik ben alleen een beetje bang dat ik mijn poging dan verspeel.

Maar even afwachten... en dan zien we wel

Geplaatst
Hoi Hermien,

Ik doe ook mee aan een onderzoek in Zwolle, de Luverisstudie en heb de verkorte versie gehad. Mij is het goed bevallen, het heeft maar 10 dagen geduurd en toen had ik de punctie al.

Ik zit nu bijna aan het einde van mijn wachttijd....morgenochtend bloedprikken en dan morgenmiddag bellen!!

Voor jou echt balen dat het niet gelukt is, ik hoop voor je dat je er snel weer tussen kan.

Liefs Esly!

Was je niet bang om deze poging te verspelen?

En wat houdt deze behandeling in dan?

Ja, de korte versie spreekt mij ook erg aan en ik mag eerder starten.

Spannend nu voor jou en dan weet je morgen of het gelukt is?

Geplaatst

Hoi Dames

@Sandra 27 april de 1e echo super en lijkt me ook spannend of er eentje in zit of toch een tweeling,lijkt me trouwens wel leuk een tweeling,nou erg veel succes met de 1e echo en hopelijk klopt het hartje en groeien de beebs,ben wel nieuwsgierig hihi

@hermien ik ga het denk ik idd vragen of het kwaad kan dat er aan een kant follikels groeien.maar las net al het berichtje van sandra en gelukkig kan het geen kwaad en ben ook wel iets rustiger,iets minder gestresst voor de 2 fm

Nou hopelijk kun je meedoen met het onderzoek,maar volgens mij is het zo bij dat soort onderzoeken dat het zkh het betaald,ik weet niet of het bij de isala ook zo is,en kun je eerder starten,heb er wel bewondering voor dat je de volgende stappen zet voor een nieuwe poging.

@Nath thanks!!Gelukkig is je bloedverlies over en een goede test,dat is zeer goed nieuws!Op naar de eerste echo!!

Nou in ieder geval is mijn bloedverlies sinds vanmorgen ook over dus daar ben ik ook wel blij mee zowat bijna een maand gevloeid pff en tevens ook een goed teken dat men bms ook mooi mee kan groeien samen met de follikels

Alleen nog wel iedere dag hoofdpijn en een beetje vocht vasthouden in de voeten en vingers maar dat is gelukkig nog te overzien

Liefs Elvira

Geplaatst

Decapeptyl ken ik niet. En cetrotide ken ik ook niet.

Ik heb het lange protocol gehad volgens mij met lucrin en gonal-f.

Ik ben wel benieuwd hoe een poging in deze studie in zijn werk gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden