Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou het wordt toch donderdag, ze hebben me net gebeld.

Ze hadden net overleg gehad en wilden de kleintjes toch mee laten doen en nog een dagje laten groeien,

groetjes, Diane

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

@ Danielle; fijn dat je dinsdag de startecho alweer hebt! Succes he?!

@ Hermien; hoe is de startecho bij jou gegaan?

@ ChrisH; hoe was je punctie? En had je Dr Cohlen? Hij heeft bij mijn nog geen punctie gedaan, wel mijn tp en is mijn arts mbt evaluatiegesprekken. Ik vind het een hele fijne dokter...lekker rustig wat wel goed is voor mijn adhd kararktertje;)

@ Disi; ze vertelde me donderdag dat de uitslag zeker 2 weken (10 werkdagen) op zich laat wachten. Ze gaan niet alleen voor een goede pap uitslag, maar onderzoeken ook of ik wel/geen drager ben van het hpv virus. Spannend dus! Op zich zou de uitslag ruim voordat ik weer ongesteld wordt binnen kunnen zijn zodat ik hopenlijk gelijk door kan met mn cryo traject!

@Sharon; ik krijg ook 1 cryo per keer ontdooit en 1 tp. Ik had er natuurlijk ook graag 2 per keer gehad, maar omdat ze willen voorkomen dat ik zwanger raak van een tweeling kiezen ze hiervoor. Wellicht hebben ze bij jou ook een reden waarom ze voor 1 kiezen?

@Diane; wow...donderdag punctie!! Top meid! Ik zal duimen voor een goede opbrengst! Tot die tijd nog ff lekker doorbroeden he?

Hier gaat het verder ok. Vanochtend weer een pittig gesprek bij de psych. gehad....pff...Ik ben er erg mee bezig dat ik anders bijna aan het einde van mijn zwangerschap had gezeten en droom er 's nachts enorm over!! A.s. weekend gaan we even lekker uitwaaien in Scheveningen en ik hoop dat het ons goed zal doen om er even tussenuit te gaan!

Liefs Esly!

Geplaatst

Mijn punctie is goed gegaan, wel iets pijnlijker dan de vorige keer, maar ze waren niet allemaal even goed te vinden. We hebben weer 16 eicellen, net als in januari. Er waren ook meer dan voldoende zaadcellen voor de ICSI, dus ik heb er vertrouwen in dat er vrijdag een tp komt. Woensdag hoor ik meer.

@ Diane, succes met jouw punctie.

Geplaatst

@ Esly, broed, broed broed broed, haha ;-)

@ Chrish, 16 eitjes pfffff das niet weinig !

liefs, Diane

Geplaatst

@ Diane, ik ben zelf ook enorm blij met dit resultaat. Ik dacht bij de eerste fm nog dat het minder zou zijn, maar gelukkig niet.

Hopelijk voor jou ook een goede score deze week.

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties, bij ons willen ze er ook 1 terugplaatsen om te voorkomen dat het een tweeling wordt..... maar wij hebben er goed over nagedacht en mochten het er 2 worden dan zijn ze echt van harte welkom........Maar ik begrijp jullie ook wel hoor Disi, het is wel iets waar je helemaal achter moet staan.

Diane wat spannend weer, heel veel succes donderdag! hopen dat ze veel eitjes kunnen vinden.;).

Geplaatst

@Sharon; ook bij ons zou een tweeling meer dan welkom zijn en we hebben hier ook over gesproken. In april dit jaar hebben wij 2 verse embroy's teruggeplaatst gekregen (ivm leeftijd) maar omdat mijn vorige zwangerschap is geeindigd in een vroeggeboorte is het risico dat het weer gebeurd te groot bij een tweelingzwangerschap. Wij zouden een tweeling echt helemaal geweldig vinden, maar met bovenstaande in ons achterhoofd snappen we waarom ze 1 cryo gaan terugplaatsen. Nu maar hopen dat ie wil blijven plakken natuurlijk.....

Als ik jou was zou ik het gewoon bespreken en vragen wat de reden is van 1 cryo tp.

He meid, veel succes en ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Jij gaat toch ook eind november weer starten?

@ ChrisH; jeetje wat een superopbrengst!

Fijne avond allemaal!

Liefs Elsy!

Geplaatst

Chrish,

Nou meid, je hebt het weer achter de rug en ook

nog een mooi resultaat.

Wanneer wordt je gebeld? en wanneer heb je de tp?

Ik heb nog wel aan je gedacht vanmorgen.....

Rust lekker uit en denk goed aan je zelf!!

Diane,

Nog 1 dag spuiten en dan ben je van de hormonen af!

En dan de punctie, ohh wat spannend toch.

Ik hoop het zo voor je.....

Esly,

Ik kan me goed voorstellen dat je hulp nodig bent van een psych, en ik wens

je dan ook veel sterkte.

Ik denk dat het heel goed voor je/jullie is om er even lekker tussen uit te gaan

en dan heerlijk naar het strand om uit te waaien, geniet er een beetje van!

JE VERDIENT HET!!!!

Danielle,

veel succes morgen!!

Ik ben vandaag dus voor de startecho naar het zh geweest.

Alles was goed en ik ben dus begonnen met gonal F.

Volgende week maandag de 1e fm, en dan denk ik dat ik

eind volgende week de punctie zal hebben.

Ik heb vandaag ontzettend veel last van hoofdpijn, tja hormonen??? hahahah

Groetjes Hermien

Geplaatst

@chrish: wat fijn dat je de punctie achter de rug hebt! En een goede score!

Op naar veel goede bevruchtingen en dus een tp!

@ hermien: dus de eerste spuit gonal-f is weer gezet!

Dan begint t echt op te schieten! Balen dat je hoofdpijn hebt.

@ esly: op naar een goede uitslag en hopelijk op tijd binnen, zodat je gelijk door kan voor de cryo-tp

@danielle: succes morgen!

@Diane: succes met de punctie dondeerdag

Liefs naomi

Geplaatst

Hoi hoi

Vandaag de laatste spuiten deca en puregon en vanavond pregnyl .

Morgen geen spuiten, heerlijk.

@ Sharon, waarom zouden ze geen 2 terug willen plaatsen, bij ons is dat steeds gedaan, behalve toen er maar 1 bevruchting was.

Of ben je te jong ?

groetjes Diane

Geplaatst

Danielle,

Hoe is het gegaan vandaag?

Chrish,

Hoe gaat het?

Diane,

Heerlijk he', geen spuiten meer!

Nu maar hopen op een goede punctie en

heel veel bevruchtingen!!

Sharon,

Met cryo's plaatsen ze meestal maar 1 terug.

Als deze niet goed zou ontdooien dan kunnen ze er

altijd nog een andere uithalen, zodat je dan bijna

zeker wel een tp zou hebben.

Wij hebben 2x een cryo tp gehad en deze waren toen ( 2007 )

nog per 2 ingevroren.

Bij beide is er tijdens het ontdooien maar 1 goed doorgekomen

en de andere niet.

En ik heb het levende bewijs van 1 cryo die is teruggeplaatst, dat

is namelijk mijn dochtertje van 2 jaar.

Dus veel succes!!

Naomi,

Hoe gaat het met jou?

Hermien

Geplaatst

Diane, ik wordt volgend jaar 35, dus ik zit net op de grens:mad:... we hebben over 2 weken een afspraak en zal dan wel horen wat de reden is....

Hermien, wat leuk om te horen, positieve verhalen zijn altijd leuk om te horen!! blijft je hoop geven!

groetjes sharon

Geplaatst

Nou vandaag de uitgangs of start echo gehad! Alles was goed, wat een opluchting! Geen cystes en mooi dun slijmvlies kortom we mogen beginnen.

Dus vandaag gonal-f 150 gespoten helemaal goed :)

Hermien, nou alles goed gegaan dus :P Maandag moet ik terug komen, jij ook volgens mij hoelaat moet je?

Diane, heerlijk even geen spuiten! Spannend ook want je gaat weer een stapje verder :) Good luck

Nog een vraagje voor jullie gevordenen :) Nu dus beginnen met Gonal-f en ook deca blijven spuiten doen jullie dat gewoon na elkaar of op verschillende tijdstippen, ik ben dat helemaal vergeten te vragen vandaag in het ziekenhuis, mooi dat deze site er is :)

Geplaatst

Hier is alles goed, al ben ik nog wel moe en rommelt het in mijn buik. Morgenmiddag hoop ik te horen over of er iets bevrucht is en hoeveel. Ik ben nu aan de utrogestan.

@ Danielle, volgens mij kun je de deca en de gonal- f op hetzelfde tijdstip spuiten. Dat deed ik wel. Ik spoot lucrin i.p.v. deca.

Geplaatst

Hey meiden!

3 Jaar geleden hebben wij een gelijk succesvol ICSI-proces gevolgd, waar we een pracht van een dochter uit hebben mogen ontvangen! Vorige week maandag hebben we weer gebeld met het ziekenhuis en de huisarts. We zouden het fantastisch vinden als ons meisje nog een boertje of zusje zou mogen krijgen. Dus... we zitten weer te wachten op een brief voor het eerste gesprek. Ben benieuwd of er veel veranderd is!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Danielle,

Ik spuit ze beide direct na elkaar, dus dat maakt niets uit.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, als het maar elke dag

rond de zelfde tijd is en voor 12.00 uur.

En ja ik moet maandag ook voor de 1e fm.

Ik moet volgens mij rond 10.00 uur zijn, maar helemaal zeker

weet ik het zo even niet.

Hoe laat moet jij komen dan?

Fijn dat alles goed was en dat je kunt beginnen met gonal F, nu

maar goed hopen op een mooie oogst!

Chrish,

Spannend, ik hoop dat je morgen goed bericht krijgt.

Veel succes!!

Hildever,

Welkom hier en het zou geweldig zijn dat er nog een broertje/zusje

bij zou mogen komen!

Er is niet veel veranderd, ook wij hebben een dochtertje van onze

1e behandeling, en gaan ook voor een 2e kindje.

Ik wens jullie dan ook veel succes toe en hopelijk mogen jullie

gauw gaan starten!

Groetjes Hermien

Geplaatst

@ Hermien, heerlijk vandaag geen spuiten !

@ Hildever, welkom hier en heel veel succes met jullie behandeling.

@ Daniella, gewoon op het zelfde tijdstip spuiten, ik deed het altijd 's morgens

@ Chrish, spannend hoor , hoe gaat het met die fijne bolletjes ?

@ Sharon, balen dat je op de grens zit, wanneer wordt 36 dan ? Ik zou er gewoon op aandringen om er 2 terug te laten plaatsen

liefs, Diane

Geplaatst

Hermien, ik zie net je reactie pas :) Ik heb ze inderdaad vanmorgen na elkaar gespoten. Misschien nog een gekke vraag: Wisselen jullie het af aan welke kant je spuit. Heb nu vanmorgen Deca links gespoten van mijn navel en de gonal-f rechts..

Ik moet om 09.45 hahaha misschien komen we elkaar nog tegen zonder dat we het weten!

Hildever, welkom! Wat leuk om te lezen dat je na je eerste icsi direct zwanger was en een gezonde dochter hebt gekregen! Veel succes!

ChrisH & Diane, dank jullie wel! Het is gelukt vanmorgen :)

Geplaatst

Hoi Daniella,

Ik wisselde wel af, maar alle pogingen ging het spuiten aan mij nrechterkant makkelijker, heel raar.

Op het eind van het spuiten is het lastig nog een vrij plekje te vinden.

Fijn dat het spuiten goed gegaan is.

Succes !!

liefs, Diane

Geplaatst

Dank voor het warme welkom!

Als ik jullie verhalen zo allemaal even heb gelezen schaam ik me ook bijna om te zeggen dat de eerste ICSI gelijk zo voorspoedig is gegaan.

En Hermien, het bloedingsverhaal bij de punctie is voor mij herkenbaar! Heb ik ook gehad. Heb de punctie verder niet als heel erg ervaren. Ben het ongeveer vergeten. De antibiotica kuur die ik kreeg vanwege de bloeding had denk ik nog de heftigste uitwerking ;-)), diarree, schimmelinfectie en me zo slap als een vaatdoek voelen..... Ze moesten tijdens de punctie even enorm op mijn buik duwen om nog bij 1 folikel te kunnen, maar echt pijn heb ik niet gehad. Ik zie niet tegen de behandeling op. Het enige wat ik wel heb is dat ik me er heel erg op in stel dat het deze keer wel eens heel anders kan lopen als de vorige keer. Ben er bijna vlekkeloos doorheen gewandeld vorige keer. Het enige goede embryootje wat uit de punctie/bevruchting is gekomen, heeft zich ontwikkeld tot een prachtige, lieve, blonde krullebol. Maar ik was toen ook erg nuchter en dat ga ik nu maar weer doen! We zien wel, maar hopen natuurlijk ook.

En ik las ook al ergens iets over gevouwen handjes: hier worden de handen het hele proces door ook gevouwen hoor! God is voor ons heel belangrijk. In het vorige ICSI-proces hebben we ook heel erg ervaren, door hele kleine dingetjes, dat Hij er bij was!

Wat ik trouwens zo enorm goed van jullie vind is hoe jullie dealen met de tegenslagen!!!! Enorm hoe jullie elke keer jezelf weer bij elkaar weten te pakken. Dat heb ik nog niet hoeven doen. Nou ja, 1 keertje met de IUI, jaren geleden... En ik weet zelfs daarvan dat ik dat toch nog wel vrij pittig vond. Ook door niet al te duidelijke communicatie vanuit het ziekenhuis. Dat was trouwens niet Zwolle hoor! Want Zwolle hebben wij ook als enorm plezierig ervaren!!!

Nog effe heel kort: wij zijn aangewezen op ICSI omdat mijn man zich jaren geleden heeft laten sterriliseren i.v.m. medicatiegebruik. Hij heeft zaad in laten vriezen. Door de jaren heen is de kwaliteit van het zaad toch achteruit gegaan, zodat het ICSI moet worden i.p.v. IVF. Dus eh, wat dat betreft hoeven wij heel veel onderzoeken niet te doen. Hoewel ik het ook wel spannend vind, want ik wordt volgende week al weer 39. Ben benieuwd hoe het met mijn eitjes zit! Maar dat zullen we wel weer merken als we weer voor FSH moeten prikken strakkies!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Esly en Sharon nog even over het al dan niet laten terugplaatsen van 2 embryo`s; natuurlijk zou een 2-ling bij ons ook welkom zijn (lijkt mij ook geweldig zelfs om mee te mogen maken) maaarrrrr aangezien mijn man rolstoelafhankelijk is en daarbij hulpbehoevend, we 2 kindjes hebben en een tweelingzwangerschap als risicovol bekend staat, zullen wìj toch naar ons verstand moeten luisteren in plaats van naar het gevoel. Mocht het zo zijn dat die ene embryo zich alsnog gaat delen in 2 kindjes...tja dat is dan zo....dan redden wij ons daar zeker ook mee en zijn we natuurlijk zielsgelukkig dat dit ons overkomt. Maar om er 2 terug te plaatsen...dat is "er om vragen" en je zal zien dat het ons dan ook overkomt. Misschien begrijpen jullie de redenering niet maar ik kan het niet anders uitleggen, iedereen doet wat het beste voor zichzelf is ook al gaat dat soms tegen het gevoel in. (ik had het idee dat onze "keuze" een uitleg nodig was, vandaar deze reactie) Ooooh en we (nou ja ik eigenlijk) staan nog steeds in lichte twijfel hoor over "wat als ze beide goed ontdooien?"

Hildever, welkom! Ik ben net zo`n "geluksvogel" als jou dat ik ook na de eerste ICSI zwanger was (hoewel die niet voorspoedig is verlopen) en zelfs de eerste cryo-TP ook gelijk zwanger. Succes

ChrisH weet je al meer?

Ik wordt morgen gebelt over onze laatste 2 cryootjes...spannend!

Liefs Disi

Geplaatst

Inmiddels weet ik meer. Van mijn eicellen waren er 11 eicellen bruikbaar. Uiteindelijk zijn er 6 bevrucht. Vrijdag heb ik de tp. Ik hoor dan wel of en zo ja hoeveel cryo's er zijn. Ik hoop op 5, maar zeker is dat natuurlijk niet. Ik voel me wel opgelucht nu ik weet dat ik een tp, want eigenlijk beginnen de wachtdagen voor mijn gevoel al na de punctie. Ik voel nog aardig wat gerommel in mijn lichaam van de hormonen, de punctie en ik denk ook van de utrogestan. Dus straks in de wachtweken weet ik dat ik daar niet al teveel uit moet afleiden. Ik hoop dat ik niet in dezelfde valkuil trap als bij mijn eerste poging wat dat betreft.

@Hildever, welkom hier. Wat fijn dat je eerste ICSI poging meteen gelukt is. Hopelijk gaat de nieuwe poging net zo vlot. Dat is eigenlijk wat iedereen voor zichzelf hoopt.

@Hermien, super dat je volgende week met de startecho kunt beginnen.

@Diane, die bolletjes zijn tot nu toe wel te hebben. Jij morgen veel succes en sterkte met de punctie.

@Disi, nog even volhouden. Hopelijk morgen goed nieuws.

Geplaatst

Jaaaaa ChrisH wat fijn! Je hebt vrijdag een TP. En ik duim op nog eens 5 cryootjes, niet voor reserve maar voor als jullie voor nòg een kindje willen gaan :bigwink: ik hoop het zo voor je!

Weet je al hoe laat je vrijdag de TP hebt?

Liefs Disi

Geplaatst

Chrish,

Dat zijn toch goede berichten, super!

En ja het zou geweldig zijn als er dan nog een

paar cryo' s bij zouden zitten, maar dat is nog even

afwachten....

In ieder geval heb je dus vrijdag een tp, meid wat spannend!

Heel veel succes en sterkte!

Oja, ik heb mijn startecho al gehad hoor, die was goed!

Maandag de 1e fm, maar ik snap heel goed dat je hier over

heen hebt gelezen hoor, hahaha

Succes!

Disi,

Morgen dus het belangrijke telefoontje.......zenuwslopend!!

En je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik herken jullie twijfel.

Veel succes en sterkte!

Hildever,

Ja, ik herken het de 1e behandeling is bij ons ook zeer voorspoedig verlopen.

Zwanger geworden van een cryo van de 1e behandeling.

Nu na 2 negatieve behandelingen zonder cryo's zijn we gestart met onze laatste

poging.

Ook wij zijn erg nuchter en hopen dat het ditmaal mag gaan lukken.

Maar dat heeft er maar 1 in de hand, en dat zal dan wel de juiste keuze voor ons zijn.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes toe met de behandeling!

Diane,

Heel veel succes he' morgen!

Ik zal aan je denken!!

Op naar een hele mooie oogst, sterkte!

Danielle,

Dat is ook toevallig, tja misschien lopen we elkaar wel voorbij, hahaha!

En over je vraag over het afwisselen:

Eerdere behandelingen wisselde ik dit vaak wel af, alleen wist ik soms helemaal

niet meer waar ik had gespoten, hihihih

Nu heb ik links meer last dan rechts, dus dan gaat mijn voorkeur al snel uit

naar de rechterkant.

Vooral decapeptyl spuit ik nu bijna alleen nog maar aan de rechterkant, want

die naalden zijn toch wat stomper.

Maar je moet gewoon doen wat goed voelt bij jou, dat is het belangrijkste!!

Meiden op naar een super groene bank:blob1::blob1::blob1::blob1:

Geplaatst

Hey Danielle,

Ik wisselde het spuiten altijd zoveel mogelijk af: linksboven, linksonder, rechtsboven en rechtsonder.... had ik 4 plekken... Heb toen ook geen blauwe plekken of wat dan ook gehad. Had wel het idee dat ik aan het eind wel heel hard moest duwen om die spuit erin te krijgen. En ik jaste ze er ook altijd na elkaar in. Eerst de decapeptyl en dan de Gonal-F, hadden we het gelijk maar weer gehad. Als ik ging douchen haalde ik de decapeptyl uit de koelkast, en na het douchen zette ik hem dan. Ging er altijd lekker bij op bed liggen.

ChrisH, het wordt voor jou weer spannend vrijdag! Dat er maar een heeeeeel mooi kindje mag groeien uit het embryootje dat teruggeplaatst wordt.

Disi, dat de cryootjes maar mooi mogen ontdooien!

En Hermien, zo zie ik het ook: als het niet lukt, was het onze wens, en niet Gods plan met ons... Maar ik hoop dat Hij hetzelfde plan heeft wat dat betreft ;-)

Diane, dat ze maar hele mooie eitjes mogen vinden voor een perfecte bevruchting!

Vandaag maar even met het ziekenhuis gebeld. De vorige keer had ik de brief voor het gesprek zo binnen. De dame aan de telefoon vertelde me dat ze per 1 januari met een nieuw rooster gaan werken. Hoe dit er precies uit gaat zien is nog niet helemaal duidelijk. Wrs. weten ze het volgende week en krijgen we dan de brief.

Groetjessssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden