Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Hoi

Thanks!ja vind het ook wel super dat het eindelijk zover is ,morgen om kwart over 12 moeten we er zijn,word nog wat met een volle blaas,

@Kyra WOW!!!Super joh wat zal dat een opluchting zijn geweest,nu kun je eindelijk ontspannen en er echt van gaan genieten super!!

@Sandra ik zag dat je een Tweeling krijgt,helemaal geweldig!!Zag alles er verder goed uit op de echo

Liefs Elvira

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

op zich was de echo geweldig

beebs lopen voor op schema en tot nu toe ziet het er goed uit

heb wel een cyste in mijn rechter eierstok, heb vergeten te vragen of het erg was of dat ie van zelf weg gaat maar denk dat als het niet goed was de arts dit wel gezegd had

heb 11 mei de 2e echo

elvira veel succes morgen met de tp

Geplaatst

Sandra, Dat vind ik een hele nuchtere opmerking van je, dat zal idd. wel het geval zijn. Als het kwaad kan dan had je het m.i. vast wel gehoord. Joy1

Geplaatst

Kyra,

Wat een opluchting, en nu maar lekker ontspannen.

Ik hoop dat je na deze nare periode lekker kunt gaan genieten!

Elvira,

Morgen de tp, wat Super!!

Ik hoop dat ze goed zijn gaan delen, maar dat hoor ik

morgen vast wel.

Heel veel succes!!

Sandra,

Een tweeling, wauwwwww

Sorry, maar ik had het helemaal niet gelezen.

Ik kom eigenlijk de laatste tijd alleen even hier kijken hoe

het met jullie gaat, maar dan heb ik hier vast overheen gekeken.

Sorry!!!

Op naar de 2e echo, en kun je nu al wat meer genieten?

Miranda,

Ik las dat je al een paar kwaaltjes aan het ontwikkelen bent? ha ha

Moe en humeurig, ach ja manief moet er ook maar

iets voor over hebben toch?

Nog even wachten voor je 1e echo, erg he'? wachten????

Sterkte nog even...

Nath,

Jij had ook al je 1e echo gehad?

En was alles goed?

Ik hoop het zo voor je, het is je zo gegunt!

En is het er 1 of zijn het er 2?

Joy,

Misschien helemaal niet verkeerd om je verdriet te delen, maar of

dat altijd makkelijk is?

Je kunt dan wel je verhaal kwijt en je hart luchten....

Maar zoals je weet, kun je het mij/ons natuurlijk altijd vertellen.

Is wel een goede manier om het te verwerken en ik hoop

dat je het op den duur een plekje kunt geven...

Chrish,

Hoe gaat het met jou?

Kun je het een beetje aan?

Meiden, ik wens jullie allemaal een heel

fijn weekend en een hele dikke knuffel van mij!!!

Hermien

Geplaatst

Meiden...dank dank ...wat ontzettend fijn om te lezen dat jullie zo met me mee geleefd hebben.

Wauww..Sandra: een tweeling! Super!

Elvira, hoe is het met jou? Hou de baby's aan boord he?

Geplaatst

Hoi dames

Nou vanmiddag de tp gehad en heb 1 emmy terug geplaatst gekregen een 8-cellige zonder fragmentatie dus de emmy heeft zich verder goed gedeeld alleen hebben de overige 5 het niet gered tot cryo's maar ja hebt er ook maar eentje nodig toch:)

De tp ging in princiepe goed was wel een beetje pijnlijk

en toen eenmaal de emmy erin zat toen wou de gyn alles weer afkoppelen maar deed dus een beetje pijn en dus uit reflex trok ik dus men benen dicht met alles er nog tussen,dus schaamde me rot natuurlijk,gelukkig kon de gyn er de humor er wel van inzien

men vriend zei ook hey je bent nog niet klaar tegen mij, vanwege de spreider en de katheter dus schaamde me rot dat heb ik weer:biggrin:Maar de gyn zei al, dat het vaker voorkwam dus gelukkig was ik niet de enige die het uit reflex deed.

Maar ik heb nu heerlijk de emmy in me buik zitten en mag gaan testen op 14 mei dus nu moeten ze even flink doorgroeien dus ik zal men best gaan doen!!!

@Sandra super dat alles goed was op de echo en dat alles goed is met de kleintjes

@hermien thanks!hoe is het verder met jou?

Liefs Elvira

Liefs Elvira

Geplaatst

Vanmorgen om 8 uur heb ik de punctie gehad en het is weer helemaal goed gegaan. Er konden 5 Follikels aangeprikt worden en daar zijn maar liefst 6 eicellen in gevonden!! Dat had ik echt niet verwacht.

Maandag tussen 12.00 uur en 14.00 uur worden we gebeld of er bevruchting is en dan woensdag 5 mei de terugplaatsing

Geplaatst

@ Elvira, veel succes de komende weken. Altijd spannend de wachtweken. Lekker rustig aan doen.

@ Mariette, hopelijk een goed resultaat in het lab. Nog even in spannende afwachting dus.

@ Hermien. Ga jij nu in juli al verder?

Met mij is het prima. Ik moet rust en acceptatie vinden. Gisteren een middagje geshopt in CentrO in Oberhausen, Duitsland. Meteen een kofferset gekocht voor de vakantie in augustus. Verder vandaag weer naar de Zumba geweest en dat ging prima. Ik ga mezelf helemaal weer in topconditie brengen voor de volgende poging. Verder moet ik leren geduldig te zijn. Geloof dat een pauze nu uiteindelijk zal resulteren in een optimale kans. Overigens heb ik voor 1 juni nog een afspraak gemaakt om met de dokter de eerste poging te evalueren en ik heb zelf nog een paar vragen.

Ik wens iedereen een fijn weekend!

Geplaatst

@elvira,veel succes de komnede weken.hoop dat je de 2 wachtweken goed doorkomt.en ik had ook 1 toppertje die is terug geplaatst en de rest kon ook niet in de vriezer.en bij mij een positieve test en dat gaat bij jou ook vast goed komen.en ben je nu een paar dagen vrij?

@mariette,je hebt de punctie weer achter de rug en met een mooi resultaat.nu nog even wachten op een spannend telefoontje.heel veel succes,en zal flink voor je duimen.

liefs miranda

Geplaatst

Hey Miranda

Daar doen we het voor we hebben er maar eentje nodig

Ja ik ben zowieso tot 14 mei vrij aangezien ik ook geen zomervakantie neem ivm onderbezetting personeel bij ons op het werk

Dus ik kan de komende dagen heerlijk rustig aan doen

Misschien dat ik nog naar het bevrijdingsfestifal ga hier in zwolle,ik zag vandaag dat ze druk bezig zijn met opbouwen en heb het al een paar jaar moeten overslaan ivm werk,mits ik me goed voel natuurlijk

Maar al met al is het hele ivf-traject me reuze meegevallen het is wel pittig natuurlijk.

En hoe voel jij je verder?

Liefs Elvira

Geplaatst

heey elvira,

ja alles gaat goed hoor.heb weinig last.wel veel moe.maar nog niet misselijk.heb wel gelezen dat in week 6,7 meer verschijnselen kunnen komen.maar het is mij ook allemaal wel meegevallen.wel een heftige tijd.maar was altijd wel positief.maar ben nu aan het aftellen naar de eesrte echo.hoop dat de weken nu omvliegen.hoop zo dat alles goed is.en voor jou ook 2 spannende weken.hoop ook zo voor jou dat alles goed gaat.zal flink voor jou duimen,maar lekker rustig aan doen en goed op jezelf passen.

liefs miranda

Geplaatst

Elvira,

Je hebt een toppertje teruggeplaatst gekregen, geweldig om te horen!

En ja, je hebt er maar 1 nodig!

Dus lekker warm houden, ha ha

Mijn dochter was ook een toppertje, nog steeds hoor, hi hi

En zelfs een cryo, dus op naar een postitieve test!

Marriet,

Zo, de punctie ziet erop, en dan nu nog even wachten op het

belangrijke telefoontje.

Ik hoop natuurlijk dat je goed bericht krijgt en dat er 1 of 2

teruggeplaatst mogen worden!

Succes!!

Chrish,

Afleiding is zeker goed en weer in conditie komen met zumba

is natuurlijk ook niet verkeerd.

Dan ben je er straks na de vakantie weer helemaal klaar voor.

Ik had ook al een tussen stop genomen met sporten, maar ik

ben nog niet weer begonnen.

Ben eigenlijk op zoek naar iets nieuws, maar weet nog niet wat

en ga dus in juli weer starten met een nieuwe behandeling en

ik denk dat ik dit dus nog maar even afwacht.

Deze week krijg ik het nieuwe schema.

Dit is toch weer iets anders ivm het deelnemen van het onderzoek,

ben erg benieuwd.

Ik hoop dat jij je weer een beetje kunt ontspannen en weer een

beetje kunt genieten!

Voor iedereen geniet nog van de zondag en op naar een

nieuwe week!!

Geplaatst

Kyra: Wat een ontzettend goed bericht!! Ik ben heel erg blij voor je!!! Hoera!

Elvira: Mooi dat er een toppertje zit!! Die doen het goed deze maand! Ik hoop dat deze lekker warm blijft zitten! Succes met het wachten!

ChrisH en Hermien: Jullie zijn jullie alweer lekker aan het opladen. Heel veel succes straks na de zomer!!

Met mij gaat het goed. Was heel opgelucht na de echo van vorige week en begin er nu echt van te genieten. Al lekker door brochures aan het neuzen.... Op 28 mei mogen we weer kijken naar ons kleintje. Mocht eerst 25 mei maar dan moet ik werken en in die week kon ik eigenlijk pas weer de 28e. Ik dacht toen, ach is maar 3 daagjes later maakt nu niets meer uit maar het duurt nog zo lang.... hahahaha. Heerlijk. Maar eerst 6 mei nog naar de verloskundige... ben benieuwd.

Meiden, geniet lekker van jullie zondag, ik ga zo werken...

Geplaatst

Nath,

Ik kan me goed begrijpen dat je nu pas kunt gaan genieten.

En nu maar weer op naar de volgende echo.

Geniet ervan!!

Is het bloeden nu helemaal gestopt?

Ben ontzettend blij voor je,

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi, ik ben sinds 12 april begonnen met het spuiten. Ook wij gaan naar Zwolle, het is fijn te lezen dat jullie hier goede ervaringen mee hebben!

Geplaatst

Vanmorgen al om half 12 werden we gebeld door het ziekenhuis dat er van de 6 eicellen er 4 bevrucht zijn.

Woensdag 5 mei om 12.15 uur is de terugplaatsing dan hoor ik ook hoeveel er teruggeplaatst gaan worden en hoeveel cellig ze zijn

Geplaatst

Hey Mariette

Super joh toch 4 emmy's

Spannend op naar een goede tp en dat hij/zij 9 mnd blijft plakken en dan het wachten pfff dan kom je gezellig ook naar het wachtbankje mei!

Liefs Elvira

Geplaatst

Mariette,

Zo, dat is goed zeg!

Van de 6, toch 4 bevrucht, super!!

En dan woensdag de tp, en dan op naar de

spannende wachtweken.

Succes woensdag!

Liesjuh,

Welkom hier op het forum!

Wat doen jullie? ivf of icsi?

En is dit jullie 1e behandeling?

En heb je het lange protocol, dus met de pil vooraf?

Veel succes met de behandeling!

Maar we zullen elkaar vast nog wel eens spreken via dit forum!

Liefs Hermien

Geplaatst

@ Mariette, klinkt positief. Ik hoop dat je een goede tp hebt op 5 mei.

@ Liesjuh, welkom! Zwolle is een prettig ziekenhuis, maar dat zul je misschien zelf ook al gemerkt hebben.

@ Nath, geniet lekker van de echo eind mei. En inderdaad, dat duurt nog even. Maar voor je weet is het eind mei. Het leuke lijkt mij dat je nu echt kunt gaan denken aan de inrichting van de babykamer en aan babykleertjes, maar ik kan mij ook voorstellen dat je pas echt veel gaat aanschaffen als je de drie maanden bent gepasseerd en ook weet of het jongetje of een meisje wordt.

Vandaag voor het eerst gewerkt na de mislukking van vorige week. Ben blij dat ik vorige week woensdag en donderdag ben thuis gebleven. Toen collega's vroegen hoe het mij ging, kon ik er gelukkig gewoon over praten, zonder in de tranen te schieten. Dat had ik vorige week niet gekund. Dus het gaat alweer wat beter. Het is nu een kwestie van geduld..

Geplaatst

`Hoi dames,

Nog steeds geen menstruatie hier. Heb vanmorgen met het zh gebeld, aangezien we in afwachting zijn voor de start van IVM. Ondertussen zit ik op cd 37 en geen bloed te zien. Echt balen dus. Dr van Kamp wil graag via een echo even zien waardoor dat komt. Misschien een cyste? Heb ik al eens eerder gehad. Ik hoop het van niet. We waren zo blij dat we gelijk door konden met IVM! Tja en wachten duurt altijd lang hè..

Donderdag weten we meer. Houdt jullie op de hoogte

lfs

Geplaatst
Nath,

Ik kan me goed begrijpen dat je nu pas kunt gaan genieten.

En nu maar weer op naar de volgende echo.

Geniet ervan!!

Is het bloeden nu helemaal gestopt?

Ben ontzettend blij voor je,

Liefs Hermien

Thanks Hermien!!

Ik kijk alweer uit naar de volgende echo!! Het bloeden is helemaal gestopt, al sinds ik 6 weken was. Dus dat is wel fijn.

Hoe is het verder met jou?? Heb je nog een beetje genoten van koninginnedag?? Ga je nog naar het bevrijdingsfestival??

Geplaatst

Nath,

Dat is goed om te horen, en ja ik kan me goed voorstellen dat

je alweer uitkijkt naar de volgende echo.

Dat is toch ook het belangrijkste op dit moment!

Met mij gaat het goed, koninginnedag gewerkt en morgen

ga ik zeker iets leuks doen met m'n man en mijn dochtertje.

Maar ik weet nog niet wat, ach we zien wel, ha ha!

Heb jij nog plannen?

Hermien

Geplaatst

Daar ben ik weer, had deze maand een lange cycus. Maar vanmorgen pregnyl gekregen en zondag worden er 2 ontdooid.

Hopen dat ik maandag een terugplaatsing krijg...

Ik ga deze keer progestan bolletjes erbij gebruiken. Hopen dat ze nu wel blijven hangen :-)

Geplaatst

Ik schrijf nu niet meer zoveel eigenlijk, lees wel mee hier. Volg het dus wel. Mariet, succes voor morgen! En Annemarie, spannend weer, ik hoop ook dat er nu 'geplakt' gaat worden! Joy1 Ik vergeet vast iemand.....excuus!!!

Geplaatst

Hey Hermien,

Ik had het net andersom, koninginnedag was ik vrij en straks moet ik werken. Mijn mannetje zit op het bevrijdingsfestival in Zwolle. Ik hoop dat we het een beetje droog houden......

Annemarie: heel veel succues!!

Mariette: jij natuurlijk ook!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden