Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joy,

Beterschap!!

Weet je al meer van je sollicitatie?

Esy,

Weet je al meer?

En ik hoor van meerdere mensen dat een onderzoek soms

wordt betaald door het zh, had jij dit ook?

Elvira,

Fijn dat je bloedverlies is gestopt, kan me goed voorstellen dat je na

zo'n lange tijd het wel zat bent.

Op naar de volgende fm en op naar mooie eicellen

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve allemaal, Ik voel me wat beter! Wat lief het meeleven zeg, doet me echt goed!!!!

Ik heb gehoord dat ik niet aan ben genomen.Als reden dat een ander meer winkel ervaring heeft en flexibeler is. Dus niets persoonlijk en ik blijf in portefeuille. Ik kan er mee leven hoor. Ze had ook gelijk. Ik ben ook niet altijd beschikbaar, gezin met kleine kinderen en een man met eigen zaak maar met een maand rooster leek mij dat wel te regelen...Maar goed, we zullen zien. Ik vond haar ook wat gereserveerd dus....nu valt het kwartje. Dat voelde wel weer goed, dat ik het aangevoeld had.

En ik weet nu eigenlijk niet meer wat ik moet voelen. Ik heb een heel kort lontje en dat heb ik altijd als ik ongesteld moet worden...of ben ik zo omdat ik moe, zat ben van de buikgriep? Ik denk eigenlijk het eerste..... maar goed, we zien het wel. Nog even wachten...

Groetjes Joy1

Geplaatst

@Hermien, ja mijn deelname aan het onderzoek is ook geheel betaald door het ziekenhuis of verzekeraar of wie dan ook, behalve door mij. Volgens mij geldt het als een "gewone" behandeling.

Ook ik had net als jij in eerste instantie m'n bedenkingen of ik er wel aan mee moest doen. Ik was ook bang dat ik m'n kansen zou gaan verspelen door iets experimenteels. Ze hebben me ervan kunnen overtuigen dat je net als ieder ander een goede en gedegen behandeling krijgt. Mij is het onderzoek echt supermeegevallen. Ik heb er 10 dagen over gedaan om tot de punctie te komen, dus het wachten heeft bij mij langer geduurd. Wat bij mij verder nog anders was dat ik bij bijna elke echo 3 buisjes bloed moest laten aftappen, maar dat kon gewoon op de afdeling.

Heb je al een gesprek gehad op de afdeling? Ze kunnen je er daar echt meer over vertellen. Ik hoop voor jullie dat je gauw weer verder kan en dan ook een mooi groen regeltje krijgt!!

Liefs Esly!:wav:

Geplaatst

Esly,

Wil eerst even weten hoe het met jou gaat, je hebt toch

bloed laten prikken?

Ze hebben me gisteren een informatiemap gestuurd en vandaag

contact gehad.

Ze willen liever voor de zekerheid dat ik toch nog eerst bloed laat

prikken om er zeker van te zijn dat ik niet zwanger ben.

Ik heb namelijk weinig bloedverlies gehad, en ze willen het zekere

voor het onzekere nemen.

Dinsdag krijg ik daar de uitslag van en dan praten we ook verder

over het onderzoek.

Dus even afwachten...

Ben erg benieuwd naar jou?

Hermien

Geplaatst

Hey Hermien, met wat voor een onderzoek ga je mee doen? Ik zelf doe nu ook mee aan een onderzoek. IVM en start zodra ik ga menstrueren. Dat zal denk ik dit weekend gaan gebeuren..

Geplaatst

Volgens mij is het mislukt...heb namelijk wat bruine sliertjes, ik ontplof ook iedere keer zo! Bijna agressief. Herstel en ongesteld worden denk ik mij te veel...en zorgen ervoor dat iedereen mij maar even moet mijden ...mijn reacties zijn buiten proporties! Ik wacht het nog even af, ik ga nog niet testen. Ik heb van alle spanningen net al zitten huilen. Bah. Buikgriep is hier nog niet over, loop overal te dweilen bij de een loopt het gewoon uit de broekspijpen...Ik zie het even niet mer helder. Komt tijd komt raad he?

Later meer. Joy1

Geplaatst

heey joy,ik blijf ook voor je duimen hoor.en heel veel beterschap,dat je snel weer opknapt.

hier alles ok.vandaag is het 14 dagen na de punctie.maar nog niks aan de hand.geen bloed.wel buik krampen.nog een paar dagen wachten.

liefs miranda

Geplaatst

@ Miranda, het lijkt dus nog goed te gaan met jou. Nog even volhouden dus. Hopelijk houden die buikkrampen verband met een zwangerschap.

@Joy, nee toch!? Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat alles goed afloopt. Heel begrijpelijk dat je zo heftig reageert. Ik zou het vooral niet opkroppen.

Met mij gaat het vandaag redelijk. Gisteren had ik een slechte dag. Ik voelde me over alles onzeker, met name over dingen tillen (dossier op mijn werk, vaatwasser uitpakken thuis en zo). Ik dacht telkens mijn kans om zeep geholpen te hebben na het uitvoeren van een bepaalde actie. Ik heb gisteren dan ook de hele dag met de deur dicht gewerkt op mijn werk; ik was gewoon niet te genieten voor mezelf en mijn collega's. Vandaag lekker een dagje vrij en lekker een boek gelezen.

Geplaatst

@chrish,wat rot dat je gister een slechte dag had.gelukkig dat je vandaag een dagje vrij.jammer dat het geen mooi weer was.maar ik voelde mij ook wel onzeker hoor met dingen tillen.en op het werk.ik moest nu tegen mijn collega zeggen wat ze moesten doen en dat is dan best wel moeilijk,want het liefst doe ik het zelf.en nu moet je toch een beetje erom denken dat er iets bijzonders in de buik zit.maar wanneer kan jij testen?maar lekker rustig aan doen hoor.

liefs miranda

Geplaatst

@Hermien, het klopt inderdaad dat ik dinsdag bloed ben wezen prikken. Tijdens het tikken heb ik er niet eens bijgezet wat de uitslag is, stom!!! Bij mij was het dus positief...en we zijn hartstikke zwanger!!! We hadden tijdens de punctie 10 eicellen, 7 zijn bevrucht en 4 waren goed genoeg voor terugplaatsing, er liggen dus nog 2 in de vriezer! Het spuiten vond ik best heftig, maar was ook "alleen maar" een IUI traject gewend waarbij de dosering hormonen stukken lager lag. Nu was ik aardig aan het stuiteren, maar voor ik het wist was ik bij de punctie en kon ik met die bollen beginnen.

We kunnen het nog niet echt voor 100% geloven en het dringt nog niet helemaal door, maar we doen hard ons best om volop te gaan genieten. De 1e echo staat gepland voor 18 mei en dan weten we ook of we er 1 of 2 gaan krijgen.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten en anders kan je Harriet Hulsebos (of zoiets) ook bellen he? Haar naam staat volgens mij ook wel op de site vd afdeling.

@Joy, veel sterkte gewenst en hoop voor jou dat t niet doorzet!

@Miranda, klinkt goed. Ik had dezelfde symptonen en ben nu hartstikke zwanger. Ik weet niet meer van wie is is, maar heb em stiekum beetje "gepikt": geen bloed is altijd goed;-)

Ik zal voor jullie duimen!

Liefs Esly!

Geplaatst

Met mij gaat het vandaag redelijk. Gisteren had ik een slechte dag. Ik voelde me over alles onzeker, met name over dingen tillen (dossier op mijn werk, vaatwasser uitpakken thuis en zo). Ik dacht telkens mijn kans om zeep geholpen te hebben na het uitvoeren van een bepaalde actie. Ik heb gisteren dan ook de hele dag met de deur dicht gewerkt op mijn werk; ik was gewoon niet te genieten voor mezelf en mijn collega's. Vandaag lekker een dagje vrij en lekker een boek gelezen.

Hoi ChrisH., Die kansen om zeep helpen is voor mij wel heeel herkenbaar! Nu in zo'n tweede week ben ik er weer wat minder mee bezig. Vanmiddag had ik de kop zo op hoera ben dus gaan dweilen en stofzuigen, beetje rare volgorde maar het kon dus echt niet anders je had de vloer hier moeten zien.....Een dreumes met een luier om.....en dan nog...een spoor door de hele huiskamer. Ach nu kan ik er ook wel weer om lachen maar vanmiddag!!!!!De ander had ook een luier om en nog de plas er langs heen, kon ik een bed verschonen, kansen verkeken????Als dit goed blijft gaan dan is het een sterk kind ?????? ChrisH, wens je gewoon alle succes toe en hoop dat die wachtdagen voor jou ook weer gauw voorbij zijn, ook weer niet te gauw he? Joy1

Geplaatst

Joy, vervelend dat je niet bent aangenomen..... Hopelijk vind je snel een leuke baan!! Ik blijf voor je duimen!! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: oud bloed hoeft niets te zeggen! Ik weet dat je dat wel weet en ik weet ook hoe het voelt als je het meemaakt...... Ik duim voor je!! Succes!!

Geplaatst

Hi dames

Net terug van de 2e fm en gaat zeer de goede kant op ik had zowel links als rechts 5 eiblaajes dus 10 in totaal en de grootste was 13,5 mm en men bms was ook 13 mm gaat dus de goede kant op a.s zondag moet ik er weer heen en waarschijnlijk woe/do de punctie!!

Ben happy dat ze toch gegroeid zijn

Liefs Elvira

Geplaatst

heey elvira,

goed nieuws zeg,en de punctie is in aantocht.dus ze groeien nu goed.is een goed teken.bij mij ging het ook erg langzaam,maar toch gelukt.

liefs miranda

Geplaatst

Elvira, Nou meid, Dat is zeker goed nieuws dus volgende week gaat het gebeuren! Dat lijkt me een leuk vooruitzicht.Fijn dat de groei doorzet he? Elke stap moet genomen worden, ik kan me voorstellen dat je blij bent.

Hier gaat het nog zijn gangetje. Inmiddels weer meer rust in het koppie, nog steeds buikgevoel, geen bruinige dingen meer gezien dus we houden de moed er maar in.

Morgen zou ik off. ongesteld moeten worden, ik ben altijd eerder dus dat geeft de burger weer moed.

Nath. Haha, inderdaad, ik weet er alles van...maar sliertjes had ik nog nooit gehad, alleen bij ongesteld worden dus....voelde me weer onzeker worden. Dank voor je aanmoediging!!! Wat grappig toch dat een ander dit weer tegen je moet zeggen!!

Ik sta weer met beide benen op de grond.

Wordt vervolgd......

endhbmdlcnNjaGFwc3Rlc3QgZG9lbiE=

groetjes Joy1

ps. Miranda...hoe gaatie????Kun je het nog volhouden.......loop jij ook al vaak naar het toilet?????

Geplaatst

Hoi

Hoi Joy ja is idd erg spannend allemaal, gelukkig voel je je zelf ook weer beter geen bloed is goede moed!!en zal flink voor je duimen dat de ongi 9mnd weg blijft

@Miranda ja gek is dat he bij de een gaat het veel sneller dan de ander maar was toch wel blij toen de fertiarts zei van je hebt er 5 zowel links als rechts

alleen nu ben ik weer een beetje zenuwachtig voor de punctie haha het is toch wat nou hopelijk mag het meevallen ,ik krijg in ieder geval wel een roesje

@Sandra ja we moeten er nu echt aan geloven maar is voor het goede doel en ji bent er het bewijs van want daar doen we het tenslotte voor

En krijg je al zwangerschapskwaaltjes zoal overgeven enz

Liefs Elvira

Geplaatst

@ Joy, wat fijn dat het nu weer beter gaat. Gewoon niet ongi worden, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

@ Elvira, jouw punctie komt steeds dichterbij. Op naar een super score!

Het dagje vrij heeft mij goed gedaan. Ik voel me wat beter. Verder probeer ik mijn lichaam te " negeren" door niet teveel na te denken over eventuele pijntjes die ik af en toe voel in bijvoorbeeld mijn rechter lies en lage onderrug. Voor mij geldt alleen een positieve test dan wel een overduidelijke ongi.

Geplaatst
Hey Hermien, met wat voor een onderzoek ga je mee doen? Ik zelf doe nu ook mee aan een onderzoek. IVM en start zodra ik ga menstrueren. Dat zal denk ik dit weekend gaan gebeuren..

Spannend, en wat houd dit onderzoek in?

Ik doe mee aan het onderzoek centro trail en ik krijg dinsdag

verdere informatie en hopelijk kan ik volgende maand starten.

Joy,

Jammer dat je niet bent aangenomen, heb je nog meedere sollicitatie's

lopen?

Spannend nu hoor, en die sliertjes bloed dat is natuurlijk gewoon

de innesteling.

Daar gaan we gewoon van uit!

Meid, sterkte en nog even volhouden!

Elvira,

Goed nieuws!

Ze groeien mooi en gelukkig ook aan beide kanten en nu

maar op naar de punctie.

En het valt allemaal wel mee hoor, probeer je als je kunt te

ontspannen, maar dat valt natuurlijk niet altijd mee.

Esly,

ZWANGER, geweldig nieuws!!

En dat vergeet je gewoon even te melden, ha ha.

En nu maar op naar de 1e echo, spannend he'!

Ik heb al contact gehad met Henriet Hulsebos en dinsdag heb

ik weer een telefonische afspraak en dan nemen we alles

even door.

Hopelijk mag ik zo snel mogelijk starten.

Chrish,

Neem lekker een dag vrij als je dat nodig bent, je moet

nu goed aan jezelf denken.

Sterkte

Miranda,

Spannend nu he'!

Wanneer mag je testen?

Op naar een super groene regel, succes!

Geplaatst

Hermien, wat een leuk rijtje met allemaal een persoonlijk berichtje!!Nee, ik heb verder geen sollicitaties lopen. Heb mezelf heel bewust, na jarenlang geen kinderen, verlof gegeven om samen met manlief voor de kids te zorgen/begeleiden. Manlief wilde ook verlof maar...was toen niet te realiseren. Nu hebben we een eigen bedrijf sinds kort en neem ik de ruimte om betaald werk te zoeken en manlief krijgt dan ook meer de ruimte voor verlof. En zo is het allemaal gekomen. Ik heb ook heeeel spontaan gesolliciteerd en voordat ik het wist had ik al een gesprek. Heerlijk zo relaxt. Ik ga gewoon verder met zoeken. Kijken wat er op mijn pad komt...Groetjes Joy1

Geplaatst

@Hermien, dus ook voor jou spannend. Laat je het even weten dinsdag, wat dat onderzoek precies inhoudt? Had al even gegoogled maar kreeg niets bijzonders.

Zelf gaan we IVM doen, hier op de site staat wel een mooie uitleg daarvan.

@Joy1, wat een heerlijke luxe, jezelf bewust even verlof geven en gewoon zien wat er op je pad komt. Klinkt lekker ontspannen, dat kan nooit verkeerd zijn! Geniet er maar lekker van.

@Esly tjee gefeliciteerd zwanger geweldig nieuws!

Gast Sannie66
Geplaatst

@allen, kreeg net een berichtje van Joy dat ze totaal geen toegang tot het internet heeft, dus het forum. Dus ter geruststelling: ze is zo snel mogelijk weer online! Alles is verder nog goed...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden